Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2017, 14:33   #6421
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
voorlopige balans : 0 doden, 38 gewonden

Catalonia’s emergency services have treated 38 people who have been injured as a result of the repression by Spanish police
Ondertussen gaat het om honderden gewonden, een uur terug stond de teller al boven de 300.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:33   #6422
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De werkelijkheid is dat men de wet moet volgen, anders plaatst men zich buiten de wet.
Wat is daar mis mee?

Ik ben er vrij zeker van dat vrijwel alle grote maatschappelijke omwentelingen er gekomen zijn dankzij het niet volgen van immorele wetten.


Zonder het over het abolitionisme, het nazisme, de afschaffing van de slavernij in de jaren '80 in Mauretanië, of nog recenter de apartheid te hebben:

Gelukkig zijn er nog helden die bepaalde wetten niet naleven.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:34   #6423
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo werkt dat niet.

Als de meerderheid van de Spanjaarden niet wil dat Catalonie onafhankelijk wordt dan zal Catalonie dat enkel met de wapens kunnen bereiken.
Zo werkt dat ook niet helemaal, anders hadden landen nog wel meer koloniën.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:36   #6424
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zo werkt dat ook niet helemaal, anders hadden landen nog wel meer koloniën.
Er is nochtans niets verkeerd met geweld als het een binnenlands conflict betreft. Zo zijn ook de PKK geen terroristen maar deelnemers aan het binnenlands conflict.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:37   #6425
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Democratie is ook de grondwet naleven die democratisch is gestemd.
Bullshit, er is GEEN ENKELE grondwet die het toelaat dat een deel van een staat zich afscheidt.
Als iedereen dus altijd de grondwet zou naleven, dan zou dat betekenen dat alle grenzen van alle landen voor altijd stabiel blijven.
We weten allemaal dat dat niet zo is.
Maar zij die nu plots zo schijnheilig de grondwet verdedigen, staan vaak in andere gebieden wel klaar om de onafhankelijkheid van volkeren te verdedigen.
Als de Koerden zich onafhankelijk verklaren, dan steunen ze dat, sommige francofielen steunen Québec wel, maar Catalonië niet.
Ten tijde van de Apartheid vonden diezelfden ook dat de wet absoluut NIET mocht nageleefd worden.
De grondwet is gewoon een voorwendsel, wat echt telt is wie ze sympathiek vinden en wie niet.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:37   #6426
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De werkelijkheid is dat men de wet moet volgen, anders plaatst men zich buiten de wet.
Wel, is er dan nu een samenscholingsverbod in Catalonië? Omwille van welke wetsovertreding drijft de Guardia Civil dan wel de mensen uiteen?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:39   #6427
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je misschien dat ik jouw drogredeneringen ga versterken ? In het referendum heeft elke spaanse burger vrij en voor zichzelf mogen kiezen. De uitslag was meer dan duidelijk.
De drogredenering zit aan uw kant, omdat u sprake over het stemgedrag van de Catalanen, net alsof er toen een Catalaanse provincie bestond.

Maar goed, u geeft eigenlijk toe dat u niet wakker ligt van de feiten. Nogal merkwaardig dat u dan zelf oproept om zich te houden aan die feiten...
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:39   #6428
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Franco was een dictator.
Sinds '78 is spanje een democratie met een via referendum door de bevolking goedgekeurde grondwet.
Zeggen dat we dit stadium voorbij zijn is hol geblaat. Dat is nu net de kern van de zaak.
Rajoy mag je vanaf nu op dezelfde lijn zetten als Franco.
Fascistisch bewind.
Daarstraks een minister van hun kabinet de Guardia Civil zien feliciteren omwille van hun proportionele optreden.
Voor fascisten valt schieten met rubberkogels op ongewapende en vredevolle burgers blijkbaar wél binnen de grondwet...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:40   #6429
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Houzee was numer 1 om naar een dode te hengelen
Nierika is nummer 2

wie volgt ?
Hengelen naar doden?

Ik vroeg een halve zool die reageert op een foto van een staatsgevaarlijke bejaarde vrouw met hevig bloedend voorhoofd met de dooddoener "eigen schuld" hoe ver hij zijn fascistische navelstaarderij wou doordrijven.

Ik vind de vraag of het hem doden waard was meer dan terecht, gezien zijn duidelijke minimalisering van het buitenproportionele optreden van de ordediensten. Intussen komen de eerste beelden en verhalen naar buiten: jong of oud, man of vrouw, ze slaan op alles en iedereen in.

Tof hé, die grondwet van jou?

Dat jij daar van mijn kant de hoop op doden in ontwaart is nog maar eens het bewijs van je ideologische verblinding.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:41   #6430
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Ik vraag mij af of de PSOE nu nog haar steun verder zal verlenen aan het regime van Rajoy.
Normaal gezien zou je denken van niet, maar wie weet bestaan er wel geheime akkoorden.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:42   #6431
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Bullshit, er is GEEN ENKELE grondwet die het toelaat dat een deel van een staat zich afscheidt.
In enkele zeldzame gevallen was dat wel het geval. Ik denk dan aan de Zweedse federatie bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:42   #6432
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hengelen naar doden?

Ik vroeg een halve zool die reageert op een foto van een staatsgevaarlijke bejaarde vrouw met hevig bloedend voorhoofd met de dooddoener "eigen schuld" hoe ver hij zijn fascistische navelstaarderij wou doordrijven.

Ik vind de vraag of het hem doden waard was meer dan terecht, gezien zijn duidelijke minimalisering van het buitenproportionele optreden van de ordediensten. Intussen komen de eerste beelden en verhalen naar buiten: jong of oud, man of vrouw, ze slaan op alles en iedereen in.

Tof hé, die grondwet van jou?

Dat jij daar van mijn kant de hoop op doden in ontwaart is nog maar eens het bewijs van je ideologische verblinding.
Ik verschiet dat er zo weinig mensen die schaamteloze kant van Panda kennen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:43   #6433
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zo werkt dat ook niet helemaal, anders hadden landen nog wel meer koloniën.
Hij beseft zelf duidelijk de impact van zijn uitspraak niet.

"Bij Spanje blijven of vechten voor onafhankelijkheid", de keuze voor de Catalanen in 2017.

Waar is de beschaving als je ze nodig hebt?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:43   #6434
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Franco was een dictator.
Sinds '78 is spanje een democratie met een via referendum door de bevolking goedgekeurde grondwet.
Zeggen dat we dit stadium voorbij zijn is hol geblaat. Dat is nu net de kern van de zaak.
Homer is nu lid van de Guardia Civil


De Guardia is nu een respectabel vredelievend korps
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:45   #6435
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Intussen komen de eerste beelden en verhalen naar buiten: jong of oud, man of vrouw, ze slaan op alles en iedereen in.
Ondertussen heb ik op Canal 24 Horas al gezien hoe een minister (Soraya Sáenz) zonder blikken noch blozen het 'proportionele' optreden van de Guardia Civil verdedigde.
Ze stond daar gewoon voor heel de wereld te liegen en te beweren dat de Politie goed hun werk deed, zeer proportioneel, zeer professioneel, enz.

Heel de studio zit daar overigens vol met anti-referendum sprekers.
Echt een staaltje van propaganda waar Goebbels nog jaloers op zou zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:46   #6436
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eventjes iets duidelijk maken? Als de Guardia Civil mensen hardhandig buiten sleurt, de straat uit knuppelt... op basis van welke illegale handelingen van deze mensen doen ze dat dan?

Is er soms een samenscholingsverbod afgekondigd in Catalonië? Mogen mensen zich niet op straat verzamelen?

Ik hoor het graag van u die schijnbaar hier graag schermt met de wet.
Op straat ? Absoluut. Daar is toch geen probleem mee ? De overheid heeft enkel beslist dat meewerken aan het illegale referendum niet kan, en opdracht gegeven aan de politie om kieslokalen te verzegelen. Wie probeert om flikken fysiek weg te duwen van hun job, krijgt ook bij ons met fysiek verzet te maken. Probeer het anders maar eens moest je eraan twijfelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:47   #6437
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In enkele zeldzame gevallen was dat wel het geval. Ik denk dan aan de Zweedse federatie bijvoorbeeld.
Feit is dat wetten bijna altijd zo geschreven zijn dat ze het status quo, en dus de machthebbers, beschermen.
Als je dus moet wachten op een grondwet die een volk wel dat recht geeft, dan zul je wel heel lang moeten wachten.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:48   #6438
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hengelen naar doden?

Ik vroeg een halve zool die reageert op een foto van een staatsgevaarlijke bejaarde vrouw met hevig bloedend voorhoofd met de dooddoener "eigen schuld" hoe ver hij zijn fascistische navelstaarderij wou doordrijven.

Ik vind de vraag of het hem doden waard was meer dan terecht, gezien zijn duidelijke minimalisering van het buitenproportionele optreden van de ordediensten. Intussen komen de eerste beelden en verhalen naar buiten: jong of oud, man of vrouw, ze slaan op alles en iedereen in.

Tof hé, die grondwet van jou?

Dat jij daar van mijn kant de hoop op doden in ontwaart is nog maar eens het bewijs van je ideologische verblinding.
Uit de vele filmpjes die nu op het net circuleren, blijkt dat het zeker niet "eigen schuld" is. Mensen komen vreedzaam samen, maar de Guardia Civil en de Politicia Nacional proberen eerst de mensen te intimideren om ze daarna uit elkaar te slaan. Vooral de Guardia Civil lijkt graag tot geweld over te gaan: mensen van de trap gooien, aan de haren wegsleuren, slaan en stampen... Dit terwijl de Mossos gewoon even komt kijken. Wat een verschil!

Alleen wat doen deze mensen verkeerd?

Niets, er is in Catalonië geen samenscholingsverbod afgekondigd. Dus iedereen mag vreedzaam samenkomen, wat de Catalanen dan ook doen. De organisatie van het referendum is onwettig verklaard, maar dat betekent niet dat de mensen die nu op straat komen een illegale handeling stellen.

Vooral Panda die zich toch graag verschuilt achter de wet, zou dit toch moeten weten.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:49   #6439
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De drogredenering zit aan uw kant, omdat u sprake over het stemgedrag van de Catalanen, net alsof er toen een Catalaanse provincie bestond.

Maar goed, u geeft eigenlijk toe dat u niet wakker ligt van de feiten. Nogal merkwaardig dat u dan zelf oproept om zich te houden aan die feiten...
Maak geen conclusies in mijn naam hee vandenberghe...
De catalanen zijn burgers, net als alle andere spanjaarden. En elk van hen heeft kunnen en mogen stemmen. Het resultaat was een dikke ja met 88,5%
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 oktober 2017 om 14:49.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 14:49   #6440
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op straat ? Absoluut. Daar is toch geen probleem mee ? De overheid heeft enkel beslist dat meewerken aan het illegale referendum niet kan, en opdracht gegeven aan de politie om kieslokalen te verzegelen. Wie probeert om flikken fysiek weg te duwen van hun job, krijgt ook bij ons met fysiek verzet te maken. Probeer het anders maar eens moest je eraan twijfelen.
Schieten met rubberkogels op ongewapende vrouwen en kinderen.
Gelukkig hebben we Pandareus nog om dat te verdedigen...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be