![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe ze het met al die Sinten gaan oplossen is me ook een raadsel. De dorpskerken ombouwen tot moskee is dan weer eenvoudiger te doen. (zouden ze daar nu ook Polen voor aantrekken?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() laat ze toch eisen
alsof het iets uithaalt ze willen gewoon wat terug zeggen omdat ze geen hoofddoek mogen dragen. moet er daarvoor 32 pagina's gediscussieerd worden? ![]()
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Parlementslid
|
![]() bwa, ja.. met zulke redeneringen....
![]() Net zoals de paasklokken, dat zijn geen PAAS-klokken, maar gewoon klokken wanneer het goed uikomt... een kerstboom en een kerststal, tis als yin en yang, maar niet als het goed uitkomt... ![]() Ga nog wat met de lego-blokjes spelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mij ging het er in dit topic alleen om dat als men in Antwerpen een strikte neutraliteit wil nastreven, dan moet men alles wat verband houdt met religie uit het stadhuis verbannen, dus niet alleen de hoofddoek, maar inderdaad ook de kerstboom en de paaseieren. Willen die moslima's werkelijk een verbod op kerstbomen en paaseieren, of willen ze alleen maar benadrukken hoe absurd het is om "strikte neutraliteit" na te streven? Ik denk persoonlijk dat de tweede optie de waarheid meer benaderd dan de eerste... Laatst gewijzigd door Beauris : 27 augustus 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Beauris : 27 augustus 2007 om 11:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als er op 't stad geen kerstboom meer mag staan, ga ik er verdorie zelf één zetten! Ik roep bij deze alle gelijkgezinden op om daags voor kerstmis een kerstboom binnen te smokkelen op uw lokaal stadhuis! Glühwein en pannenkoeken voor al wie meedoet!
![]() |
![]() |
#631 |
Partijlid
|
![]() Dit soort van beweringen is toch �*l te gek? Ik weet ook wel dat het kerstfeest oorspronkelijk een heidens gebruik was, dat pas later door de katholieke kerk gerecupereerd werd, maar met deze bewering ga je toch wel erg kort door de bocht. Je kan toch niet ontkennen dat de kerstboom in onze huidige tijdsgeest onmiskenbaar verband houdt met het kerstfeest in zijn christelijke betekenis (geboorte van Jezus), net zoals Paaseieren onmiskenbaar verband houden met het Paasfeest in zijn christelijke betekenis (verrijzenis van Jezus)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sé zijn het allemaal oude rituele feesten die te maken hebben met de zonnewendes en ieder kan er zijn eigen invulling aan geven. Of wil je nu ontkennen dat het in sé seizoensgebonden feesten zijn? (trouwens de hindoes vieren gelijkaardige feesten, gebaseerd op diezelfde zonnestanden). Is het Antwerpse stadsbestuur dan hindoe geworden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus een ritueel van een oud, niet echt meer gepraktiseerd geloof dan? Dus ook vanuit een geloof... Het heet KERST boom, er staat 99,9% hier in belgie een stal onder met de pas gebore-versie van god himself, maar heeft nix met geloof te maken... De eitjes komen van de PAASklokken, die zoals iedereen aan zijn kinderen verteld, uit ROME komen, maar het heeft niets met geloof te maken... We zullen een poging doen om dat dan terug te brengen naar symbolen van voor de kerk het overnam en men komt op, gebruiken uit van niet praktiserence oude geloofsvormen... maar het heeft met geloof niets te maken.... Hoe scherp en kronkeld zijn de bochten waarin menigen zich wringen om het ene religieuze symbool te kunnen verbieden, en andere niet onder dezelfde defenities te laten vallen, en toe te laten... Ge hebt er verre van een kaars en bril voor nodig... straks gaat men en masse nog beweren dat de liederen die men bij zo'n boom zingt, in den trant van 'der is een kindeke geboren op aard, der is een kindeke geboren op aard, 'tkwam op de aarde voor...", helemaal niets met geloof heeft te maken... dat zijn liederen die dan zullen afgeleid zijn van het welbekende liedje 'zjul kabas' zeker... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zyp : 27 augustus 2007 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mensen, christenen of niet -- en belijdende christenen zijn in onze maatschappij een bijna verwaarloosbare groep -- bedreigen die maatschappij niet, zeker niet door hun paaseitjes en kerstbomen.
![]() |
![]() |
#636 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog vragen?
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 augustus 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn begrip zegt datzelfde mevrouwtje: "kijk kijk, ik heb een hoofddoek op Mohammed dus mag je mij niet lastigvallen, maar zie daar de naakte Circe lopen die erom vr�*�*gt om lastiggevallen (evtl. verkracht )te worden ". In hetzelfde heilige boekje (dat hier als basis van een ERKENDE GODSDIENST mag worden verspreid) staat namelijk dat ze hun oorlogsbuit en hun slavinnen �* volonté mogen verkrachten. En vermits we hier dar-al-harb zijn, behoor ik blijkbaar tot de oorlogsbuit, en mijn dochters en uw dochters en vrouw ook. Hoezo? geen bedreiging?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2007 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk een heel vrijgevig man.
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ja. De vraag was misschien niet zo duidelijk gesteld. Hoe bedreigt die moslima met haar hoofddoek jou concreet? Welk nadeel heb jij persoonlijk al ondervonden van moslima's met hoofddoeken? |
|
![]() |
![]() |