![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat je natuurlijk vrij om te ijveren voor minder hebzucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle niet-betaalde rente hoopt zich op in de arme landen. Zij zullen nooit genoeg geld hebben om die rente te betalen, terwijl de prijzen overal blijven stijgen. Dan moeten de banken gezamenlijk hun niet-inbare rentevorderingen afschrijven, hetgeen weer leidt tot een hoop gejammer en geklaag van de allerrijksten, want het was uiteindelijk hun geld dat uitgeleend werd. Zij schreeuwen vervolgens het hardst om spijkerharde bezuinigingen. Eigenlijk is het een signaal dat economische groei onmogelijk wordt, want niemand betaalt de rente op hun geleende geld meer. En aflossen van de schuld wordt ook al steeds moeilijker (Griekenland, Portugal, derdewereldlanden enz). De afwaardering van hun vorderingen moet dus op een andere manier worden afgewenteld. En zo wordt het collectief getroffen door het verlies, dat geleden wordt door slechts 10% van de wereldbevolking, en wordt de economie overwoekerd door rente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw catastrofale voorstelling is nergens voor nodig en fout. Het is immers niet doorgaans de 'allerrijksten' wiens geld word tuitgeleend: het grootste gedeelte van het geld dat uitgeleend wordt is het spaargeld van de modale burger - die terecht zijn geld terug zou zien. Spijtig dat overheden het niet meer gaan kunnen terugbetalen; daarom dat ik voorstander ben dat overheden geen geld mogen lenen. Ze gaan in ieder geval stevig moeten bezuinigen, idd. om hun schuld terug te betalen en daar zal de gehele bevolking het nadeel van ondervinden. Spijtig; maar x aantal jaar intervenionistische - niet liberale - politiek doet dat met uw land.
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja interpreteer het zo, dan hoef je verder niet na te denken.
![]() |
#646 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zijn we op weg naar "the american way"?. Laatst gewijzigd door Wisord : 2 augustus 2010 om 07:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, euhm, ' ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is liberalisme vrijheid ??.. vrijheid om anderen uit te buiten dat wel . Die heerlijke vrije markt waar je vrijuit kan gaan heersen over anderen. Omdat op de markt het heersen via de portemonnee gebeurt, lijkt het minder erg dan heersen met knoet of geweer -- maar heersen blijft het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je , je jij , jij ...weeral zo persoonlijk ..alsof ik het hier allemaal ter plaatse verzin ???Leer lezen en leer de feiten te aanvaarden .. Laatst gewijzigd door Wisord : 3 augustus 2010 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Welke feiten moet ik aanvaarden? Je hebt er geen gegeven. Het artikel beschrijft enkel de evolutie, maar zegt niets over de oorzaken. Jij leidt uit dat artikel een aantal dingen af: het ligt aan "the american way", maar daar geef je nergens bewijzen voor. Wat je geeft zijn geen feiten, maar het zijn jouw vooroordelen met betrekking tot inkomensongelijkheid. Namelijk jouw vooroordeel is: "als inkomensongelijkheid stijgt moet dat liggen aan kapitalisme". Maar dat is natuurlijk geen wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je het dan allemaal zo goed weet , wat is dan de oorzaak? Vooroordelen ??? Wie is hier de bevoordeelde ? Wie heeft dus die crisis veroorzaakt ?... en deze dan nu maar roepen dat iedereen in moet leveren... niet alleen een populist, niet alleen een graaier, niet alleen een rechtse bal maar nog een hypocriete klootzak ook.. winst maken over de ellende van anderen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rustig aan he kereltje ... uw flutliberalisme is dan wat iedereen gaat verlossen van de armoede en onderdrukking ? Gaat het iedereen vrij maken ...? vrij van uitbuiting , honger en leed ? ..geen oorlog meer enz.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind u gewoon op een fundamenteel niveau intellectueel laf. Je weigert systematisch alle vragen te beantwoorden om duiding, op een wetenschappelijke wijze, te geven bij jouw theoretisch, analytisch en normatief denkkader. Je weigert aan te tonen dat jouw utopisch schema ook maar *iets* van wetenschappelijk inzicht incorporeert in zowel de analyse van de wereld zoals het is, als de normatieve voorstellen die je doet (waar je nog eens onduidelijk over doet en weigert de causale mechanismen van tracht te verduidelijken). Ik zal een hint geven: een opsomming van feiten waar je niet mee akkoord gaat is niet hetzelfde als een analyse maken van de causale oorzaken daarvan. En wat me vooral irriteert; is dat je jezelf in de anarchistische traditie *durft* in te schrijven; terwijl je een aaneenschakeling bent van apologetische opmerkingen over overheidsbeleid. Maar dat is gewoon mijn persoonlijke irritatie, voor de rest niet zo belangrijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 augustus 2010 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u irriteert kan me eigenlijk weinig schelen , het gaat dan ook over veel meer dan jij en ik ... Je aanvaard geen oorzaken je neemt een bocht rond de dader en stelt het slachtoffer aansprakelijk .. deze discussie is dan ook zinloos. Wat ik durf ?? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie; dit is nu exact wat ik bedoel: wat jij 'jij aanvaardt geen oorzaken' noemt, is ik die zeg: bewijs dat wat jij zegt dat effectief veroorzaakt. Maak klaar en duidelijk het causaal mechanisme. Wat jij 'je neemt een bocht rond de dader' noemt, is ik die niet aanvaard dat jouw bewering - want argumenten zijn ver te zoeken - dat iemand of een bepaald iets een 'dader' is, niet per se waar is. En dan zie je alleen maar 'slachtoffers', waar ik die misschien ook zie, maar om andere redenen. Maar gewoon omdat iemand arm is, betekent niet dat hij een slachtoffer is en gewoon omdat iemand rijk(er) is, betekent niet dat hij een 'dader' is.
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien hoe pretentieus van die bediendebende, dat ze denkt dat haar werk nobeler is en meer valabel is, en dat het ultieme doel in de maatschappij moet zijn dat mensen uitgerangeerd worden en het 'recht op de arbeidsmarkt' moeten ontzegd worden. Hoe pervert van ons systeem dat het enige dat ze weet te bedenken is dat iedereen zijn job moet laten vallen en een soort permanente staking moet organiseren die niet genoeg betaald wordt door de baas. De dop is dus een soort staking tegen de maatschappij gesponsord door de staat ipv door de vakbond zelf. hoe onnozel van te willen beweren dat mensen daar ook recht op hebben ? Alsof iemand recht heeft om een autodestructief systeem te starten die op lange termijn de maatschappij gaat ontwrichten. Stel dat we de dop nooit gehad hadden, dan ben ik zeker dat al die werklozen nu aan de slag waren, dat al die kosten niet van onze lonen zouden afgehouden worden, dat onze economie veel meer geld in rendabele dingen zou stoppen. We hebben het nog altijd niet geleerd om een beetje economie in de sociale zekerheid te bouwen. Vanaf nu moeten volgens mij alle sociale accidenten een beetje economie leren. Het simpelste is van werkloosheid een risicoverzekering van maken die betaalt zolang je iets tekort hebt. Die dat betaalt wat je tekort hebt. Die ook bepaalt waar je kunt tekort hebben. Een werkloosheidsverzekering die zich moeit in uw budgettaire onafhankelijkheid als het ware. Zo van eerst nu een beetje uw interesten verleven, en nu mag je uw pensioenspaarplan opleven, etc.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 augustus 2010 om 06:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk moet er maar één ding veranderen aan dat systeem: elke werkloze werkt bij de staat. Wat kan hij daar doen ? bvb stadsdiensten en bibliotheken, maar ook kinderopvang, naschoolse opvang, vakantieopvang , archieven inscannen, databases maken, koppelingen tussen databases maken, techische diensten versterken, of aannemers versterken die werken voor de overheid door te helpen zonnepanelen leggen, isolatie in gebouwen stoppen, verlichtinge efficienter maken, superisolerend glas monteren, wkk vervarmingen installeren, of alles die onze economie kan efficienter maken. stel dat ons leger werklozen wordt ingezet in het 'windenergieplan' en dat je een windmolen bouwt met 10 man bvb in 1 jaartijd, dan kom je uit dat je met 100.000 werklozen 10.000 windmolens kunt bouwen. Hoeveel groener zou onze economie niet zijn ??? Zelfs al doen ze dat nu nog dubbel zo inefficient als een privébedrijf... Dan komen daar maar 5.000 windmolens uit, wat nog fantastisch veel zou zijn. Ik wil maar zeggen, werk legio, het is een kwestie van die bende in gang te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) vooroordelen heeft helemaal niets te maken met bevoordeelde. Ik geef toe, de schrijfwijze van beide woorden lijkt wat op elkaar, maar er is geen enkel verband. Door op zoek gaan naar wie er voordeel haalde uit de crisis, zal je de dader niet vinden. De crisis heeft op miljarden mensen een impact gehad, dus er zijn miljoenen die voordeel deden. De crisis was ook een erg complex fenomeen. Er was niet 1 factor dat voor de crisis zorgde maar een samenloop van honderden (vaak onafhankelijke) factoren. Dus het is erg onwaarschijnlijk dat de crisis opzettelijk veroorzaakt werd door 1 persoon of organisatie. 3) die scheldtirade over die "rechtse bal en ....", over wie heb je het? |
|
![]() |
![]() |