Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 10:59   #621
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Stop eens met zeveren man.
Je snapt er de balle van en je wil het ook niet snappen.
Hidj zal het mss snappen als hij boven op de hoogste toren staat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 11:16   #622
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het verbaast me in feite dat ze nog geen probleem hebben gemaakt van de door het stadsbestuur gebruikte KALENDER: beginnende met het geboortejaar van Jezus en niet met de hidjra van Mohammed... oeioei! dat gaat nog knotsen geven.

We zijn dus niet in het jaar DES HEEREN 2007.... maar zo'n 622 jaar vroeger.
Mij verbaast het dat ze nog geen verbod geëist hebben op de verschrikkelijk beledigende gemeentenamen als Sint-Niklaas, Sint-Pieters-Woluwe, etc. Dat de voorvechters van de politiek correcte stompzinnigheid er nog niet aan gedacht hebben deze niet-neutrale namen af te schaffen om de lange moslimtenen te sussen, is toch wel verbazingwekkend.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 11:33   #623
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Mij verbaast het dat ze nog geen verbod geëist hebben op de verschrikkelijk beledigende gemeentenamen als Sint-Niklaas, Sint-Pieters-Woluwe, etc. Dat de voorvechters van de politiek correcte stompzinnigheid er nog niet aan gedacht hebben deze niet-neutrale namen af te schaffen om de lange moslimtenen te sussen, is toch wel verbazingwekkend.
Ik dacht dat de namen veranderden ééns de overname quasi compleet was, zoals in Mollahbeek, Saharabeek of Borgerocco. Bruxellabad is bijna volledig en Spallochtonië doet hard zijn best.

Maar hoe ze het met al die Sinten gaan oplossen is me ook een raadsel. De dorpskerken ombouwen tot moskee is dan weer eenvoudiger te doen. (zouden ze daar nu ook Polen voor aantrekken?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 12:03   #624
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

laat ze toch eisen
alsof het iets uithaalt

ze willen gewoon wat terug zeggen omdat ze geen hoofddoek mogen dragen.

moet er daarvoor 32 pagina's gediscussieerd worden?
Oud 25 augustus 2007, 12:12   #625
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Antwerp.JPG
Bekeken: 41
Grootte:  17,4 KB
ID: 24632
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 08:59   #626
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Die stal is geen onderdeel van de Kerstboom.
bwa, ja.. met zulke redeneringen....

Net zoals de paasklokken, dat zijn geen PAAS-klokken, maar gewoon klokken wanneer het goed uikomt... een kerstboom en een kerststal, tis als yin en yang, maar niet als het goed uitkomt...

Ga nog wat met de lego-blokjes spelen...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 11:41   #627
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Een hoofddoek is een provocerende en HEEL duidelijke affiche:
Ik ben moslima.

En als je zin hebt, moet je maar eens gaan kijken welke RECHTEN een moslima heeft.
In het kort:
-helft de waarde van de man
-slechts de helft bij erfenis
-slechts de helft (getuigenis)waarde bij gerechtszaken
-mag geslagen worden door echtgenoot
-man mag tot 4 vrouwen hebben, NIET omgekeerd
-mag verkracht worden tijdens het huwelijk (rmp(*) mohamed vergelijkt de vrouw met de hof, je gaat er toch IN als je goesting hebt)

Dus niet alleen is het een duidelijk religieus symbool, het is nog veel meer een symbool van de onderdrukking van de vrouw.
Iets waar in het vrije Westen al genoeg voor is gevochten.
Vandaar:
WEG MET DAT HOOFDDOEK VOD!!!!
VOOR DE VRIJHEID EN TEGEN DE ONDERDRUKKING DOOR NAZI-ISLAM!!
Ik maak het proces van "de moslima's" niet. De reden waarom zij een hoofddoek dragen, is hun eigen zaak. Als zij onder het juk van de onderdrukking willen uitkomen, dan moeten zij daar zelf voor zorgen. Ik betwijfel overigens of je bewering wel zo algemeen geldend is als jij het wil laten overkomen.

Mij ging het er in dit topic alleen om dat als men in Antwerpen een strikte neutraliteit wil nastreven, dan moet men alles wat verband houdt met religie uit het stadhuis verbannen, dus niet alleen de hoofddoek, maar inderdaad ook de kerstboom en de paaseieren.

Willen die moslima's werkelijk een verbod op kerstbomen en paaseieren, of willen ze alleen maar benadrukken hoe absurd het is om "strikte neutraliteit" na te streven? Ik denk persoonlijk dat de tweede optie de waarheid meer benaderd dan de eerste...

Laatst gewijzigd door Beauris : 27 augustus 2007 om 11:42.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 11:46   #628
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
En daar sta ik ook achter.
Maar waarom EX-tra verlofdagen.
Je hebt er 20 per jaar. Gebruik deze voor je eigen godsdienst en/of verlof.

Dus maw. afschaffing van alle religieus gebaseerde verlofdagen.
Neutraliteit, ook in de sociale wetgeving.

En nu de vakbonden op hun achterste poten!!
Om precies te zijn, heb je nu 20 vakantiedagen en daar bovenop 10 wettelijke feestdagen, die zo goed als allemaal religieus geïnspireerd zijn. Je hebt er dus 30. Dat mag wat mij betreft behouden blijven. Ik vind het alleen nogal absurd om die religieus geïnspireerde wettelijke feestdagen op te leggen aan de werknemer. Geef hem 10 extra vakantiedagen, maar laat hem zelf kiezen wanneer hij die wil opnemen.
Oud 27 augustus 2007, 11:51   #629
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Mooi zo.
Misschien kunnen we alle messen, die ondanks de wet op verboden wapens, die de kutmarrokaantjes op zak hebben, op een hoop smijten i.p.v. een kerstboom te zetten.
Het verband met verboden wapendracht ontgaat me eerlijk gezegd... Kan je wat elaboreren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Schei toch uit man. Wat heeft een kerstboom en een paasei te maken met religie ?
Wat hebben de kerstboom en het paasei te maken met religie? Je maakt een grapje?

Laatst gewijzigd door Beauris : 27 augustus 2007 om 11:51.
Oud 27 augustus 2007, 11:56   #630
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Als er op 't stad geen kerstboom meer mag staan, ga ik er verdorie zelf één zetten! Ik roep bij deze alle gelijkgezinden op om daags voor kerstmis een kerstboom binnen te smokkelen op uw lokaal stadhuis! Glühwein en pannenkoeken voor al wie meedoet!
Oud 27 augustus 2007, 12:01   #631
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doe toch niet zo belachelijk.

Kerstbomen en paaseieren hebben niks met de christelijke kerk te maken.

Paulus.
Dit soort van beweringen is toch �*l te gek? Ik weet ook wel dat het kerstfeest oorspronkelijk een heidens gebruik was, dat pas later door de katholieke kerk gerecupereerd werd, maar met deze bewering ga je toch wel erg kort door de bocht. Je kan toch niet ontkennen dat de kerstboom in onze huidige tijdsgeest onmiskenbaar verband houdt met het kerstfeest in zijn christelijke betekenis (geboorte van Jezus), net zoals Paaseieren onmiskenbaar verband houden met het Paasfeest in zijn christelijke betekenis (verrijzenis van Jezus)?
Oud 27 augustus 2007, 12:11   #632
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Dit soort van beweringen is toch �*l te gek? Ik weet ook wel dat het kerstfeest oorspronkelijk een heidens gebruik was, dat pas later door de katholieke kerk gerecupereerd werd, maar met deze bewering ga je toch wel erg kort door de bocht. Je kan toch niet ontkennen dat de kerstboom in onze huidige tijdsgeest onmiskenbaar verband houdt met het kerstfeest in zijn christelijke betekenis (geboorte van Jezus), net zoals Paaseieren onmiskenbaar verband houden met het Paasfeest in zijn christelijke betekenis (verrijzenis van Jezus)?
Dit is je reinste onzin. Ik ken meer mensen die een kerstboom plaatsen en het Joelfeest vieren of het Lentefeest (met paaseieren), dan mensen die deze feesten op zijn "katholiek"vieren en hun Pasen houden of naar de middernachtsmis gaan.
In sé zijn het allemaal oude rituele feesten die te maken hebben met de zonnewendes en ieder kan er zijn eigen invulling aan geven.

Of wil je nu ontkennen dat het in sé seizoensgebonden feesten zijn?

(trouwens de hindoes vieren gelijkaardige feesten, gebaseerd op diezelfde zonnestanden). Is het Antwerpse stadsbestuur dan hindoe geworden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 augustus 2007, 12:22   #633
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit is je reinste onzin. Ik ken meer mensen die een kerstboom plaatsen en het Joelfeest vieren of het Lentefeest (met paaseieren), dan mensen die deze feesten op zijn "katholiek"vieren en hun Pasen houden of naar de middernachtsmis gaan.
In sé zijn het allemaal oude rituele feesten die te maken hebben met de zonnewendes en ieder kan er zijn eigen invulling aan geven.

(trouwens de hindoes vieren gelijkaardige feesten, gebaseerd op diezelfde zonnestanden). Is het Antwerpse stadsbestuur dan hindoe geworden?

Dus een ritueel van een oud, niet echt meer gepraktiseerd geloof dan?
Dus ook vanuit een geloof...

Het heet KERST boom, er staat 99,9% hier in belgie een stal onder met de pas gebore-versie van god himself, maar heeft nix met geloof te maken... De eitjes komen van de PAASklokken, die zoals iedereen aan zijn kinderen verteld, uit ROME komen, maar het heeft niets met geloof te maken...

We zullen een poging doen om dat dan terug te brengen naar symbolen van voor de kerk het overnam en men komt op, gebruiken uit van niet praktiserence oude geloofsvormen... maar het heeft met geloof niets te maken....

Hoe scherp en kronkeld zijn de bochten waarin menigen zich wringen om het ene religieuze symbool te kunnen verbieden, en andere niet onder dezelfde defenities te laten vallen, en toe te laten...

Ge hebt er verre van een kaars en bril voor nodig...

straks gaat men en masse nog beweren dat de liederen die men bij zo'n boom zingt, in den trant van 'der is een kindeke geboren op aard, der is een kindeke geboren op aard, 'tkwam op de aarde voor...", helemaal niets met geloof heeft te maken... dat zijn liederen die dan zullen afgeleid zijn van het welbekende liedje 'zjul kabas' zeker...

Laatst gewijzigd door Zyp : 27 augustus 2007 om 12:30.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 12:27   #634
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren... Is dit ironisch bedoeld? Zoveel dwaasheid kan toch niet ernstig bedoeld zijn...
Oud 27 augustus 2007, 16:15   #635
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak het proces van "de moslima's" niet. De reden waarom zij een hoofddoek dragen, is hun eigen zaak. Als zij onder het juk van de onderdrukking willen uitkomen, dan moeten zij daar zelf voor zorgen. Ik betwijfel overigens of je bewering wel zo algemeen geldend is als jij het wil laten overkomen.
Het is wél onze zaak, de zaak van de maatschappij die wij hebben opgebouwd. Het hoofddoek is in de eerste plaats een politiek symbool, de vlag van een ideologie die onze maatschappij wil onderuit halen. Dit blijkt niet alleen uit het Rapport-Stasi dat ik reeds herhaaldelijk op dit forum heb aangehaald, maar ook uit de overwegingen die in diverse mohammedaanse landen worden aangehaald om het publieke dragen van het hoofddoek te verbieden.

De mensen, christenen of niet -- en belijdende christenen zijn in onze maatschappij een bijna verwaarloosbare groep -- bedreigen die maatschappij niet, zeker niet door hun paaseitjes en kerstbomen.
Oud 27 augustus 2007, 16:22   #636
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het is wél onze zaak, de zaak van de maatschappij die wij hebben opgebouwd. Het hoofddoek is in de eerste plaats een politiek symbool, de vlag van een ideologie die onze maatschappij wil onderuit halen. Dit blijkt niet alleen uit het Rapport-Stasi dat ik reeds herhaaldelijk op dit forum heb aangehaald, maar ook uit de overwegingen die in diverse mohammedaanse landen worden aangehaald om het publieke dragen van het hoofddoek te verbieden.

De mensen, christenen of niet -- en belijdende christenen zijn in onze maatschappij een bijna verwaarloosbare groep -- bedreigen die maatschappij niet, zeker niet door hun paaseitjes en kerstbomen.
En die moslima met haar hoofddoek bedreigt jou hoe precies?
Oud 27 augustus 2007, 16:49   #637
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door onze maatschappij te bedreigen. Maar dat had ik hierboven toch al gezegd?

Nog vragen?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 augustus 2007 om 16:49.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:00   #638
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een moslima met hoofddoek die denkt haar heilig boekje te moeten volgen dat zegt: "zorg dat je iets van je bovenkledij over je hangt zodat je HERKENBAAR zijt en (bijgevolg) niet wordt lastiggevallen (door uiteraard haar eigen volk)" bedreigt mij als vrouw weldegelijk.

In mijn begrip zegt datzelfde mevrouwtje: "kijk kijk, ik heb een hoofddoek op Mohammed dus mag je mij niet lastigvallen, maar zie daar de naakte Circe lopen die erom vr�*�*gt om lastiggevallen (evtl. verkracht )te worden ". In hetzelfde heilige boekje (dat hier als basis van een ERKENDE GODSDIENST mag worden verspreid) staat namelijk dat ze hun oorlogsbuit en hun slavinnen �* volonté mogen verkrachten. En vermits we hier dar-al-harb zijn, behoor ik blijkbaar tot de oorlogsbuit, en mijn dochters en uw dochters en vrouw ook.

Hoezo? geen bedreiging?

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2007 om 17:02.
Oud 27 augustus 2007, 17:01   #639
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een moslima met hoofddoek die denkt haar heilig boekje te moeten volgen dat zegt: "zorg dat je iets van je bovenkledij over je hangt zodat je HERKENBAAR zijt en (bijgevolg) niet wordt lastiggevallen (door uiteraard haar eigen volk)" bedreigt mij als vrouw weldegelijk.

In mijn begrip zegt datzelfde mevrouwtje: "kijk kijk, ik heb een hoofddoek op Mohammed dus mag je mij niet lastigvallen, maar zie daar de naakte Circe lopen die erom vraagt om verkracht te worden".
Als je dat écht vraagt, Circe, wil ik je wel van dienst zijn, hoor.
Ik ben namelijk een heel vrijgevig man.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:04   #640
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Door onze maatschappij te bedreigen. Maar dat had ik hierboven toch al gezegd?
Dat is een dooddoener van formaat. Ik voel me bijvoorbeeld allerminst bedreigd en ik maak ook deel uit van de maatschappij.

Citaat:
Nog vragen?
Ja. De vraag was misschien niet zo duidelijk gesteld. Hoe bedreigt die moslima met haar hoofddoek jou concreet? Welk nadeel heb jij persoonlijk al ondervonden van moslima's met hoofddoeken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be