Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2007, 20:35   #621
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja ja, maar eerst zei je dat het niet om een etaleren van een geaardheid ging, omdat dit niet de bedoeling was.

Nogmaals, het gaat om wat er op je avatar te zien is. Of dat nu je bedoeling is of niet, doet niks ter zake. Je avatar beeld weldegelijk je geaardheid uit.

En ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je dat niet wist. Maar mocht dat zo zijn, dan moet jij je toch niet aangesproken voelen?

Toeval wil nu dat dit vooral bij homoseksuelen gebeurd op dit forum. Ik kan daar ook niks aan doen.

Paulus.
Man, ik stel mij toch eerlijk gezegd soms de vraag of jij Nederlands kunt lezen hoor.

Deze thread start met een vraag naar homo's toe waarom zij zonodig hun geaardheid altijd moeten etaleren. Dat is een vraag die peilt naar een INTENTIE voor een gedrag dat door de vraagsteller vermoed wordt aanwezig te zijn bij de meeste homo's. Een INTENTIE dus. Hou dat woord even vast gedurende 2 seconden in je hoofdje, want de redenering gaat nog even verder. Hier komt ie : Ik zeg dat die INTENTIE (herinner je je dit woord nog?) bij mij hoegenaamd niet aanwezig is, niet in het dagelijks leven, niet op het werk, niet in wat ik schrijf op dit webforum, en niet in de keuze van mijn avatar. Die INTENTIE (weet je nog wel?) is bij mij AFWEZIG. Ik kan dus ook niet op de vraag van de threadstarter antwoorden omdat die vraag nu net naar die INTENTIE (ja, je begint het te kennen!) vraagt!

Kan je nog volgen? Ja? Goed, want het gaat nog verder hoor!
Als ik een Egyptische afbeelding van een homokoppel heb gekozen als avatar, dan klopt het uiteraard dat de seksualiteit van dat koppel dezelfde is als mijn seksualiteit. Ik heb met handen en voeten proberen uit te leggen dat homo's nu eenmaal gevoeliger zijn aan homo-gerelateerde teksten, afbeeldingen, enz. omdat die meer aansluiten bij hun leefwereld dan hetero-gerelateerde zaken. Mijn INTENTIE (ja, hier is weer dat woordje!) bij het kiezen van deze avatar gaat alleen mij aan, maar toch heb ik ze gegeven om jouw merkwaardige nieuwsgierigheid naar alles wat van ver of van dicht met homoseksualiteit te maken heeft te bevredigen : Ik heb die afbeelding gekozen omdat ik ze mooi en ontroerend vond. Mijn INTENTIE was dus om mijn aanwezigheid op dit forum op te vrolijken met een esthetische, interessante en liefdevolle afbeelding. Ik had evengoed een voetbal, een kip, een sanseveria of een hamster kunnen kiezen, maar persoonlijk vind ik dat soort afbeeldingen minder betekenisvol. Zoals je je misschien in een donker hoekje van je hersenen nog wel zult herinneren heb ik ook lange tijd een avatar in de vorm van een afbeelding van Lao Tse gehad, een Chinese wijsgeer die volgens de historische bronnen geen homo was. Maar ik vond die afbeelding ook betekenisvol, en ik hou van zijn filosofie.

Laatst gewijzigd door Doki : 7 september 2007 om 20:37.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 21:39   #622
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik heb die afbeelding gekozen omdat ik ze mooi en ontroerend vond. Mijn INTENTIE was dus om mijn aanwezigheid op dit forum op te vrolijken met een esthetische, interessante en liefdevolle afbeelding. Ik had evengoed een voetbal, een kip, een sanseveria of een hamster kunnen kiezen, maar persoonlijk vind ik dat soort afbeeldingen minder betekenisvol.
Bijna...

We weten dat je het mooi en interssant en liefdevol vindt en zo... Dat zijn allemaal eigenschappen die jij jouw avatar toekent.

Maar er is meer.

Je zegt zelf dat andere afbeeldingen minder betekenisvol zijn voor jou. Welke betekenis geef je dan aan je avatar?

Zit die homoseksualiteit daar echt voor niks tussen? Is het niet zo dat je wil tonen in je avatar dat homoseksualieteit eigenlijk van alle tijden is? Zo oud als de oudste beschavingen en nog ouder? Is er geen boodschap dat je wil meegeven in je avatar die homoseksualiteit moet relativeren als geaardheid?

Ik vraag het je omdat dit het is wat bij mij overkomt en ik het heel goed zou snappen, mocht dat ook je bedoeling zijn.

Ik hoop dat ik niet meer zo dom overkom, dat je zo heftig reageert. Ik besef dat ik je boos gemaakt heb, maar dat lag niet echt in mijn bedoeling. Toch mijn verontschuldigingen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 22:06   #623
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna...

We weten dat je het mooi en interssant en liefdevol vindt en zo... Dat zijn allemaal eigenschappen die jij jouw avatar toekent.

Maar er is meer.

Je zegt zelf dat andere afbeeldingen minder betekenisvol zijn voor jou. Welke betekenis geef je dan aan je avatar?

Zit die homoseksualiteit daar echt voor niks tussen? Is het niet zo dat je wil tonen in je avatar dat homoseksualieteit eigenlijk van alle tijden is? Zo oud als de oudste beschavingen en nog ouder? Is er geen boodschap dat je wil meegeven in je avatar die homoseksualiteit moet relativeren als geaardheid?

Ik vraag het je omdat dit het is wat bij mij overkomt en ik het heel goed zou snappen, mocht dat ook je bedoeling zijn.

Ik hoop dat ik niet meer zo dom overkom, dat je zo heftig reageert. Ik besef dat ik je boos gemaakt heb, maar dat lag niet echt in mijn bedoeling. Toch mijn verontschuldigingen.

Paulus.
Zit mijn homoseksualiteit daar voor iets tussen? Tja, kijk, mijn homoseksualiteit zit verweven in mijn leven, net zoals ik vermoed dat jouw seksualiteit ook jouw leven beïnvloedt. Ik kan dat aspect van mijn persoonlijkheid niet afzetten als een schakelaar, het is een stuk van mezelf. Niet het belangrijkste stuk, en ook niet een stuk dat me buitenmatig interesseert, en al helemaal niet een stuk waaraan ik wil dat anderen zich interesseren, maar niettemin een stuk. Ik veronderstel dat iemand bij de keuze van een avatar instinctmatig grijpt naar iets wat min of meer bij zijn of haar persoon past. Ik zie me bijvoorbeeld geen Vlaamse leeuw of een rugbybal te kiezen, want die twee zaken hebben geen enkele link met mijn persoon of mijn interesses. Ik veronderstel ook dat als ik geen homo zou zijn, ik waarschijnlijk niet op de afbeelding van Niankhkhnum en Khnumhotep zou gekomen zijn om als avatar te gebruiken. Die kans lijkt me vrij klein, alhoewel het niet onmogelijk is.

Maar waar het me om draait, en wat me inderdaad boos maakt, is dat ik geenszins de bewuste intentie heb om op welke manier dan ook mijn homoseksualiteit in de verf te zetten of te etaleren. Ik zou begot niet weten waarom ik dat zou willen doen. Ik wil er ook geen boodschap of zoiets mee geven. Het is gewoon een afbeelding, die je mooi kan vinden of niet. Mijn haren gaan overeind staan als mensen me beschuldigingen over verborgen bedoelingen in de schoenen willen schuiven, of veralgemenende uitspraken over homo's in die trant beginnen doen.

Ik aanvaard je verontschuldigingen.

Laatst gewijzigd door Doki : 7 september 2007 om 22:32.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 22:13   #624
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik had gehoopt dat van jou te leren, tevergeefs echter.
ik kan van een muilezel geen koerspaard maken.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 22:18   #625
born2bewild
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 september 2007 om 22:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 22:43   #626
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Zit mijn homoseksualiteit daar voor iets tussen? Tja, kijk, mijn homoseksualiteit zit verweven in mijn leven, net zoals ik vermoed dat jouw seksualiteit ook jouw leven beïnvloedt. Ik kan dat aspect van mijn persoonlijkheid niet afzetten als een schakelaar, het is een stuk van mezelf. Niet het belangrijkste stuk, en ook niet een stuk dat me buitenmatig interesseert, en al helemaal niet een stuk waaraan ik wil dat anderen zich interesseren, maar niettemin een stuk. Ik veronderstel dat iemand bij de keuze van een avatar instinctmatig grijpt naar iets wat min of meer bij zijn of haar persoon past. Ik zie me bijvoorbeeld geen Vlaamse leeuw of een rugbybal te kiezen, want die twee zaken hebben geen enkele link met mijn persoon of mijn interesses. Ik veronderstel ook dat als ik geen homo zou zijn, ik waarschijnlijk niet op de afbeelding van Niankhkhnum en Khnumhotep zou gekomen zijn om als avatar te gebruiken. Die kans lijkt me vrij klein, alhoewel het niet onmogelijk is.

Maar waar het me om draait, en wat me inderdaad boos maakt, is dat ik geenszins de bewuste intentie heb om op welke manier dan ook mijn homoseksualiteit in de verf te zetten of te etaleren. Ik zou begot niet weten waarom ik dat zou willen doen. Ik wil er ook geen boodschap of zoiets mee geven. Het is gewoon een afbeelding, die je mooi kan vinden of niet. Mijn haren gaan overeind staan als mensen me beschuldigingen over verborgen bedoelingen in de schoenen willen schuiven, of veralgemenende uitspraken over homo's in die trant beginnen doen.

Ik aanvaard je verontschuldigingen.
Hartelijk bedankt voor uw openhartigheid en het aanvaarden van mijn verontschuldigingen.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 23:37   #627
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik weet heel zeker dat jouw avatar niet de Paus uitbeeld. Dat weet ik ook en niet jij alleen.
Dat bedoelde ik niet en dat weet je maar al te goed.

Citaat:
Jouw avatar staat weldegelijk voor homoseksualiteit.
Nee, daar staat hij niet voor. Dat is wat JIJ er van maakt.

Citaat:
Je doet inderdaad hard je best om te beweren dat dit niet persé zo hoeft te zijn, maar ik denk niet dat er veel forummers, zo'n avatar gaan gebruiken, als daar niet de link is met deze geaardheid en de forummer zelf hoor.
Dat kan jij onmogelijk weten.

Citaat:
En ja Raf. Je hebt gelijk. Dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
En daar is alles mee gezegd.

Citaat:
Ik ben blij dat je het grappig vindt, maar het beantwoordt mijn vraag allerminst. Hoe weet jij wat de seksuele geaardheid van die jongens van mijn avatar is? Ken jij die jongens persoonlijk? Zie jij op die foto ergens iets wat ik niet zie?

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 23:40   #628
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Geef mij één forummer die twee kussende mannen als avatar heeft en die absoluut geen homoseksueel is...
http://forum.politics.be/member.php?u=2353

Citaat:
2 Zelfs al zou er zo iemand zijn (maar er is niemand) blijft de vraag waarom iemand een seksuele geaardheid wil etaleren in zijn avatar.
Je zou het hem eens kunnen vragen...

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 september 2007, 23:41   #629
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de relevantie?
De relevantie is dat je uit een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen niet zonder meer kan afleiden dat die mannen homoseksueel zijn, Paulus.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 8 september 2007, 06:47   #630
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat bedoelde ik niet en dat weet je maar al te goed.

Nee, daar staat hij niet voor. Dat is wat JIJ er van maakt.

Dat kan jij onmogelijk weten.

En daar is alles mee gezegd.

Ik ben blij dat je het grappig vindt, maar het beantwoordt mijn vraag allerminst. Hoe weet jij wat de seksuele geaardheid van die jongens van mijn avatar is? Ken jij die jongens persoonlijk? Zie jij op die foto ergens iets wat ik niet zie?

Raf.
Op deze posting wens ik niet inhoudelijk te reageren. Het is een schoolvoorbeeld van je onwil tot redelijk discuteren.

Paulus.
Oud 8 september 2007, 06:48   #631
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/member.php?u=2353

Je zou het hem eens kunnen vragen...

Raf.
Dat zijn geen twee mannen, maar twee godsdienstige figuren die elkaars tegengestelde zijn.

Paulus.
Oud 8 september 2007, 06:50   #632
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De relevantie is dat je uit een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen niet zonder meer kan afleiden dat die mannen homoseksueel zijn, Paulus.

Raf.
Je hebt kussen en kussen.

Of met ik zeggen begroeten en mekaars bek uitlikken? Ik hoop voor jou dat je dat verschil kunt maken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 september 2007 om 06:51.
Oud 8 september 2007, 06:52   #633
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op deze posting wens ik niet inhoudelijk te reageren. Het is een schoolvoorbeeld van je onwil tot redelijk discuteren.
Nee Paulus. Je WIL daar niet op reageren, want je hebt ondertussen je blunder ingezien en je beseft nu dat je aan een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen niet kan zien of die mannen homo- dan wel heteroseksueel zijn. Zij kunnen immers acteurs of modellen zijn...

En d�*t, Paulus, is dan weer een schoolvoorbeeld van jouw manier om confrontaties met de realiteit te ontwijken.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 8 september 2007, 06:53   #634
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen twee mannen, maar twee godsdienstige figuren die elkaars tegengestelde zijn.

Het zijn niettemin twee mannen, Paulus èn ze kussen elkaar. Je kan onmogelijk staande houden dat die afbeelding niet homo-erotisch getint is.

"Onredelijk" zei je?

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 8 september 2007, 06:55   #635
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je kan onmogelijk staande houden dat die afbeelding niet homo-erotisch getint is.

"Onredelijk" zei je?

Raf.
Om je eigen gedachtegang te volgen wil ik je vragen:

Hoe kan jij dat weten?

Paulus.
Oud 8 september 2007, 06:58   #636
Flame
Burger

Flame's schermafbeelding

Standaard

Kussen is een teken van liefde.
Ik zie hier twee mannen kussen...is dat dan geen homoseksuele liefde?
Oud 8 september 2007, 06:59   #637
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om je eigen gedachtegang te volgen wil ik je vragen:

Hoe kan jij dat weten?
Hoe kan ik w�*t weten? Dat dat twee mannen zijn? Wel... hun baardgroei vind ik al een redelijk betrouwbare indicatie. Het ontbreken van borsten is er ook eentje... Ik meen zelfs hun adamsappels te kunnen onderscheiden...

Maar goed, als jij beweert dat het geen mannen zijn, kijk ik vol ongeduld uit naar je verklaring daarvoor.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 8 september 2007, 06:59   #638
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. Kussen kan overigens ook een teken van vriendschap zijn of gewoon een uiting van lust. Feit is en blijft dat je dat uit een afbeelding niet kan afleiden.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 8 september 2007 om 07:01.
Oud 8 september 2007, 07:00   #639
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Dat moet je aan Raf vragen, want dat kunnen wij onmogelijk weten.

aldus: Raf

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 september 2007 om 07:00.
Oud 8 september 2007, 07:02   #640
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet je aan Raf vragen, want dat kunnen wij onmogelijk weten.

aldus: Raf
Je hebt het eindelijk door: dat kunnen wij inderdaad onmogelijk weten.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be