![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#621 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#622 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#623 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#624 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals bedankt om telkens weer te illustreren hoe verkiezingen inderdaad niet zo representatief zijn voor de wens van de bevolking als referenda. Ik had -eerlijk gezegd- niet verwacht dat je het nog maar eens zou doen. Mijn welgemeende dank. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#625 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#626 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja? Kom je daar vaak?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#627 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf.
|
|
|
|
|
|
#628 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, een ware politieke aardverschuiving was het. Zodanig zelfs dat er eigenlijk zo goed als niets veranderde...
Raf.
|
|
|
|
|
#629 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juist is juist. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#630 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#631 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar denk je niet dat de echte oorzaak, dat er niks veranderde bedoel ik dan, juist oorzakelijk ligt aan het bestaan van een cordon sanitaire? Historich gezien, weten we, dat het gevaarlijk is voor democratische regeringen, juist wanneer altijd dezelfden aan de macht blijven. Er zou een soort van machtsgeilheid ontstaan; die de bron van corruptie wordt, die op zijn beurt, de democratie laat defileren in zijn ziekste vorm. Dat vertelt ons niet alleen de geschiedenis van de jaren twintig in Duitsland, maar we zien het ook actueel in bijvoorbeeld Charlerloi. Een democratie is sterk juist omdat iedereen eens aan bod zou kunnen komen als regering. Iedereen heeft een eerlijke kans om zijn meningen over hoe geregeerd dient te worden, te uiten. Dat gegeven op zich, is juist het ideaal dat een democratie weerspiegeld en rechtvaardigd, in zijn naakte aard. Maar wanneer die regering beslist -dat wil zeggen als een daad van regeren beschouwd- om één partij niet te laten aan bod komen... Ik wil maar zeggen... Er zijn gerede redens om tegen het cordon te zijn die niet met het Vlaams Belang te maken hebben. Filosofisch verantwoord en gerechtvaardigde bezwaren. Mag een democratische regering, beslissen om pakweg 15% van de bevoking waarover zij regeert, totaal te negeren in coalities en politieke bestuursfuncties. Mag een democratische regering beslissen om de naakte aard van de democratie geweld aan te doen? En dan is er nog iets...een kwestie van redelijk kunnen zijn. Zeg me eens eerlijk Raf... Denk jij, als toch wel grote voorstander van het cordon, dat als Phillippe Dewinter het vreemdelingenbeleid zou mogen regeren, dat men dan voor het oog van de camera, mensen uit hun huis zullen sleuren? Je begrijpt toch wel dat de maatschappelijke kritiek op het vreemdelingenbeleid van Dewinter desgevallens zo enorm zou zijn dat Dewinter verplicht zal zijn om humaner te regeren. Anders mag hij de volgende verkiezingen met pensioen toch? Om humane redenen dan nog. Dé leukste manier om de geschiedenis in te gaan (!) Als je wil dat het Vlaams Belang haar programa wijzigt, dan moet je haar juist laten meeregeren. Dat is trouwens de plaats waar alle partijen water in de wijn doen. Vanuit de oppositie zijn ze te sterk geworden. Want wat velen vergeten is dat niet alleen de regering lijdt onder het cordon, maar ook de oppositie. En ferm. De kiezer moet de gelegenheid krijgen om datgene waarvoor hij gekozen heeft, al was het maar voor een heel klein deel, uitgevoerd gezien. Dat is het recht van de kiezer, precies om beter te kunnen oordelen in hun keuze. Wat men nu doet, is het Vlaams Belang in aanhang laten groeien, maar niet in zeggenschap. De zelfmoord van de democratie. En dat is nu al twintig jaar bezig. Statistisch gezien, erg lang eigenlijk. Een ware liefhebber van democratie, heeft zin voor rede. Denk ervan wat je wil. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 juli 2007 om 22:00. |
|
|
|
|
|
|
#632 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#633 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#634 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het waren de partijvoorzitters.... Alsof dat veel verschil uitmaakt... De eerste regering na de instelling van het cordon, zich er wel mee akkoord verklaard uiteraard. Volgens sommigen hier zelfs omdat meerderheid dat zogezegd zo zou willen, blijkens de verkiezingsuitslag. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2007 om 07:16. |
|
|
|
|
|
|
#635 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#636 |
|
|
Het VB wil niet regeren, Paulus. Ik weet niet meer wat de exacte woorden van Annemans na de verkiezingen waren, maar het kwam er op neer dat zij niet de fout zouden maken om zich te verbranden door deel te nemen aan het bestuur. Om de één of andere reden heeft zelfs die uitspraak geen belletje doen rinkelen bij hun kiezers. Die geloven nog altijd dat het struikelblok bij het cordon ligt
|
|
|
|
|
|
#637 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vlaams Belang schreeuwt om een coalitiepartner. Dat weet toch iedereen. Uit pure wanhoop probeerden ze even de idee van rechtse een frontvorming uit. Trouwens hé Edina. Moest het Vlaams Belang niet willen deelnemen aan een regeringsdeelname, dan zou ze daarin juist wel uitgenodigd worden. Al was het maar om in de verf te zetten dat het Vlaams Belang geen verantwoordelijkheid wil nemen. Maar dat doen ze niet. Het Vlaams Belang wordt niet uitgenodigd voor bestuursakkoorden. En ze weten maar al te goed waarom. Omdat dat beter is voor de bevolking menen zij te weten...Van verdoken pretentie gesproken. Hoe kun je nu uit liefde voor de democratie, dingen voor die democratie uitsluiten? Democratie is juist zo'n nobel ideaal omdat er niemand in uitgesloten wordt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2007 om 10:23. |
|
|
|
|
|
|
#638 |
|
Minister
|
En wie bepaalt de referenda en hun formulering?
|
|
|
#639 | |
|
|
Citaat:
Het VB is kampioen in het zich wentelen in een door hen zelf gecreëerde en in stand gehouden situatie. Ze sluiten zichzelf uit. Telkens weer. |
|
|
|
|
|
|
#640 |
|
Minister-President
|
|
|