![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze thread start met een vraag naar homo's toe waarom zij zonodig hun geaardheid altijd moeten etaleren. Dat is een vraag die peilt naar een INTENTIE voor een gedrag dat door de vraagsteller vermoed wordt aanwezig te zijn bij de meeste homo's. Een INTENTIE dus. Hou dat woord even vast gedurende 2 seconden in je hoofdje, want de redenering gaat nog even verder. Hier komt ie : Ik zeg dat die INTENTIE (herinner je je dit woord nog?) bij mij hoegenaamd niet aanwezig is, niet in het dagelijks leven, niet op het werk, niet in wat ik schrijf op dit webforum, en niet in de keuze van mijn avatar. Die INTENTIE (weet je nog wel?) is bij mij AFWEZIG. Ik kan dus ook niet op de vraag van de threadstarter antwoorden omdat die vraag nu net naar die INTENTIE (ja, je begint het te kennen!) vraagt! Kan je nog volgen? Ja? Goed, want het gaat nog verder hoor! Als ik een Egyptische afbeelding van een homokoppel heb gekozen als avatar, dan klopt het uiteraard dat de seksualiteit van dat koppel dezelfde is als mijn seksualiteit. Ik heb met handen en voeten proberen uit te leggen dat homo's nu eenmaal gevoeliger zijn aan homo-gerelateerde teksten, afbeeldingen, enz. omdat die meer aansluiten bij hun leefwereld dan hetero-gerelateerde zaken. Mijn INTENTIE (ja, hier is weer dat woordje!) bij het kiezen van deze avatar gaat alleen mij aan, maar toch heb ik ze gegeven om jouw merkwaardige nieuwsgierigheid naar alles wat van ver of van dicht met homoseksualiteit te maken heeft te bevredigen : Ik heb die afbeelding gekozen omdat ik ze mooi en ontroerend vond. Mijn INTENTIE was dus om mijn aanwezigheid op dit forum op te vrolijken met een esthetische, interessante en liefdevolle afbeelding. Ik had evengoed een voetbal, een kip, een sanseveria of een hamster kunnen kiezen, maar persoonlijk vind ik dat soort afbeeldingen minder betekenisvol. Zoals je je misschien in een donker hoekje van je hersenen nog wel zult herinneren heb ik ook lange tijd een avatar in de vorm van een afbeelding van Lao Tse gehad, een Chinese wijsgeer die volgens de historische bronnen geen homo was. Maar ik vond die afbeelding ook betekenisvol, en ik hou van zijn filosofie.
Laatst gewijzigd door Doki : 7 september 2007 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten dat je het mooi en interssant en liefdevol vindt en zo... Dat zijn allemaal eigenschappen die jij jouw avatar toekent. Maar er is meer. Je zegt zelf dat andere afbeeldingen minder betekenisvol zijn voor jou. Welke betekenis geef je dan aan je avatar? Zit die homoseksualiteit daar echt voor niks tussen? Is het niet zo dat je wil tonen in je avatar dat homoseksualieteit eigenlijk van alle tijden is? Zo oud als de oudste beschavingen en nog ouder? Is er geen boodschap dat je wil meegeven in je avatar die homoseksualiteit moet relativeren als geaardheid? Ik vraag het je omdat dit het is wat bij mij overkomt en ik het heel goed zou snappen, mocht dat ook je bedoeling zijn. Ik hoop dat ik niet meer zo dom overkom, dat je zo heftig reageert. Ik besef dat ik je boos gemaakt heb, maar dat lag niet echt in mijn bedoeling. Toch mijn verontschuldigingen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar waar het me om draait, en wat me inderdaad boos maakt, is dat ik geenszins de bewuste intentie heb om op welke manier dan ook mijn homoseksualiteit in de verf te zetten of te etaleren. Ik zou begot niet weten waarom ik dat zou willen doen. Ik wil er ook geen boodschap of zoiets mee geven. Het is gewoon een afbeelding, die je mooi kan vinden of niet. Mijn haren gaan overeind staan als mensen me beschuldigingen over verborgen bedoelingen in de schoenen willen schuiven, of veralgemenende uitspraken over homo's in die trant beginnen doen. Ik aanvaard je verontschuldigingen.
Laatst gewijzigd door Doki : 7 september 2007 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 september 2007 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, daar staat hij niet voor. Dat is wat JIJ er van maakt. Citaat:
Citaat:
Ik ben blij dat je het grappig vindt, maar het beantwoordt mijn vraag allerminst. Hoe weet jij wat de seksuele geaardheid van die jongens van mijn avatar is? Ken jij die jongens persoonlijk? Zie jij op die foto ergens iets wat ik niet zie? Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De relevantie is dat je uit een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen niet zonder meer kan afleiden dat die mannen homoseksueel zijn, Paulus.
Raf.
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of met ik zeggen begroeten en mekaars bek uitlikken? Ik hoop voor jou dat je dat verschil kunt maken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 september 2007 om 06:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En d�*t, Paulus, is dan weer een schoolvoorbeeld van jouw manier om confrontaties met de realiteit te ontwijken. Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het zijn niettemin twee mannen, Paulus èn ze kussen elkaar. Je kan onmogelijk staande houden dat die afbeelding niet homo-erotisch getint is. "Onredelijk" zei je? Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Burger
|
![]() Kussen is een teken van liefde.
Ik zie hier twee mannen kussen...is dat dan geen homoseksuele liefde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, als jij beweert dat het geen mannen zijn, kijk ik vol ongeduld uit naar je verklaring daarvoor. ![]() Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Kussen kan overigens ook een teken van vriendschap zijn of gewoon een uiting van lust. Feit is en blijft dat je dat uit een afbeelding niet kan afleiden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 september 2007 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aldus: Raf Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 september 2007 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |