![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Schepen
|
![]() Eigenlijk is het een vrij overbodige discussie. Niemand kan het nut van kinderen krijgen in twijfel trekken, zelfs de bewust kinderlozen. Het is een beetje zoals een hongerstaking tegen het nut van eten.
Laatst gewijzigd door regenboog : 12 november 2013 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar door heel hard mijn best te doen komt de goesting en de deugd toch behoorlijk dicht bij elkaar . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt niet eten zonder het binnen te krijgen en ge kunt wel klaarkomen zonder et binnen te schieten
![]() |
![]() |
#624 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu als de mis aangenaam verloopt geef ik de voorkeur aan een lange preek en stel ik het ten offer gaan en de lofzang liever wat uit . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook wel grappig naar bed te gaan met getrouwde vrouwen die voor de schijn braaf getrouwd zijn en kinderen hebben, maar die blijkbaar voor echt plezier op een ander moeten gaan. Hun hardwerkende echtgenoten en brave vaders zitten allicht ondertussen ook op een ander te rampetampen. Voordeel van single is dat ik alvast niet kan bedriegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen kinderen, een weldaad.
Wij hebben er bewust ook geen en het moet gezegd, we zijn hoe langer hoe meer tevreden met die keuze. Als je het krijgen van kinderen puur rationeel beslist kan je er enkel geen nemen. Maatschappelijk past dit echter niet in het huidig kader en je moet je dan inderdaad, ook als koppel, telkens weer, verantwoorden waarom je er geen hebt. Wel, omdat we er beiden geen willen, reden te over. De levenslange last en mogelijke miserie weegt niet op tov de sporadische ogenblikken van geluk. Gelukkig, of eerder jammer genoeg, worden de meeste gemaakt met het verstand van de toekomstige ouders tussen de benen ipv in hun hoofd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer het zelf te blijven.
Citaat:
Toch wens ik geen kinderen uit mijn gonaden.
![]() |
![]() |
#628 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat noemen ze waarden en normen in een maatschappij. En idd mensen zouden gerust wat meer respect mogen opbrengen op alle niveau's maar geld net zo goed omgekeerd : diegene zonder kinderen die klagen over alles en nog wat dat met kinderen te maken heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je komt zelf af dat elk kind een huis kost aan de ouders, en ja een klein deel word gerecupereerd in de belastingen, echter blijft dat een klein deel . Wees gerust jij zal je veel meer "profijt" doen zonder kinderen dan met . Je vergeet trouwens dat alleenstaande ook gesubsidieerd worden. Die krijgen ook allerhande extra premies. Citaat:
Citaat:
Mensen nemen nu eenmaal soms verkeerde beslissingen. Citaat:
Soit zeg dat gewoon tegen de mensen .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies hoe ik er over denk. Ik hou er ook niet van om te voldoen aan een bepaald beeld dat de maatschappij heeft en iedereen wil opleggen. Doe je daar wel aan mee dan ben je gewoon een doordeweekse Jan met de pet die niet meer kan doen dan wat anderen hem opleggen. Proficiat maar bedankt. Het valt ook ongelofelijk op hoe sommige mensen klagen over hun kinderen en wanneer je daar dan op ingaat dan verschieten ze en beginnen ze direct over de liefde die ze krijgen en blablabla... Dan lach ik toch eens goed in mijn vuistje hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |||
|
![]() Citaat:
Je kan er natuurlijk moeilijk rationeel naar kijken, je hebt immers geen eravring met kinderen te hebben. En daarbij zijn mensen geen puur rationele wezens. Alles heeft zijn voor en nadelen is altijd zo. Citaat:
Citaat:
En jammer genoeg? Zonder kinderen zou er weinig maatschappij over zijn na een tijd.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het aantal vrouwen dat nooit last heeft gehad van die zogenaamde "tikkende-biologische-klok" zou ik eerlijk gezegd de kost niet willen geven. De drammende Libelle en Flair enquetes ten spijt... Zélf heb ik nooit behoefte gehad aan kinderen. En dan?
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie hoognodig voor iets wil zorgen, zorg voor uw ouders, of hou een hond of een kat. Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 november 2013 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |||
|
![]() Citaat:
Je hebt ee indruk gekregen en dat is alles. Citaat:
Sorry rationeel gezien MOETEN we kinderen maken om onze maatschappij verder te laten bestaan. Dat is gewoon de realiteit. Citaat:
Onzinnig natuurlijk we zijn en blijven mensen , maar blijkbaar heb je moeite om hier rationeel over te discusieren ? Deze keuze voor of niet voor maakt niemand beter of slechter dit is een heel subjectieve keuze die voor en nadelen voor zowel persoon als onze maatschappij heeft . Zoals ik al zei kan je enkel elkaar respecteren daarin.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je geeft alvast het goede voorbeeld op het vlak van elkaar respecteren. Het blijft gewoon een feit dat mensen die kinderen hebben of willen het meestal niet kunnen verdragen dat er ook maar enige kritiek komt op hun keuze. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
|
![]() Citaat:
En leven zonder iet of wat uitdaging en inspanningen is voor mij te saai hoor . Misschien ben jij het type dat elke vakantie 1 maand op het strand ligt (hetzelfde natuurlijk kwestie van het makkelijk te vinden) en denkt van "ach die bergop bij een wandeling ze mogen het hebben" maar nee dank U .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles hangt natuurlijk af van welke kritiek. Zoals de 8miljard onzin, tja ... Met terrechte kritiek (zoals hierboven al gegeven dat sommige mensen misschien daar te licht overgaan over zo'n beslissingen) heb ik alvast geen probleem.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich Laatst gewijzigd door k9 : 12 november 2013 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
|
![]() ik begrijp die noodzaak tot polarisatie niet. Iemand wil kinderen. Fijn! Iemand wil geen kinderen? Goed voor die persoon. Iedereen kan en mag daar zelf over beslissen. En niemand heeft zich te moeien met de beslissing van een ander. Niemand hoeft zich ook te verantwoorden voor die beslissing, laat staan die beslissing "rechtvaardigen".
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het spreekt voor zich dat ik het erover eens ben dat sommige mensen zich beter niet voortplanten. |
|
![]() |
![]() |