![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hun volste recht maar dan bij hen thuis in de zandbak.
![]() |
#622 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De liberaal-tsjeven as lijkt hier een dubbele agenda te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan alle moslims ter wereld die, ook al vinden ze misschien een onthoofding er iets over, en was een afgehakte tong voor hen ook goed, in de grond eens waren met het feit dat gerechtigheid is gebeurd. Want dat was nu eens EXACT de inhoud van die mens zijn les (die niks anders deed dan het programma volgen en zijn job doen): "zelfs de uiting van meningen die je verachtelijk vindt, zijn een fundamenteel recht, zolang ze aan zekere eisen voldoen (geen oproep tot moord of zo, geen laster van burgers enz...)". Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 06:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onder zijn voorganger Abdullah Gül, was Erdogan wel al premier. Toen al waren er tekenen dat hij de opvolger zou worden. En toen al was duidelijk waar hij voor stond. Toch werden ook toen gewoon blijvend bedragen overgemaakt naar Turkije. En deze zijn tot vandaag nog steeds niet gestopt.
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Westers in dit soort context, is zelden geografisch trouwens; maar economisch/politiek)
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou een 'objectieve, geschiedkundige beschrijving' van 'doctrines' (dus ook religies) 'zéér moeilijk' zijn?
En zou dat dan moeilijker zijn dan een 'objectieve, geschiedkundige' beschrijving van pakweg de evolutie van een taal of technologische ontwikkelingen? Hoe 'moeilijk' kan het zijn een chronologie te produceren van voor élke 'doctrine' (dus ook religie) belangrijke/betekenisvolle gebeurtenissen? Hoe 'moeilijk' kan het zijn een tabel op te stellen van een aantal kenmerken van 'doctrines' (dus ook religies) en dan de bekende en minder bekende 'doctrines' (dus ook religies) daar op af te vinken? Zijn er trouwens niet al héle bibliotheken vol met dikke boeken die over niks anders gaan? Dit is wat ik er verder over denk: essentiële onderdelen van het (voor alle leerlingen verplicht gemeenschappelijke) vak 'levensbeschouwing' zouden - naast ondermeer psychologie en sociologie - OPTICA, LOGICA & ZOÖLOGIE dienen te zijn. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Antoin...stutt_de_Tracy Edit: ook MUZIEK zou een verplicht onderdeel van dat vak 'levensbeschouwing' moeten zijn. Er is reeds voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van muziek (beluisteren, bestuderen én zelf spelen) op het brein. Een mens wordt er alleen maar slimmer van (als het goeie muziek is, tenminste).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 1 november 2020 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen kreeg de islam er de bovenhand ![]() What a waste.
![]() |
![]() |
#630 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#631 | |
|
![]() Citaat:
Nu, dat moslimextremisme in het westen is Sunni geïnspireerd niet Shia. Een eerlijke maar ietwat cynische westerse politicus zou de onthoofde leraar 'colaterale schade' noemen voor het onderhouden van 'bondgenootschappen' met de extremistische golfstaten en hun salafistische ideologie die in Frankrijk nog steeds vrij onderwezen wordt gefinancieerd door het buitenland. En om die bron van geweld gaat ook Macron in een grote bocht heen. Laatst gewijzigd door Bach : 1 november 2020 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stoer. Maar ik kan béter ![]() In het zesde en laatste jaar "Latijn-Grieks" ('humaniora', dus) op een Sint-...-college dat liever advocaten- en dokterszoontjes onder de hoede nam dan boerenpummels zoals "djimi", mocht ik eind augustus 1980 herexamens afleggen voor: - wiskunde (ik hield eigenlijk alleen van 'verzamelingenleer', 'logica', 'topologie', 'optica' en 'trigonometrie', maar dat stond in het zesde jaar blijkbaar niet op het programma; ik hield me tijdens de lesuren wiskunde liever bezig met dagdromen en tekenen) ![]() - lichamelijke opvoeding (ik hield eigenlijk alleen van in de modder kruipen, volleybal en zwemmen, maar dat stond in het zesde jaar blijkbaar niet op het programma; ik was dan ook zéér regelmatig 'mijn turnpak' of 'mijn turnschoenen' of 'allebei' vergeten, of anders liep ik samen met een kameraad die met een gelijkaardig probleem kampte zo véél mogelijk kantjes van de 'coopertest' af ![]() en - godsdienst (ik hield eigenlijk enorm véél van 'vergelijkende godsdienstwetenschappen', studie van mythen en legenden, psychologie en sociologie, culturele anthropologie en dergelijke dingen meer, ik las véél liever Nietzsche of Wittgenstein dan het Oude of het Nieuwe Testament, ... en had het dan ook voortdurend aan de stok met die arme bebaarde en bebrilde jongeman - een bizarre hybride van flower power en 'Taizé' - die meende ons een beetje zijn Blijde Boodschap te moeten brengen. In juni 1980 kreeg ik "16%" voor z'n vak ![]() Het mondelinge (!) herexamen van eind augustus vond plaats bij hem thuis. Zijn vrouw - vreemd genoeg ook een neo-christelijke kwezel, maar wel heel vriendelijk - bracht koffie en koekjes, en wij hebben een hele namiddag lang zitten 'discussiëren'. Hij had elpéés van Simon & Garfunkel, en Neil Diamond (dacht ik, of was het Nana Mouskouri?). In het zelfgebouwde boekenrek stond tussen de christelijke propaganda van Rerum Novarum en dergelijke ook iets dat over Herman Hesse ging, en iets anders waar Gerard Walschap op vermeld stond. Zijn vrouw was duidelijk hevig fan van macramé. Tegen het einde van de sessie (zo'n dikke drie uur) werd ik bedankt voor het onderricht dat ik hem - volledig gratis! - had gegeven. Hij had héél véél bijgeleerd, ondermeer over de fifties, de sixties én de seventies. En al de rest. Ik was de éérste en tot lang nadien énige op dat college die ooit het genoegen heeft gehad een herexamen 'godsdienst' te krijgen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze moorden en koppensnellen in hun eigen biotoop, zijnde Noord-Afrika en/of het Midden-Oosten, maar hier moet die rotzooi weg. Whatever it takes.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 november 2020 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas met de AKP dat ze aan de macht kwamen. Dat was eerst zogezegd een niet religieuze partij (sic).
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 november 2020 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
|
![]() En dankt groen en heel poco Europa voor de onvoorwaardelijke (morele) steun...
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is nu juist Frankrijk steeds doelwit? We zien dat veel aanslagen IS gerelateerd waren in deze eeuw https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ents_in_France
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 1 november 2020 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |