![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zult het dan vast tegen komen. In mijn boeken staat het in ieder geval. Maar ik kan me voorstellen dat jij het uit de Donald Duck haalt.... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bij een grote snelheid lopen ze volgens Einstein trager omdat het licht (van lichtklokken) dan een langere weg af moet leggen. Citaat:
Dus in de "vrije ruimte" boven de aarde gaat een klok dan sneller lopen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 november 2010 om 10:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moderne mens is even overtuigd van Einstein en de wetenschap als vroeger de gelovige van de Paus en de kerk. Maar beiden liegen. Enfin: daarom heeft God zijn tweede Zoon harriechristus naar deze aarde gezonden. Maar omdat ook deze eindeloos wordt getreiterd, is de kans groot dat God er dit keer genoeg van heeft en de aarde met al zijn levend heir aan de duivel over zal geven. Ja, heeft ie tegen mij gezegd: er zijn vast nog wel andere planeten in het heelal waar ze wel naar mij zullen luisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#646 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daardoor ontstaat er een tegenstrijdigheid. Zodat ook de wetten verschillend moeten zijn. Zo is het niet zo dat een trein de aarde onder zich weg rijdt. Want er bestaat geen wet voor een schijnbeweging. En er is geen wet die mij de kracht geeft de hele aarde onder mij weg te lopen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 november 2010 om 11:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel er rijden 10 treinen naast elkaar aan verschillende snelheden met daarin observators die allemaal elkaar kunnen zien en het landschap. In dat kader, welke bewegingen zijn echt en welke zijn schijn? Laatst gewijzigd door parcifal : 17 november 2010 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarbij alle bewegingen tussen de treinen zelf schijn zijn. Ten opzichte van de aarde echt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen de beweging van ons referentiekader niet waarnemen, want het lijkt altijd alsof er niets beweegt. Iemand op de aarde denkt dat hij niet beweegt, maar in feite beweegt hij supersnel ten opzichte van een "vaste" toeschouwer uit de ruimte. Net zo denkt iemand die in een trein zit, dat hij niet beweegt, maar in feite beweegt hij wel ten opzichte van een "vaste" toeschouwer in een weide. Beweging is dus altijd relatief en veronderstelt een afgesproken referentiekader. Er bestaat dan ook niet zoiets als "schijn"beweging. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#650 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Guys,
Hij houdt jullie nu al 33 paginas bezig. Ofwel lijdt hij aan het bungalow syndroom, ofwel is hij een trol. Geef het toch op. Mvg, J. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in werkelijkheid zijn we laatste in een systeem van bewegingen in het heelal. Heelal - melkweg - zon - aarde - mens. Het ene is het subjectieve standpunt, dat schijn is en de andere is het objectieve standpunt dat ook werkelijk zo is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daardoor ontstaat de tegenovergestelde schijnbeweging van de aarde ten opzichte van de trein. Citaat:
Citaat:
De aarde rust niet op de trein, maar de trein wel op de aarde. Citaat:
Dit is gemakkelijk te begrijpen en geen enkel probleem. Hij staat dan echter niet werkelijk stil, want hij moet rennen om de beweging van de trein weer op te heffen. Citaat:
Zodat je mij bij deze alleen maar gelijk hebt gegeven. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt maar zo voor jou. Het is dus subjectief en niet objectief waar. Een trein die rijdt en toch ook stil staat, dat noemen we een tegenstrijdigheid. Oplossing: de een is werkelijk zo en de ander is schijn. Hegel: these en antithese. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Banneling
|
![]() Ach, hij heeft intussen zelf al toegegeven dat die bank tegenover hem in de trein stilstaat tov hem en niet beweegt tov hem, terwijl die tov iedere waarnemer in een willekeurig station op zijn traject wel degelijk beweegt. Alleen al daarmee was de kous af en heeft hij eigenhandig zijn eerste post naar de vuilbak verwezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij hebt geen flauw idee met wie je deze draad deelt he? Harrie was al de zoon van god toen hij nog op advertenties in kranten was aangewezen om zijn woord te verspreiden. Harrie is op televisie geweest (en op Retevisie) en van alle posts op Nederlandstalige forums is een substantieel deel gemaakt door Harrie. Als u denkt dat 33 pagina's lang is om te volharden, probeer dan 33 jaren eens, want daar zal hij zo onderhand toch wel bij in de buurt komen (Zie de post over het heilige leven van Harriechristus voor meer informatie). Harrie een trol noemen is een regelrechte belediging, Harrie is de vleesgeworden hoogste godheid der mentale oordopjes.
![]() |
![]() |
#655 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Noch heb ik ooit een antwoord van je teruggekregen. En nu sluip je heel stiekem tevoorschijn om niet tegen mij, maar tegen een ander hetzelfde te herhalen wat je toen ook al gezegd heb. Blijkbaar heb je dus al geen stof meer om je zelf te verdedigen of iets nieuws te vermelden. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 november 2010 om 15:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Harriechristus, de Zoon van God = de microwezentjes, heeft een veel langere adem dan de mensen denken of zouden kunnen vermoeden. Namelijk van mijn geboorte af tot mijn dood. Maar de waarheid die ik verkondig gaat nog veel langer mee, want die is immers eeuwig. Hoewel er wel een moment in de tijd is, dat de mensen die waarheid gaan beseffen. Enigen hebben al een flauw vermoeden, maar de meesten begrijpen er helemaal niets van, ja: worden zelfs opstandig.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waar je in al je andere posts blijft melken over schijn versus realiteit die niet tesamen kunnen bestaan, en waar je blijft weigeren om het concept "relatieve beweging" te begrijpen, heb je in die post aangegeven dat in dat geval, schijn en realteit wel degelijk samen kunnen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
|
![]() Citaat:
Mensen kunnen in de stelling een tegenstrijdigheid zien, maar met de nodige inzicht en wat uitleg zien ze meestal in dat er geen tegenstrijdigheid is. Dat is wat verstaan wordt onder een paradox. Duidelijk?
![]() |
![]() |
#660 | |
|
![]() Die bron is al tientallen keren gegeven en hebt ge zelf ook al aangehaald.
Leer begrijpend lezen, Harrie. Nogmaals: Citaat:
Nee.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 17 november 2010 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |