![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom doen ze het, met de vaste partner met condooms vrijen?
Toch alleen maar om het (onbestaande?) risico te beperken nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat deze mensen wel vinden, en ze hebben maar voor een deel ongelijk, is dat het rode kruis discrimineerd, en dat de homo's er het meest onder lijden, onder die discriminatie. Helaas zijn het relnichten die het meeste lawaai maken, en dus het voor iedereen verkloten. Met die radiopresentators oproep tot liegen en bedriegen, is het een stap de verkeerde richting in gegaan. Dat geeft eerder aanleiding tot minder begrip en acceptatie.
![]() |
![]() |
#643 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik ga er van uit dat je met 'veilig vrijen' bedoelt 'met condoom'?) Ik ben het Rode Kruis niet; als je dat zo graag wilt weten, mail hen dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En risico, dat heb je altijd met menselijke interactie.
![]() |
![]() |
#645 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat die paar mannen, die echt maar 1 keer met een man hebben gevreen, ook uitgesloten worden, is geen groot verlies, voor niemand. Bovendien, als dat echt tientallen jaren geleden gebeurd is, zullen ze dat niet eens aangeven, en terecht. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door regenboog : 25 september 2011 om 14:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Schepen
|
![]() [quote=regenboog;5709945]
Laatst gewijzigd door regenboog : 25 september 2011 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 25 september 2011 om 14:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar alle waarschijnlijkhijd ben jij een vd mannen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Al de rest van die 'veilige' homo's zijn overwegend monogaam en vrijen meestal veilig, exact zoals alle normale mensen dat doen. Ga je dit mss ontkennen? Ik zie je nog beweren dat, zelfs als homo's vreemdgaan, ze het allemaal zonder uitzondering veilig doen. Als ze al onveilig vrijen, dan is het bij hen, zoals we weten, onveiliger dan bij hetero's. Kom dan bij het Rode Kruis uithuilen als een door de partner bedrogen homo, ze zullen daar vast veel voor begrip hebben. En zo horen alle homo's ook bij dat totaal beeld van homogemeenschap die niet bepaald seronegatief en SOA-arm is. Laatst gewijzigd door regenboog : 25 september 2011 om 15:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Aha, we hebben al het stadium bereikt van de 'verdrongen homogevoelens van de criticaster.' ![]() Je vindt dus ook dat zulke mannen een kaakslag zijn voor alle rechtgeaarde ![]() Laatst gewijzigd door regenboog : 25 september 2011 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |||||
|
![]() Komaan hé, dat het verbod "zich eerder richt op" die mannen die jij beschreef is iets dat puur aan uw fantasie is ontsproten.
![]() Citaat:
Ik heb hier trouwens al duidelijk gemaakt dat ik dergelijk gedrag afkeur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar mij het echter om gaat is het totaalverbod waardoor veilige donoren onnodig worden uitgesloten, zoals daar zijn: hetero's die ooit lang geleden eens met een man experimenteerden, homo's die monogaam leven en altijd veilig vrijen met hun partner, of homo's die alleen aan orale seks doen. Iemand die een tijdje in een risicogebied heeft verbleven wordt uitgesloten van donatie maar mag na een tijdje opnieuw bloed geven, een man die ooit seks heeft gehad met een man - veilig of onveilig, oraal of anaal, eenmalig of regelmatig, lang geleden of recent - wordt daarentegen voor het leven uitgesloten en d�*t is totaal ongerechtvaardigd. Hetero-donoren worden naar hun gedrag/verleden/reizen/... gevraagd om te bepalen of ze veilige donoren zijn of niet, homo-mannen daarentegen worden a priori uitgesloten, ook dat is totaal ongerechtvaardigd. Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 25 september 2011 om 16:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Laat me niet lachten. Er zijn er veel meer dan monogame homo's die altijd met een condoom aan met hun parnter vrijen hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is te gevaarlijk om die gradatie die je voorstelt toe te passen. Je stelt voor enkel de homo's die met hun partner met condoom vrijen toe te laten. Daarmee geef je ook impliciet toe dat homoseks gevaarlijker is, en er moeten strengere gedragsregels worden gerespecteerd om de veiligheid van bloed te garanderen. Dus elke fout, vergissing of misstap (die simpelweg niet te vermijden zijn) zal dubbel zo duur komen te staan. In andere woorden, het is zeer begrijpelijk waarom het Rode Kruis het niet ziet zitten, angstig de gevolgen van bepaalde gescheurde condooms te moeten afwachten. Laatst gewijzigd door regenboog : 25 september 2011 om 16:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Homo's die anale seks hebben gebruiken trouwens niet alleen condooms omdat het veiliger is maar ook omdat het - ahum - 'properder' is ( ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Een homo die te maken heeft gehad met een gescheurd condoom zal overigens sowieso, zelfs zonder vragenlijst of verbod, wel weten dat ie enkele maanden moet wachten vooraleer ie uitsluitsel heeft en opnieuw bloed kan geven. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 25 september 2011 om 16:46. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent ook niet van je eerste leugen gebarsten hé?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog steeds beter dan leugens en bedrog te promoten.
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop nu al maar met de dramaqueen uit te hangen. We weten het nu wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De rest van de thread bestaat uit schamper doen over homo's, als maatschappelijk ritueel waarmee je aan je kuddegenoten te kennen geeft dat je zelf zéker geen homo bent.
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 september 2011 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan goed geloven dat je geen bloed mag geven. Als ge daar in uwen blote willy daar verschijnt aan het bloedtransfusiecentrum, is het logisch dat ze je daar weigeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als hetero meer dan x aantal partners hebt gehad, word je ook geweigerd, hoor.
![]() |
![]() |