Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 april 2011, 20:10   #641
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
in Limburg toch al veel minder liet Annemie Peeters in de krant optekenen.
Sedert wanneer is Annemie Peeters een "autoriteit"? Ze zou er beter aan doen voor zichzelf wat meer dictielessen te volgen. Het is nogal een "hijgmieke".
Oud 5 april 2011, 20:11   #642
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoelt U die 'dame' van radio1 van de vrt?
Zo ja, dan weet U toch dat dit normaal is... Kent U 1 persoon die daar werkt en niet belgicistisch is?
freelancer is offline  
Oud 5 april 2011, 20:13   #643
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Sedert wanneer is Annemie Peeters een "autoriteit"? Ze zou er beter aan doen voor zichzelf wat meer dictielessen te volgen. Het is nogal een "hijgmieke".
ze zit in het wielermilieu via haar zoon die blijkbaar een goeie jonge renner is.
azert is offline  
Oud 5 april 2011, 20:14   #644
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ah dag dexiaman
Dexia is in handen van het privé-kapitaal. Wat men er ook mogen over fantaseren.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2011 om 20:17.
system is offline  
Oud 5 april 2011, 20:19   #645
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De naam 'Ronde van Vlaanderen', Van den Berghe, zegt maar precies wat ze doet: het is de (symbolische) ronde van de Vlaanders. Punt uit. Wij Limburgers hebben daar niets mee. Wel natuurlijk aan het sportieve en het 'entertainment-evenement'. Een boeiende koers.

Maar -het moet worden gezegd- sterk opgeklopt door de media allerhande en dus een hype (lees: een halve leugen) geworden. Bovendien en helaas, meer en meer gepolitiseerd. Maar u zult dit laatste waarschijnlijk graag horen.
Dat mag voor mij hoor! En ik heb niet gemerkt dat de door jou zo bekritiseerde Vlaamse vlagjes door de aanwezigen misprijzend afgewezen werden. Integendeel!
Oud 5 april 2011, 20:22   #646
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dexia is in handen van het privé-kapitaal. Wat men er ook mogen over fantaseren.
sure.
reiterate:STRONG BUY

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 april 2011 om 20:24.
born2bewild is offline  
Oud 5 april 2011, 20:48   #647
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dus dat de Amstel Gold Race elk jaar een massa volk op de been brengt.

Trouwens, er staan ook veel Limburgers naast het parcours.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 5 april 2011 om 20:54.
stropdrager is offline  
Oud 5 april 2011, 20:52   #648
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
De naam 'Ronde van Vlaanderen', Van den Berghe, zegt maar precies wat ze doet: het is de (symbolische) ronde van de Vlaanders. Punt uit. Wij Limburgers hebben daar niets mee. Wel natuurlijk aan het sportieve en het 'entertainment-evenement'. Meestal een boeiende koers.

Maar -het moet worden gezegd- sterk opgeklopt door de media allerhande en dus een hype (lees: een halve leugen) geworden. Bovendien en helaas, meer en meer gepolitiseerd. Maar u zult dit laatste waarschijnlijk graag horen.
De Ronde van Vlaanderen is geen hype; maar 1 van de mooiste en zwaarste eendagskoersen die er überhaupt bestaan. Het is geen toeval dat reeds jarenlang de beste nationale en internationale wielrenners aan De Ronde deelnemen.
stropdrager is offline  
Oud 5 april 2011, 21:21   #649
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De naam 'Ronde van Vlaanderen', Van den Berghe, zegt maar precies wat ze doet: het is de (symbolische) ronde van de Vlaanders. Punt uit. Wij Limburgers hebben daar niets mee. Wel natuurlijk aan het sportieve en het 'entertainment-evenement'. Meestal een boeiende koers.

Misschien moet u toch eens een blik werpen op de geschiedenis van de Ronde van Vlaanderen. Dat is geen 'hype', maar een jaarlijks weerkerend festijn voor heel het huidige Vlaanderen, van West-Vlaanderen tot Limburg. Vroeger als nu bracht het mensen op de been, kluisterde het hele gezinnen aan de radio en nu de tv. Limburgers hebben er dus alles mee te maken, en zo wordt het ook ervaren, ongeacht wat u er van meent te kunnen denken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 april 2011, 21:24   #650
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat beweert ù .Ik denk dat de winnaar Nick Nuyens even veel als een 'Belg' wordt beschouwd als als een 'Vlaming'.En dat alle Belgen fier op zijn op zijn overwinning. Net zo, moest Filippe Gilbert gewonnen hebben. Maar in feite is de wielrenner van Lier afkomstig. Men kan dus ook zeggen dat een Anwerpenaar gewonnen heeft.
Ja, dat beweer ik. En een Antwerpenaar is ook een Vlaming, mocht u het niet weten.

Of alle Belgen fier zijn op zijn overwinning? Ik weet niet echt hoe de Ronde van Vlaanderen in Wallonië gevolgd en gesmaakt wordt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 april 2011, 05:16   #651
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Daarom dus dat de Amstel Gold Race elk jaar een massa volk op de been brengt.

Trouwens, er staan ook veel Limburgers naast het parcours.
Dat is een Nederlandse wedstrijd; de enige grote wielerwedstrijd in Nederland.
azert is offline  
Oud 6 april 2011, 05:18   #652
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De Ronde van Vlaanderen is geen hype; maar 1 van de mooiste en zwaarste eendagskoersen die er überhaupt bestaan. Het is geen toeval dat reeds jarenlang de beste nationale en internationale wielrenners aan De Ronde deelnemen.
maar als je met buitenlanders spreekt; zijn er weinigen die die wedstrijd kennen.
Veel buitenlanders kennen Real Madrid, Kim Clijsters, Schumacher; maar de Ronde van Vlaanderen???
Net zoals de Elfstedentocht; het is niet omdat het in Vlaanderen of Nederland een hype is dat de rest van de wereld er belangstelling voor heeft.
azert is offline  
Oud 6 april 2011, 09:24   #653
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En een Antwerpenaar is ook een Vlaming, mocht u het niet weten.
Administratief gezien misschien wel. Maar het is toch wel raar dat hij veel van zijn zogenaamde volksgenoten alleen via ondertiteling kan verstaan.
drosophila is offline  
Oud 6 april 2011, 09:35   #654
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat mag voor mij hoor! En ik heb niet gemerkt dat de door jou zo bekritiseerde Vlaamse vlagjes door de aanwezigen misprijzend afgewezen werden. Integendeel!
Ik heb wel gemerkt dat bij de gewone Vlaming langs de weg maar bitter weinig Vlaamse vlaggen te bespeuren waren. En dat op die enkele plaatsen waar dat wel zo was het meestal ging om papieren vlagskes die de kinderen net gekregen hadden van de een of andere organisatie. M.a.w. die zwaaien met alles wat ze in handen krijgen.
pajoske is offline  
Oud 6 april 2011, 09:39   #655
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of alle Belgen fier zijn op zijn overwinning? Ik weet niet echt hoe de Ronde van Vlaanderen in Wallonië gevolgd en gesmaakt wordt.
Ik veronderstel dat onze Waalse landgenoten hetzelfde voelden dan ik. Tevredenheid omdat een Belgische landgenoot gewonnen heeft. Hetzelfde gevoel dat ik zou hebben als bv Philip Gilbert de winst op zak had gestoken.
Indien Kim Clijsters wint voel ik mij fier omdat ze van de streek is.
pajoske is offline  
Oud 6 april 2011, 10:04   #656
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Zolang we in de huidige constellatie leven vind ik het vrij logisch dat iedereen 4 tot 5 uur frans per week krijgt, net zoals ik het vrij logisch zou vinden moest elke franstalige 4 tot 5 uur Nederlands krijgen per week. Je moet elkaar toch nog kunnen verstaan op de werkvloer denk ik dan. Blijkbaar zijn de franstaligen het daar niet mee eens en misschien moeten wij ons dan ook maar eens aanpassen en dan kunnen we elkaar gezellig onbegrijpend aanstaren op de werkvloer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 10:08   #657
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar als je met buitenlanders spreekt; zijn er weinigen die die wedstrijd kennen.
Veel buitenlanders kennen Real Madrid, Kim Clijsters, Schumacher; maar de Ronde van Vlaanderen???
Net zoals de Elfstedentocht; het is niet omdat het in Vlaanderen of Nederland een hype is dat de rest van de wereld er belangstelling voor heeft.

Maar enfin zeg, wat voor onzin ga jij eigenlijk nog allemaal uitkramen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 10:22   #658
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gelukkig hebben enkele toppolitici van de N-VA niets beters te doen en kunnen zij hun tijd rustig besteden aan een hoop getweet om de Grote Leider te beschermen:

Citaat:
Bij N-VA kunnen ze de politieke uitspraken van Milow in een interview met De Standaard blijkbaar maar weinig smaken. Volgens Kamerlid Peter De Decker is wat Milow zegt "onzin" en ingegeven door "pure commercie".

Ook volgens Kamerlid Siegfried Bracke wil Milow met zijn uitspraken over Bart De Wever zijn nieuwe album promoten. "Milow moet plaat verkocht krijgen, en dacht: waarmee krijg ik aandacht? BDW! Altijd prijs, altijd gewonnen", twitterde Bracke.
Als ook artiesten de mond wordt gesnoerd, dan is het hoogtijd om het land te verlaten...
Oud 6 april 2011, 10:26   #659
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zolang we in de huidige constellatie leven vind ik het vrij logisch dat iedereen 4 tot 5 uur frans per week krijgt, net zoals ik het vrij logisch zou vinden moest elke franstalige 4 tot 5 uur Nederlands krijgen per week. Je moet elkaar toch nog kunnen verstaan op de werkvloer denk ik dan. Blijkbaar zijn de franstaligen het daar niet mee eens en misschien moeten wij ons dan ook maar eens aanpassen en dan kunnen we elkaar gezellig onbegrijpend aanstaren op de werkvloer.
Daar gaat het niet om.

Het gaat om het feit dat 100% van de bevolking in Vlaanderen verplicht is lessen Frans te volgen.

Er wordt (nog) niet voorgesteld om Frans te verbieden op de scholen.

En hoeveel % heeft Frans eigenlijk nodig op de werkvloer?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 6 april 2011, 11:12   #660
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is een Nederlandse wedstrijd; de enige grote wielerwedstrijd in Nederland.
En die wedstrijd wordt in Nederlands Limburg, juist over de grens. Ook daar zie je een massa volk, waaronder ook heel wat mensen uit Vlaams Limburg.
stropdrager is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be