Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2020, 00:17   #621
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is een opmerking die al een paar keer is gemaakt. Maar dat is nu eenmaal de kracht van een levensvisie die mensen hersenspoelt om een roverhoofdman tot perfecte man te vinden.
Hun volste recht maar dan bij hen thuis in de zandbak.
Oud 1 november 2020, 00:46   #622
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toen die gesprekken zijn opgestart, was Turkije nog een land met een seculier regime. Moslimbroeder Erdogan was toen niet aan de macht.
Ondertussen is hij dat wel, en zelfs een blinde kan zien dat dit proces totaal stil ligt.
Je zou je afvragen waarom de EU nog jaarlijks een cadeau van €740 miljoen harde cash geeft aan turkije terwijl het al sinds 2016 overduidelijk is dat de gesprekken op niets uitlopen.
De liberaal-tsjeven as lijkt hier een dubbele agenda te hebben.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 06:48   #623
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"If we dont believe in the freedom of speech for those we despise , we dont believe in it at all "
Prachtig. Ga dat zeggen aan die vader (die zelf verbonden is met de Freres Muzelmans) die grosso modo het vonnis over die leraar heeft uitgesproken omdat die net precies exact dat onderwees. Hij zal dat ook aan zijn (liegende) dochter gezegd hebben.

En aan alle moslims ter wereld die, ook al vinden ze misschien een onthoofding er iets over, en was een afgehakte tong voor hen ook goed, in de grond eens waren met het feit dat gerechtigheid is gebeurd.

Want dat was nu eens EXACT de inhoud van die mens zijn les (die niks anders deed dan het programma volgen en zijn job doen): "zelfs de uiting van meningen die je verachtelijk vindt, zijn een fundamenteel recht, zolang ze aan zekere eisen voldoen (geen oproep tot moord of zo, geen laster van burgers enz...)".

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 06:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 06:59   #624
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen die gesprekken zijn opgestart, was Turkije nog een land met een seculier regime. Moslimbroeder Erdogan was toen niet aan de macht.
Ondertussen is hij dat wel, en zelfs een blinde kan zien dat dit proces totaal stil ligt.
Ik heb dit antwoord gemist blijkbaar.

Onder zijn voorganger Abdullah Gül, was Erdogan wel al premier.
Toen al waren er tekenen dat hij de opvolger zou worden. En toen al was duidelijk waar hij voor stond. Toch werden ook toen gewoon blijvend bedragen overgemaakt naar Turkije. En deze zijn tot vandaag nog steeds niet gestopt.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 07:10   #625
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht

Toen al waren er tekenen dat hij de opvolger zou worden. En toen al was duidelijk waar hij voor stond. Toch werden ook toen gewoon blijvend bedragen overgemaakt naar Turkije. En deze zijn tot vandaag nog steeds niet gestopt.
Ik heb een prachtige analyse gehoord hierover, van Eric Zemour. Van hoe ongelofelijk naief en dom we toen geweest zijn, van in een gast zoals Erdogan het moslim equivalent te zien van de christen-democraat: de moslim-democraat, en hoe we die onnozelaar gesteund hebben in het afbreken van de "militaire dictatuur" ginder, om vast te stellen dat we weeral een fanatieke baardaap aan de macht geholpen hebben in een land waar een vorig regime juist wat meer seculariteit en rationaliteit had opgedrongen - zij het niet helemaal op democratische wijze. Dat we met dat soort moppen begonnen waren met Komeini, en 30 jaar later nog altijd niet bijgeleerd hadden. Omdat we nog altijd met dat idiote gedacht zitten dat de islam is zoals het christendom, maar dan gewoon wat anders. Daar waar het christendom een GELOOF is, is de islam een POLITIEK PROJECT. De islam-democraat bestaat niet zoals de christendemocraat kan bestaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 07:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 07:18   #626
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... Dat we met dat soort moppen begonnen waren met Komeini, en 30 jaar later nog altijd niet bijgeleerd hadden. Omdat we nog altijd met dat idiote gedacht zitten dat de islam is zoals het christendom, maar dan gewoon wat anders. Daar waar het christendom een GELOOF is, is de islam een POLITIEK PROJECT. De islam-democraat bestaat niet zoals de christendemocraat kan bestaan.
Tot '79 (onder Reza Pahlavi) was Iran dan ook nog heel erg Westers.

(Westers in dit soort context, is zelden geografisch trouwens; maar economisch/politiek)

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 10:48   #627
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat zoiets zéér moeilijk is.
Waarom zou een 'objectieve, geschiedkundige beschrijving' van 'doctrines' (dus ook religies) 'zéér moeilijk' zijn?

En zou dat dan moeilijker zijn dan een 'objectieve, geschiedkundige' beschrijving van pakweg de evolutie van een taal of technologische ontwikkelingen?

Hoe 'moeilijk' kan het zijn een chronologie te produceren van voor élke 'doctrine' (dus ook religie) belangrijke/betekenisvolle gebeurtenissen?

Hoe 'moeilijk' kan het zijn een tabel op te stellen van een aantal kenmerken van 'doctrines' (dus ook religies) en dan de bekende en minder bekende 'doctrines' (dus ook religies) daar op af te vinken?

Zijn er trouwens niet al héle bibliotheken vol met dikke boeken die over niks anders gaan?

Dit is wat ik er verder over denk:

essentiële onderdelen van het (voor alle leerlingen verplicht gemeenschappelijke) vak 'levensbeschouwing' zouden - naast ondermeer psychologie en sociologie - OPTICA, LOGICA & ZOÖLOGIE dienen te zijn.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Antoin...stutt_de_Tracy

Edit: ook MUZIEK zou een verplicht onderdeel van dat vak 'levensbeschouwing' moeten zijn. Er is reeds voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van muziek (beluisteren, bestuderen én zelf spelen) op het brein.

Een mens wordt er alleen maar slimmer van (als het goeie muziek is, tenminste).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 november 2020 om 11:00.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:02   #628
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zou een 'objectieve, geschiedkundige beschrijving' van 'doctrines' (dus ook religies) 'zéér moeilijk' zijn?

En zou dat dan moeilijker zijn dan een 'objectieve, geschiedkundige' beschrijving van pakweg de evolutie van een taal of technologische ontwikkelingen?

Hoe 'moeilijk' kan het zijn een chronologie te produceren van voor élke 'doctrine' (dus ook religie) belangrijke/betekenisvolle gebeurtenissen?

Hoe 'moeilijk' kan het zijn een tabel op te stellen van een aantal kenmerken van 'doctrines' (dus ook religies) en dan de bekende en minder bekende 'doctrines' (dus ook religies) daar op af te vinken?

Zijn er trouwens niet al héle bibliotheken vol met dikke boeken die over niks anders gaan?

Dit is wat ik er verder over denk:

essentiële onderdelen van het (voor alle leerlingen verplicht gemeenschappelijke) vak 'levensbeschouwing' zouden - naast ondermeer psychologie en sociologie - OPTICA, LOGICA & ZOÖLOGIE dienen te zijn.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Antoin...stutt_de_Tracy

Edit: ook MUZIEK zou een verplicht onderdeel van dat vak 'levensbeschouwing' moeten zijn. Er is reeds voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van muziek (beluisteren, bestuderen én zelf spelen) op het brein.

Een mens wordt er alleen maar slimmer van (als het goeie muziek is, tenminste).
Death Metal Matters
Oud 1 november 2020, 11:04   #629
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot '79 (onder Reza Pahlavi) was Iran dan ook nog heel erg Westers.

(Westers in dit soort context, is zelden geografisch trouwens; maar economisch/politiek)
Een groot-oom van me (oom van mijn moeder) was groothandelaar in Perzische tapijten, en ging zo'n 3 tot vier keer per jaar naar Iran. Op sommige foto's die ik later te zien kreeg, leek Teheran even swingend en kleurrijk in de sixties en seventies, als Londen.

En toen kreeg de islam er de bovenhand
What a waste.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:11   #630
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een groot-oom van me (oom van mijn moeder) was groothandelaar in Perzische tapijten, en ging zo'n 3 tot vier keer per jaar naar Iran. Op sommige foto's die ik later te zien kreeg, leek Teheran even swingend en kleurrijk in de sixties en seventies, als Londen.

What a waste.
“One small step back for man, one giant leap back for mankind”
Oud 1 november 2020, 11:23   #631
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

What a waste.
De Iraniërs hebben het eerst met de seculiere nationalistische Mosaddegh geprobeerd maar dat mocht niet van de 'ex' koloniale grootmachten die een coup pleegden om hun puppet regime terug te installeren. Dan verenigden de Iraniërs zich rond religie om de overheerser weg te krijgen en dan lukte het wel wat meer onafhankelijkheid af te dwingen. Daar hing echter een prijskaartje aan.....een staat gebaseerd op islam en een economische boycot.

Nu, dat moslimextremisme in het westen is Sunni geïnspireerd niet Shia. Een eerlijke maar ietwat cynische westerse politicus zou de onthoofde leraar 'colaterale schade' noemen voor het onderhouden van 'bondgenootschappen' met de extremistische golfstaten en hun salafistische ideologie die in Frankrijk nog steeds vrij onderwezen wordt gefinancieerd door het buitenland.

En om die bron van geweld gaat ook Macron in een grote bocht heen.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 november 2020 om 11:29.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:48   #632
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn enige wraak die ik kon nemen (en heb gedaan) is het bloed vanonder de nagels pesten van die leerkracht. In het middelbaar heb ik evenveel uren op de gang mogen gaan staan dan dat ik aanwezig was tijdens het uurtje godsdienst. Meestal vloog ik buiten na 5, maximum 10 minuten.

Die kon me toch niks maken, omdat de klasseraad in het Atheneum nooit iemand buisde ook al had die structureel 0/10 gedurende heel het jaar voor dat vak.

Stoer.

Maar ik kan béter

In het zesde en laatste jaar "Latijn-Grieks" ('humaniora', dus) op een Sint-...-college dat liever advocaten- en dokterszoontjes onder de hoede nam dan boerenpummels zoals "djimi", mocht ik eind augustus 1980 herexamens afleggen voor:

- wiskunde (ik hield eigenlijk alleen van 'verzamelingenleer', 'logica', 'topologie', 'optica' en 'trigonometrie', maar dat stond in het zesde jaar blijkbaar niet op het programma; ik hield me tijdens de lesuren wiskunde liever bezig met dagdromen en tekenen) Resultaat in juni 1980: 38%)

- lichamelijke opvoeding (ik hield eigenlijk alleen van in de modder kruipen, volleybal en zwemmen, maar dat stond in het zesde jaar blijkbaar niet op het programma; ik was dan ook zéér regelmatig 'mijn turnpak' of 'mijn turnschoenen' of 'allebei' vergeten, of anders liep ik samen met een kameraad die met een gelijkaardig probleem kampte zo véél mogelijk kantjes van de 'coopertest' af Resultaat in juni 1980: 20%)

en

- godsdienst (ik hield eigenlijk enorm véél van 'vergelijkende godsdienstwetenschappen', studie van mythen en legenden, psychologie en sociologie, culturele anthropologie en dergelijke dingen meer, ik las véél liever Nietzsche of Wittgenstein dan het Oude of het Nieuwe Testament, ... en had het dan ook voortdurend aan de stok met die arme bebaarde en bebrilde jongeman - een bizarre hybride van flower power en 'Taizé' - die meende ons een beetje zijn Blijde Boodschap te moeten brengen. In juni 1980 kreeg ik "16%" voor z'n vak ).

Het mondelinge (!) herexamen van eind augustus vond plaats bij hem thuis.

Zijn vrouw - vreemd genoeg ook een neo-christelijke kwezel, maar wel heel vriendelijk - bracht koffie en koekjes, en wij hebben een hele namiddag lang zitten 'discussiëren'.

Hij had elpéés van Simon & Garfunkel, en Neil Diamond (dacht ik, of was het Nana Mouskouri?).

In het zelfgebouwde boekenrek stond tussen de christelijke propaganda van Rerum Novarum en dergelijke ook iets dat over Herman Hesse ging, en iets anders waar Gerard Walschap op vermeld stond.

Zijn vrouw was duidelijk hevig fan van macramé.

Tegen het einde van de sessie (zo'n dikke drie uur) werd ik bedankt voor het onderricht dat ik hem - volledig gratis! - had gegeven.

Hij had héél véél bijgeleerd, ondermeer over de fifties, de sixties én de seventies. En al de rest.

Ik was de éérste en tot lang nadien énige op dat college die ooit het genoegen heeft gehad een herexamen 'godsdienst' te krijgen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:49   #633
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Iraniërs hebben het eerst met de seculiere nationalistische Mosaddegh geprobeerd maar dat mocht niet van de 'ex' koloniale grootmachten die een coup pleegden om hun puppet regime terug te installeren. Dan verenigden de Iraniërs zich rond religie om de overheerser weg te krijgen en dan lukte het wel wat meer onafhankelijkheid af te dwingen. Daar hing echter een prijskaartje aan.....een staat gebaseerd op islam en een economische boycot.

Nu, dat moslimextremisme in het westen is Sunni geïnspireerd niet Shia. Een eerlijke maar ietwat cynische westerse politicus zou de onthoofde leraar 'colaterale schade' noemen voor het onderhouden van 'bondgenootschappen' met de extremistische golfstaten en hun salafistische ideologie die in Frankrijk nog steeds vrij onderwezen wordt gefinancieerd door het buitenland.

En om die bron van geweld gaat ook Macron in een grote bocht heen.
Sjiieten, soennieten, wahabisten of salafisten..........I DON'T FUCKING CARE. DE ISLAM IS PUUR VERGIF OP ALLE GEBIED, EN MOET WEG UIT HET VRIJE WESTEN.
Dat ze moorden en koppensnellen in hun eigen biotoop, zijnde Noord-Afrika en/of het Midden-Oosten, maar hier moet die rotzooi weg. Whatever it takes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 november 2020 om 11:49.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:53   #634
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat was niet zo duidelijk: in de jaren ‘90 zijn er processen geweest tegen de toenmalige partij van Erdogan en Erdogan zelf. Turkije was toen nog seculier.
Het is pas met de AKP dat ze aan de macht kwamen. Dat was eerst zogezegd een niet religieuze partij (sic).
Oud 1 november 2020, 12:08   #635
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sjiieten, soennieten, wahabisten of salafisten..........I DON'T FUCKING CARE. DE ISLAM IS PUUR VERGIF OP ALLE GEBIED, EN MOET WEG UIT HET VRIJE WESTEN.
Dat ze moorden en koppensnellen in hun eigen biotoop, zijnde Noord-Afrika en/of het Midden-Oosten, maar hier moet die rotzooi weg. Whatever it takes.
Dat is kort en bondig! Hoe sneller hoe liever !

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 november 2020 om 12:09.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 12:16   #636
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe groter de wens hoe minder kans dat ze de realiteit wordt. Onhaalbare voorstellen tot oplossing worden deel van het probleem.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 12:31   #637
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat was niet zo duidelijk: in de jaren ‘90 zijn er processen geweest tegen de toenmalige partij van Erdogan en Erdogan zelf. Turkije was toen nog seculier.
Het is pas met de AKP dat ze aan de macht kwamen. Dat was eerst zogezegd een niet religieuze partij (sic).
Ja, moslimbroeder Erdogan heeft het handig aangepakt...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 14:36   #638
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, moslimbroeder Erdogan heeft het handig aangepakt...
En dankt groen en heel poco Europa voor de onvoorwaardelijke (morele) steun...
Oud 1 november 2020, 16:41   #639
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Allo Allah, waarom moest er vandaag wéér een moordende aanslag zijn in Lyon ?
In naam v.d. godsdienstvrijheid ???
In naam van wie of wat ?
Waarom zou dat in naam van iets moeten zijn? er zijn redenen voor , dat wel . die redenen hebben niet alleen met godsdienst te maken.

Waarom is nu juist Frankrijk steeds doelwit?

We zien dat veel aanslagen IS gerelateerd waren in deze eeuw
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ents_in_France

Laatst gewijzigd door atmosphere : 1 november 2020 om 16:42.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 16:45   #640
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Twee keer de EVRM in één post vernoemen, zonder rekening te houden met het feit dat gij voor moslims - degenen die ge wilt beschermen tegen de nazi's - de EVRM moogt steken waar de zon niet schijnt, gezien die het belangrijker vonden om hun eigen goddelijke visie daarop te formuleren:

Universele islamitische verklaring van mensenrechten

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=46

Helaas heeft geadresseerde forummer hier nog niet op geantwoord.
Het spagaat was iets te pijnlijk, vermoed ik.
Benieuwd hoe de jouwe zal verlopen.
Die paar islamieten kunnen zo veel verklaren , en zeggen dat het universeel is onder moslims. dat is het niet.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be