![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nergens, omdat de maatschappij toen niet de noodzaak voelde om deze gezinsvorm te bouwen... (hihi just my point).
![]() |
#622 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#627 | |
|
![]() Citaat:
en mijn moeder kan alleen ook geen kinderen krijgen. toch heeft ze perfect 2 kinderen opgevoed. en uit al jouw zever hier, blijkt dat jij daar op neerkijkt. het is immers geen 'normaal gezin met een vrouwelijke en een mannelijke component'. triestig hoor. ik ben heel fier op mijn moeder. ze heeft heel hard moeten vechten, maar deed dit uit liefde voor haar kinderen. ik ben opgegroeid met meer liefde dan je in een gemiddeld gezin vindt. ik heb vriendinnen in een gelijkaardige situatie. zij zijn grootgebracht door enkel hun vader, of in een nieuw samengesteld gezin. ook zij kijken met plezier terug op hun kindertijd, en zijn zeer goed terecht gekomen. en ik zie niet in waarom in een gezin met 2 mannen of 2 vrouwen dit niet zou kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
|
![]() Citaat:
Maakt niet uit of homo's hetero's of bies kinderen opvoeden, als ze maar liefde, geluk meekrijgen en een degelijke opvoeding, dan hoor je mij echt niet zeuren..
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds de jaren '60 voert men reeds onderzoek naar spermacompetitie bij het menselijke ras. Kort gezegd zijn de resultaten de volgende: Spermacompetitie zorgt ervoor dat de 'beste' genen geselecteerd worden uit het sperma van de man. Het paren met meerdere mannen zorgt ervoor dat de 'beste' nakomelingen verkregen worden. In die zin is het evolutionair gezien beter dat vrouwen in hun vruchtbare periode seks hebben met meerdere mannen. Hierbij komen stoffen vrij die ertoe leiden dat vrouwen 'zin' krijgen in mannen die er sterk en krachtig uitzien. Voor de opvoeding van de kinderen kiezen vrouwen vanuit evolutionair standpunt voor lieve, tedere mannen die hen van goede levensomstandigheden kunnen voorzien. Cru gezegd: het zou beter zijn voor de overleving van het menselijk ras dat vrouwen paren met macho's en samenzijn met mietjes. Idealiter zouden mensen dus moeten huwen om die stevige basis te voorzien voor de opvoeding van de kinderen, en rond de eisprong beginnen neuken met alles wat beweegt maar er stoer, sterk en agressief uitziet. D�*t zou toegeven zijn aan de 'natuurlijke orde'. Dit doen we echter niét ('t is te zeggen, dat doen velen wel, maar het is niet de bedoeling). Het huwelijk en de huwelijkstrouw is een MAATSCHAPPELIJKE constructie, die tegemoet komt aan een ander aspect van het menszijn, namelijk de mens als wezen met een onbewuste, een oerfantasma (zie Lacan) dat er voor zorgt dat we kwetsbaar zijn en niet willen gekwetst worden in onze nood aan afhankelijkheid en intimiteit. Dat heeft echter niets meer te maken met 'natuur', maar alles met 'cultuur'. Dieren hébben dat kwetsbare zelf niet, tenzij huisdieren. Een octopus is niet 'gekwetst' als hij niet met het vrouwtje van z'n keuze heeft kunnen paren, hij is gewoon niet geslaagd in z'n opzet. Hij gaat er niet om zitten huilen of in een depressie stuiken. In héél veel aspecten gaan we aan de natuurlijke orde voorbij. Zo vinden we het eigenlijk niet geoorloofd als een 12-jarige zwanger wordt, en al zeker niet van een 30-jarige, maar het is wél een natuurlijke gegevenheid dat we dat kúnnen, en dat we kostbare tijd verliezen om onszelf voort te planten door te wachten tot we wat wij noemen 'volwassen' zijn. Lichamelijke volwassenheid komt echter véél vroeger dan onze huidige psychische volwassenheid. Dat is wat ik je al een tijdje probeer duidelijk te maken, maar je lijkt het maar niet te snappen, net als vele anderen die omwille van 'natuurlijke redenen' tegen het homohuwelijk zijn. Als je de natuur z'n gang wil laten gaan en de mens wil zien evolueren als een zo sterk mogelijk ras (en d�*t is net de natuurlijke gegevenheid): schaf de huwelijkstrouw af, en neuk gelijk de beesten.
![]() |
![]() |
#630 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kloostergemeenschappen hebben een bijdrage geleverd aan onze beschaving, en zij hebben recht op een wettelijke bescherming. Er ontstond zelf een soort erfenisrecht, de tontine, om de leden van een gemeenschap te beschermen bij het overlijden van een van de leden. Dit is voor hen ontstaan, maar later zijn andere mensen de tontine ook gaan gebruiken. Wat er op wijst dat er aanpassingen mogelijk zijn aan bepaalde vormen van rechtsbescherming van mensen die samenleven. Laatst gewijzigd door Hagal : 9 december 2004 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het grote aberratie het huwelijk open te stellen voor homoseksuelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een gewoon koppel is dat heel anders: door de complementariteit van man en vrouw is de natuurlijke gegevenheid aanwezig dat er mogelijks kinderen uit die eenheid kunnen komen. Gebeurt dit niet, dan is het ofwel door een uitdrukkelijke wil van beide of één van de partners, ofwel door een onvolkomenheid in de menselijke natuur. Juist omdat een onvruchtbaar of bewust kinderloos koppel zich in de natuurlijke complementariteit inschrijft, staat het huwelijk voor hen open. Door die complementariteit kan men immers veronderstellen dat er, wanneer aan alle voorwaarden is vervuld, uit die eenheid kinderen voortspruiten. In een homoseksuele relatie kan dit nooit. Bijgevolg is het dan ook fout het huwelijk voor dergelijke afwijkende vormen open te stellen. Er is geen enkele natuurlijke complementariteit die tot een nageslacht kan leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle zedelijke geboden blijven dus van kracht. En dat is nog steeds iets anders dan zich barmhartig ontfermen over de wezen, weduwen, armen... iets wat het christendom altijd heeft gedaan, zelfs wanneer ze in het dogma heel streng was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |