![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die "zwaarste" scholen zijn ook degene met de meeste incidenten. Het is dus zeer vreemd dat na het invoeren van die maatregel in 2002 het aantal incidenten op scholen nog scherp stijgt van 5,412 in 2002 naar 6,899 in 2003. Die stijging is nog steeds bezig. En men blijft steeds meer en meer politie inzetten zonder resultaat: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/4561639.stm http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...on/6988596.stm Ps: Deze topic gaat over het legaliseren van verborgen wapendracht ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Terug on-topic:
http://en.wikipedia.org/wiki/Concealed_carry Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk zou dit het veiligheidsgevoel enkel maar doen afnemen. Meer politie zou dit voor mij vergroten. Als het "verborgen" een enorme invloed blijkt waarom zou het dan niet werken met "verborgen" agenten met name undercover politiemensen. Wapenbezit in de eigen woning is een andere kwestie. Laatst gewijzigd door Jaja : 13 december 2008 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() In vorige posts heb ik ook al studies aangehaald. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=427 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=441
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar, allez dan. ![]() Ik ben toch wel benieuwd ofdat men met meer politie, desnoods undercover niet hetzelfde resultaat bekomt. Maar goed, waar kan ik een bazooka kopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij burgers met streng gereglementeerde verborgen wapendracht is er geen schaalbeperking. Bazooka? Gewapende burgers zouden in zo'n geval hetzelfde of gelijkaardig wapen moeten dragen als de politie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/glance/percentfirearm.htm Ik ben nog op zoek naar cijfers over fatale incidenten, maar het zou mij verbazen mochten deze de globale cijfers beneden de 1% trekken...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wapenbezit is natuurlijk niet voor jonge gastjes. Tenzij in een club of met degelijke opleiding zou het best wel nog eens kunnen.
30 jaar lijkt me een goede leeftijd om er één te hebben, niet om mee rond te lopen of onder de zetel van de auto te gaan liggen. Het gevaar van het verbieden is natuurlijk dat je nu wapens hier en daar wel eens tegenkomt, meestal een oud en versleten ding natuurlijk en dat er zero ervaring bij komt te kijken nadien. Veel plaats om er mee te oefenen is er ook niet op die manier. Daarom ben ik voor een versoepeling van de wapenwet terug. Dat men tenminste in een winkel met goede raad iets kan aanschaffen en als men dat wenst de koper bv verplicht eerst wat rondjes te laten schieten in de schietstand van die winkel. Men zou bv leren wat de impact is van een kogel op weke delen van een lichaam door hun te laten schieten op iets wat vergelijkbaar is. Verder zou men een pak goede raad kunnen aanleren en veiligheid instructies ook voor thuis. Zoals het niet geladen binnen handbereik te houden en dergelijke. Kortom er kan veel meer dan nu, op een zinvolle manier aan de man gebracht worden. En zo heeft men toch eens weer een hobby en desgewenst een extra beveiliging.
![]() |
#649 |
Burger
|
![]() Wablieft? Dan zeg je net niet met zoveel woorden dat het in sommige situaties gerechtvaardigd is om op iemand te schieten. Laat ze zoveel lege flessen kapotschieten als ze willen, maar op iets 'menselijks', dat is te gek voor woorden. Veruit een van de slechtste ideeen op deze topic.
![]() |
#650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de nieuwe wapeneigenaar een varkenskarkas zou gebruiken als doel weet de "kersverse" schutter wat ie voor schade aan een mensenlichaam aanricht.
Gaat de meeste normale mensen wel 5 keer laten nadenken vooraleer er geschoten gaat worden.
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongewild weer de stem van de rede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar haal je dat nu weer uit? Als je met een pistool op iemand schiet is dat juist om zoveel mogelijk schade aan te richten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb de indruk dat veel mensen hier er nogal lichtjes overheen gaan. Ik betwijfel of de meesten onder hen, als puntje bij paaltje komt, ook ècht in staat zouden zijn om een ander mens koelbloedig dood te schieten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wel, maar het maakt de beslissing om te schieten toch meer geremd.
![]() |
#655 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://galloway.wordpress.com/2006/0...ime-in-the-uk/ Citaat:
http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/glance/percentfirearm.htm Citaat:
Zie ik hier intellectuele oneerlijkheid. Vroeger opstaan man ![]() En als u op zoek bent naar een betrouwbare vergelijking: http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle568214.ece Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 december 2008 om 12:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie de schade kent zal veel meer nadenken.
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het is om af te weren of zo kan een schot in de armen of benen volstaan. En zelfs indien men met de verkeerde kogels schiet kan het een amputatie of dood tot gevolg hebben.
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#659 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je denkt dat je moet schieten om leven te beschermen schiet dan maar om te doden. Ik kende iemand vroeger, die had zever met een agent en die begon die agent te wurgen. Die agent trok zijn revolver en schoot die leeg in die gast en weet je wat die gast deed? Die ging rustig verder met wurgen. Begrijp je? Gericht schieten om te doden. Armen en benen proberen te raken in moeilijke omstandigheden loont niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-Minder kritisch op het vlak van mikken. Zeker 's nachts heeft zoiets een voordeel. Je kunt de inbreker gemakkelijker raken. -Hagel heeft een slechte ballistische coëfficiënt waardoor hagel een beperkte 'dracht' of reikwijdte heeft. Dus minder kans dat mensen die een eindje achter uw doel staan gewond zouden raken door die hagel. Bij een kogel is dit gevaar er wel. Van dichtbij is hagel dodelijk. Op 100 a 150 meter veroorzaakt het blauwe plekken en oppervlakkige wondjes. Een kogel daarentegen kan iemand op 500 meter nog steeds doden. -Hagel heeft ook beperkt 'momentum' waardoor je nooit door een muur of deur kan schieten en zo mogelijk andere mensen verwonden. Bij krachtige geweermunitie bestaat dit gevaar wel.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 december 2008 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |