![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Europees Commissaris
|
![]() Is een double barrel shotgun niks? Mikken lijkt me niet zo echt nodig dan. Als ze met meerdere zijn, gaat den derden toch geen goesting hebben om nog veel te proberen me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het nog meegemaakt in het leger . Ik zat met een perfect proper geweer in mijn schuttersputje, de vijand sluipte nabij, ik hoorde een opgezet valstrik knappen. Ik begin te richten op hem en liet hem dichter sluipen en toen hij voor mijn loop zat terwijl ik tussen zijn ogen mikte en wilde schieten..... Niks! Enfin gelukkig was het een oefening. Er zat een korrel of 2 zand in. Vastgeplakt in de olie waarmee hij gekuist was. Op een schietbaan zal je daar geen last van hebben.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 november 2014 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De riot was en is het ultieme en extreme wapen. Maar verboden omdat aanvallers er ook voor kozen.
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destijds kregen militairen op missie wat condomen.
Dat was om over hun geweerloop te trekken. Tegen het vuil, zand en zo. In de Brousse waren toch geen bars. En homo's waren verboden. Die mochten niet mee. Alhoewel er misschien fakers bij zaten?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 november 2014 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destijds schoten bijna alle geweren scheef.
Scherpschutters stelden dat bij in 3 schoten. De eerste kogel zat in de de buitenste ring links. Ze mikten op de rechtse ring.
![]() |
#626 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het effect van een 12 gauge afvuren in een gesloten ruimte is vergelijkbaar met dat van een flashbang granaat.
Je zal wellicht dus even moeten wachten tot je zelf weer weet wat onder en boven is om een tweede schot af te vuren. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dubbelloops 16 gauge met korte loop. 1 patroon met lichte lading en grof zout of staalschilfers, de andere een volle lading achter Brenneke. Het beste van de 2 werelden.
Niet vergissen van loop , anders is het van de eerste keer al kuisen.
![]() |
#629 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dan komt de AK weer binnengeslopen..... Mij ga je niet horen vertellen dat het mister accuracy is. Maar er is een reden dat het zo een verspreid en geliefd oorlogswapen is. Enkel dat het zand vaker mee door de loop geschoten wordt dan het helpt blokkeren. In de VS zijn ze al lang aan het discussiëren over concepten betreffende de calibers en de pro's en contra's. Voor mij zijn er maar twee militaire opties en geen enkele speelt echt in het voordeel van de .223 NATO. Om in boutades of simpele taal te spreken kom je dan uit bij een semi-automatische FAL of M14 in .308 of een AK47 in 7,62x39 (Een HK32 / ptr32 is ook mogelijkheid. Maar duur en wellicht gevoeliger mechaniek). In feite komt het neer op ofwel de M1 garand filosofie ofwel de sturmgewehr(44) filosofie.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 november 2014 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zand is er niet zo veel in mijn living.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 13 november 2014 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb een keer een huls gehad die vast bleef zitten, maar dat was met een clubwapen, en die zijn doorgaans niet goed onderhouden (allez, bij ons toch niet).
![]() |
![]() |
#633 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De officier die er bij was die vroeg me, hoe komt dit? Ik zei hem, mijn pistool is altijd net gekuist en geolied. Ze schenen dat verdacht te vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Minister
|
![]() Citaat:
80% Kan niet eens de kaart raken.
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schijnt dat revolvers daar juist meer last van hebben en dat een pistool meer vergeeft op het gebied van vuil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof u wel hoor. Maar dan moet er wel een duidelijk verschil zijn met een AR15 'lijkt me'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |