Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 18:50   #641
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supernova Bekijk bericht
Een mooie copy/paste uit de koranles uit uw lokale madrassa, maar kan je nu eens concreet op mijn vragen antwoorden?
Hoe komt u erbij dat het om een Hem gaat?
En, wees eens wat precieser over de manier waarop Hij u leidt.
Ow je hebt je bericht weer wat geweizigt. Jij kan mensen niet leiden en ik ook niet. Dat kan alleen God, omdat jij en of ik daarvoor de macht niet hebben.
Oud 22 mei 2008, 18:51   #642
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
"Uit het oog, uit het hart" zegt een Vlaams spreekwoord
Mensen onthoofden, dat zijn musulmaanse gewoontes, daar doen wij niet aan mee.
beantwoord mijn vraag eens, dus hoe wil je dat gaan doen.
Oud 22 mei 2008, 18:52   #643
Supernova
Banneling

Supernova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Volgens mij heb je het niet eens gelezen.

want je antwoorden staan daar al duidelijk in.
Nee, in die copy/paste wordt er enkel wat luchtledige blabla verkocht.
Je hebt geenszins duidelijk gemaakt hoe jij "geleid" wordt. Concreet dan, gebeurt dat door gedachtenoverdracht tussen "Hem" en jouw hersenen? Of niet? Of door jouw verbeelding?
In welke taal?
En wat vertelt Hij zoal? Hoeveel keer per dag/week/maand?
Overdag of 's nachts.
Als je alleen bent of in gezelschap?
Heb je die "bezoekjes" al eens laten observeren / onderzoeken door een objectief, opgeleid iemand, bij vb een neuroloog?
Supernova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 18:53   #644
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dank je ! hoe leuk dat je ineens beseft hoe oud ik wel al ben!

klinkt al een pak beter dan het citaat dat we ooit in de klas op het bord schreven:

"ervaring is een kam die je krijgt als kaal bent"....

ook goed gevonden hé.

maar kom, nu nog even leren begrijpen wat ik schreef over het verbod op de nazi-ideologie en je komt er misschien nog.
Leer eens jezelf onder controlle te houden, leer eens op onderzoek uit te gaan.

moet ik nog veder gaan?
Oud 22 mei 2008, 18:53   #645
Supernova
Banneling

Standaard

Citaat:
Ow je hebt je bericht weer wat geweizigt. Jij kan mensen niet leiden en ik ook niet. Dat kan alleen God, omdat jij en of ik daarvoor de macht niet hebben.
De vraag was : hoe doet God dat, en hoe weet jij met zekerheid dat het God is en niet je eigen verbeelding?
Oud 22 mei 2008, 19:02   #646
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee, in die copy/paste wordt er enkel wat luchtledige blabla verkocht.
Je hebt geenszins duidelijk gemaakt hoe jij "geleid" wordt. Concreet dan, gebeurt dat door gedachtenoverdracht tussen "Hem" en jouw hersenen? Of niet? Of door jouw verbeelding?
In welke taal?
En wat vertelt Hij zoal? Hoeveel keer per dag/week/maand?
Overdag of 's nachts.
Als je alleen bent of in gezelschap?
Heb je die "bezoekjes" al eens laten observeren / onderzoeken door een objectief, opgeleid iemand, bij vb een neuroloog?
*knip* want dit is een vraag wat jij uit ontwetendheid stelt

Hij verwekte niet, noch werd Hij verwerkt

En niemand is Hem in enig opzicht gelijk. (qoor'aan,112:1-4)

Hoe kan de mensheid God zien? je ziet je maker pas in het hiernamaals, en ik vind het ongepast wanneer men probeert God te tekenen aangezien jij en of ik God niet in ons zelf kunnen voorstellen, lees hierbij de tekst op de vorige pagina.

God gedenk ik tijdens mijn gebed, en als ik hulp nodig heb gedenk ik hem ook.

en wat betreft copy/paste bewijs dat maar eens.

Goodluck.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 22 mei 2008 om 20:33.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 19:06   #647
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De vraag was : hoe doet God dat, en hoe weet jij met zekerheid dat het God is en niet je eigen verbeelding?

Dat antwoord kon ik wel verwachten van een Atheist.

er zijn slechts drie manieren om uit te leggen hoe een mensheid ontstaan is :

het is door niets geschapen, gemaakt, of veroorzaakt, met anderen woorden dus is het uit het niets voortgekomen.

of het heeft zich zelf geschapen.

of het heeft een maker, oorzaak of schepper die er buiten staat.

de eerste en tweede verklaring zijn duidelijk onmogelijk voor mij. het is dus ook ondenkbaar dat iets in het begin een tijd heeft, uit het niets voorkomt of door niets gemaakt is.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 22 mei 2008 om 19:07.
Oud 22 mei 2008, 19:29   #648
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat antwoord kon ik wel verwachten van een Atheist.

er zijn slechts drie manieren om uit te leggen hoe een mensheid ontstaan is :

het is door niets geschapen, gemaakt, of veroorzaakt, met anderen woorden dus is het uit het niets voortgekomen.

of het heeft zich zelf geschapen.

of het heeft een maker, oorzaak of schepper die er buiten staat.

de eerste en tweede verklaring zijn duidelijk onmogelijk voor mij. het is dus ook ondenkbaar dat iets in het begin een tijd heeft, uit het niets voorkomt of door niets gemaakt is.
het is niet omdat iets voor JOU ondenkbaar is dat het ook ondenkbaar IS.

TENANDERE: zelfgenoegzaam heeft hier een negatieve betekenis. Wel grappig dat je je eigen onzichtbaar vriendje "zelfgenoegzaam" wil noemen.

En zo genoeg aan zichzelf heeft uw maangodje het evenmin: blijkbaar vindt hij het nodig dat zijn volgelingen zich vijf maal daags in het stof buigen, kont omhoog steken en allemaal in de richting van een meteoriet gaan zitten.

Bovendien kent uw zelfgenoegzaam woestijngodje enkel arabisch want zijn volgelingen moeten in dat taaltje van 1400 jaar geleden tegen hem (het?) spreken, anders verstaat deze almachtige het niet.

Wat ik dan vooral leuk vind is dat zijn volgelingen dus niet allemaal tegelijk hun kont lichten en arabisch prevelen: uw eigen almachtige zelfgenoegzame heeft er geen rekening mee gehouden dan zijn zelfgeschapen bolletje rond de zon draait en er dus een uurverschil is. Het is dat die verdomde westerlingen vliegtuigen en zo hebben GEMAAKT, want het wordt nu ook wel lastig om te weten wanneer deze zelfgenoegzame nu weer moet bepreveld worden als je in een vliegtuig dan wel raket zit.
En hoe moet je naar het toilet als je op een rijdende trein zit? stel je voor dat die trein net een bocht neemt op het moment dat je afvalopening net richting Mekka wijst! aia ai!

In feite vind ik islam dus om te gieren hoor. Ik begrijp alleen niet dat er in ONZE ontwikkelde landen nog mensen zijn die daarin GELOVEN! laat staan dat er westers opgevoede mensen zich BEKEREN!!!
Dat is nu iets wat voor mij ondenkbaar is en je ziet: het gebeurt toch!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 20:10   #649
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar wat je onzin noemt. Ik vind jou pictogram onzin 3 religie's in de prullenbak dat toont dat je geen respect hebt voor je medemens.
Religies?
Ik gooi drie totalitaire doctrines in de vuilbak, te weten het nazisme, het communisme en het islamisme. De eerste twee zijn pure politieke doctrines, de laatste een politiek-religieuze, maar verder net zo totalitair.

Er is een verschil tussen een doctrine an sich en de mensen die zo'n doctrine aanhangen. De doctrine verketter ik, mensen die zo'n doctrine aanhangen kan ik evenwel respecteren als mens.

Citaat:
Scheer niet een hele islamitische gemeenschap aan een kam. en wat betreft gevoelig ik praat hier met verstand niet met mijn gevoelens daar kan jij trouwens een hoop van leren.
Je lijkt met verstand te praten, maar de jarenlang erin gestampte koranboodschap en -hersenspoeling komt telkens weer bovendrijven. Ik noem zoiets niet bepaald zelfstandig denkend.

Citaat:
zo dat kwam er bekakt uit, Zo te zien ben ik er voor en jij tegen maar onderbouw je argumentatie maar eens.
Onderbouwen waarom ik tegen de vestiging van een totalitaire islamitische staat ben, of zelfs maar tegen een vestiging van een systeem waarbij staat en kerk niet meer gescheiden zijn?

Citaat:
btw: je bent atheist hé?
Dat klopt. Ik ben overtuigd gods-, allah-, grote manitou-, budda-, jahweh-, zaratustra-, odin-, zeus- en eender welke godsloochenaar, ja.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 20:18   #650
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
wreed? Hahaha, halal is voor mij van belang. jij eet ook vlees dus zeur niet. jij eet hem geschoten ik eet hem halal.

En nogmaals nee de islam geeft geen ongelijkheid tussen de man en de vrouw, volg een lezing over mannen en vrouwen in de Islam. in tegendeel ieder kent zijn gelijkheid.

het is wreed hoe jij doet tegenover anderen.
*knip* Lees eens alles. Ik eet absoluut geen dieren. Selectief lezen daar zijn hersengespoelden mensen het beste in. Er is wel degelijk ongelijkheid in de islam alleen al door te zeggen dat iedereen zijn plaats kent. halal is wreed dit zegt alles over u en uw religie.

