Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2018, 20:29   #621
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En waarom zou ik dat doen? Omdat jij het zegt? En omdat ik me, terwijl ik me met zulke onzinnige dingen bezig houdt je verder niet lastig kan vallen of op leugens kan betrappen?
Maar gij hoeft dat helemaal niet te doen, hoor! Het was eigenlijk een soort van retorische vraag. ik vind dat gij grappige uitspraken over economen.

Citaat:
Nee, ik lees uw schrijfsels hier. Veel amusanter dan de krant. (als we de Jommekes-strip niet meerekenen natuurlijk)
Ik zal de vraag nog eens herhalen: Waarom denkt gij dat dienstenchecks zijn ingevoerd?
Citaat:

Gebeurt controle uitsluitend door ambtenaren? Ooit al eens in een fabriek binnen geweest? Al eens van een kwaliteitscontroleur gehoord? Zijn dat ambtenaren?
JvdB in full force! Op een vraag antwoorden met een andere vraag!
Citaat:

Waarom zit je te wachten op een uitleg als je zelf de uitleg al kent? Jou taktiek is wel heel gemakkelijk. Je gooit een compleet absurde theorie in de groep en daarna kan je elke reactie erop van de kaart vegen omdat je uitgaat van een compleet absurde theorie.
Maar als het een compleet absurde theorie is, dan moet het toch poepsimpel zijn om ze van tafel te vegen!
Citaat:

En dat beschouw je dan als een overwinning...
Zijt daar maar zeker van!
Citaat:
Zoals ik al eerder zei; hou op over werkloosheid want volgens jou definitie van een job bestaat werkloosheid gewoon niet.
Werkloosheid bestaat wel degelijk! Maar een kuisvrouw die werkt tegen 8 euro in het zwart, en er 1 die met een dienstencheck 9 euro verdient, waar zit het verschil?
Citaat:
Als inbreken al als een job gezien wordt doet elke Belg al wel eens iets wat als job beschouwd kan worden en mogen we dus stellen dat niemand werkloos is.
Ik beschouw inbreken en verkrachten niet als een job, dat hebt gij gewoon in uw gestoorde fantasie erbij verzonnen.
Citaat:

Je zit dus te wachten op een uitleg over de betekenis van iets onbestaand...
Neen, ik wacht gewoon op een definitie van het fenomeen werkloosheid.

Is dat nu niet absurd dat mensen zo een fundamenteel alledaags begrip niet eens kunnen beschrijven?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 20:32   #622
geertvdb

Standaard

Af en toe komt ge een wetenschappelijke studie tegen die eens nagaat, is dat wel allemaal waar wat die propaganda websites verkondigen, en wat denkt ge? Nee, natuurlijk niet. Mirakels bestaan immers niet.

Zoals deze:
The Implications of Marijuana Decriminalization and Legalization on Crime in the United States
http://journals.sagepub.com/doi/abs/...91450917708790

Is er dus een positief effect op crimineel gedrag na legalisatie? Maar nee, natuurlijk niet! Wat denkt ge, dat een crimineel nu dat hij legaal joints kan kopen plots respect heeft voor de eigendom van andere burgers?
Nee, NATUURLIJK niet!

Mirakels bestaan niet!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2018 om 20:35.
Oud 9 mei 2018, 20:41   #623
geertvdb

Standaard

En dan is er nog het grote paradijs van de blowers gemeenschap: Portugal! Daar is er gelegaliseerd en alles is daar nu perfect! het grote voorbeeld voor de rest van de achterlijke wereld!
Maar is dat wel waar?

Wat denkt ge? Nee, natuurlijk niet! Mirakels bestaan niet!

https://eml.berkeley.edu/econ/ugrad/...lon_daniel.pdf

This paper used a difference in differences model to analyze the effect of Portuguese decriminalization on homicide and drug mortality rates relative to Spain, Italy, France, the United Kingdom, Germany, and Sweden. Annual homicide and drug mortality data for the period from 1994 to 2008 obtained from Eurostat were used for the analysis. Decriminalization was found to be associated with an approximately 25% increase in homicide rates and an increase of over 150% in drug mortality rates.

Mirakels... en echt waar, geloof me, bestaan niet!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2018 om 20:47.
Oud 9 mei 2018, 20:53   #624
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 20:56.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 21:11   #625
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Werkloosheid bestaat wel degelijk! Maar een kuisvrouw die werkt tegen 8 euro in het zwart, en er 1 die met een dienstencheck 9 euro verdient, waar zit het verschil?
Natuurlijk is het verschil groter dan die 1 euro.

