![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
Niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 2 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 4 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 6 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 8 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 10 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 12 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
tot 14 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
tot 16 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 20 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
tot 24 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt: "Het is een compromis." "We moeten een keuze maken." Ja, en? Dé vraag laat u ongemoeid: "Waarop is die keuze gemaakt?" Is het dan, zoals al meermaals betoogd, dat u gewoon naar willekeur een moment prikt? Daar lijkt het heel sterk op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel maar op één of andere manier kunt u daar niet meer verder. Waarom wordt de levensvatbaarheid in afweging gebracht? Omdat er meerdere factoren zijn die even belangrijk zijn, de mogelijkheid om voor abortus te kiezen versus recht op leven van een foetus. Waarom krijgt dat element ( van recht op leven )overwicht op het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw? Omdat het zelfbeschikkingsrecht slaat op de mogelijkheid tot keuze voor abortus, waar je voor een termijn moet kiezen om tot compromis te komen met de andere factor, recht op leven van een foetus. Een compromis dus tussen beide factoren. Het gaat dus niet om " overwicht" maar om afwegen, wat en wanneer voorrang krijgt. Waarom dan vanaf het moment dat een foetus buiten de baarmoeder kan bestaan? ( ongetwijfeld weer uw volgende vraag) Omdat je nu eenmaal een keuze moet maken, en dit moment, het kunnen bestaan van een foetus buiten de baarmoeder een argument is om dat recht op leven toe te kennen, naast het recht op keuze tot abortus, waar een vrouw dan voldoende tijd voor krijgt. Het is dus geen of/of maar en/ en verhaal. Ik ben me er van bewust dat dit in druist tegen uw christelijke standpunten, voortkomend uit uw aanname in vertrouwen, maar dat betekent niet dat anderen vanuit dezelfde dogma's moeten vertrekken, daar zult u toch op een discussieforum mee om moeten leren gaan. Steeds hetzelfde vragen hindert dan een discussie, u legt ze er lam mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 21 december 2019 om 11:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan vanaf het moment dat de foetus...staat er Jan, u bent zo voorspelbaar, er staat zelfs dat ik wist dat dit uw volgende vraag ging worden. Maar om de discussie voorbij uw obsessie te helpen, legt u maar eens uit waarom je NIET voor dat moment zou kiezen? Welk ander moment ziet u dan als juist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ...r
Laatst gewijzigd door 1207 : 21 december 2019 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die redenen mag je zelf opzoeken Laatst gewijzigd door 1207 : 21 december 2019 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alice heeft daar trouwens nog niet op geantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etienne Vermeersch bv Zoals ik reeds tegen Patrick zei. Latere abortus geeft de situatie dat je de foetus eerst nog moet kapotscheuren voor je het kunt wegzuigen (zwaardere ingreep voor de arts als vrouw) te vroeg geeft de vrouw oa te weinig bedenktijd, Soms weet je pas na 8 weken dat je zwanger bent (onregelmatige cyclus bv.) richting 20 weken is de foetus bijna volledig ontwikkeld (menselijke eigenschappen) en moet hem enkel nog groeien ... waarom was masturbatie eeuwenlang verboden/onkuis? Ik kan daar enkel uit concluderen dat zeker 1 iemand ejaculatie dus als begin leven moet geïnterpreteerd hebben. Laatst gewijzigd door 1207 : 21 december 2019 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja? Chirurgen opereren soms meerdere uren na elkaar bij heel zware operaties. Daarmee vergeleken is een late abortus kinderspel. En het gebeurt trouwens. Mij lijkt het trouwens alleen maar een emotioneel gegeven dat u hier aanhaalt. Het idee dat een baby in stukken wordt getrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
genoeg christelijke stromingen die de maning van de paus, de kerk en Rome verwerpen maar toch in de bijbel geloven. ik stel gewoon vast dat mastubratie heel lang verboden was, en nog steeds is binnen veel religies. Ik concludeer er dus uit dat er blijkbaar stromingen zijn die ejaculatie als begin leven bekijken (seks enkel in functie vd voortplanting, zaad verspillen mag niet, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
abortus op pakweg 20-22 weken is veel zwaarder als een abortus na een paar dagen of bv 1 ?* 2 weken. Citaat:
ik geef, uit de losse pols, 3 redenen en u pikt er eentje uit om te reageren. Misschien beter lezen? er zijn nog redenen maar daarvoor verwijst ik naar Vermeersch (medegrondlegger van onze ethische wetgeving) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is dus een punt waar we beslissen dat een levend wezen in "onze maatschappij" opgenomen wordt, ttz, in het niet-aanvalspact. Zoals uw verzekering, die uw huis terugbetaalt tot gisteren als het afbrandt, maar niet meer morgen. Nu kan je een "transitie" zone beschrijven, exact zoals jij "de waarde van de foetus" laat toenemen, maar zoals ik al stelde, die "totale menswording" vindt pas plaats rond anderhalf jaar of zo. De foetus is daar dus BIJLANGE nog niet aan toe, en elke discussie daarrond is belachelijk. Er is al niks ergs met het afmaken van een kleine van 6 maanden, laat staan met een foetus he. Tegen dat die kleine 1 jaar is, zouden we kunnen beginnen met die een beetje rechten te geven, als je dat "smooth" wil laten verlopen. En aan anderhalf jaar is dat dan een volle mens. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |