Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 18:48   #641
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het ging niet over een doorsnee-allochtoon wel over een moslim die zogezegd zou klagen bij den Hema om een geloofsgenote buiten te krijgen.
Niet iedere Turk/allochtoon is een (vrome) moslim..

Niet iedere moslim leeft in volslagen harmonie met andere moslims..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:51   #642
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Wie zit daar te stoken? Bij mijn weten is er NOOIT een verbod op religieuze klederdracht in het parlement geweest, of denkt u dat priester Daens zijn boord moest uitdoen vooraleer ie in het halfrond binnen mocht?

En ze zijn altijd tegen overheidsinmenging, onder het motto "verboden te verbieden", maar als het over de islam gaat...
Het links tuig...

Dat er nog niemand klacht gaan indienen is omdat er geen vrouwenquota zijn in de eredivisie voetbal..links subversief gespuis..godverdomme..
Oud 9 maart 2011, 18:52   #643
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De essentie van haar arbeidscontract toch?
Als ze straks per se een burqua willen dragen lijden we er ook niet onder...
Als iedereen straks halal krijgt voorgeschoteld lijden we er ook niet onder...
Als ze straks willen bepalen wat in bepaalde lessen aan bod mag komen en wat niet lijden we er ook niet onder...
Als er straks enkel nog gescheiden zwemuurtjes mogen zijn lijden we er ook niet onder...
Als straks varkensvlees en alcohol uit de verkoop moeten is het zelfs goed voor onze gezondheid zeker? enz enz enz
Waar denk jij dat dat verhaaltje zal eindigen?

Als we straks een paar eeuwen terug in de tijd worden gegooid zullen we het misschien nog interessant en leuk vinden, wie weet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:53   #644
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat ik niet begrijp hé, is hoe het in godsnaam mogelijk is dat mensen die zichzelf politiek-correct en links durven noemen, onder de schermnaam van verdraagzaamheid, vrijheid en onvoorwaardelijke naastenliefde een bijzonder extremistische, racistische en onverdraagzame ideologie willen accepteren.

We hebben �*l ervaring met zeer extremistische, racistische en onverdraagzame ideologieën. We weten waar het toe leidt als je die accepteert!
Gaan we opnieuw dezelfde fout maken ??? Ik denk dat vele van jullie voorvaderen zich omdraaien in hun graf!!

ALLES waarvoor die mensen bloed, zweet en tranen gevochten hebben, willen jullie bij het grof huisvuil zetten?

Begrijpen jullie dan niet dat de Islam een ideologie is die onder het mom van vrijheid, zoveel mogelijk vrijheid van anderen probeert af te pakken?? Het is de meest vrijheidsinperkende ideologie en godsdienst die er bestaat!!
Hoe verder ze je toelaat, hoe meer je je vrijheid mag aan inperken.

Kom eens in de Schoonbeekwijk, daar werd het tol-systeem al lang ingevoerd voor onze regering dat deed. Door de lokale bewoners weliswaar. Opbrengsten werden goed geïnvesteerd, o.a. in wapens om overvallen mee te plegen of de vraag naar tol nog wat te verhogen of kracht bij te zetten.
Zo zijn er tal van territoriums die de Moslims zich nu al hebben toegeëigend. De politie durft er niet meer komen, omdat ze weten wat er hen dan te wachten staat: een burgeroorlog op kleine schaal!
Vraag eens aan de oudjes en autochtonen hoe vrij ze zich daar voelen?
De vrijheid is hun zo groot, dat ze niet meer durven buitenkomen na de schooluren! Maar ook binnen de schooluren is die vrijheid op sommige plaatsen beperkt.

In de Scandinavische landen, voelen de autochtone meisjes zich zo vrij dat ze hun haar zwart verven.
In Antwerpen, had ik niet de vrijheid om 's avonds de metro te nemen. Dit werd me stellig afgeraden door autochtonen... die wel inzaten met mijn vrijheid: mijn vrijheid in de keuze om verkracht te worden of niet.
Aan het station van Hasselt verscheen ik in een zwarte kokerrok met panty's. Een Moslim jongen vroeg me daar waarvan ik me de vrijheid durfde permitteren, om zoiets aan te trekken, wat hem helemaal op hol deed slaan en wat hem overtuigde dat hij de vrijheid had daar ook iets mee te doen.
Aan de Moslimvrouwen en de homo's binnen de Moslimgroepen, de minder praktiserende Moslims, de meer verwesterde Moslims en de ex-Moslims zullen we maar niet vragen hoe zij hun vrijheid binnen de Islam beleven zeker hé?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 maart 2011 om 18:59.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:58   #645
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp hé, is hoe het in godsnaam mogelijk is dat mensen die zichzelf politiek-correct en links durven noemen, onder de schermnaam van verdraagzaamheid, vrijheid en onvoorwaardelijke naastenliefde een bijzonder extremistische, racistische en onverdraagzame ideologie willen accepteren.
We hebben �*l ervaring met zeer extremistische, racistische en onverdraagzame ideologieën. We weten waar het toe leidt als je die accepteert!
Gaan we opnieuw dezelfde fout maken ??? Ik denk dat vele van jullie voorvaderen zich omdraaien in hun graf!!

ALLES waarvoor die mensen bloed, zweet en tranen gevochten hebben, willen jullie bij het grof huisvuil zetten?

Begrijpen jullie dan niet dat de Islam een ideologie is die onder het mom van vrijheid, zoveel mogelijk vrijheid van anderen probeert af te pakken?? Het is de meest vrijheidsinperkende ideologie en godsdienst die er bestaat!!
The enemy of my enemy is my friend..
Oud 9 maart 2011, 18:58   #646
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
300 dagen zonder federale regering, brandstofprijzen die historische recordhoogten bereiken, voedselprijzen die de pan uit swingen, de uitholling van de sociale welvaartstaat, recordaantallen faillissementen, corrupte politiechefs, nog corruptere politici, banksters en managers die met miljarden aan de haal zijn en vette bonussen blijven cashen, ... De thema's zijn legio en toch vind men in Vlaanderen (en op dit forum) de ruimte om te discussiëren over de triviale morzels en totaal irrelevante fait-divers die de demagogen van de MSM ons dagelijks toewerpen.
Gaan het Midden-Oosten staat in vuur en vlam... en hier is het dragen van hun hoofddoekje een kwestie van leven of dood! Ook goed zo?

Laatst gewijzigd door andev : 9 maart 2011 om 18:58.
Oud 9 maart 2011, 19:00   #647
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging niet over een doorsnee-allochtoon wel over een moslim die zogezegd zou klagen bij den Hema om een geloofsgenote buiten te krijgen.
en sinds wanneer is allochtoon een synoniem voor "moslim"?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:01   #648
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zit daar te stoken? Bij mijn weten is er NOOIT een verbod op religieuze klederdracht in het parlement geweest, of denkt u dat priester Daens zijn boord moest uitdoen vooraleer ie in het halfrond binnen mocht?

er was altijd al een verbod op hoofddeksels. Alleen vonden die muzelvrouwtjes weer dat ze daar niet onder vielen. Brute pech.
Oud 9 maart 2011, 19:01   #649
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de Vlaamse bevolking zou er geen probleem van maken als ze door een allochtoon worden geholpen, akkoord. Maar ik denk wel dat een doorsnee-Vlaming zou beginnen brullen mocht die worden geholpen door een hoofddoekdraagster. Alé, ik ben er bijna zeker van.
De meerderheid van de Vlamingen holt de grens over om zijn boodschappen daar te doen, gezien die veel goedkoper zijn.
Over de grens is de kans om geholpen te worden door een hoofddoekdraagster 50/50.

Zoals Hema zei: in NL. is dit doodnormaal.

In Be. zal het echter nog lang niet zo zijn, gezien iemand wiens contract niet verlengd werd meteen amok begint te maken omdat ze meent dat dit door haar klederdracht wordt veroorzaakt.
Oud 9 maart 2011, 19:05   #650
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe verder ze je toelaat, hoe meer je je vrijheid mag aan inperken.

Kom eens in de Schoonbeekwijk, daar werd het tol-systeem al lang ingevoerd voor onze regering dat deed. Door de lokale bewoners weliswaar. Opbrengsten werden goed geïnvesteerd, o.a. in wapens om overvallen mee te plegen of de vraag naar tol nog wat te verhogen of kracht bij te zetten.
Zo zijn er tal van territoriums die de Moslims zich nu al hebben toegeëigend. De politie durft er niet meer komen, omdat ze weten wat er hen dan te wachten staat: een burgeroorlog op kleine schaal!
Vraag eens aan de oudjes en autochtonen hoe vrij ze zich daar voelen?
De vrijheid is hun zo groot, dat ze niet meer durven buitenkomen na de schooluren! Maar ook binnen de schooluren is die vrijheid op sommige plaatsen beperkt.

In de Scandinavische landen, voelen de autochtone meisjes zich zo vrij dat ze hun haar zwart verven.
In Antwerpen, had ik niet de vrijheid om 's avonds de metro te nemen. Dit werd me stellig afgeraden door autochtonen... die wel inzaten met mijn vrijheid: mijn vrijheid in de keuze om verkracht te worden of niet.
Aan het station van Hasselt verscheen ik in een zwarte kokerrok met panty's. Een Moslim jongen vroeg me daar waarvan ik me de vrijheid durfde permitteren, om zoiets aan te trekken, wat hem helemaal op hol deed slaan en wat hem overtuigde dat hij de vrijheid had daar ook iets mee te doen.
Aan de Moslimvrouwen en de homo's binnen de Moslimgroepen, de minder praktiserende Moslims, de meer verwesterde Moslims en de ex-Moslims zullen we maar niet vragen hoe zij hun vrijheid binnen de Islam beleven zeker hé?
Net daarom, extreem rechts heeft de jood ingeruild voor de moslim en bereid de holocaust voor.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:09   #651
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Vind jij het soms normaal dat sommige mensen weigeren naar een zaak te gaan waar ze geholpen worden door iemand met een bepaalde huidskleur of met een hoofddoekje? Vind jij het soms normaal dat sommige mensen van, bijvoorbeeld, loodgieter veranderen omdat hun oude loodgieter de laatste keer een allochtoon had gestuurd om de verwarming te herstellen? Keur jij dat soms goed?

Bij de meeste moslima's ook niet en wie zijt gij om in hun plaats te gaan bepalen waar een hoofddoek voor staat?
Daar wil ik even op reageren. (Ik ben blij je terug te zien overigens, Geert C, lang geleden. )

Maar ter zake :

1. Ik had een vriendin die niet in winkels wou binnengaan waarin de bediening uit allochtonen bestond (nachtwinkels dus). Ze keerde helemaal om toen ze een jongen (Islammiet, Turks-Limburgs) leerde kennen die haar succesvol (maar met een leugen over zijn origine ) het hof wist te maken. Ze had de gelukkigste tijd van haar leven en bloeide helemaal open. Al kreeg ze verschillende waarschuwingen van haar ouders over haar bezegeld lot.
Ze wou echter geloven in zijn goed- en oprechtheid... Tot hij haar zelf zei, na meer dan twee jaar waarin zij nog altijd niet zijn ouders had gezien en gesluierd door zijn wijk moest lopen om niet op te vallen: ik kan je geen toekomst bieden. Het is absoluut verboden voor ons om te trouwen of om te gaan met een niet-Islam meisje... Hij heeft het zelf niet eens geprobeerd!
Ze heeft haar familie dus gelijk moeten geven.
Twee keer raden of ze nu nog binnengaat in winkels, waarin Moslims de scepter zwaaien...
Racisme, iemand?

2. De hoofddoek is voor de vrouw een symbool, om ten strijde te trekken tegen en zich met klem te onderscheiden van de niet-hoofddoekdragende vrouw die zij als bijzonder inferieure wezens beschouwd. Ze wil zeker niet over dezelfde kam geschoren worden als die vrouwen, daarom zoekt ze een opvallend uiterlijk kenmerk om zich er van te onderscheiden.
Oud 9 maart 2011, 19:10   #652
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Net daarom, extreem rechts heeft de jood ingeruild voor de moslim en bereid de holocaust voor.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=152248
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:11   #653
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Overigens ben ik door die ostentatieve compromisloze kopvodderij steeds meer geneigd om juist vóór een kopvod-verplichting te pleiten.
Alle muzelmina's een felgeel kopvod op met daarop een halve maan en de letter M, bij voorkeur in gotisch lettertype omdat het oog immers ook wel wat wil. Voor de muzelmannekes doen we dan een felgele fez, uiteraard óók voorzien van halve maan en gotische letter M.
oei! jamaar! ge gaat ze nog laten inzien dat Dolfke zijn mosterd uit de koran heeft gehaald? Dat wordt nogal eens dikwijls vergeten;

Muzelmensen mogen ook geen oranje dragen: dus geen dokwerkers van muzelmaanse overtuiging in hun oranje overalls!

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 maart 2011 om 19:11.
Oud 9 maart 2011, 19:12   #654
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg klein kind. Hoe ga je uw oorlog tegen religie op poten zetten vanachter uw cje? Ga je edereen deporteren? De brandstapel opgoioien?

Verder dan sloganee prietpaat zal je niet komen.
dit is Quasi 100% een dubbelnick
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:13   #655
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de Vlamingen holt de grens over om zijn boodschappen daar te doen, gezien die veel goedkoper zijn.
Over de grens is de kans om geholpen te worden door een hoofddoekdraagster 50/50.

Zoals Hema zei: in NL. is dit doodnormaal.

In Be. zal het echter nog lang niet zo zijn, gezien iemand wiens contract niet verlengd werd meteen amok begint te maken omdat ze meent dat dit door haar klederdracht wordt veroorzaakt.
Ik koop in Nederland dan ook niet in winkels waar de kopvodderij welig tiert onder het personeel. Dat soort winkels mijd ik als de pest. Ik wil in een neutrale omgeving de door mij gewenste waren betrekken, en niet ongewild met uitingen van totalitaire religieuze waanzin geconfronteerd worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:14   #656
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hellooooooo Godwin....dort sind die nazies wieder ..
Oud 9 maart 2011, 19:18   #657
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Eigenlijk zitten we nu bij de kern van de zaak. Joden wensen met rust te worden gelaten, ze eisen niks, ze vallen ons niet lastig, enz. Klopt allemaal en ook geen enkel redelijk persoon die iets tegen keppeltjes, de thora of de synagoge heeft.

Indien moslims dezelfde gedragsverhoudingen zouden vertonen, zou ook niemand aanstoot aan hen nemen. Laat ze hun moskee, hun hoofddoeken en hun feestdagen hebben met het slachten van schapen op hun eigen manier. Blijft er nog over: jonge, mannelijke moslims (die eigenlijk niet eens typisch moslimgedrag vertonen want ze overtreden duidelijk de wetten van de islam zoals roken, drinken en mensen lastig vallen - als ik de oudere moslims toch mag geloven) die grotendeels en overal hetzelfde patroon vertonen: al van jongsaf tot laat op straat rondhangen, voor niets of niemand respect tonen en dit duidelijk laten merken op al dan niet vulgaire, beledigende tot gewelddadige wijze. ZIJ zijn de oorzaak dat de autochtone bevolking - en zeker diegenen die hiermee al in onzachte aanraking zijn gekomen - een hekel begon te krijgen aan moslims. Omdat dit probleem blijkbaar niet kan worden opgelost, focust de grote groep tegenstanders zich op de randfenomenen van de islam zoals klederdracht.

Ze willen overal apartheid? De joden zonderen zich ook af in interne kring, maar wat meer is: heel vaak zijn moslims zelfs geen vragende partij voor speciale faciliteiten, maar denkt de linkse wereld dat zij dit voor hen moeten aanvragen en dit om zogezegd een tegenbeweging te vormen tegen de extreem-rechtse gedachten. Ongewild werkt dit echter als een rode lap op een stier en wordt het debat telkens weer verschoven naar deze randfenomenen. De koran wordt zelfs tot op de letter geanalyseerd om toch maar verklaringen te vinden voor gedrag dat eigen is aan een bepaalde godsdienst en de andere kant - die eigenlijk van nature tegen religie-inmenging zou moeten zijn - verdedigt de gelovigen tot in den treure. Waar gaat dit eigenlijk allemaal om?

Natuurlijk zullen er altijd tussen zitten die gewoon racist zijn en ja, die zitten ook aan de andere kant, vergis u niet. Het merendeel van de Vlamingen zou echter niets hebben tegen gebruiken van andere culturen (we gaan verdorie in het buitenland zelfs de lokale cultuur tegen betaling opsnuiven!), als deze niet zo zou worden geassocieerd met straatschoffies en criminelen. Het is DAT wat moet worden aangepakt, maar blijkbaar is er geen enkel al dan niet juridisch kruid tegen gewassen en moeten jonge mannelijke moslims tussen hun pakweg 10de en 25ste levensjaar de janhagel kunnen uithangen. Daarna stopt het in 95% van de gevallen meestal, vraag me niet waarom. De jaren van verstand? In ieder geval: ik merk dat dit in 30 jaar tijd nog steeds niet veranderd is bij jonge moslims.

Maar ja, dit is uiteraard gewoon mijn persoonlijke theorie.
Hierin geef ik je volledig gelijk. Moest er minder criminaliteit zijn bij deze jongeren, dan zouden de mensen al wat meer tolerant zijn.

Dit zou nog sterker zijn moesten moslims hun geloof ook intiem beleven. Israelieten op de werkvloer zie ik ook nooit met keppeltjes. Zij vragen ook niet naar bepaalde priveleges. Mijn vriendin is chinese en krijgt ook hun verlof op haar feestdagen. Dat Christelijke symbolen zoals de kerstboom niet moesten verwijderd worden voor Hindoes, Boedhisten of Joden. Wel voor Moslims. Dat moslims gratis voordelen willen waar een jood als hij deze wil maar zelf voor moet opdraaien. Dat moslims die naast een varkensslachterij gaan wonen dan protest indienen omdat er varkensgeur over komt gewaaid en dat deze onrein zijn. En zo zijn er nog 1000 voorbeelden.

Waar houdt het op? Straks krijg ik klachten van een moslim buur omdat ik een koteletje op mijn bbq leg en de wind slecht zit.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:18   #658
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dit is Quasi 100% een dubbelnick
Oud 9 maart 2011, 19:19   #659
artisjok
Banneling

Standaard

Sedert gisterochtend bijna 700 posts.
Terecht voor zo'n wereldschokkend nieuws.

Blijkbaar werkte deze dame al een tijdje in de winkel en waren er geen problemen, geen klachten. Tot de dag dat ze, met toestemming, een hoofddoek droeg.
Plots zagen een deel van de klanten en haar collega's haar niet meer zoals voorheen.
Me dunkt dat er serieus wat scheelt aan de perceptie van heel wat mensen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:21   #660
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Een hoofddoekje is inderdaad geen religieus voorschrift maar een cultureel gebonden dracht die in sommige (islamitische) delen van de wereld in gebruik is.

Maar dat u niet gedwongen wilt worden ernaar te kijken is pech voor u... Als dát al leidraad zou moeten zijn.
Het is dus geen religieus voorschrift.... maar ze willen wel de "godsdienstvrijheid" voor hun kar proberen te spannen? Hypocrieten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be