Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 07:06   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Als ze dit uitzenden staat het land op z'n kop

Het is aan de pers om ons te informeren.
Niet over wenselijke toestanden, niet over opgepoetste toestanden, maar over de werkelijkheid.
Weliswaar met respect voor een aantal zaken: privacy .. enz.

Uit het bijgaande artikel blijkt dat de Vlaamse pers ons 'behoedt' voor sommige zaken.
Dat is bevreemdend.
Zou de Vlaamse pers ons nog behoeden voor andere zaken, vb. de transferts, vb. pedofilie in andere domeinen (waar de kerk nu en nu pas dus uitgevallen is), vb. economie enz. enz.

Foei !!

Denken dat wij zo'n zwakke democratie zijn dat we dergelijk slecht nieuws niet zouden aankunnen.

Trouwens, buiten die ene school, wat is er sedertdien in realiteit veranderd aan de globale situatie in Vlaanderen?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=H42VKVH1

beetje tekst:

Citaat:
De speelplaats stond die avond bomvol. Op het binnenplein hadden zich zo'n vijftig mensen verzameld. Het was niet duidelijk wie tot de school behoorde, wie ouder was en wie naar de school was gekomen om keet te schoppen.

Tijdens mijn speech vertelde ik dat ik in Jeruzalem de Al-Aqsamoskee had bezocht en daar, uit respect voor de islam, mijn schoenen had uitgetrokken en een sluier had aangedaan.

Toen ontplofte de speelplaats. Ik had blijkbaar op heel gevoelige tenen getrapt. Ik wilde vertellen over wederkerigheid, maar ik heb mijn zin niet kunnen afmaken. Er werd geroepen, gegild…

Ik heb nadien mijn verhaal wel kunnen afronden om dan het woord te geven aan imam Taouil.

Tot mijn allergrootste verbazing kwam hij onze afspraak van enkele uren daarvoor niet na, maar begon hij de kinderen op de speelplaats op te ruien.

Hij riep de leerlingen op niet langer naar de athenea van Antwerpen en Hoboken te gaan ‘zolang het hoofddoekenverbod van kracht is'. ‘De islam is aan expansie toe. Men is bang van ons. Dit is de wil van Allah.'

Waarop de hele speelplaats de takbir begon te scanderen: Allahu akhbar. Ik zag de monden van de journalisten openvallen. Precies omdat ze dat moment hebben meegemaakt, is de pers me altijd erg gunstig gebleven. Zij hebben ter plaatse kunnen ervaren waarom ik die beslissing heb genomen. Na Taouil kwamen er nog wat extremisten de boel opruien en Koranverzen reciteren.

Als ze deze beelden straks uitzenden, staat Vlaanderen op z'n kop, dacht ik. Het pleit voor de verantwoordelijkheidszin van de pers dat ze dat niet gedaan heeft.

Na de speeches zijn enkele progressieve moslims gaan praten met journalisten om hen te smeken de beelden niet uit te zenden. ‘Wat zal men anders van ons denken?'

Er zijn moslims wenend naar mij gekomen om zich te verontschuldigen. ‘Excuseer mevrouw, maar dit zijn wij niet.'

Fragment uit het boek ‘Een tip van de sluier', door Karin Heremans, Uitgeverij Houtekiet, 159 blz., 16,50 euro.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 08:08   #2
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Hebben we daar trouwens beelden van?
Op youtube of zo?

Laatst gewijzigd door plakker : 21 september 2010 om 08:08.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 08:48   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Uitzenden die beelden!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 08:51   #4
Anna List
Banneling

Standaard

kan de VRT verplicht worden om die beelden op zijn minst vrij te geven ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 08:52   #5
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is aan de pers om ons te informeren.
Niet over wenselijke toestanden, niet over opgepoetste toestanden, maar over de werkelijkheid.
Weliswaar met respect voor een aantal zaken: privacy .. enz.

Uit het bijgaande artikel blijkt dat de Vlaamse pers ons 'behoedt' voor sommige zaken.
Dat is bevreemdend.
Zou de Vlaamse pers ons nog behoeden voor andere zaken, vb. de transferts, vb. pedofilie in andere domeinen (waar de kerk nu en nu pas dus uitgevallen is), vb. economie enz. enz.

Foei !!

Denken dat wij zo'n zwakke democratie zijn dat we dergelijk slecht nieuws niet zouden aankunnen.

Trouwens, buiten die ene school, wat is er sedertdien in realiteit veranderd aan de globale situatie in Vlaanderen?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=H42VKVH1

beetje tekst:

Ik denk dat al heel wat mensen geschrokken waren van de beelden die ze te zien kregen over die protesterende moslima's gehuld in de meest afschuwelijke niqaabs en quasi-burka's, met in de marge schuimbekkende moslims. Het leken wel beelden rechtstreeks gefilmd aan een madrassa in Islamabad.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 06:59   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die zullen al lang "verloren" gegaan zijn,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 08:21   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Alle beelden die de VRT maakt worden gearchiveerd.
Je kan als burger in het kader van openbaarheid van bestuur deze beelden terplaatse in de VRT gaan bekijken. Omdat de VRT nog altijd een overheiodsinstantie is. Welliswaar autonoom en verzelfstandigd.

maar ik vrees ook dat ze zullen zeggen dat ze de beelden niet meer hebben.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 13:36   #8
grimbergen
Banneling

Standaard

Ik pleit voor openheid. Die beelden moeten getoond worden. Geen doofpot affaires meer. Toon de islam in zijn volle lelijkheid.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 13:57   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Durven ze niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:17   #10
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dereacties op deze post bewijzen al dat het besluit correct was. Enkele extremisten staan niet als voorbeeld voor alle moslims, net zo min als enkele extremisten van pakweg tak of voorpost voor alle vlamingen staan net zo min als enkele rabiate republikeinen voor heel de VS staan net zo ...
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:45   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dereacties op deze post bewijzen al dat het besluit correct was. Enkele extremisten staan niet als voorbeeld voor alle moslims, net zo min als enkele extremisten van pakweg tak of voorpost voor alle vlamingen staan net zo min als enkele rabiate republikeinen voor heel de VS staan net zo ...
Neen, maar is wel een sterke sneer naar de veiligheidsdiensten die blijkbaar veel te nonchalant omgaat met de Islam. Dat soort moslims zouden zelfs de school niet mogen betreden!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:46   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als deze beelden niet worden uitgezonden, zullen vele mensen dit nieuws wel missen.

Oja, dat is ook de bedoeling...
Oud 23 september 2010, 10:00   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Alle beelden die de VRT maakt worden gearchiveerd.
Je kan als burger in het kader van openbaarheid van bestuur deze beelden terplaatse in de VRT gaan bekijken. Omdat de VRT nog altijd een overheiodsinstantie is. Welliswaar autonoom en verzelfstandigd.

maar ik vrees ook dat ze zullen zeggen dat ze de beelden niet meer hebben.
Ik wil hier voor wel eens in mijn pen kruipen hoor ...
Wie nog?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 11:43   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun imam staat ze toch maar ferm op te hitsen, een Vlaamse parochiepriester zou eens hetzelfde moeten proberen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 12:17   #15
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hun imam staat ze toch maar ferm op te hitsen, een Vlaamse parochiepriester zou eens hetzelfde moeten proberen, ...
We zouden hem met z'n allen uitlachen (denkt Monthy Python scene)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 13:10   #16
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkele extremisten? Meer dan 50 man waaronder enkele imams. Imams daar moeten ze naar luisteren en die roept op tot geweld. Slechts 1 of 2 zijn daarna komen bleiten op de beelden niet uit te zenden. Een doofpotaffaire dus. De imams die worden beschermt. Schandalig ! Wie gelooft die linkse dwaallichten nog? Meer dan 50 waaronder leiders roepen op tot racisme. Slechts 1 of 2 zegt dat hem gematigd is.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 23 september 2010 om 13:15.
Oud 23 september 2010, 13:11   #17
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik wil hier voor wel eens in mijn pen kruipen hoor ...
Wie nog?
Via email al naar 1500 gastjes gestuurd. Allemaal verbolgen over die doofpotaffaire van de linkse zender. Doofpot van die haatreligie. Dat kan en mag niet in de 21ste eeuw.
Oud 23 september 2010, 13:12   #18
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan stonden de linkse dwaallichten op hun achterpoten. Dan zou het in alle journalen en kranten komen te staan.
Oud 23 september 2010, 13:13   #19
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
We zouden hem met z'n allen uitlachen (denkt Monthy Python scene)
Dan moet je al met veel zijn. Denk eraan ze stonden daar met meer dan 50 man. maar die hadden allemaal gsms bij om hun elitetroepen in te schakelen. Daar trainen heel wat moslimdudes in antwerpen Brussel charleroi en luik.
Oud 23 september 2010, 13:19   #20
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dan moet je al met veel zijn. Denk eraan ze stonden daar met meer dan 50 man. maar die hadden allemaal gsms bij om hun elitetroepen in te schakelen. Daar trainen heel wat moslimdudes in antwerpen Brussel charleroi en luik.
Snel kunnen lopen is ook een optie
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be