Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland?
met een Koningshuis 16 45,71%
als Republiek 19 54,29%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2009, 15:40   #641
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen. Dit artikel staat op een site van de SP 1996-2009. Overigens, zelfs dan, klopt het van geen kanten wat u beweert. De bewering van Livestro is geplukt van een site (Dimitri nu) die teminste de moed heeft alles wat misgaat in de Nederlandse hospitalen aan de kaak te stellen. Recente informatie dus. En uit dit artikel blijkt duidelijk dat uw hospitalen absoluut niet zo brandschoon zijn als u het ons hier wil laten geloven. Eerder vaak een hygiënische puinhoop.
Ehm, niemand hier beweert dat de Nederlandse zorg perfect is. Uiteraard valt er het een en ander te verbeteren. U verbindt op basis van bronnen die dat staven echter de conclusie dat het hier kommer en kwel is en in België zoveel beter. En DAT, wordt hier op dit forum niet zonder slag of stoot of degelijke bron aangenomen. En die bronnen voert u ook niet aan. En u overtuigt dan ook werkelijk geen ziel hier, behalve uzelf.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 15:50   #642
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie boven wat uw wachtlijsten betreft.
Dus nu gaan we het opeens hebben over de geestelijke gezondheidszorg? Prima. Geef eerst maar eens de Belgische cijfers, dan praten we verder.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 16:23   #643
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dus nu gaan we het opeens hebben over de geestelijke gezondheidszorg? Prima. Geef eerst maar eens de Belgische cijfers, dan praten we verder.

Nieuwblad 07/03/2009-

'Gezondheidszorg in België is beter dan die in Nederland'

LOMMEL - Advocaat Jan van Ruth heeft de voorbije twee jaar al zes gezinnen aangeraden om naar België uit te wijken. 'Het gaat niet om een vlucht, maar een verhuizing', zegt hij.

Meester van Ruth uit Eindhoven benadrukt dat België niet met een probleem zit nu Nederlandse 'probleemgezinnen' de grens overgestoken zijn om te vermijden dat hun kinderen uit huis geplaatst worden. 'Die mensen veroorzaken helemaal geen problemen in België', zegt hij. 'Is het dan niet gek dat de kinderen in Nederland onder toezicht geplaatst worden bij een voogd?', vraagt hij.

'De kinderen doen het goed op school bij jullie en de gezinnen zijn gelukkig. Ik zou het ook geen vlucht willen noemen, maar een verhuizing. Let wel: ik raad het alleen aan bij mensen die in de grensstreek wonen. Wie in het binnenland woont, zal veel meer moeite hebben om een leven in België op te bouwen. Elke dag verhuizen gezinnen naar België om allerlei redenen. België is bovendien écht geen derdewereldland op vlak van jeugdzorg. Het probleem zit bij de Nederlandse Jeugdzorg die betaald wordt per toegewezen toezicht. Maar voor de rest doen ze er niets mee.

Het toezicht is bij wet geregeld, maar de uitvoering door de Jeugdzorg gebeurt slecht. Hun wil is ook wet', zegt meester van Ruth.

Volgens hem is er maar bij enkele kinderen zorg nodig. 'In de zaak van Cécile van de Ven is er sprake van een borderlinestoornis', zegt Jan van Ruth. 'Maar hoe verklaar je dan dat mevrouw van de Ven op de loonlijst staat in een instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Dan is het toch erg vreemd dat haar kinderen geplaatst moeten worden? De gezondheidszorg in België is trouwens beter dan die in Nederland', zegt hij.

De kans dat de gezinnen nog terugkeren naar Nederland, is niet zo groot. 'Dan hangt hen een nieuw onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming boven het hoofd', besluit meester van Ruth. (res)
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 16:58   #644
Spinoza
Minister-President

Standaard

Je hebt me overtuigd, System. Ik zag het overduidelijk fout.
Oud 3 mei 2009, 19:12   #645
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je hebt me overtuigd, System. Ik zag het overduidelijk fout.
System kan het weten.
Hij is ervaringsdeskundige op dit gebied en hij keert niet meer terug naar Nederland.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 3 mei 2009 om 19:13.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:13   #646
Hollander

Standaard

tja, dat is al beter. In elk geval gaat het nu niet meer eenzijdig om Nederland.

Aan de andere kant, het gaat nu om de mening van een Advocaat uit Lommel (ff kiken woar da leg).

