Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2005, 11:15   #621
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
@Soesje: als de jodenhaat door één monotheïstische godsdienst in de hand is gewerkt, is het wel eerder door het christendom hoor. Moslims leven al eeuwen vredig samen met gelovigen vd twee andere monotheïstische godsdiensten. (Spanje middeleeuwen bijvoorbeeld.)
Israel heeft ook goede relaties met Turkijë.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 11:15   #622
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa

gelijk heb je natuurlijk. mijn excuses hiervoor. 8)
idem dito.
Oud 21 juni 2005, 11:33   #623
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Israel heeft ook goede relaties met Turkijë.
Tuurlijk de seculaire staat vooral het leger is deze samenwerking genegen . deze samenwerking is vooral economisch maar Israëlisch legereenheden mogen ook oefenen in Turkije.
Deze samenwerking zou vooral tegen Syria zijn
Oud 27 juni 2005, 15:50   #624
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Met betrekking tot deze discussie kan ik melden dat ze bij de Slegte het boek "de Jodenstaat" van Theodor Herzl hebben. Ik heb mijn exemplaar gekocht in kortrijk

Oud 27 juni 2005, 22:01   #625
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Dat boek "De jodenstaat" van Theodor Herzl wijkt naar verluidt zeer sterk af van de originele versie, wat de waarde van het boek niet echt ten goede komt (schrijfstijl is ook niet echt bijzonder).

Een ander boek en ongetwijfeld één van de beste boeken die de laatste jaren rond dit thema zijn verschenen is "De strijd om het geheugen van Israël" door Lander Corluy. Het boek is gebaseerd op onderzoek, door Israëlische historici, van verschillende belangrijke periodes uit de Israëlische geschiedenis. Deze historici ontkrachten met hun onderzoek (waarvoor zij gebruik konden maken van de Israëlische staatsarchieven) een groot aantal algemeen aanvaarde mythes rond de Israëlisch-Palestijnse kwestie en daarbij ook een belangrijk deel van de officiële Israëlische geschiedschrijving zélf.

Met dit boek werd Lander Corluy ook genomineerd voor de scriptieprijs van het Fonds Pascal Decroos voor Bijzondere Journalistiek.

Het boek is uitgegeven bij uitgeverij acco: www.acco.be/acco_publishing/book/book_detail.php?qs_book_id=121296
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 14:17   #626
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Dat boek "De jodenstaat" van Theodor Herzl wijkt naar verluidt zeer sterk af van de originele versie, wat de waarde van het boek niet echt ten goede komt (schrijfstijl is ook niet echt bijzonder).

Een ander boek en ongetwijfeld één van de beste boeken die de laatste jaren rond dit thema zijn verschenen is "De strijd om het geheugen van Israël" door Lander Corluy.
ik zal eens kijken of ze dat boek in de bib hebben , de titel zegt me toch iets
Oud 28 juni 2005, 14:26   #627
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Protest tegen ontruiming van de nederzettingen Gaza
http://www.arutzsheva.com/news.php3?id=84666

Ondermeer in het joods stadje Gush Katif in de gazastrook.
Daar is bij de afbraak van de eerste reeds verlaten huizen protest uitgebroken bij de andere inwoners van de stad. Vele van deze mensen verzetten zich tegen het terugtrekkingsplan van Sharon.

Dit roept beelden op van de reeds heel zware ontruiming van Joodse steden in de Sinaï ( was overeengekomen met Egypte) . De inwoners van deze steden verzetten zich toen ook radicaal tegen een ontruiming.

Deze ontruiming werd ook door Sharon uitgevoerd.

Oud 29 juni 2005, 22:55   #628
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
ik zal eens kijken of ze dat boek in de bib hebben ,
Hoogstwaarschijnlijk wel. Het tegendeel zou me verbazen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 11:46   #629
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nordthiad
Vredig als in: onderdrukt worden als dhimmi (betreffende verwijzing betreft het Pact van Umar, richtlijnen over de rechten van niet-mohammedanen, en werd al gauw de norm in alle mohammedaanse gebieden, ook in Spanje).
Hier weet ik niets van Ik zal het zo dadelijk eens lezen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 17:23   #630
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Leuke anekdote

Daarjuist wandelde ik vredig op de Anspachlan te brussel en koop me een milkshake bij Mcdo.

Ik zie daar dus aan de beurs weer eens die actie met die palestijnse en iraakse vlag . Ik ga dus een kijken wat er op de bijhorende borden staat.

een opsomming van resoluties van de vn ( ok begrijp ik )
een paar eenzijdig fotos met dode of bijna dode palestijnen.
en dan de clou, een kaartje van hun toekomstbeeld. één palestina maar Géén Tel Aviv en géén Netanya. een toerist naast me merkte het ook op . Maar iemand om tegen te reclameren was er niet.
Oud 8 juli 2005, 20:55   #631
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

tis allemaal de schuld van het nationalisme, nem.
Oud 12 juli 2005, 17:21   #632
garfield
Europees Commissaris

Standaard

ze zijn weer bezig

van www.standaard.be

BRUSSEL - Bij een zelfmoordaanslag in de Israëlische badplaats Netanya zijn tenminste drie doden en dertig gewonden gevallen. Onder de doden bevindt zich de dader. De aanslag werd meteen opgeëist door de Palestijnse groep Islamitische Jihad.

Het was al sinds februari geleden dat er nog een aanslag in Israël werd gepleegd.

Na een periode van relatieve rust kiezen de idioten om weeral eens jongelingen de zelfmoordtoer op te sturen. zielige organisatie
Oud 12 juli 2005, 18:19   #633
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

*zucht*
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 19:54   #634
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zijn weer bezig

van www.standaard.be

BRUSSEL - Bij een zelfmoordaanslag in de Israëlische badplaats Netanya zijn tenminste drie doden en dertig gewonden gevallen. Onder de doden bevindt zich de dader. De aanslag werd meteen opgeëist door de Palestijnse groep Islamitische Jihad.

Het was al sinds februari geleden dat er nog een aanslag in Israël werd gepleegd.

Na een periode van relatieve rust kiezen de idioten om weeral eens jongelingen de zelfmoordtoer op te sturen. zielige organisatie
Als de verdedigingsmuur en -hek sneller af was geweest, dan waren de doden en verminkten van deze moordpartij nog levend en gezond.

Ze moeten nu zo snel mogelijk het project afwerken.
Oud 13 juli 2005, 16:46   #635
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Als de verdedigingsmuur en -hek sneller af was geweest, dan waren de doden en verminkten van deze moordpartij nog levend en gezond.

Ze moeten nu zo snel mogelijk het project afwerken.
idd. zelf een onvoltooid hek deed het aantal terreuraanvallen spectaculair dalen. met een voltooid hek zal Israël degelijk beveiligd zijn tegen zulke wandaden .
Oud 13 juli 2005, 17:17   #636
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd. zelf een onvoltooid hek deed het aantal terreuraanvallen spectaculair dalen. met een voltooid hek zal Israël degelijk beveiligd zijn tegen zulke wandaden .
Amerika is omgeven door 2 oceanen en heeft zeer goed bewaakte landsgrenzen en toch is 9/11 kunnen gebeuren.
Denkt u echt dat die muur de terreur zal buiten houden?
Neen, want de terroristen zullen gaten vinden in het veiligheids systeem van Israël en de terreur zal uiteindelijk verder gezet worden op onschuldigen mensen.
De enige mensen die de pineut zijn door de muur zijn onschuldige palestijnen die hun erbarmelijk bestaan nog zien verergeren.

Ik wil hier niet zeggen dat de muur geen tijdelijke oplossing zal zijn en de terreur tijdelijk zal kunnen lam leggen en elk leven dat hierdoor gered is een goede zaak maar ik heb mijn twijfels op de lange termijn.ik denk echt dat men zwakke plekken zal vinden in de veiligheids systemen van Israël en indien ze niet meer binnen het grondgebied van Israël kunnen geraken zullen ze zeker elders zich viseren op onschuldigen en hoogst waarschijnlijk joodse doelwitten.
dus zie niet echt hoe deze muur echt positief zal kunnen werken om onschuldige te beschermen tegen een terreur die niets of niemand nog ontziet en is het dan niet beter om de kosten van die muur voor andere doeleinden te gebruiken inzake veiligheid en vernietiging van de terreurcellen in plaats van een land te omheinen?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:30   #637
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog een vraagje voor al die voorstanders van het Palestijnse terreurnetwerk ( ).
Vroeger werd bij de laffe zelfmoordaanslagen van laffe Palestijnen steeds geschermd met het 'argument' dat die Palestijnen 'moegestreden' waren, en geen andere wapens hadden, en die ziekelijkheid was een logisch en begrijpelijk gevolg van de Israelische 'wreedheden' en 'vernederingen'.
Hoe verklaren jullie het feit dat middeklassemoslims ook zelfmoordaanslagen plegen in Europa? Wat heeft londen wel gedaan dat ze zo'n reacties mogen verwachten?
Of zou het dan toch iets met de leer van Mohammed te maken kunnen hebben?
Oud 13 juli 2005, 18:03   #638
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Amerika is omgeven door 2 oceanen en heeft zeer goed bewaakte landsgrenzen en toch is 9/11 kunnen gebeuren.
Denkt u echt dat die muur de terreur zal buiten houden?
Dat klopt! En u kan zich dan ook wel inbeelden dat Europa zich in een bijzonder slechte situatie bevindt ... Volgens mij wordt Europa een van de gevaarlijkste plaatsen om te wonen ivm terrorisme, zelfs gevaarlijker dan de VS en zelfs Israel.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 22:48   #639
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik heb nog een vraagje voor al die voorstanders van het Palestijnse terreurnetwerk ( ).
Vroeger werd bij de laffe zelfmoordaanslagen van laffe Palestijnen steeds geschermd met het 'argument' dat die Palestijnen 'moegestreden' waren, en geen andere wapens hadden, en die ziekelijkheid was een logisch en begrijpelijk gevolg van de Israelische 'wreedheden' en 'vernederingen'.
Hoe verklaren jullie het feit dat middeklassemoslims ook zelfmoordaanslagen plegen in Europa? Wat heeft londen wel gedaan dat ze zo'n reacties mogen verwachten?
Of zou het dan toch iets met de leer van Mohammed te maken kunnen hebben?
Tussen al die palestijnen lopen inderdaad ziekelijke mensen rond die zich ten koste van alles willen opblazen maar tussen die massa bevinden zich ook onschuldige mensen die een vreedzaam bestaan willen.
En je hebt ook mensen die zodanig gemanipuleerd word en vooral geterroriseerd door diezelfde terreur netwerken dat elek vorm van protest hoogverraad is en zoals je wel al eens op tv hebt kunnen zien worden deze mensen als spionnen bezien en ter plekke gelynchd.
Ik wil hierbij niet de terreurorganisaties goedspreken noch de voorstanders hiervan maar je mag en kan moeilijk zeggen dat iedere palestijn geen enkele kans op vrede wil en helemaal bereid is om zich op te blazen.

Dan wat de islam betreft is het zo dat ik deze religie als achterhaald beschouw.Maar dit vind ik ook van het katholieke geloof of eender welke religie.
Maar sommige hebben een religie nodig in hun leven en indien ze deze religie op een serene en dicrete manier beleven dan heb ik hiermee geen problemen.Ook predikt de islam per definitie niet haat en hetzelfde als het katholieke geloof enkel de fundamentalisten en tegenstanders van de islam vinden verzen in de koran die van de islam een beeld weergeven alsof de moslims iedere anders gelovigen moeten doden.
ook in onze bijbel zul je dergelijke verzen en zo meer vinden.Dus in dit opzicht kun je beide religies als verderfelijk beschouwen en zodanig moeten verbieden.
maar omdat ik ieder mens zijn godsdienst vrijheid gun hebben moslims evenveel rechten als wij op voorwaarden dat zij zich schikken naar onze wetten en waarden en vrijheden.en jou geloof stopt waar men recht en vriheid begint.

Dus je kunt aannemen dat vele moslims ook willen evolueren naar een westers model maar dan in combinatie met hun geloof en cultuur en dus met een eigen identiteit.Op dit punt zal ook de islam zelf evolueren op termijn naar een betere religie men minder ongelijkheden tussen bijvoorbeeld man en vrouw.
Maar deze evolutie heeft tijd nodig, laten we niet vergeten dat de positie van de vrouw in onze gebieden 100 jaar geleden ook niet veel beter was dan de doorsnee positie van de huidige moslim vrouw.Maar wij hebben onze evolutie op onze manier en met genoeg tijd kunnen doorvoeren en nu verwachten we dat de islam wereld in een paar jaar tijd diezelfde evolutie meemaakt en dit terwijl deze volkeren nog maar pas onder het juk van dictators en koloniale machten zijn vandaan gekomen.
En onze bemoeienissen in hun samenleving en vooral israël hebben deze evolutie zodanig vertraagt en de fundamentalisten aan de macht gebracht dat we nog een hele tijd zullen moeten wachten eer de moslimgemeenschap een evenwichtige en gelijkwaardige band heeft gevonden tussen hun religie en onze waarden en vrijheden.

Dan heb je onder die terroristen ook veel geschoolde mensen.
Maar geschoold zijn heeft niks te maken met een geloofs overtuiging of een politieke overtuiging.
Boer Jef zal een andere mening hebben over politiek en religie als dokter frans bij manier van spreken en ongeacht hun kennis kan dokter frans misschien meer fascistische denkwijzes hebben dan boer jef
dus kennis staat los van uw overtuigingen als individu.
De terroristen in londen zullen misschien in engeland geboren zijn en enkel engels spreken en gestudeerd hebben en zoveel meer maar dit wil niets zeggen over hun persoonlijke overtuigingen over de wereldpolitiek en hun frustaties.
In de grootste criminele organisatie zitten ook dikwijls zogenoemde waardige en geleerde mensen en toch zijn zij in staat om te doden en zo meer.

Tot slot zullen we moeten leren leven met het terrorisme en angst mag ons niet laten leiden want angst leid tot oorlogen en dood en dit is wat zie willen.
ik stel me in deze problematiek gerust in het feit dat ik 1000 kans meer kans maak om een dodelijk verkeersongeval of ziekte te krijgen dan dood te gaan door een bom
dus keep the faith
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 10:56   #640
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je kunt aannemen dat vele moslims ook willen evolueren naar een westers model maar dan in combinatie met hun geloof en cultuur en dus met een eigen identiteit.Op dit punt zal ook de islam zelf evolueren op termijn naar een betere religie men minder ongelijkheden tussen bijvoorbeeld man en vrouw.
Whishfull thinking.
Die gelijkheidsdrang is al fel gecontesteerd in Europa, laat staan dat die de komende 300 jaar ingevoerd zou worden in de Islamitische wereld.
Die wens om de moslims naar ons model te doen veranderen lijkt me trouwens contraproductief, dom en gevaarlijk.

Citaat:
Maar deze evolutie heeft tijd nodig, laten we niet vergeten dat de positie van de vrouw in onze gebieden 100 jaar geleden ook niet veel beter was dan de doorsnee positie van de huidige moslim vrouw.Maar wij hebben onze evolutie op onze manier en met genoeg tijd kunnen doorvoeren en nu verwachten we dat de islam wereld in een paar jaar tijd diezelfde evolutie meemaakt en dit terwijl deze volkeren nog maar pas onder het juk van dictators en koloniale machten zijn vandaan gekomen.
Ah, toch wat nuance

Citaat:
En onze bemoeienissen in hun samenleving en vooral israël hebben deze evolutie zodanig vertraagt en de fundamentalisten aan de macht gebracht dat we nog een hele tijd zullen moeten wachten eer de moslimgemeenschap een evenwichtige en gelijkwaardige band heeft gevonden tussen hun religie en onze waarden en vrijheden.
Hier smijt je weer je eigen nuances overboord. Stop er mee Israel erbij te sleuren, het is al erg genoeg dat zij dat doen. Ten tweede, zij moeten niet zoeken naar een band met onze waarden, zij moeten doen wat zij willen, maar onze gemeenschap maag daar niet onder lijden. Wij kunnen enkel hopen dat ze 'verstandig doen' en hen helpen. Meer niet.

Citaat:
Tot slot zullen we moeten leren leven met het terrorisme en angst mag ons niet laten leiden want angst leid tot oorlogen en dood en dit is wat zie willen.
ik stel me in deze problematiek gerust in het feit dat ik 1000 kans meer kans maak om een dodelijk verkeersongeval of ziekte te krijgen dan dood te gaan door een bom
dus keep the faith
NOOIT!!!
Wij zullen nooit moeten leren leven met terrorisme en angst. Wij zullen het bevechten en overwinnen!
Net zoals we er alles aan zullen doen om verkeersongevallen af te bouwen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be