Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 13:08   #621
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De uitwerpselen van mens en dier, ook mest genoemd, worden in dit land intensief op de legumekes gedropt die jij opeet.
Het gaat er iets anders aan toe.
Die legumekes smullen zich dik aan het mest dat in de grond wordt gestoken.
De meststof die er naderhand wordt rondgestrooid is meestal chemisch van samenstelling.
Oud 14 april 2006, 13:08   #622
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan, je hebt je uitleg "verruimd" tot religieuze en culturele invloeden. Je bent bijgedraaid. Wees eerlijk, die religieuze en culturele invloeden heb je de eerste 10 bladzijden tot in het eindeloze willen minimaliseren, zo niet ontkennen.
Neen hoor, ik heb het niet benadrukt, maar ik ben er wel degelijk van overtuigd dat sociale achterstelling zeker niet de enige reden is van het gedrag van deze "brave mannekes". Zo simplistisch wens ik niet te redeneren. Opvoeding, cultuur, religie,.... ze spelen allemaal een rol en zijn bovendien nog eens onderling gerelateerd. Het wordt dringend tijd dat eens nagedacht wordt over hoe hier mee moet omgesprongen worden, welke remedie we moeten gebruiken om de boel niet te laten exploderen zoals onlangs in Frankrijk is gebeurd. En als er één punt is waarop deze en alle voorgaande regeringen schromelijk tekort hebben geschoten, dan is het dit wel.... Een paar loze discussies over positieve discriminatie, taallesjes,..... Dat ze beter eerst eens een serieuze analyse doen van de statistieken en het hoe en het waarom van sommige pieken, dan zouden ze het misschien allemaal wat gerichter kunnen aanpakken.

Tenslotte nog dit, ik dacht juist aan een reportage die ik een aantal jaren geleden op de Nederlandse TV heb gezien over de ghetto's in New York. Daar kwam een moeder huilend getuigen dat haar zoon was neergeschoten voor een paar onnozele Nike schoenen. Dat was daar toen blijkbaar schering en inslag. Ik wil niet minimaliseren, maar bij mijn weten zijn dergelijke voorvallen bij ons gelukkig nog geen schering en inslag. Aan de politiek om iets te ondernemen opdat dit nooit schering en inslag zal worden.
Oud 14 april 2006, 13:09   #623
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
De uitwerpselen van mens en dier, ook mest genoemd, worden in dit land intensief op de legumekes gedropt die jij opeet.
Mmmhhh, economisch, daarom is meer dan de helft van het grondgebied van belgie ziek......
Oud 14 april 2006, 13:10   #624
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Lees goed wat ik schreef ik zei de dood zelf is de wil van god ,en niet de betrokkenheid van de crimminelen! Begrijpend lezen is ook niet u beste kant hé!
Het gaat hier over een roofmoord gepleegd door een van jouw geloofsgenoten.

Laat er dus de wil van jouw God buiten als je niet 'verkeerd' wil begrepen worden.
Oud 14 april 2006, 13:10   #625
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Meestal komt dat onder de vorm van "jij met je pseudo-intellectuele gebral". Direct goed om weten wat voor vlees je in de kuip hebt (en hopla, de arrogantiemeter swingt weer de pan uit). 8)
(deze thread is toch naar de knoppen )
Ge hebt geluk, bij mij eindigt dat vaak in "vuile linkiewinkie" ...

Citaat:
Ik denk echter dat vele jongeren, die dezer dagen aan een gezin zitten te denken, iets hebben van "zo'n vrije opvoeding, daar ga ik eigenlijk toch niet mee akkoord". De trend waarbij 6-jarigen voor hun communie beloond worden met een gsm, en waarbij het materiële er al zo hard zit ingebakken dat opmerkingen als "zo'n stomme cadeau, ik had veel liever geld gekregen" bijna legio zijn geworden, lijkt me toch stilaan om te buigen.

Ik kan me vergissen hoor, maar ik hoop nog altijd op beterschap.
Laten we het hopen, maar laten we ook realistisch zijn, criminaliteit kan men enkel inperken, niet wegwerken...of dan moeten we ervoor kiezen in een politiestaat te leven.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 april 2006 om 13:25. Reden: spelling
Bad Attila is offline  
Oud 14 april 2006, 13:11   #626
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Dat is inderdaad één van de vereisten, en de verantwoordelijkheid hierin lijkt me eerst op de ouders te liggen, wetende dat de huidige jongeren, de ouders van morgen zijn.
Dus is er ook een verantwoordelijkheid van de "maatschappij" om die ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

In het concreet geval die ons bezighoudt, zou ik ervoor pleiten, eens de dader gevonden, dat men hem met de realiteit en de gevolgen van zijn daden confronteert, maar dan écht: dat hij de ouders (indien ze dit aankunnen en ermee instemmen natuurlijk) van die jongen recht in de ogen durft kijken en zijn schuld erkent. En dat de ouders van de dader hetzelfde doen.

Dit zou misschien (en hopelijk) al een begin kunnen zijn, daarna moet de dader zijn straf krijgen en uitvoeren...
Dat is een interessante opmerking.
Uit onderzoek blijkt dat een confrontatie dader-slachtoffer in de meeste gevallen véél efficiënter is dan de klassieke, 'repressieve' bestraffing : daders beseffen doorgaans beter welk onheil ze aangericht hebben en dat vermindert het 'recidivisme', slachtoffers raken sneller allerlei negatieve gevoelens kwijt (onbegrip, wrok, angst, ...) : een pure win-win situatie.

'Taakstraffen' hebben ook zo hun voordelen : er is een zeker maatschappelijk nut, en een goed gekozen taakstraf draagt ook bij tot de 'vorming' van de bestrafte. Gelukkig wordt dit soort 'rechtspraak' steeds vaker toegepast.
djimi is offline  
Oud 14 april 2006, 13:11   #627
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
en dat sijpelt allemaal door in het grondwater enzo....
.....en komt in de riool water en zo in de albert kanaal daarna in onze drink water, beeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuk........belgie moet van naam veranderen naar kakland, of strontonie of zoiets.........
Oud 14 april 2006, 13:12   #628
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat een "multiculturele samenleving" waarbij de overheid geen enkele inspanning doet tot een vorm van integratie, gedoemd is om te mislukken.
Ik denk dat het niet aan de overheid is om een integratie-inspanning te doen maar aan de nieuwkomers. Ik heb het gevoel dat de overmatige overheidspampering een averechts effect heeft. Men kweekt onzelfredzamen die zich terugplooien op hun cultuur en normen.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:13   #629
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat hier over een roofmoord gepleegd door een van jouw geloofsgenoten.

Laat er dus de wil van jouw God buiten als je niet 'verkeerd' wil begrepen worden.
Mijn geloofsgenoten die ik ken zijn vroom en gaan niet rondzwerven op stations of op straat om mensen te beroven!!
Oud 14 april 2006, 13:14   #630
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Neen hoor, ik heb het niet benadrukt, maar ik ben er wel degelijk van overtuigd dat sociale achterstelling zeker niet de enige reden is van het gedrag van deze "brave mannekes". Zo simplistisch wens ik niet te redeneren. Opvoeding, cultuur, religie,.... ze spelen allemaal een rol en zijn bovendien nog eens onderling gerelateerd. Het wordt dringend tijd dat eens nagedacht wordt over hoe hier mee moet omgesprongen worden, welke remedie we moeten gebruiken om de boel niet te laten exploderen zoals onlangs in Frankrijk is gebeurd. En als er één punt is waarop deze en alle voorgaande regeringen schromelijk tekort hebben geschoten, dan is het dit wel.... Een paar loze discussies over positieve discriminatie, taallesjes,..... Dat ze beter eerst eens een serieuze analyse doen van de statistieken en het hoe en het waarom van sommige pieken, dan zouden ze het misschien allemaal wat gerichter kunnen aanpakken.

Tenslotte nog dit, ik dacht juist aan een reportage die ik een aantal jaren geleden op de Nederlandse TV heb gezien over de ghetto's in New York. Daar kwam een moeder huilend getuigen dat haar zoon was neergeschoten voor een paar onnozele Nike schoenen. Dat was daar toen blijkbaar schering en inslag. Ik wil niet minimaliseren, maar bij mijn weten zijn dergelijke voorvallen bij ons gelukkig nog geen schering en inslag. Aan de politiek om iets te ondernemen opdat dit nooit schering en inslag zal worden.
En over wat moeten onze regeringen 'eens goed nadenken' nu overduidelijk is geworden dat hun aanpak niet de juiste was?
Oud 14 april 2006, 13:14   #631
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Het wordt dringend tijd dat eens nagedacht wordt over hoe hier mee moet omgesprongen worden, welke remedie we moeten gebruiken om de boel niet te laten exploderen zoals onlangs in Frankrijk is gebeurd. En als er één punt is waarop deze en alle voorgaande regeringen schromelijk tekort hebben geschoten, dan is het dit wel.... Een paar loze discussies over positieve discriminatie, taallesjes,..... Dat ze beter eerst eens een serieuze analyse doen van de statistieken en het hoe en het waarom van sommige pieken, dan zouden ze het misschien allemaal wat gerichter kunnen aanpakken.
Niet alleen gerichter, maar ook meer gesteund door de bevolking. Positieve discriminatie kan bvb. wel in bepaalde gevallen een (tijdelijk) passend antwoord zijn op bestaande (mis)toestanden, maar als dat niet gedragen wordt door een openlijke communicatie van voldoende onderzochte (statistische) maatschappelijke informatie, dan zal zo'n maatregel nooit aanvaard worden door het merendeel van de bevolking. Ook de coherentie tussen verschillende maatregelen genomen door verschillende ministers en deelregeringen, lijkt bijzonder zoek te zijn...
Oud 14 april 2006, 13:15   #632
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het niet aan de overheid is om een integratie-inspanning te doen maar aan de nieuwkomers. Ik heb het gevoel dat de overmatige overheidspampering een averechts effect heeft. Men kweekt onzelfredzamen die zich terugplooien op hun cultuur en normen.
Niet helemaal mee eens hoor. Een voorbeeldje, een minimum vereiste om je te integreren in een land is een basiskennis van de taal, juist? Wat als er door de overheid nu geen taallessen worden voorzien? Op dat gebied heeft de overheid een zekere verantwoordelijkheid. De wil om te integreren moet natuurlijk van de mensen zelf komen.