Als we nu de twee vetgedrukte elementen kunnen vervangen door iets anders (mening door feit, advocaat (een jurist) door een willekeurig iemand ander (medicus of onderzoeker) dan hebben we grond voor een discussie.
Oud 3 mei 2009, 19:26   #647
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Het wordt hier steeds gekker. Ik heb trouwens nog een leuk nieuwsfeitje voor System en getrouwen: Bij ondezoek vroeg een reisbureau werknemes van 4000 (VIER DUIZEND!) hotels in Canada, de VS en verschillende Europese landen hun oordeel over toeristen.
Het meest lastig vonden zij de Chinezen en het minst lastig de Japanners. Bij de Europese toeristen waren de Fransen het minst populair (zijn dat niet de vrienden van de echte Belgen?) De Fransen geven geen geld uit als het niet nodig is, verrekken het om fooi te geven (ZIJN HET STIEKUM HOLLANDERS?!?!?), zij trekken zich niets aan van lokale gebruiken en weigeren om een poging te doen om een andere taal dan frans te lullen. NEDERLANDERS staan in deze ranglijst 4 plaatsen onder de japanners en daar 2 plaatsen onder: DE BELGEN!!!!!!!!!!

Okay, ik ga d'r effe voor zitten, want nu komt er een ware kannonade van tegenspruttelingen! Ik verheug me d'r nu al op...
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:28   #648
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht

Okay, ik ga d'r effe voor zitten, want nu komt er een ware kannonade van tegenspruttelingen! Ik verheug me d'r nu al op...
genieten, ik ga vast ff een koud Pools biertje opentrekken.
Oud 3 mei 2009, 19:34   #649
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Het wordt hier steeds gekker. Ik heb trouwens nog een leuk nieuwsfeitje voor System en getrouwen: Bij ondezoek vroeg een reisbureau werknemes van 4000 (VIER DUIZEND!) hotels in Canada, de VS en verschillende Europese landen hun oordeel over toeristen.
Het meest lastig vonden zij de Chinezen en het minst lastig de Japanners. Bij de Europese toeristen waren de Fransen het minst populair (zijn dat niet de vrienden van de echte Belgen?) De Fransen geven geen geld uit als het niet nodig is, verrekken het om fooi te geven (ZIJN HET STIEKUM HOLLANDERS?!?!?), zij trekken zich niets aan van lokale gebruiken en weigeren om een poging te doen om een andere taal dan frans te lullen. NEDERLANDERS staan in deze ranglijst 4 plaatsen onder de japanners en daar 2 plaatsen onder: DE BELGEN!!!!!!!!!!

In de meeste landen kennen ze het verschil niet tussen Fransen en Belgen.
Sinds kort begint dat te veranderen, door de chaotische politieke toestand in Belgie.
Zelfs de Finnen kijken zorgelijk, als je over Belgie begint ,nou dan moet het wel heel erg zijn.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 20:03   #650
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar bij u sterven er al een hoop patiënten op basis van loutere verkeerde diagnose. Indien we nog de doden erbij tellen die sterven tengevolge van verkeerde verzorging (zie boven) en te late verzorging (wachtlijsten), dan komen we ruim boven de 3000 gevallen in Nederland. En vermoedelijk meer. Niks te liegen dus.
Hoe fanatiek kan een mens nu eigenlijk wel zijn? Alsof het onwrikbaar vast zou staan dat er in België minder mensen zouden sterven door een verkeerde diagnose, een verkeerde verzorging of een te late verzorging. Dit is je reinste bedrieglijke propaganda. Goebbels zou zich hier in zijn schik hebben gevoeld. Wat een engheid en hatelijkheid! En dan maar pogen zichzelf het etiket "neutrale onderzoeker" aan te meten. Dit is er werkelijk teveel aan. Dit forum wordt door dergelijk proza gewoon verpest. Dit is het niet meer waard om nog verder op te reageren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 20:06   #651
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
In de meeste landen kennen ze het verschil niet tussen Fransen en Belgen.
Sinds kort begint dat te veranderen, door de chaotische politieke toestand in Belgie.
Zelfs de Finnen kijken zorgelijk, als je over Belgie begint ,nou dan moet het wel heel erg zijn.

Nu slepen ze de Finnen er ook al bij om te proberen België in een slecht daglicht te stellen. De geestelijke armoede moet wel zeer groot zijn bij de tegenstanders van België. Wat gaan ze nog allemaal verzinnen. Maar alla, we zullen het hen maar vergeven. Men kiest zijn vrienden, niet zijn verstand.

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2009 om 20:06.
Oud 3 mei 2009, 20:22   #652
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu slepen ze de Finnen er ook al bij om te proberen België in een slecht daglicht te stellen. De geestelijke armoede moet wel zeer groot zijn bij de tegenstanders van België. Wat gaan ze nog allemaal verzinnen. Maar alla, we zullen het hen maar vergeven. Men kiest zijn vrienden, niet zijn verstand.
Volgens mij hebben de Belgen niemand nodig om zichzelf in een slecht daglicht te zetten. Dat lukt ze prima op eigen kracht.
Oud 3 mei 2009, 20:24   #653
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe fanatiek kan een mens nu eigenlijk wel zijn? Alsof het onwrikbaar vast zou staan dat er in België minder mensen zouden sterven door een verkeerde diagnose, een verkeerde verzorging of een te late verzorging. Dit is je reinste bedrieglijke propaganda. Goebbels zou zich hier in zijn schik hebben gevoeld. Wat een engheid en hatelijkheid! En dan maar pogen zichzelf het etiket "neutrale onderzoeker" aan te meten. Dit is er werkelijk teveel aan. Dit forum wordt door dergelijk proza gewoon verpest. Dit is het niet meer waard om nog verder op te reageren.
ditto.

en als u nog een goed forum weet waar de kwaliteiten en verbeterpunten van België (en evt Nederland) onbevangen kunnen worden besproken dan houd ik mij aanbevolen.
Oud 4 mei 2009, 07:59   #654
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Uw vooroordelen rollen uit uw PC. De Fransen de vrienden van de Belgen... Fransen zijn buren. Niet meer en niet minder. Dat etiket dat u ons de hele tijd wil opplakken als zouden wij vriendjes zijn van de Fransen, is hetzelfde als ik zou beweren dat de Nederlanders de vriendjes zijn van de Duitsers. Dat Walen meer affiniteit hebben met Fransen, lijkt me nogal logisch gezien de taal. Walen kijken ook naar de zenders uit Frankrijk zoals wij naar de zenders uit Nederland kijken. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik de Fransen populair vond. Ik vind hen -op zijn minst- chauvinisten, net zoals ik de Nederlanders met vaste regelmaat verwaand vind. En ook zij zijn onze buren, net als de Fransen.

Welke land met zijn inwoners gaat u er nog bijslepen om België aan te vallen ? Eerst de Finnen, nu de Fransen. Straks zit u bij de Aboriginals. Geen bijstere pientere argumenten uit het anti-Belgische kamp in ieder geval. Blijkbaar is geestelijke armoede troef in uw milieu.

Laatst gewijzigd door system : 4 mei 2009 om 08:08.
Oud 4 mei 2009, 08:37   #655
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is geen verzinsel , het is mijn ervaring, nog zeer recent, dat ineens zoveel meer mensen uit zoveel meer landen Belgie kennen en het als een probleem formuleren.
U kunt toch niet ontkennen dat Belgie als staat, na 180 jaar nog steeds is mislukt? Na 180 jaar is het nog steeds niet gelukt een staat te vormen, met alle gevolgen vandien.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 08:42   #656
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw vooroordelen rollen uit uw PC. De Fransen de vrienden van de Belgen... Fransen zijn buren. Niet meer en niet minder. Dat etiket dat u ons de hele tijd wil opplakken als zouden wij vriendjes zijn van de Fransen, is hetzelfde als ik zou beweren dat de Nederlanders de vriendjes zijn van de Duitsers. Dat Walen meer affiniteit hebben met Fransen, lijkt me nogal logisch gezien de taal. Walen kijken ook naar de zenders uit Frankrijk zoals wij naar de zenders uit Nederland kijken. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik de Fransen populair vond. Ik vind hen -op zijn minst- chauvinisten, net zoals ik de Nederlanders met vaste regelmaat verwaand vind. En ook zij zijn onze buren, net als de Fransen.

