Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2020, 10:58   #6401
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Over downplaying gesproken. Dit kan tellen. Waarom spreekt de BBC wél over een historische deal? Het erkennen van de staat Israël is extreem belangrijk voor dat land. Het opnemen van volledige diplomatieke relaties normaliseert het bestaan van de staat Israël in het midden oosten. Straks volgt waarschijnlijk Saoudi Arabië. Ik schat dat er heel wat Trump haters hopen dat Trump dat niet klaar speelt in de komende weken.
Tja, als de BBC het zeg. Of hoe de MSM plots wel geloofwaardig zijn als het in je kraam past...

De normalisatie van de betrekkingen tussen de VAE en Israel is overigens vooral het werk van Netanyahu. En de onderhandelingen zijn al in 2015 begonnen, dus voor Trump. Het is ironisch eigenlijk aan Obama (en zijn appeasement van Iran) te danken dat Israel en de VAE zich nader kwamen.

Om dit een triomf van Trump te noemen is die idioot teveel krediet geven.

Citaat:
Moest Obama de peace deal gesloten hebben dan zouden er vergelijkingen met de Camp David akkoorden gemaakt worden....nu doet men alsof het maar een fait divers is in de VS pers.
Er worden inde pers vergelijkingen met Camp David gemaakt hoor. Dat men het een "fait divers" noemt is niet de indruk die ik heb.

Citaat:
Trouwens...Trump deed het twee maal. Eerst VAE en zopas geleden met Bahrein. Men weet het niet eens....
Bahrein is ook in het nieuws geweest. Werd toen het nieuws over het verdrag tussen Israel en VAE brak al vermeld als volgende kandidaat. Net als Oman en Saudi Arabië. Echter in het geval van Oman is het probleem dat er net een nieuwe Sultan is, en in het geval van SA moeten nog wachten tot de koning het loodje legt...
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 15 oktober 2020 om 10:58.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 11:00   #6402
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus de man die het tot president van Amerika schopt en waarschijnlijk per dag een veelvoud van uw jaarloon verdiend is een incompetente idioot en een zwakke medelijwekkende figuur. Dus het is dan ook meer Jaloezie dat zo'n schlemiel zo's positie kan bekleden, ok en dan de schade welke schade aub.
Trump trekt als president geen salaris. (Dat zou je als Trump fan toch wel mogen weten...)
Wat hij natuurlijk wel doet is indirect aan zijn presidentschap verdienen. En dat behoorlijk.

Citaat:
Nog steeds heb ik geen antwoord op mijn vraag wat die man eigenlijk concreet misdoet of misdaan heeft.
Het probleem natuurlijk is dat al de voorbeelden die ik en anderen geven van zaken die hij misdoet niet door jour filter geraken...
... repeat ...
Oud 15 oktober 2020, 11:03   #6403
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Trump trekt als president geen salaris. (Dat zou je als Trump fan toch wel mogen weten...)
https://en.wikipedia.org/wiki/Presid..._United_States

Correctie: de prez verdient jaarlijks $400.000.

Citaat:
Since 2001, the president's annual salary has been $400,000, along with a: $50,000 expense allowance; $100,000 nontaxable travel account, and $19,000 entertainment account. The president's salary is set by Congress, and under Article II, Section 1, Clause 7 of the Constitution, any increase or reduction in presidential salary cannot take effect before the next presidential term of office.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 15 oktober 2020 om 11:05.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 11:06   #6404
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hij natuurlijk wel doet is indirect aan zijn presidentschap verdienen. En dat behoorlijk.

Het probleem natuurlijk is dat al de voorbeelden die ik en anderen geven van zaken die hij misdoet niet door jour filter geraken...
Van dat salariske als president zal hij het niet moeten hebben, daarom dat hij dat grootmoedig afstaat aan de staat (belasting?) Ik heb het over geld verdienen aan zijn lopende zaken en je op niets gebaseerde beschuldiging dat hij indirect zou verdienen aan zijn presidentschap is natuurlijk weer een van de vele duimzuig verhaaltjes.

Jullie hebben nog geen enkel concreet voorbeeld gegeven van iets dat die man grof fout gedaan heeft in die vier jaar.
Als ze tegen mij over Trump beginnen zeveren in RL vraag ik steeds wat die man hun misdaan heeft en dan is er stilte. Ik zal het u ook eens vragen, wat heeft die man u of de uwen misdaan?
Oud 15 oktober 2020, 11:09   #6405
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als de BBC het zeg. Of hoe de MSM plots wel geloofwaardig zijn als het in je kraam past...

De normalisatie van de betrekkingen tussen de VAE en Israel is overigens vooral het werk van Netanyahu. En de onderhandelingen zijn al in 2015 begonnen, dus voor Trump. Het is ironisch eigenlijk aan Obama (en zijn appeasement van Iran) te danken dat Israel en de VAE zich nader kwamen.

Om dit een triomf van Trump te noemen is die idioot teveel krediet geven.

Er worden inde pers vergelijkingen met Camp David gemaakt hoor. Dat men het een "fait divers" noemt is niet de indruk die ik heb.

Bahrein is ook in het nieuws geweest. Werd toen het nieuws over het verdrag tussen Israel en VAE brak al vermeld als volgende kandidaat. Net als Oman en Saudi Arabië. Echter in het geval van Oman is het probleem dat er net een nieuwe Sultan is, en in het geval van SA moeten nog wachten tot de koning het loodje legt...
Ha het is Obama die de verwezenlijkingen van Trump in het midden oosten mag claimen, niet Kushner die heel het midden oosten plat loopt. Het is Obama die de oorlogen in Syrië, Libië en Yemen begon inderdaad.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 11:27   #6406
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over geld verdienen aan zijn lopende zaken en je op niets gebaseerde beschuldiging dat hij indirect zou verdienen aan zijn presidentschap is natuurlijk weer een van de vele duimzuig verhaaltjes.
Trump VERLIEST geld, hij heeft 1.3 miljard aan schulden uitstaan vandaag de dag, hij heeft natuurlijk nog wel voldoende over, maar de evolutie is negatief.

Ik betaalde meer belasting dan hem de voorbije 4 jaar, dus Netto kan je zeggen dat ik (en de meeste mensen) het beter deed dan Trump.
Ik verdiende meer dan ik spendeerde. Trump niet.

En dat hij op indirecte manier aan zijn positie verdient, net als de helft van zijn familie, is geen fictie maar gewoon realiteit. De man is een oplichter, dat is algemeen gekend en bewezen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 oktober 2020 om 11:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 11:39   #6407
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Trump VERLIEST geld, hij heeft 1.3 miljard aan schulden uitstaan vandaag de dag, hij heeft natuurlijk nog wel voldoende over, maar de evolutie is negatief.

Ik betaalde meer belasting dan hem de voorbije 4 jaar, dus Netto kan je zeggen dat ik (en de meeste mensen) het beter deed dan Trump.
Ik verdiende meer dan ik spendeerde. Trump niet.

En dat hij op indirecte manier aan zijn positie verdient, net als de helft van zijn familie, is geen fictie maar gewoon realiteit. De man is een oplichter, dat is algemeen gekend en bewezen.
Vorige week was het maar vierhonderd miljoen het is al maal drie nu, jongens toch.
Maar inderdaad zoals elke goede zakenman betaamd hebben de bedrijven van Trump schulden je zou dom zijn geen schulden te maken. Dan is er het feit dat Trump zelf geen schulden zal hebben hoor, harder aan je duimpje zuigen.
Maar toch knap van u dat u inkijk heeft verkregen in Trumps financiële toestand.

PS Waar staat de "parcival tower"

Laatst gewijzigd door Hoomer : 15 oktober 2020 om 11:43.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 11:49   #6408
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de laatste rechte lijn naar de verkiezingen zijn er meer en meer weardo's en gekken die zich willen moeien met de stembusslag blijkbaar. Ant-vaxxers, conspirationisten, militia's...

https://www.theguardian.com/world/20...-red-pill-expo
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 12:48   #6409
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de laatste rechte lijn naar de verkiezingen zijn er meer en meer weardo's en gekken die zich willen moeien met de stembusslag blijkbaar. Ant-vaxxers, conspirationisten, militia's...

https://www.theguardian.com/world/20...-red-pill-expo
Big Tech, MSM...censuur...

Laatst gewijzigd door SDX : 15 oktober 2020 om 12:49.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 13:19   #6410
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik vind het verontrustend dat ook mensen in België als Tavek en Dademelee hierin meegaan en (ook) eisen dat blanken moeten boeten.

Mindvirus, Woke, is blijkbaar niet alleen in Ameika.
Mja, maar ik heb een paar mensen op ignore gezet en het is opmerkelijk hoe hele threads van toon veranderen als je 2 mensen op ignore zet.

I.e. er zijn een paar mensen die massaal veel van dit soort onzin posten maar het is effectief een enorm kleine minderheid, ook op dit forum.

Als je de threads soms bekijkt lijkt het wel alsof de helft van de mensen op het forum volledig meegaan in alle MSM hysterie. Zet 2 trolls op ignore en je krijgt al een heel ander beeld van hoe de verhoudingen liggen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 oktober 2020 om 13:20.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 13:21   #6411
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vorige week was het maar vierhonderd miljoen het is al maal drie nu, jongens toch.
Maar inderdaad zoals elke goede zakenman betaamd hebben de bedrijven van Trump schulden je zou dom zijn geen schulden te maken. Dan is er het feit dat Trump zelf geen schulden zal hebben hoor, harder aan je duimpje zuigen.
Maar toch knap van u dat u inkijk heeft verkregen in Trumps financiële toestand.

PS Waar staat de "parcival tower"
Als ik een hypotheek pak van 1 miljard euro zet ik ook een trump tower.

Alleen kan ik die niet aflossen 10 jaar later als de schulden maturen. Dan wordt dat Deutsche Bank Tower.

Zoals Trump zal overkomen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 13:24   #6412
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik een hypotheek pak van 1 miljard euro zet ik ook een trump tower.

Alleen kan ik die niet aflossen 10 jaar later als de schulden maturen. Dan wordt dat Deutsche Bank Tower.

Zoals Trump zal overkomen.
Met Tavek als curator.
Oud 15 oktober 2020, 14:27   #6413
Zwitser

Standaard

Citaat:
Van dat salariske als president zal hij het niet moeten hebben, daarom dat hij dat grootmoedig afstaat aan de staat (belasting?) Ik heb het over geld verdienen aan zijn lopende zaken en je op niets gebaseerde beschuldiging dat hij indirect zou verdienen aan zijn presidentschap is natuurlijk weer een van de vele duimzuig verhaaltjes.
Dat hij besloten heeft om geen salaris te trekken, dat wist ik. Het is een van de weinig verkiezingsbeloftes die hij effectief gehouden heeft.
Aan "lopende zaken" bleek hij al een hele poos eigenlijk niks te verdienen. Al zijn hotels en golfclubs zijn verlieslatend. Maar hij heeft er wel wat op gevoden.

Ten eerste was er zijn verkiezingskampagne. Die heeft hem behoorlijk wat opgebracht. Hij schepte er zelfs me op, dat hij de eerste presidentskandidaat was die aan zijn kampagne geld zou verdienen.

https://www.forbes.com/sites/michela...vate-business/

En zijn presidentschap weet hij ook ten gelde te maken. Hier een link die ik al eerder gepost heb:

https://www.nytimes.com/interactive/...ies-swamp.html

Citaat:
Jullie hebben nog geen enkel concreet voorbeeld gegeven van iets dat die man grof fout gedaan heeft in die vier jaar.
Een van de links hierboven heb ik al eerder gegeven. Dus je kan niet stellen dat ik geen voorbeelden geef.
Je positie bij de overheid gebruiken voor geldelijk gewin, dat heet, letterlijk, corruptie. Trump is corrupt op een nooit vertoonde schaal.

Dan hebben het nog niet gehad over de manier waarop hij de hele Covid pandemie mismeesterd heeft.

Citaat:
Als ze tegen mij over Trump beginnen zeveren in RL vraag ik steeds wat die man hun misdaan heeft en dan is er stilte. Ik zal het u ook eens vragen, wat heeft die man u of de uwen misdaan?
Wel, Trump is, letterlijk, dus volgends de definitie van de wet, een misdadiger. Zijn misdaden bestaan onder andere uit:
- Corruptie
- Belastingontduiking.
- Machtsmisbruik.

Van die corruptie heb ik al voorbeelden gegeven. Wat de belastingontduiking betreft, dat blijkt uit de belastingaangifte van Trump waar de NY Times haar handen heeft op kunnen leggen.
Wat machtsmisbruik betreft: Bijvoorbeeld het inzetten van soldaten tegen VS burgers. Dat is iets wat hij grondwettelijk niet mag.

Maar een zittende president wordt niet voor de rechter gedaagd. Vandaar dat hij zo bang is niet herkozen te worden. Als Trump niet herkozen wordt verwacht ik dat hij snel naar een ander land (Rusland?) zal vluchten omdat hij anders wel eens in het gevang zou kunnen belanden.
... repeat ...
Oud 15 oktober 2020, 14:30   #6414
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als je meer passiva dan activa hebt dan houdt het op een gegeven moment toch wel op hoor. Trump lost dat op door gewoon zijn bedrijven failliet te laten gaan, maar in dit geval zijn het blijkbaar schulden waar hij zelf persoonlijk garant voor zou staan. Dat kan wel eens een probleem worden. En een president die gechanteerd kan worden door buitenlandse banken, wil je dat echt?
... repeat ...
Oud 15 oktober 2020, 14:31   #6415
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van dat salariske als president zal hij het niet moeten hebben, daarom dat hij dat grootmoedig afstaat aan de staat ...
Maar wat je er niet bij zegt is dat hij al een veelvoud van dat 'salariske' gekost heeft aan de belastingsbetaler aan extra beveiliging voor zijn zoveelste extra privé uitstapkes....
Oud 15 oktober 2020, 14:35   #6416
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Trump VERLIEST geld, hij heeft 1.3 miljard aan schulden uitstaan vandaag de dag, ....
... waarvan hij tot nu toe alleen maar intresten betaald heeft en nog genen dollar afbetaald. Niet echt gezond te noemen.
Oud 15 oktober 2020, 14:48   #6417
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat hij besloten heeft om geen salaris te trekken, dat wist ik. Het is een van de weinig verkiezingsbeloftes die hij effectief gehouden heeft.
Aan "lopende zaken" bleek hij al een hele poos eigenlijk niks te verdienen. Al zijn hotels en golfclubs zijn verlieslatend. Maar hij heeft er wel wat op gevoden.

Ten eerste was er zijn verkiezingskampagne. Die heeft hem behoorlijk wat opgebracht. Hij schepte er zelfs me op, dat hij de eerste presidentskandidaat was die aan zijn kampagne geld zou verdienen.

https://www.forbes.com/sites/michela...vate-business/

En zijn presidentschap weet hij ook ten gelde te maken. Hier een link die ik al eerder gepost heb:

https://www.nytimes.com/interactive/...ies-swamp.html

Een van de links hierboven heb ik al eerder gegeven. Dus je kan niet stellen dat ik geen voorbeelden geef.
Je positie bij de overheid gebruiken voor geldelijk gewin, dat heet, letterlijk, corruptie. Trump is corrupt op een nooit vertoonde schaal.

Dan hebben het nog niet gehad over de manier waarop hij de hele Covid pandemie mismeesterd heeft.

Wel, Trump is, letterlijk, dus volgends de definitie van de wet, een misdadiger. Zijn misdaden bestaan onder andere uit:
- Corruptie
- Belastingontduiking.
- Machtsmisbruik.

Van die corruptie heb ik al voorbeelden gegeven. Wat de belastingontduiking betreft, dat blijkt uit de belastingaangifte van Trump waar de NY Times haar handen heeft op kunnen leggen.
Wat machtsmisbruik betreft: Bijvoorbeeld het inzetten van soldaten tegen VS burgers. Dat is iets wat hij grondwettelijk niet mag.

Maar een zittende president wordt niet voor de rechter gedaagd. Vandaar dat hij zo bang is niet herkozen te worden. Als Trump niet herkozen wordt verwacht ik dat hij snel naar een ander land (Rusland?) zal vluchten omdat hij anders wel eens in het gevang zou kunnen belanden.
Jawadde lmao.
Jongens toch.
Oud 15 oktober 2020, 14:49   #6418
Hoomer

Standaard

Citaat:
Als je meer passiva dan activa hebt dan houdt het op een gegeven moment toch wel op hoor. Trump lost dat op door gewoon zijn bedrijven failliet te laten gaan, maar in dit geval zijn het blijkbaar schulden waar hij zelf persoonlijk garant voor zou staan. Dat kan wel eens een probleem worden. En een president die gechanteerd kan worden door buitenlandse banken, wil je dat echt?
En heb je dat uit eerste hand of van horen zeggen.
Oud 15 oktober 2020, 14:49   #6419
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
... waarvan hij tot nu toe alleen maar intresten betaald heeft en nog genen dollar afbetaald. Niet echt gezond te noemen.
En wat schuift dat Trump zijn boekhouding doen?
Oud 15 oktober 2020, 15:01   #6420
Zwitser

Standaard

Citaat:
En heb je dat uit eerste hand of van horen zeggen.
Wel, ik weet het niet onder welke steen je jezelf de laatste dagen verstopt hebt. De NY Times heeft haar hand kunnen leggen op Trump zijn belastingaangiftes.

Trump zijn reactie was natuurlijk dat het allemaal "fake" was, maar als dat inderdaad zo zou zijn, wat belet Trump om met dan met de "echte" papieren naar buiten te komen...
... repeat ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be