![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik weet dat je wiki gehaald hebt maar het niveau van een proffessionele trol zoals John Dvorak ben je nog ver af hoor. Hier is het "vissen" naar een bepaalde reactie ietsje te duidelijk, zeker na wat ik hier zei: Citaat:
![]() Citaat:
En met die trein is al vele keren uitgelegd, het gaat hem niet om de wie of wat de beweging in gang zette, het gaat hem om de beweging zelf, als je het verschil niet begrijpt, kijk nog eens naar wat vectoren met beweging, versnelling en krachten te maken hebben in die andere draad, ik dacht dat je het begrepen had maar ik vrees dat ik zal moeten op terug komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als gij mij aan 50km/h passeert (met de auto bv) dan ziet ge mij ook aan 50km/h passeren. Als gij aan 10 toeren/min op een draaimolen ronddraait, dan ziet gij een toeschouwer niet aan 10 toeren/min ronddraaien, maar zal die schijnbaar aan x km/u passeren, afhankelijk van de afstand van de toeschouwer. Die beweging is wel degelijk schijn. Als ge dat verschil niet begrijpt, dan moogt ge er zeker van zijn dat ge nooit de relativiteitstheorie (algemene, noch speciale) zult begrijpen.
![]() |
![]() |
#623 |
|
![]() Ge moet de mensen niet proberen te onthouden dat ge verkeerd zijt. Dat weten ze zo wel.
![]() |
#624 |
|
![]() Juist, er is geen probleem, alleen maar een schijnbare tegenstelling. Een paradox dus.
![]() Inderdaad, maar die oplossing is blijkbaar te hoog gegrepen voor u.
![]() |
#625 | |
|
![]() Citaat:
Als gij (wiskundig, niet filosofisch) kunt bewijzen dat draaibewegingen dat ook zijn, dan pas zult ge internationaal doorbreken. Maar omdat het voor iedereen zo evident is dat het niet zo is, zal dat niet gebeuren.
![]() |
![]() |
#626 |
Gouverneur
|
![]() Ok ik heb eens een vraagje, do not shoot me, mijn kennis van quantummechanica is belabberd. Maar kan het niet zijn dat die klokken in de ruimte voorlopen omdat de atomen, gebruikt in die klokken vrijer kunnen trillen? En dus dat de tijd sneller gaat vooruitgaan? tenslotte is de zwaartekracht een heel stuk minder dan op aarde?
Laatst gewijzigd door openeye : 17 november 2010 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#628 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nee.
![]() |
![]() |
#629 |
|
![]()
![]() |
#630 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is dat niet het geval, dan vervalt een essentieel principe van de quantummechanica. Citaat:
Citaat:
Ik bekijk dit zuiver objectief. Citaat:
Maar behoeft niet. Overigens klopte dan ook dat voorbeeld van die ballen gooiende jongen niet. Je had dan iets beters moeten verzinnen. Citaat:
Het is dan gewoon de ene interpretatie voor de ander. Citaat:
En ten tweede was je eigen voorbeeld van dat ballen gooien dus fout. Citaat:
Ik heb het al in twee boeken even nageslagen en klopt. Desnoods zal ik het in alle boeken doen die ik over Einstein heb. Misschien dat het dan tot je door zal dringen. Bovendien volgt de relativiteit van de draaiing logisch uit die van de rechte beweging. Nogmaals: wat is ERB? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alles.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of moet ik je dit nog apart uit gaan leggen? Citaat:
Citaat:
En dat is nu juist het gehele principe van de relativiteit. Je mag zeggen dat de aarde draait en de sterren stil staan, maar je mag het even zo goed om draaien. Dus hier heb je alleen maar toegeven dat ik gelijk heb. En tevens dat je helemaal niet weet wat relativiteit is. Citaat:
En als het wel deugt, dan deugt het ook dat het heelal ( de sterren ) om de aarde draaien. Citaat:
Citaat:
Hieruit blijkt dat je niks van Einstein afweet en helemaal niet weet wat relativiteit is. Nou vooruit: je weet er een heel klein beetje van af. Maar van enig begrijpen is geen sprake. Ik raad je aan er eens een boek over te lezen. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet niet zomaar in andermans discussies invallen, want dan weet je niet waar het over gaat en maak je alleen maar domme opmerkingen.
Eerst goed lezen dus. Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 november 2010 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: micro is ook een algemene benaming voor klein en geldt dan ook meteen voor de mini-microwezentjes enzovoort. En temeer daar ik ook niet precies weet hoe klein de microwezentjes zijn is een bepaalde grootte-term niet juist en erg onhandig. Dus ook yocto is verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want het bewijst nogmaals dat de rechte relativiteit ook voor draaiingen moet gelden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Banneling
|
![]() Gebruik jij nog een telraam?
Dat zou heel wat verklaren. E : Exponent. http://en.wikipedia.org/wiki/Scienti...ion#E_notation |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan natuurlijk ook. Citaat:
En als je iets citeert wil je dat dan in de tekst zelf zetten, want het valt anders bij mij weg en weten anderen niet waar het over gaat en moet ik zelf alles herhalen wat jij citeert. Citaat:
En als je mijn citaten helemaal niet begrijpt dan is dat niet mijn schuld. Citaat:
En daar gaat het dan ook steeds over: de tegenstrijdigheid. Maar aangezien je niet weet wat tegenstrijdigheid is kunnen we daar dan eindeloos over door gaan. Citaat:
Citaat:
Ook zij weten niet wat tegenstrijdig is. Ze zijn rond en plat en vanuit alle kanten vervormd. Citaat:
Wat jij eerst hardnekkig ontkende of mijn kritiek niet wilde accepteren. Ook hier blijf je dus rond de pot draaien in plaats mij gewoon eerlijk gelijk te geven. Rood komt van een Doppler effect en niet van een Lorentzcontractie. Citaat:
Dus ook hier had je ongelijk. Citaat:
Overigens is het ook tegenstrijdig, want dan zouden wij ook zelf moeten kunnen aantonen dat wij zelf plat zijn. Dat is nooit aangetoond. En dan is het slechts schijn voor een bewegende reiziger en niet echt zo. Citaat:
In ieder geval is het theoretisch tegenstrijdig. Citaat:
Boven staat niks, maar je zal wel een of andere smoes bedacht hebben om je er uit te draaien. En als je niet liegt dan ben je gewoon dom. Je mag zelf kiezen, want ik kan niet in je ziel kijken. Citaat:
Citaat:
Dat plat zijn is nooit bewezen, dan alleen maar door een snelle reiziger ( hoewel het de vraag is of het inderdaad wel zo bewezen is, of louter theorie), zodat het schijn moet wezen. Maar dat je ook niet weet wat schijn is, dat is ook hoogst waarschijnlijk. Nu nog dat je ook niet weet wat een leugen is. Citaat:
Citaat:
Ik schat dat ik zeker ten minste 10 boeken over Einstein heb gelezen. Een aantal uit de bibliotheek. Anderen heb ik nog hier thuis: een stuk of 6. Dus ik weet heel zeker waar ik het over heb. Bij Google is weinig te vinden, maar ik heb iets van de speciale relativiteit al meerdere keren aangehaald en blijf daarmede niet aan de gang. En nogmaals: En als je iets citeert wil je dat dan in de tekst zelf zetten, want het valt anders bij mij weg en weten anderen niet waar het over gaat en moet ik zelf alles herhalen wat jij citeert. Je kunt het dan dik maken zodat het duidelijk is dat het een citaat betreft. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hier leg ik dat steeds weer opnieuw op velerlei manieren uit. Maar dat mensen zelf niet kunnen denken en heilig geloven wat de wetenschap en Einstein allemaal uitkramen, dat is mij steeds weer opnieuw duidelijk geworden. De moderne mens is even overtuigd van Einstein en de wetenschap als vroeger de gelovige van de Paus en de kerk. Maar beiden liegen. Enfin: daarom heeft God zijn tweede Zoon harriechristus naar deze aarde gezonden. Maar omdat ook deze eindeloos wordt getreiterd, is de kans groot dat God er dit keer genoeg van heeft en de aarde met al zijn levend heir aan de duivel over zal geven. Ja, heeft ie tegen mij gezegd: er zijn vast nog wel andere planeten in het heelal waar ze wel naar mij zullen luisteren. Citaat:
Straks maakt het ook al niet meer uit of iemand de waarheid spreekt of liegt. Als er maar wat gezegd wordt. ![]() Citaat:
Zelfs dat kon je al niet vatten. dus je kan de beweging van de omgeving ten opzichte van de trein niet verklaren. Dan zal ik het doen: het is een schijnbeweging, die ontstaat door de echte beweging van de trein. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |