![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer zelfs, de holocaust is nog nooit zoveel in vraag gesteld, en dit door de kruistocht tegen het negationisme.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de 6 uitroeiingskampen zijn tussen de 3 en 4 miljoen mensen omgebracht (de rest van de Joodse slachtoffers van de Holocaust werden elders vermoord en op andere wijze). In de uitroeiingskampen werden geen niet-Joodse gehandicapten vermmord, dat gebeurde wel in een aantal T4-instellingen, maar dat is iets anders. In de uitroeiingskampen kwamen ook geen niet-Joodse homoseksuelen terecht, wel in de concventratiekampen (opnieuw: dit is iets anders). In de uitroeiingskampen kwamen ook geen Russen terecht (met uitzondering van enkele kleine aantallen). Zij kwamen om in krijgsgevangenkampen en andere kampen. Uw cijfers ivm het aantal vermoorde Zigeuners is ook overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het niet met hem eens dat het hier om een genocide in de strikte betekenis van dit woiord gaat. Linken zijn hier trouwens waardeloos. Je kunt linken vinden naar duizenden zaken die men genocide noemt. Dit begrip wordt helaas sterk gedevalueerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Evenwel is niemand in onze familie getraumatiseerd door die zaken. Noch de directe betrokkenen, noch hun nakomelingen. Met alle respect verder, maar soms kan ik me echt niet aan de indruk onttrekken dat die oorlogstrauma's van joodse slachtoffers en hun nakomelingen, zoals onder anderen door u beschreven, door de generaties heen gecultiveerd en soms zelfs gereactiveerd worden, in plaats van verwerkt. Cru gezegd dat men een soort van zwelgen in eigen eeuwige misére bijkans tot een kunstvorm heeft verheven. Ik zie daar het nut niet zo van in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als u gelezen had wat DR. Koenraad Elst schreef had U kunnen ontdekken dat wat ik "gematigde Bengaalse moslims" noem (zo wordt het in andere geschriften trouwens ook genoemd) behoorden tot een specifieke CULTURELE groep die niet gearabiseerd waren : Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik hou niet van semantische bullshit. ongeveer 4 miljoen in de kampen en pakweg 2 erbuiten. wil jij sommige kampen werkkampen noemen be my guest. maar als het je enkel te doen is om bepaalde holocaustslachtoffers uit de balans te houden dan doe ik niet meer mee.
de doden in de gehandicapteninstellingen zijn voor mij ook slachtoffers van de holocaust. dat jij die uit dat totale getal wil halen is ethisch onkies. of is het echt je enige doel het aantal joodse slachtoffers, dmv minimalisatie anderen, zo hoog mogelijk te houden? ik wil het gerust opentrekken en je meedelen dat Hitler op langere termijn zelfs de slavische populatie (polen, russen, witrussen,...) gewoon wou uitroeien. Zelfs als je hier de joodse slachtoffers buiten beschouwing laat spreken we nog altijd over miljoenen russen en witrussen die in gevangenschap gestorven zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
|
![]() Citaat:
Ik doe niet mee aan wedstrijden om het hoogste aantal "slachtoffers". Maar ik wens wel correct te blijven en geen zaken op een hoopje te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ken niemand maar ik stel in dit topic wel vast dat er teveel mensen zijn die het aandeel niet joodse slachtoffers zwaar minimaliseren. als dit een gevolg is vd negationismewet dan moet die dringend afgeschaft worden zodat ook deze slachtoffers het nodige respect krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom mag je de doodgespoten gehandicapten niet meetellen? waarom tellen de zigeuners die niet in Auschwitz maar in een ander type kamp gestorven zijn plots niet meer mee? waarom mag je die niet als holocaustslachtoffers meetellen? dat houdt toch totaal geen steek aangezien de systematiek op alle groepen van dezelfde aard was? zo'n onderscheid maken is zuiver kunstmatig Laatst gewijzigd door 1207 : 4 juni 2009 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
|
![]() Citaat:
De gehandicapten die werden vermoord in het kader van het T4-programma werden over het algemeen niet "doodgespoten" maar vergast. De uitroeiing van zigeuners had inderdaad bijna uitsluitend plaats in Auschwitz (kleinere aantallen in om Joegoeslavische kampen niet te na gesproken) maar hun aantallen lagen veel lager dan wat u hier uit uw nek kletst. Beweren dat de systematiek overal hetzelfde was geeft aan dat u gewoon niet weet waarover u praat. En dat er voor u geen verschil bestaat tussen een krijgsgevangene die van ontbering omkomt in een krijgsgevangenenkamp, een politieke commissaris die omgebracht wordt met een nekschot, een verzetstrijder die opgeknoopt wordt aan een boom, of een Joodse familie die op een bijzonder transport gezet wordt om in een speciaal daarvoor opgericht kamp vergast te worden, ... dat is uw probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je kan het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze nogal gevoelig zijn voor één en ander. Het lijkt misschien paranoia, maar gelet op het verleden is die minstens gedeeltelijk te rechtvaardigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen antisemitisme. Laatst gewijzigd door Akira : 4 juni 2009 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pogingen om het begrip 'genocide' uit te breiden of in te krimpen worden welleens ondernomen, zoals door Alain Destexhe, die eveneens 3 'echte' genocides meent te zien deze eeuw, waaronder de Rwandese genocide die door slechts weinigen ontkend wordt. Het begrip genocide beperken tot een bepaald soort van misdaad begaan door een overheid zoals u doet is echter ongehoord. De arbitrairiteit ervan stoot gewoon voor de borst. Indien er al een beperking van de definitie moet plaats vinden dan om de term niet te laten toepassen op 'mindere' misdaden, door wie dan ook begaan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 juni 2009 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
|
![]() Citaat:
Meestal een combinatie van deze drie kenmerken. Als je dan nog weet dat de meeste negationisten op de één of andere manier banden hebben met extreem-rechts en/of antisemitisch zijn, zie je regelrecht dat er een politieke agenda zit achter negationisme, en dat het zgn. Vrij Onderzoek veelal gewoon een dekmantel is voor eigen politieke of religieuze dubieuze doeleinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De genocide conventie van de VN in 1948
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik neem aan dat je zelf niet intelligent genoeg bent om het aantal joodse Nobelprijswinnaars te kunnen tellen? Het aantal supergoede muzikanten ? de filmindustrie?
gelukkig dat Marx rusland terug in ere hersteld heeft zeker? of wat bedoel je met "rusland vernietigd"? hoe zat het nu weer met die progroms?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door Akira : 4 juni 2009 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede vraag ik mij af welke dan die 9 genocides zijn. Ten derde is het idee van een niet door een staat georganiseerde genocide gewoonweg belachelijk. Rwanda is voor mij een twijfelgeval. Ik trek hier de bedoeling in twijfel om alle Tutsi's om te brengen en zie het daarom eerder als een massaslachting, gelijk aan de massaslachtingen tegen de Armeniërs voor 1915. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
|
![]() Citaat:
Want "the oldest trick in the book" is niet revisionisme linken met extreem rechts, maar wel de schuld van alles en nog wat steevast op de Joden steken, kortom antisemitisme. De ironie... |
|
![]() |
![]() |