![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kent u de Zwitsers niet, laat staan de katholieke Zwitsers. De overgrote meerderheid zijn gezapige mensen die, ietwat gesloten naar aard, toch sympathiek staan tegenover anderen. Alleen hebben ze een hartgrondige hekel aan mensen die hun iets willen opdringen. Zwitsers staan op hun identiteit en achten die ook belangrijk. Katholieke Zwitsers dwingen je niet tot een bepaalde godsdienst, heus niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens kijken hoe porpo nu zal reageren. Ongetwijfeld wordt het weer iets in de trant van "je citeert iets wat je niet begrijpt"... Wel, om hem voor te zijn: "Wat begrijpen wij juist niet? Wat zegt deze imam dan wel?" Porpo, geeft u ons het antwoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(een algemene regel afwijzen omwille een uitzondering ???) Wat de roze penis op het dorpsplein betreft zie ik geen probleem, kan voor mij als er plaats is tussen kerktoren en minaret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als er een democratische meerderheid anders denkt dan u? Of beschouwt u uw mening als de enige normerende waaraan de anderen zich moeten aanpassen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf gedoopt zonder dat ze me iets gevraagd hebben, ik vond dat niet netjes, nu ben ik immuun geworden voor die symbolen en kan het me nog weinig schelen.Ik ga niemand van onder de doopvond sleuren maar vindt het nog steeds niet netjes voor iemand die niet kan beslissen . De mischien kultuurhistorische waarde hebbende doopvond of kerk moeten ze daarom voor mij niet slopen, die symbolen hebben niets tezien met wat er intussen onder mijn hersenpan afspeelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
neen, ik ben voorstander van de democratie (dus ook tegen dictatuur van m'n eigen...) (democratie sluit echter de uiting van een van de meerderheid afwijkende mening niet uit) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu: denk je echt dat je in de meeste Europese landen op het stadsplein van de hoofdstad die grote roze penis als bouwwerk mag neerploffen - in tegenstelling tot wat je graag zou wensen te kunnen doen ? Ik zou denken dat het niet in overeenstemming is met de meeste regels in de meeste Europese landen wat openbare orde betreft. Ga je tegen die de facto verboden dan even hard fulmineren als tegen dat minaretten verbod ? Een ander vraagje: waarom ook weer dat hakenkruis niet ? Het is tenslotte ook maar een symbool, nee ? Enfin, terug naar die minaretten. Ik stel een compromis voor (als goeie belg zie): ik stel voor dat ze in Zwitserland terug minaretten toelaten, op voorwaarde dat er tegenover elke minaret ook een even grote roze penis wordt gebouwd ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2009 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een herkenbaar gevoel.
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie wordt in Zwitserland vervolgd omwille van zijn godsdienst. Graag de namen van de mensen die veroordeeld of opgesloten zijn omwille van hun religieuze overtuiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
|
![]() Citaat:
Ze schaffen de godsdienstvrijheid helemaal niet af. Dit is te belachelijk voor woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() maar "waarom ook weer dat hakenkruis niet?" mij is altijd geleerd dat dat symbool nog teveel 'leeft' bij de nabestaande van de slachtoffers van de holocaust en uit respekt voor hen kan het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans had Stalin al meer mensen vermoord dan Hitler lang voor die aan de macht kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, kan je ergens respect opbrengen mocht in een samenleving er op een democratische manier een regelgeving komen die zoiets verbiedt ? Ik neem aan dat jij "nee, dat moet je niet verbieden" zou stemmen op zo een referendum, maar als de meerderheid nu "ja, wij nemen daar aanstoot aan, we willen dat verbieden" stemt, is dat dan schandalig ? Of komt het er dan gewoon op neer dat de meerderheid in deze een andere opinie heeft dan de jouwe, en dat je dat democratisch moet respecteren - volgende keer beter misschien ? Want laten we niet vergeten dat de discussie hier niet echt is "mogen minaretten nu of niet ?" maar wel "hebben de Zwitsers iets schandaligs gedaan door minaretten op democratische wijze te verbieden ?" Citaat:
Ik zal je trouwens direkt zeggen dat het ook zo is dat ik naar kerktorens kijk: als een herinnering van een verschrikkelijk verleden, en een les dat we ons nooit meer mogen laten onderdrukken door een Inquisitie. Maar voor mij zijn dat symbolen uit het verleden, en mogen die dus blijven - zoals de kampen van Auswitch en Treblinka mogen blijven, als getuige van een verschrikkelijke fout uit het verleden. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2009 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dan gaat men weer eindeloze demonstraties houden om er ook tegenover elk kerkgebouw eentje te hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
|
![]() De Zwitsers bewaren graag hun eigen cultuur. En daar horen minaretten niet bij.
Simpel toch? Is het werkelijk zo moeilijk dat te begrijpen?
![]() |
#659 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |