Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2010, 20:39   #641
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Leugens?
Je hebt al meermaals te kennen gegeven dat je veel niet begrijpt. Alles wat niet in je extreem-linkse islamofiele kraam past, begrijp je niet en wens je niet te begrijpen, ondanks de kilometers toelichtingen die je kreeg, maar die je selectief leest of negeert. Uit deze schaamteloze houding, kan ieder mens met nuchter verstand concluderen - ondanks je vis noch vlees gezwalp - wat jij voorstaat.
Je zal ermee moeten leven dat je islamitisch maatschappelijk project voor de GO scholen niet gedeeld wordt, tenzij door moslimextremisten die jij naar de mond praat en een handvol wereldvreemde, totaal niet representatieve extreemlinkse kwiebussen.
Kortom, verder dan jezelf overtuigen met je ontzettend naief gebral, geraak je niet.
Ik schreef niet dat ik niet begrijp dat een hoofddoek voor overlast zorgt. Ik schreef :
Neen, een non is geen betaalde functionaris; en bekleed geen enkel kerkelijk ambt. Een non/kloosterlinge heeft een gelofte afgelegd.

Uit de interviews die ik gelezen heb blijkt niet dat het dragen van een hoofddoek voor overlast zorgt. Vertel met je eigen woorden; wat de overlast is van een moslima die een hoofddoek draagt, of een non die een kap (de witte en daarboven de zwarte kap) met zwart wijd kleed en mantel van onder de kin tot op haar schoenen draagt.
Ik schreef dat dit niet blijkt uit de interviews die ik gelezen heb.
Begrijp je dat verschil?
Blijkbaar ben jij niet eens capabel om uit te leggen wat die overlast is; die een vrouw veroorzaakt wanneer ze een hoofddoek draagt.

Pleiten voor een vrije keuze om te dragen wat je wil is niet de Moslimextrimisten naar de mond praten. Dat zou zelfs jij moeten kunnen begrijpen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 20:48   #642
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik schreef niet dat ik niet begrijp dat een hoofddoek voor overlast zorgt. Ik schreef :
Neen, een non is geen betaalde functionaris; en bekleed geen enkel kerkelijk ambt. Een non/kloosterlinge heeft een gelofte afgelegd.

Uit de interviews die ik gelezen heb blijkt niet dat het dragen van een hoofddoek voor overlast zorgt. Vertel met je eigen woorden; wat de overlast is van een moslima die een hoofddoek draagt, of een non die een kap (de witte en daarboven de zwarte kap) met zwart wijd kleed en mantel van onder de kin tot op haar schoenen draagt.
Begrijp je dat verschil?
Blijkbaar ben jij niet eens capabel om uit te leggen wat die overlast is; die een vrouw veroorzaakt wanneer ze een hoofddoek draagt.

Pleiten voor een vrije keuze om te dragen wat je wil is niet de Moslimextrimisten naar de mond praten. Dat zou zelfs jij moeten kunnen begrijpen.
Mens, wat voor compleet gestoorde praat verkoop je nu weer?

Wat begrijp je weer al niet aan :

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=635
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=632
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=630
http://forum.politics.be/showthread.php?t=143917

Laatst gewijzigd door Sunny : 23 september 2010 om 20:48.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 20:54   #643
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waarom schrijf jij 'moslimextremisten' met een hoofdletter, zijn ze zó heilig voor je, heb je er zo'n onnoemelijk respect voor?

Jeetje arti, herhaal dat van die non nou nog 100 X, dan nóg geloof ik geen fluit van wat je schrijft, volgende X maak je er een foto van of het is niet gebeurd, in het - nog steeds -oerkatholieke España lopen nonnen er zelfs niet meer zo bij als jij beschrijft!
Bijgevoegde afbeelding(e)

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 20:54   #644
schildenvriend09
Vreemdeling

schildenvriend09's schermafbeelding

Standaard

haha zo een potske heeft er ene naast onze koer(kleuterspeelplaats) en stond in midden van de speelplaats te pissen

Laatst gewijzigd door schildenvriend09 : 23 september 2010 om 20:55.
schildenvriend09 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 20:57   #645
Sunny
Banneling

Standaard

Ik vermoed, nee, ik ben ervan overtuigd dat artisjok hiervan ook weer niets gaat begrijpen :
http://www.liberales.be/boeken/djavann
Oud 23 september 2010, 21:02   #646
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom schrijf jij 'moslimextremisten' met een hoofdletter, zijn ze zó heilig voor je, heb je er zo'n onnoemelijk respect voor?!
Hemeltje, zit ze al in dat stadium !?!?
Oud 23 september 2010, 21:03   #647
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed, nee, ik ben ervan overtuigd dat artisjok hiervan ook weer niets gaat begrijpen :
http://www.liberales.be/boeken/djavann
Ik ben er van overtuigd dat ze zulke artikels niet eens dúrft te lezen!

Uit angst voor het - let op, mét een hoofdletter - 'Moslimextremisme' !
Oud 23 september 2010, 21:04   #648
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hemeltje, zit ze al in dat stadium !?!?
Far beyond!
Oud 23 september 2010, 21:07   #649
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Begrijp je dat verschil?

Mens, wat voor compleet gestoorde praat verkoop je nu weer?

Wat begrijp je weer al niet aan :

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=635
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=632
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=630
http://forum.politics.be/showthread.php?t=143917
Ik begrijp niet waarom jij een "niet nader genoemd forumlid" niet nader noemt.

Ik begrijp wel waarom je niet repliceert op de post die je citeerde.
Oud 23 september 2010, 21:09   #650
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp waarom Artisjok hierop niet ingaat.
Oud 23 september 2010, 21:09   #651
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schildenvriend09 Bekijk bericht
haha zo een potske heeft er ene naast onze koer(kleuterspeelplaats) en stond in midden van de speelplaats te pissen
Zouden we dan niet beter enquêtes houden of we dat al dan niet toelaten; dat 'pissen' in't midden van de speelplaats?
Oud 23 september 2010, 21:18   #652
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom schrijf jij 'moslimextremisten' met een hoofdletter, zijn ze zó heilig voor je, heb je er zo'n onnoemelijk respect voor?
Ik dacht dat iedere godsdienst en afgeleiden met een hoofdletter moesten; door je opmerking heb ik het opgezocht; en ik schijf dit dus al jaar en dag verkeerd.

Citaat:
Jeetje arti, herhaal dat van die non nou nog 100 X, dan nóg geloof ik geen fluit van wat je schrijft, volgende X maak je er een foto van of het is niet gebeurd, in het - nog steeds -oerkatholieke España lopen nonnen er zelfs niet meer zo bij als jij beschrijft!
Wanneer je nog eens naar België komt, ga dan in Heule naar de mis in de O.L.V. Fatima kerk.

http://home.scarlet.be/~hf147134/de_zusters.htm
Oud 23 september 2010, 21:23   #653
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zouden alle moslimas die een job weigeren omdat ze vergroeid zijn met hun 'eer'doek geen werkloosheidsvergoeding mogen krijgen. Uiteindelijk is een werkloosheidsvergoeding onislamitisch. Dat ze maar een beetje konsekwent zijn die religieuze zotinnen.
Als ze écht konsekwent zijn aanvaarden ze geen geld dat niet uit arbeid voorkomt!
Mag niet van hun heilig boekje.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 21:26   #654
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als ze écht konsekwent zijn aanvaarden ze geen geld dat niet uit arbeid voorkomt!
Mag niet van hun heilig boekje.
Ik eis in naam van 'vrijheid van religie' dat er geen uitkeringen meer toegekend worden aan werk weigerende kopvodden.
Oud 23 september 2010, 21:27   #655
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat iedere godsdienst en afgeleiden met een hoofdletter moesten; door je opmerking heb ik het opgezocht; en ik schijf dit dus al jaar en dag verkeerd.
Goh kind toch, ik ken mn taal wel, niet dat ik jou wil betichten van je taal niet te kennen hoor, maar een religie schrijf ik sowieso niet met een hoofdletter, dat 'respect' krijgt geen enkel - in mijn ogen - verzonnen verhaal - en al zéker niet het meest kwaadaardige - ennuh; moslim'extemisme' met een hoofdletter, komaan seg, waar ben je mee bezig?