Voor de poetsvrouw: ze bouwt SZ-rechten op.
Voor de maatschappij: de activiteit draagt bij ipv dat er ten onrechte een uitkering wordt uitbetaald.
Juridisch: aansprakelijkheid wordt eenvoudiger bepaald tussen beide partijen.

En legale betaalbare poetshulp komt in het bereik van iedereen. -> schaalvergroting.

Citaat:
Ik beschouw inbreken en verkrachten niet als een job, dat hebt gij gewoon in uw gestoorde fantasie erbij verzonnen.
Neen, ik wacht gewoon op een definitie van het fenomeen werkloosheid.
Dat was te verwachten dat je uw eigen definitie zou hanteren voor wat als een 'aanvaardbare onwettelijke job' zou kunnen doorgaan.

Inbrekers doen dat natuurlijk alleen uit nieuwsgierigheid.

Citaat:
Is dat nu niet absurd dat mensen zo een fundamenteel alledaags begrip niet eens kunnen beschrijven?
Zullen we ineens een spreekbeurt geven?
Oud 9 mei 2018, 21:30   #626
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mirakels bestaan niet!
Euh ? Wa ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2018 om 21:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 21:35   #627
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan is er nog het grote paradijs van de blowers gemeenschap: Portugal! Daar is er gelegaliseerd en alles is daar nu perfect! het grote voorbeeld voor de rest van de achterlijke wereld!
Maar is dat wel waar?

This paper used a difference in differences model to analyze the effect of Portuguese decriminalization on homicide and drug mortality rates relative to Spain, Italy, France, the United Kingdom, Germany, and Sweden. Annual homicide and drug mortality data for the period from 1994 to 2008 obtained from Eurostat were used for the analysis. Decriminalization was found to be associated with an approximately 25% increase in homicide rates and an increase of over 150% in drug mortality rates.

Hmm, 150% van nul, hoeveel is dat nu weer?

Enfin, ik ga eens kijken hoe de Aphria inc. aandelen het doen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 21:57   #628
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Af en toe komt ge een wetenschappelijke studie tegen die eens nagaat, is dat wel allemaal waar wat die propaganda websites verkondigen, en wat denkt ge? Nee, natuurlijk niet. Mirakels bestaan immers niet.

Zoals deze:
The Implications of Marijuana Decriminalization and Legalization on Crime in the United States
http://journals.sagepub.com/doi/abs/...91450917708790

Is er dus een positief effect op crimineel gedrag na legalisatie? Maar nee, natuurlijk niet! Wat denkt ge, dat een crimineel nu dat hij legaal joints kan kopen plots respect heeft voor de eigendom van andere burgers?
Nee, NATUURLIJK niet!

Mirakels bestaan niet!
Je hebt alleen het abstract gelezen hé?

Maar goed, ik neem aan dat je door het aanreiken van deze studie achter de argumenten van de onderzoekers staat en de door hun gebruikte bronnen?

Je maakt het ons wel heel gemakkelijk als je ons zelf munitie komt brengen.

Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 22:04.
Oud 9 mei 2018, 23:06   #629
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar is dat wel waar?
Moeten we je écht wijzen op het verschil tussen decriminalization en legalization?

Tip: als je het reeds moeilijk hebt om in het Nederlands schriftelijk en ondubbelzinnig onder woorden te brengen datgene wat je werkelijk bedoelt, dan kan je je beter onthouden van het refereren naar studies in een andere taal.

Citaat:

Sta je achter de studie?
Of heb je weer enkel het abstract gelezen?

Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 23:15.
Oud 9 mei 2018, 23:35   #630
geertvdb

Standaard

Ik heb nog een geweldige statistiek! Ze hebben in Australie eens gekeken waar blowers zich zoal mee bezighouden, en wat blijkt:
met niet veel!

16% van de blowers hebben een job! (Allez, een officiele job dat ze durven vertellen aan meme en bompi!)

Dan is het gemakkelijk om aan jobcreatie te doen! Ge legaliseert cannabis en stoned niks doen in uwe zetel parasiteren is plotseling een 'job'!
Oud 9 mei 2018, 23:37   #631
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hmm, 150% van nul, hoeveel is dat nu weer?
het staat in die studie. 600.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Enfin, ik ga eens kijken hoe de Aphria inc. aandelen het doen.
waar blijft ge ineens met uw grappige propaganda cartoons? Al uitgeput?
Oud 9 mei 2018, 23:44   #632
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeie post! Eindelijk iets om tegen in te gaan.

Maar dat iemand uit de zéér extreem rechtse zijde van het politieke spectrum (ik veronderstel dat u het VB een bende linkiewinkies vindt)…
Ach, laten we gewoon stellen dat ik het VB redelijk sympathiek vind, omdat ze – itt alle andere partijen – de kans nog niet gekregen heeft om hun kiezers te bedriegen.
En het feit dat ze - samen met de PVDA - als enigen het BROV in hun statuten voeren, maakt dat ik het VB democratischer ingesteld vind dan de belgopoco's.
Jij bent toch ook 'n democraat, toch ?
Citaat:
…beroep doet op een opinie website van Wouter Verschelden (oud-hoofdredacteur De Morgen!!), dat vindt ik bijzonder amusant.
Ik kan goede opinies wel waarderen, of ze nu van links of rechts komen.
Het is de inhoud die telt en als die uit goede argumenten bestaat, dan is daar imo weinig tegen in te brengen.
Toegegeven, ik vind dat soms ook wel eens amusant.
Citaat:
Ik vindt het altijd geweldig dat mensen claimen de toekomst te kunnen voorspellen: Maar in de acht staten waar wiet nu al legaal is, zal de cannabissector voor meer dan 250.000 nieuwe jobs zorgen
Dat gaat daar nog een veelvoud van worden.
Citaat:
Ik zou die glazen bol even willen lenen want ik wil de lotto winnen.
Hier kan je al een kijkje nemen in den bol van Madame Soleil en zien waar de kassa rinkelt:

Legalizing marijuana nationwide would create more than one million new jobs within the next decade, a new study says.
Analysis from New Frontier Data, a firm that focuses on the marijuana industry, also found that the federal government would create at least $131.8 billion in federal tax revenue over the next eight years if cannabis were legalized in all 50 states.

With federal legalization, there would be 782,000 jobs created immediately, and the firm forecasts that the number would increase to 1.1 million by 2025, including growers and retailers.
In 2015, a year after Colorado legalized recreational cannabis sales, the legal marijuana industry created 18,000 full-time jobs and $2.4 billion in economic growth in the state, according to the Marijuana Policy Group. New Frontier suggested this trend could be sustainable on a national level.”

http://www.newsweek.com/legal-mariju...-decade-778960

1 miljoen jobs tegen 2025..., dat lijken me wel heel mooie cijfers, gesteld dat ze ongeveer zouden kloppen.
En zelfs als er bij die voorspellingen een ‘foutenmarge’ zou zijn van pakweg – en laat me nu eens snoeihard door de bocht scheuren – zo’n 80%, dan zou die 20% nog steeds een indrukwekkend job- en inkomstencijfer betekenen.
Dus nogmaals, het legaliseren van een genotsmiddel – in dit geval wiet – resulteert in een verhoging van jobs en daling van werkloosheid.
En de overheid houdt er ook een mooie dollar aan over.
Win-win over heel de lijn.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 mei 2018 om 23:47.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 23:57   #633
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog een geweldige statistiek! Ze hebben in Australie eens gekeken waar blowers zich zoal mee bezighouden, en wat blijkt:
met niet veel!

16% van de blowers hebben een job! (Allez, een officiele job dat ze durven vertellen aan meme en bompi!)
Wacht, nu gaan we ineens een onderscheid maken tussen een 'officiële' job en jobs die buiten de wet vallen?

Wat is de bron van die schermafdruk die je maakte?

Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 23:57.
Oud 10 mei 2018, 05:03   #634
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Hier gaan we weer:

Nu is het:

Citaat:
Terwijl ik je in post 562 vroeg:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Nee, nogmaals, door criminelen. Werken voor een criminele organisatie is dus volgens u een job? Met een proper arbeidscontract, verzekering, bijdrages aan de sociale zekerheid enzo.
En jij met dit antwoord kwam:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Inderdaad, dat is een job, een job (met contract overigens) , maar zonder 13e maand en vakantiegeld.

Je moet het maar doen. Jezelf radicaal tegenspreken (en kom nu niet af met 'een criminele organisatie is niet hetzelfde als een inbreker want dan stel ik u een dievenbende voor als criminele organisatie) en in 1 keer door mij beschuldigen van leugens want ik heb het er "met mijn gestoorde fantasie bij verzonnen".

Komaan geert: ga maar weer lopen, lopen, lopen. Kan niet moeilijk zijn, de studie die aantoonde dat in sommige "gelegaliseerde staten" het aantal moorden wel degelijk met ongeveer de helft daalde zit u nog steeds op de hielen. Trek maar effe een spurtje want nu zet deze tegenspraak ook al de achtervolging in.
Oud 10 mei 2018, 05:06   #635
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan is er nog het grote paradijs van de blowers gemeenschap: Portugal! Daar is er gelegaliseerd ....
Kijk, als je je zin begint met zo'n flater (ik kon het ook leugen noemen maar ik veronderstel dat je echt gewoon niet weet waarover je het hebt en daarom hou ik het maar bij een flater) moet je niet gaan verwachten dat ik de rest van je post nog ga lezen, laat staan serieus nemen.

In Portugal is cannabis helemaal niet gelegaliseerd.

't Wordt tijd dat jij bij de fanfare gaat want in het rond toeteren is wel één van uw specialiteiten eh?
Oud 10 mei 2018, 05:10   #636
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Soit, even 5 minuten gekeken wat onze geert weer voor nieuws wist en direct gestoten op 2 leugens (nooit beweerd dat inbreken een job is en portugal gelegaliseerd) en een valse beschuldiging van liegen aan mijn adres (mijn gestoorde fantasie).

Als jij echt zo zeker bent van je gelijk waarom heb je dan continu leugens en valse beschuldigingen nodig? Je hele betoog hangt er mee aan elkaar. Triestig hoor.

Soit, ik ben een paar dagen weg.
Ik hoor nadien hier wel hoe de marathon van geert is afgelopen.
Oud 10 mei 2018, 05:21   #637
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met niet veel!

Dan is het gemakkelijk om aan jobcreatie te doen! Ge legaliseert cannabis en stoned niks doen in uwe zetel parasiteren is plotseling een 'job'!
Ik vind dat precies niet echt een geweldige statistiek.
Heb je die zelf gemaakt ofzo?

Kijk een bij alcohol:

89,95% van de gebruikers werkt maar tegelijkertijd is 82,43% van hen werkloos... Dan hebben we nog een kleine 74% die studeert en om de kaap van 300% van de gebruikers te halen doet 75% nog iets anders...

Gebruiken Australiërs een ander soort percentage dan wij of tellen alcoholgebruikers daar driedubbel ofzo?
Oud 10 mei 2018, 05:26   #638
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Het is niet te geloven.

Nog snel 1 postje van geert lezen en na leugens en valse beschuldigingen stoot ik dan weer op een grafiek waar er met procenten gegoocheld wordt dat het niet schoon meer is.

En mocht je nu zeggen dat die getallen bij alcohol geen percentages zijn (ik ga niet alles verklappen, zoek het zelf maar uit, jij kwam met deze grafiek) dan klopt jou bewering dat slechts 16% van de blowers een job heeft ook niet.

Kortom; je bewijst hier ondubbelzinnig dat je nog niet eens in staat bent om op een deftige manier een grafiek af te lezen.
Mister lic economische wetenschappen...
Oud 10 mei 2018, 05:26   #639
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En voor ik hier nog op meer platte bullshit stoot; lichtstad, here I come!!

De groeten!
Oud 10 mei 2018, 06:40   #640
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is niet te geloven.

Nog snel 1 postje van geert lezen en na leugens en valse beschuldigingen stoot ik dan weer op een grafiek waar er met procenten gegoocheld wordt dat het niet schoon meer is.

En mocht je nu zeggen dat die getallen bij alcohol geen percentages zijn (ik ga niet alles verklappen, zoek het zelf maar uit, jij kwam met deze grafiek) dan klopt jou bewering dat slechts 16% van de blowers een job heeft ook niet.

Kortom; je bewijst hier ondubbelzinnig dat je nog niet eens in staat bent om op een deftige manier een grafiek af te lezen.
Mister lic economische wetenschappen...
Wel, volgens mij betekent dit dat studenten relatief gezien meer Marihuana gebruiken en minder roken en alcohol consumeren. Aangezien deze studenten deftige burgers worden toont deze kaart aan dat er geen negatief effect is van marihuana op de toekomst van de bevolking.

Ze worden geen criminelen want het aantal criminelen is een constante.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be