Welke land met zijn inwoners gaat u er nog bijslepen om België aan te vallen ? Eerst de Finnen, nu de Fransen. Straks zit u bij de Aboriginals. Geen bijstere pientere argumenten uit het anti-Belgische kamp in ieder geval. Blijkbaar is geestelijke armoede troef in uw milieu.
Is het nu nog steeds niet opgevallen, dat de steunpilaren van de Belgische economie aan Frankrijk zijn verkocht.
Belgie is in feite een protectoraat van Frankrijk.
Nederland kan de gevangenen krijgen. Dit is wel tekenend voor het verschil in behandeling van buren.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 4 mei 2009 om 08:42.
Oud 4 mei 2009, 08:46   #657
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het is geen verzinsel , het is mijn ervaring, nog zeer recent, dat ineens zoveel meer mensen uit zoveel meer landen Belgie kennen en het als een probleem formuleren.
U kunt toch niet ontkennen dat Belgie als staat, na 180 jaar nog steeds is mislukt? Na 180 jaar is het nog steeds niet gelukt een staat te vormen, met alle gevolgen vandien.
Na 180 jaar behoort ons land tot de één der meest welvarende landen van gans de wereld, met één der beste sociale zekerheid ter wereld. Zo mislukt is het dan toch niet. Ik verheel niet dat België bestuurlijk moet worden aangepast aan de noden van tijd en aan de aspiraties van elke gemeenschap. En dat deze overgang wat discussies met zich meebrengt en onzekerheden. Maar ook dat euvel zullen we overwinnen.

Laatst gewijzigd door system : 4 mei 2009 om 08:54.
Oud 4 mei 2009, 08:56   #658
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 180 jaar behoort ons land tot de één der meest welvarende landen van gans de wereld met één der beste sociale zekerheid ter wereld. Zo mislukt is het dan toch niet. Ik verheel niet dat België bestuurlijk moet worden aangepast aan de noden van tijd en aan de aspiraties van elke gemeenschap. En dat deze overgang wat discussies met zich meebrengt en onzekerheden. Maar ook dat euvel zullen we overwinnen.
dat België 1 van de meest welvarende landen is, heeft te maken met onze goede ligging, de nabijheid van de economische grootmachten Frankrijk, Duitsland en Nederland, met het gunstige klimaat.

België is mislukt omdat het na 180 jaar er nog altijd niet in is geslaagd om de taal van de meerderheid van de Belgen te laten respecteren door de minderheid. zelfs bijzonder grondige hervormingen van de staat gaan dit niet verhelpen, het zit te diep bij sommigen.

laat ons scheiden zodat we met onze buren, onze belangrijkste handelspartner, Wallonië, eindelijk goed kunnen samenwerken. Dat is trouwens de beste garantie voor Wallonië om eindelijk echt vooruit te gaan (alhoewel ze goed bezig zijn, ze hebben veel minder last van de economische crisis dan bv Vlaanderen).
Oud 4 mei 2009, 08:59   #659
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Na 180 jaar behoort ons land tot de één der meest welvarende landen van gans de wereld, met één der beste sociale zekerheid ter wereld. Zo mislukt is het dan toch niet. Ik verheel niet dat België bestuurlijk moet worden aangepast aan de noden van tijd en aan de aspiraties van elke gemeenschap. En dat deze overgang wat discussies met zich meebrengt en onzekerheden. Maar ook dat euvel zullen we overwinnen.
Over welk land heeft u het?
Oud 4 mei 2009, 09:04   #660
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat België 1 van de meest welvarende landen is, heeft te maken met onze goede ligging, de nabijheid van de economische grootmachten Frankrijk, Duitsland en Nederland, met het gunstige klimaat.

België is mislukt omdat het na 180 jaar er nog altijd niet in is geslaagd om de taal van de meerderheid van de Belgen te laten respecteren door de minderheid. zelfs bijzonder grondige hervormingen van de staat gaan dit niet verhelpen, het zit te diep bij sommigen.

laat ons scheiden zodat we met onze buren, onze belangrijkste handelspartner, Wallonië, eindelijk goed kunnen samenwerken. Dat is trouwens de beste garantie voor Wallonië om eindelijk echt vooruit te gaan (alhoewel ze goed bezig zijn, ze hebben veel minder last van de economische crisis dan bv Vlaanderen).
Men overdrijft de gemeenschapsproblemen. Er zijn natuurlijk bepaalde communautaire problemen die dringend moeten worden opgelost. Dat is juist. Maar de meeste mensen voelen zich goed in België. Het zijn alleen mensen van uw kaliber en bepaalde politici die constant tweedracht zoeken en de dingen opblazen. Mensen liggen niet wakker van deze problemen. Telkens als er ergens een Vlaams-nationale manifestatie wordt georganiseerd, valt het allemaal maar magertjes uit. Wat er steeds weer op wijst dat het de mensen koud laat. Zij hebben wel wat anders aan hun hoofd.

Laatst gewijzigd door system : 4 mei 2009 om 09:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be