Laatst gewijzigd door shaddy : 22 mei 2008 om 20:28.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 20:20   #651
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik begrijp totaal niet dat ze dan zo laks zijn.

Zelf moest ik altijd een document door de school laten ondertekenen of ik kon op mijn kin kloppen met kindergeld.

een kennis van me die hoederecht had kreeg ineens geen kindergeld meer omdat vader de kinderen bij hem had genomen en zij tijdens een ziekteperiode dan maar had toegestaan dat ze hun adres mochten veranderen.

Kreeg nadien de kinderen niet terug van de vader (werkloos, OCMW, extra uitkeringen omdat kinderen bij hem waren, extra kindergeld... snappie snappie?) Moeder kon wèl de kleding kopen of de kinderen liepen in lompen!

Denk je dat ze het kindergeld terug op haar naam kreeg? NOUGABOLLEN! Was zelfs h�*�*r kinderbijslagkas!

en dan gaan ze nu 5000 kinderkes moeten gaan "zoeken"? waarom stoppen ze bij die mensen ook niet gewoon met uitkeren? Zou dat niet kleur-bestendig moeten zijn?

Anders had die kennis van me snel even een of andere noord-afrikaan kunnen oppikken en tegen goede verloning van een paspoort kunnen voorzien! had ze misschien zelfs haar kindergeld en kinderen terug gezien als ze ineens Mevrouw Abdelalboellalal heette!
Omdat het gaat over gelijke kansen beleid. De linkse regering heeft omwille van de goede vrede gezwegen en hun ambtenaren moeten ook zwijgen. Trouwens met een gewone controle kan je weinig doen aan kindjes die van het ene huis naar het andere wippen.
Oud 22 mei 2008, 20:23   #652
Supernova
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom ben je zo bang om je concrete ervaringen met God hier met ons te delen?
Ben je beschaamd of zo?

PS : Het is gewijzigd met lange ij en voltooid deelwoord dus "d"
Hoe komt het dat God jouw niet leidde om de juiste spelling te gebruiken?
Oud 22 mei 2008, 20:25   #653
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste de schepper moet anders van aard zijn dan alles wat hij geschapen heeft. want als hij dezelfde aard zou hebben als zijn schepselen, dan zou hij ook een begin in de tijd hebben en dus ook weer een maker. een ander woord voor begin is tijdelijk. Als de maker of schepper niet tijdelijk is, Dan moet hij eeuwig zijn. eeuwig betekend geen: geen begin of eind in de tijd hebben.

Als de maker eeuwig is, kan hij niet veroorzaakt zijn, en als niets zijn bestaan veroorzaakt heeft, dan is er niets voor nodig om Hem door te laten gaan in zijn bestaan, wat betekent dat Hij zelfgenoegzaam is. zelfgenoegzaam betekend dat Hij van niets of niemand voor Zijn bestaan afhankelijk is.

En als Hij van niets of niemand afhankelijk voor Zijn bestaan is, dan heeft Zijn bestaan geen eind. De Schepper is daarom eeuwig en altijd durend.

Daar gaan we weer meid: Als de Schepper eeuwig en altijddurend is, dan zijn al Zijn eigenschappen ook eeuwig en altijddurend. Dat betekent bijvoorbeeld, dat als Hij machtig is, Hij altijd machtig moet zijn. Hij kan niet ophouden met machtig te zijn. Als Hij alwetend is, dan moet Hij altijd alwetend zijn. Als Hij wijs is, dan moet Hij altijd zijn. Als Hij vriendelijk en rechtvaardig is, dan moet Hij altijd vriendelijk en rechtvaardig zijn.

De Schepper raakt geen eigenschappen kwijt of krijgt er nieuwe bij. Eigenschappen die niet veranderen en voor altijd duren, zijn absolute eigenschappen. Een andere naam voor eigenschappen zijn attributen.

Denk je nu echt dat een super wezen zoals GOd indien hij zou bestaan, een bepaald volk zou uitkiezen? Uberhout de ene mens boven de andere stellen. Het ene wezen boven het andere? Dat denk ik niet. Ik denk wel dat hij of zij zich goed zou amuseren dat er bepaalde mensen dat denken. Want zeg nu zelf zo'n superwezen heeft wel wat anders te doen.

De moslims volgen een eeuwenoud boek. Zonder dat dit superwezen zich ooit heeft getoond. Ik vrees dat de koran net zoals de bijbel in de middeleeuwen, een manier is om mensen te onderdrukken.

Laatst gewijzigd door shaddy : 22 mei 2008 om 20:32.
Oud 22 mei 2008, 20:36   #654
Supernova
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, eerlijk ben je dom? of doe jij je dom voor? want dit is een vraag wat jij uit ontwetendheid stelt

Ik ben gewoon benieuwd hoe jij je d'r uitpraat.

Citaat:
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwerkt

Says who? Het boekste dat de imam voorleest?

Citaat:
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk. (qoor'aan,112:1-4)
Says who? Diegene die dat vaststelde moet dus een beschrijving van god kunnen geven.

Citaat:
Hoe kan de mensheid God zien? je ziet je maker pas in het hiernamaals
En toch hoor jij stemmetjes in je hoofd en beweer je zelf dat die stemmetjes van God zijn. Dus spreek je jezelf tegen. Als Hij enkel in het hiernamaals verschijnt, kan hij niet in het heden verschijnen, en zijn die stemmetjes die je hoort allemaal verbeelding.

Citaat:
, en ik vind het ongepast wanneer men probeert God te tekenen aangezien jij en of ik God niet in ons zelf kunnen voorstellen, lees hierbij de tekst op de vorige pagina.
Jij beweert dat je hem kunt horen. Hoe klinkt zijn stem?

Citaat:
God gedenk ik tijdens mijn gebed, en als ik hulp nodig heb gedenk ik hem ook.

en wat betreft copy/paste bewijs dat maar eens.

Goodluck.
Dus het is jouw verbeelding die zich god inbeeldt.
Oud 22 mei 2008, 20:38   #655
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ben je beschaamd of zo?

dus door jou kreeg ik een waarschuwing.

goh wat grappig terwijl ik nog vroeg of je dom was of je dom voordeed.

kon je gewoon normaal antwoord opgeven.

hoezo schamen? een moslim schaamt zich niet voor zijn relegie

hij of zij komt juist op voor zijn of haar relegie.

en weet je wat deze draad sluit ik aangezien ik door jou een waarschuwing heb gekregen, terwijl hier zoveel post met gescheld bevat en ik nog wel beleefd ben gebleven.

zoek je antwoorden maar op en doe dit zonder schijnheilige gedoe.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 22 mei 2008 om 20:43.
Oud 22 mei 2008, 20:39   #656
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
*knip*
Citaat:
*knip*
Allez tgaat er hier weel bitsig aan toe
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 21:06   #657
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Allez tgaat er hier weel bitsig aan toe

Ik vond het absoluut geen lelijk woord. Eerder een toepasselijk woord.
Oud 22 mei 2008, 21:10   #658
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
dus door jou kreeg ik een waarschuwing.

goh wat grappig terwijl ik nog vroeg of je dom was of je dom voordeed.

kon je gewoon normaal antwoord opgeven.

hoezo schamen? een moslim schaamt zich niet voor zijn relegie

hij of zij komt juist op voor zijn of haar relegie.

en weet je wat deze draad sluit ik aangezien ik door jou een waarschuwing heb gekregen, terwijl hier zoveel post met gescheld bevat en ik nog wel beleefd ben gebleven.

zoek je antwoorden maar op en doe dit zonder schijnheilige gedoe.
Neen een moslim schaamt zich niet. Voor niets blijkbaar. Normen en waarden bestaan niet. Een moslim verschuilt zich achter een boek. Een heel oud boek. Daarnaast keurt een moslim het lijden van dieren goed. Halal slachten is zeer wreed. Vrouwen onder mannen plaatsen is discriminerend. Maar he de koran eist het dan zal het wel goed zijn.

Hoe kan je met jezelf leven. Hoe leef je met je geweten? Dagelijks worden in de naam van uw religie oorlogen gevoerd. Vrouwen worden gestenigd. En dan nog denken dat een superwezen zoals god moslims heeft uitgekozen.
Oud 22 mei 2008, 21:14   #659
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Neen een moslim schaamt zich niet. Voor niets blijkbaar. Normen en waarden bestaan niet. Een moslim verschuilt zich achter een boek. Een heel oud boek. Daarnaast keurt een moslim het lijden van dieren goed. Halal slachten is zeer wreed. Vrouwen onder mannen plaatsen is discriminerend. Maar he de koran eist het dan zal het wel goed zijn.

Hoe kan je met jezelf leven. Hoe leef je met je geweten? Dagelijks worden in de naam van uw religie oorlogen gevoerd. Vrouwen worden gestenigd. En dan nog denken dat een superwezen zoals god moslims heeft uitgekozen.
Shaddy, heet jij Guy?
http://www.youtube.com/watch?v=ruSSivAnxak

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2008 om 21:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 21:19   #660
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je beschaamd of zo?

"jouw is de bezitsvorm: in dit geval schrijf je "jou".

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2008 om 21:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be