Citaat:
Wanneer je nog eens naar België komt, ga dan in Heule naar de mis in de O.L.V. Fatima kerk.

http://home.scarlet.be/~hf147134/de_zusters.htm
Je had het niet over een kerk of klooster!
Oud 23 september 2010, 21:33   #656
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh kind toch, ik ken mn taal wel, niet dat ik jou wil betichten van je taal niet te kennen hoor, maar een religie schrijf ik sowieso niet met een hoofdletter, dat 'respect' krijgt geen enkel - in mijn ogen - verzonnen verhaal - en al zéker niet het meest kwaadaardige - ennuh; moslim'extemisme' met een hoofdletter, komaan seg, waar ben je mee bezig?

Je ziet, ik kan het woord zelfs niet eens foutloos schrijven!
Oud 24 september 2010, 05:17   #657
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik probeer mijn taal correct te schrijven; zoals ik het mij meen te herinneren het geleerd te hebben.

Citaat:
Nonnen wonen meestal in een klooster. De non op de bus, stapte af aan de halte bij het klooster met kerk.
Indien je op de link klikt; heb je de foto die je wilde.

edit:
Dit schreef ik
Gisteren op de bus was er een non; met kap (de witte en daarboven de zwarte kap) met zwart wijd kleed en mantel van onder de kin tot op haar schoenen.
Niets van deze kledij staat in de bijbel vermeld als verplichte kledij voor Christenen; toch acht deze vrouw het nodig om zich zo te kleden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 september 2010 om 05:31.
Oud 24 september 2010, 08:47   #658
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Het is werkelijk waar godgeklaagd (om er maar eens een oorspronkelijk religieuze uitroep tegenaan te smijten) dat er hier iemand nog het lef durft te hebben om het bewust over (fictieve?) ontmoetingen met nonnen en hun habijt te gaan hebben in de zoveelste uiterst zielige poging om de (uitwassen van de) islam uit de meer dan gerechtvaardigdigde wind te zetten.

- In tegenstelling tot het islamitische kopvod (net zoals moskeeën dat zijn) is de nonnenhabijt geen ostentatieve vlag van het christendom.
- In tegenstelling tot het islamitische kopvod dient en diende de nonnenhabijt niet als teken dat de draagster tot dezelfde moordende, rovende, plunderende en verkrachtende sekte behoort en bijgevolg niet door agressieve mannekes van het eigen volk verkracht mag worden.
- In tegenstelling tot het islamitische kopvod wordt de nonnenhabijt pas aangetrokken op volwassen leeftijd, nadat de vrouw na ampel beraad vrijwillig, zonder enige druk van haar familie en omgeving, tot een kloosterorde is toegetreden.
- In tegenstelling tot het islamitische kopvod zien we nonnenhabijten steeds minder vaak in het openbare leven omdat nonnen, en vooral die in vol ornaat gekleed gaan, een uitstervende soort zijn.
- In tegenstelling tot het islamitische kopvod maakt de nonnenhabijt desondanks nog altijd deel uit van het autochtone culturele erfgoed.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 10:03   #659
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het verhaal van die non een beetje raar :
1. In de jaren '60 zijn de meeste ordes begonnen met andere kledijvoorschriften - kortere rokken, kleinere of zelfs geen kappen. In een aantal strenge ordes bleven de oude habijten inderdaad bestaan.
2. Zelden zal een kloosterzuster alleen ergens heen gaan, gewoonlijk zijn ze met twee, dat is de regel. Zeker in een strenge orde zal een zuster als ze weg moet (meestal doktersbezoek) door een medezuster vergezeld worden.
Oud 24 september 2010, 10:10   #660
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie deelt er de visie van de "haatbaarden"?; degenen die de vrouwen de vrije keuze ontneemt om zich te kleden zoals ze willen.
Een hoofddoek in het straatbeeld zorgt niet voor overlast. Het zou dat wel zijn moesten er meer hoofddoeken rondlopen dan anderen.

Als er in het schoolreglement staat, geen hoofddeksels, dan is die regel voor iedereen. Weiger je die af te doen, dan heb je een probleem. Als ik het nu een hoofddoek, een smurfenmuts of zo'n loserpetjes, Regels zijn er om een reden.

Laatst gewijzigd door Inno : 24 september 2010 om 10:10.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be