![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kent toch het verschil tussen discriminatie en gegrond onderscheid maken ? Had je dan niet beter het voorbeeld genomen dat de wet verbied er met een ring bij te lopen alvorens je burgerlijk gehuwd bent ? Dat zou dan eerder steek houden in het kader van die redenering van 'verwarring scheppen' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb steeds herhaald dat het kerkelijk huwelijk van een andere orde is dan het burgerlijk huwelijk. De religieuze ceremonie in de Kerk is immers een sacrament. En net zoals de toegang tot andere sacramenten niet door de overheid kan geregeld worden, net zo hoort de overheid zich niet te bemoeien met de voorwaarden van het huwelijkssacrament. Nu doet ze dat wel, waardoor ze zich begeeft op een terrein dat het hare niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Minister-President
|
![]() Vervang het "als" door "vooraleer", en dat is volkomen juist, en dat is hetgeen ik hier zelf al dagenlang stel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 hoe kan je overtreden als de pastoor je niet wil trouwen zonder burgerlijk huwelijk 2 De wet is prioritair. Wettelijke huwelijken gebeuren voor de wet. Jij schijnt dat maar niet te kunnen aanvaarden. Met abortus en euthanasie net hetzelfde als met homohuwelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Banneling
|
![]() Voor mij allang goed. Maar je formulering in post 466 was fout
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar krom aan? Er zijn immers priesters die zich wel bereid tonen een kerkelijk huwelijk in te zegenen zonder voorafgaande burgerlijke trouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, natuurlijk niet. 't Is een verzinsel van u. En voor het gemak dicht u het "de" wetgever toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, die overtredingen komen voor. Zo ken ik een koppel dat religieus getrouwd is maar niet burgerlijk. Omwille van een aantal motieven hebben ze daartoe besloten. Op aanraden en verwijzing van een pastoor is men naar Frankrijk gereisd waar een andere priester de huwelijksceremonie achter gesloten kerkdeuren heeft voltrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is weldegelijk discriminatie, daar wij, gelovigen, niet vrij zijn voor het sacrament van het huwelijk te kiezen zonder daarbij ook het burgerlijk huwelijk op te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet geldt niet voor iedereen, daar niet iedereen tot een religieus huwelijk wenst over te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe is het mogelijk Onder discriminatie wordt algemeen verstaan :'het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen' Het 'onrechtmatige' ervan slaat op de toets of men personen/groepen in gelijke situaties ook gelijk gaat behandelen. Okay hier gaan we Groep A wilt een ceremonieel feestje, met alle rites van doen, houden om twee mensen die zich als koppel engageren te huldigen : no problemo Groep B wilt iedem hetzelfde doen maar één of meerdere van die rites hebben een erkend religieus karakter : hohoho eerst naar de burgervader Het is niet omdat er iets in de wet staat dat het niet discriminerend zou kunnen zijn. Bij deze ligt het discriminatoir karakter ervan dan nog verf dik er bovenop omdat ze het kenmerk van de groep er nog eens duidelijk bovenuit steekt. Laatst gewijzigd door praha : 30 november 2012 om 02:06. |
|
![]() |
![]() |