Dit kan ons trouwens ook weer op de discussie brengen, wat is integratie?
Oud 14 april 2006, 13:15   #633
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn geloofsgenoten die ik ken zijn vroom en gaan niet rondzwerven op stations of op straat om mensen te beroven!!
Die Noord Afrikanen waarover het hier gaat waren dus geen islamieten bedoel je?
Oud 14 april 2006, 13:16   #634
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is een interessante opmerking.
Uit onderzoek blijkt dat een confrontatie dader-slachtoffer in de meeste gevallen véél efficiënter is dan de klassieke, 'repressieve' bestraffing : daders beseffen doorgaans beter welk onheil ze aangericht hebben en dat vermindert het 'recidivisme', slachtoffers raken sneller allerlei negatieve gevoelens kwijt (onbegrip, wrok, angst, ...) : een pure win-win situatie.

'Taakstraffen' hebben ook zo hun voordelen : er is een zeker maatschappelijk nut, en een goed gekozen taakstraf draagt ook bij tot de 'vorming' van de bestrafte. Gelukkig wordt dit soort 'rechtspraak' steeds vaker toegepast.
Taakstraffen voor een moordenaar?
100 keer 50 islamverzen overschrijven, 10 keer met een bejaarde in een karretje gaan wandelen en de zaak is beklonken !
Straffeloosheid mondt uit in een nog groter laisser faire.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:16   #635
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En over wat moeten onze regeringen 'eens goed nadenken' nu overduidelijk is geworden dat hun aanpak niet de juiste was?
Hoe ze het dan wel gaan oplossen, tiens... Ik loop in elk geval niet mee met de ultra-repressieve aanpak die het VB wilt. Strenger straffen, ok, maar andere maatregelen zijn evengoed nodig.
Oud 14 april 2006, 13:16   #636
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde daar o.a. ook mee dat de overheid inspanningen moet doen om integratiebevorderende maatregelen te verplichten aan nieuwkomers. De overheid die geen inspanningen levert, is een "laissez-faire, laissez-passer" overheid op het vlak van migratie en multicultuur, en dat lijkt me dus -zoals gezegd- niet de goede aanpak te zijn.
Oud 14 april 2006, 13:17   #637
Lincoln

Standaard

Citaat:
Die Noord Afrikanen waarover het hier gaat waren dus geen islamieten bedoel je?
Die ken ik niet en kan ik u helaas geen informatie geven.
Oud 14 april 2006, 13:17   #638
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.....en komt in de riool water en zo in de albert kanaal daarna in onze drink water, beeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuk........belgie moet van naam veranderen naar kakland, of strontonie of zoiets.........
Wat doe jij eigenlijk nog in dat kakland?
Oud 14 april 2006, 13:18   #639
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ken ik niet en kan ik u helaas geen informatie geven.
Makkelijk zat.

Ken jij Marokkanen die geen islamiet zijn?
Oud 14 april 2006, 13:18   #640
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Taakstraffen voor een moordenaar?
100 keer 50 islamverzen overschrijven, 10 keer met een bejaarde in een karretje gaan wandelen en de zaak is beklonken !
Straffeloosheid mondt uit in een nog groter laisser faire.
Ik denk niet echt dat djimi taakstraffen bedoelt voor dit specifieke voorval. Dat zou totaal van de pot gerukt zijn.
Maar, ik geef hem gelijk dat taakstraffen wel een pak effectiever kunnen zijn dan boetes of korte gevangenisstraffen voor relatief kleine misdaden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be