![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is het juist niet. Dat is een zogenaamde "therapeutische abortus", iets wat zeker verworpen wordt door de Kerk. Leven om leven kan men immers niet vergelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie nemen anders wel een specifiek tijdstip ( een bepaald punt ) als absolute grens waar niet meer over te discussiëren ( in net dezelfde zin ) zou vallen.... dat is pas inconsequent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daar is hoegenaamd niets "inconsequent" aan. Onze diepste overtuiging is immers dat het menselijk leven heilig is. En dat leven begint bij de conceptie. Daarom beschermen we het vanaf dit punt. Heel consequent en samenhangend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) een foetus volgens mij uit te weg mag zouden geruimd worden 2) er volgens mij geen verschil zou zijn tussen een foetus van negen maand en eentje van twee maand Graag had ik van jou een citaat naar waar ik dat zou gesteld hebben |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin te beweren dat je geen onderscheid zou maken in welk stadium ook als je al a priori uitgaat van dat dogma Kortweg zeg jij : 'het menselijk leven start vanaf de conceptie dus als ik de start neem vanaf die conceptie dan speel ik op veilig en maak ik geen onderscheid in de verschillende stadia' Terwijl de hele discussie net ging over dat menselijk leven, of beter mens ( want gij speelt met die termen dat het een wellust is.)... ik vermoed dat het hetzelfde is voor jou. Ik had dus nog steeds graag enige argumentatie gezien waarom er vanaf de conceptie sprake zou zijn van een mens en daarvoor niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in het licht van wat u zelf schreef, is dus het ongeboren kind van negen maanden voor u geen mens; het geboren kind van acht maanden wel een mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het andere voorbeeld weer boven te halen ( geboorte -> mens ) en ik zeg erbij dat het mijn diepste overtuiging zou zijn dan hoef ik verder niks uit te klaren en het is ook zeer consequent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een therapeutische abortus is een medische ingreep die tot doel heeft het leven van de moeder te redden, maar waarbij de kans bestaat dat daardoor het kind zal sterven. Bijvoorbeeld: een zwangere vrouw met kinderen. Als zij behandeld wordt met een bepaalde chemokuur, kan dit een nadelig effect hebben op het kind. De chemokuur is er echter niet om het kind te doden, maar kan dit wel als gevolg hebben. In zulke gevallen is het volgens de Kerk toegestaan een chemokuur te overwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals: u maakt een onderscheid, ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat dat gelijk met de benadering dat alles wat geen mens is 'uit de weg zou mogen geruimd worden' ( een term die duidelijk slaat op mensen en moord ) ? Staat dat gelijk met een bevinding dat een 2 maanden oude foetus hetzelfde zou zijn als eentje van 9 maanden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit echter niet de minste logica of samenhangendheid achter. Dat is zelfs niets minder dan pure prietpraat. |
|
![]() |
![]() |