Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2011, 16:51   #641
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
je bewijst mijn stelling
Welke stelling? Dat dit een complot is?

Nee, gewoon frustratie die de vakbonden en staatsambtenaren zelf gezocht hebben met hun kinderlijke handelingen.
Oud 22 december 2011, 17:10   #642
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
hehe LOL. ik zie de mop wel in. Maar er zijn weldegelijk ambtenaren die werken zenne. Je zal maar in hun plaats zijn en na 20 jaar uitgesteld loon, vaststellen dat ze je ineens nog wat langer gaan laten werken voor datzelfde uitgestelde (maw kleinere) loon om dan je groot pensioen niet te krijgen.
Daar gaat het me inderdaad vooral om. Al die jaren werd er meer van ons loon afgehouden dan van het loon van mensen in de privé-sector, met de belofte dat we aan het eind van de rit konden rekenen op een beter pensioen. Nu blijkt dat we wèl al die tijd extra mochten bijdragen, maar zien we het pensioen aan onze neus voorbijgaan. Dat is pure diefstal!

Dat we wat langer zullen moeten werken met z'n allen, vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Vooral niet voor degenen die administratief werk verrichten. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die zware fysieke arbeid verrichten al veel minder evident is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:11   #643
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Inderdaad. En het ergste is dat de meeste uit de privé zich laten vangen en vrolijk akkoord zijn met de schaar in de ambtenarenuitgaven te zetten. De race naar de bodem. Tot ze zullen merken dat zij de volgende aan de beurt zijn. Jongens, toch.
"Verdeel en heers" blijkt nog steeds te werken...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 december 2011, 17:12   #644
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
"Verdeel en heers" blijkt nog steeds te werken...
Emmerke water over uwen bol gekregen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:13   #645
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
We proberen al jaren om uit te leggen dat dat een leugen is.
En al die jaren ben je daar niet in geslaagd. De reden daarvoor kennen we allebei: het is helemaal geen leugen!

Rest nog de vraag: waarom wil jij persé blijven volhouden dat het wèl een leugen is?

Citaat:
Oud 22 december 2011, 17:15   #646
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Het is nu bijna 2012. We gaan dus minstens werken tot 62 jaar, de N-VA ziet 65 jaar wel zitten, sommigen zelfs 67 jaar. Zijn er ook al plannen die werkgevers dol moeten maken op deze "oudjes"? Zelfs onafgezien van eventuele afschaffingen van anciënniteit e.d., hun productiviteit zal niet (meer) van die aard zijn dat gerechtvaardigd kan worden dat zij jongeren de doorstroming naar de arbeidsmarkt verhinderen.

Wat gaat er dus gebeuren? De ouderen gaan toch nog op vervroegd pensioen, maar onder een andere vorm: 50'ers die hun job verliezen, blijven werkloosheidsuitkeringen behouden tot aan hun pensioen (tenzij de werkloosheidsuitkeringen worden beperkt in de tijd, dan mogen ze creperen tot aan hun pensioen...). Anderen zullen tijdens hun actieve loopbaan "ziek worden" en van het ziekenfonds trekken tot aan hun pensioen. Reken uit je winst...
Inderdaad!

Citaat:
Oud 22 december 2011, 17:16   #647
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Misschien is dit wel wat ze wilden bereiken. Zaai tweestrijd en je kan bereiken wat je wil. Goe bezig
Daar heb je wel een punt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:20   #648
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Het is nu bijna 2012. We gaan dus minstens werken tot 62 jaar, de N-VA ziet 65 jaar wel zitten, sommigen zelfs 67 jaar. Zijn er ook al plannen die werkgevers dol moeten maken op deze "oudjes"? Zelfs onafgezien van eventuele afschaffingen van anciënniteit e.d., hun productiviteit zal niet (meer) van die aard zijn dat gerechtvaardigd kan worden dat zij jongeren de doorstroming naar de arbeidsmarkt verhinderen.

Wat gaat er dus gebeuren? De ouderen gaan toch nog op vervroegd pensioen, maar onder een andere vorm: 50'ers die hun job verliezen, blijven werkloosheidsuitkeringen behouden tot aan hun pensioen (tenzij de werkloosheidsuitkeringen worden beperkt in de tijd, dan mogen ze creperen tot aan hun pensioen...). Anderen zullen tijdens hun actieve loopbaan "ziek worden" en van het ziekenfonds trekken tot aan hun pensioen. Reken uit je winst...
De meerderheid zal gewoon doen wat van hun verlangd wordt.
En de profiteurs zullen altijd de profiteurs blijven.
Het is trouwens ook nog altijd mogelijk om ze te ontslaan, zelfs al zijn ze 60 of zo.
Hebben ze meteen waar ze naar verlangden.
Maar ik ben er zeker van dat naarmate hoe ouder je wordt, het idee van ontslag je minder aantrekkelijk begint te vinden.
Trouwens de wettelijke pensioenleeftijd was en is nog steeds 65 jaar.

Spijtig dat ze de afgelopen jaren zoveel voorkeursmaatregelen genomen hadden voor voornamelijk overheidspersoneel en leraars en zo.
De rest kon toch al altijd de pot op.
Welnu bij deze "welkom in de club".

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2011 om 17:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:22   #649
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zoals jou ouders hard gewerkt hebben, heb ik op 2 jaar na ook altijd privé gewerkt.
Die 2 jaar was ik rijksambtenaar in Nederland en ik kan je vertellen dat ik daar netto 24 € per maand van krijg. Teveel volgens jou?
En wat die wafelijzerpolitiek betreft, laat je Vlaamse voorbeelden eens uitrekenen wat de 7 bestuursorganen en hun administraties, België per jaar meer kosten. Dan met 1 regering.
1 federale, 3 gewesten, 3 gemeenschappen.
Het gaat hier toch over dat er teveel ambtenaren zijn en dat ze bevoorrecht zijn of niet?
Als je al een kostenplaatje maakt, maak het dan volledig.
De wafelijzerpolitiek had zijn prijs, maar het ganse opsplitsen heeft al minstens evenveel gekost en blijft maar door kosten.
Of dacht je dat als alles gesplitst is, Vlaanderen, door zijn inwoneraantal geen 60% van de staatsschuld moet overnemen?
Imho vind ik dat vlaanderen NIETS van de staatsschuld moet overnemen daar zij een nieuwe staat vormen. WalloBrux zal de opvolgerstaat van België zijn en moet dan maar de gevolgen van dragen. Vlaanderen levert al jaren een begroting in evenwicht en is al even lang vragende partij voor hetzelfde in België. Mocht wallonië luisteren naar de meerderheid dan was van schuldencrisis geen sprake.

Wat die 24 euro betreft... na 2 jaar kan u moeilijk meer eisen... u heeft immers helemaal niets opgebouwd... het is te zeggen, u heeft 24 euro per maand opgebouwd.

Laatst gewijzigd door Effect : 22 december 2011 om 17:23.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:35   #650
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Imho vind ik dat vlaanderen NIETS van de staatsschuld moet overnemen daar zij een nieuwe staat vormen. WalloBrux zal de opvolgerstaat van België zijn en moet dan maar de gevolgen van dragen. Vlaanderen levert al jaren een begroting in evenwicht en is al even lang vragende partij voor hetzelfde in België. Mocht wallonië luisteren naar de meerderheid dan was van schuldencrisis geen sprake.

Wat die 24 euro betreft... na 2 jaar kan u moeilijk meer eisen... u heeft immers helemaal niets opgebouwd... het is te zeggen, u heeft 24 euro per maand opgebouwd.
Jammer genoeg gaat Europa niets aan jou of mij vragen, maar die 60% van die 350 miljard
zal moeten betaald worden door Vlaanderen.
Je kan Vlaanderen natuurlijk ook failliet laten verklaren en niet betalen, en vervolgens een Vlaamse gulden invoeren. Maar ik denk dat je dan 350 gulden moet betalen per euro, bij omwisseling.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:39   #651
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het me inderdaad vooral om. Al die jaren werd er meer van ons loon afgehouden dan van het loon van mensen in de privé-sector, met de belofte dat we aan het eind van de rit konden rekenen op een beter pensioen. Nu blijkt dat we wèl al die tijd extra mochten bijdragen, maar zien we het pensioen aan onze neus voorbijgaan. Dat is pure diefstal!

Dat we wat langer zullen moeten werken met z'n allen, vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Vooral niet voor degenen die administratief werk verrichten. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die zware fysieke arbeid verrichten al veel minder evident is...
Vreemd dat dit telkens opnieuw gezegd wordt, maar dat niemand dat kan aantonen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:40   #652
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En al die jaren ben je daar niet in geslaagd. De reden daarvoor kennen we allebei: het is helemaal geen leugen!

Rest nog de vraag: waarom wil jij persé blijven volhouden dat het wèl een leugen is?
Omdat er geen enkel bewijs wordt gegeven dat het wel zo is. Ergo, het is een leugen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:43   #653
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jammer genoeg gaat Europa niets aan jou of mij vragen, maar die 60% van die 350 miljard
zal moeten betaald worden door Vlaanderen.
Je kan Vlaanderen natuurlijk ook failliet laten verklaren en niet betalen, en vervolgens een Vlaamse gulden invoeren. Maar ik denk dat je dan 350 gulden moet betalen per euro, bij omwisseling.
Wisselkoersen zijn maar relevant als je een ijkpunt hebt. Stel dat een euro 300 Vlaamse Ponden waard zijn na de invoering, en Vlaanderen verklaart zich failliet voor alle Belgische schulden die nog in Franken genoteerd zijn (dat zijn er heel wat met lange looptijden!). Misschien crasht de pond dan naar 350 om dan te stijgen naar 100 ponden per euro wegens een boomende economie zonder schuldenlast. Eventueel een zware devaluatie en dan met 20% schuld terug de euro-zone binnentreden. Op 30 jaar moet dat haalbaar zijn voor een partij met perspectief.

Bovendien is vlaanderen het landsdeel dat sinds jaar en dag de belgische/waalse schulden betaalt. Dit kan zeer eenvoudig in rekening gebracht worden en voorgelegd worden bij europa.

Laatst gewijzigd door Effect : 22 december 2011 om 17:45.
Oud 22 december 2011, 17:57   #654
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat uitgesteld loon is een mythe.
Nee.

Citaat:
Oud 22 december 2011, 17:59   #655
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
ok 5 jaar geleden werden die wat opgetrokken.
Maar die 20 jaar d�*�*rvoor, wat doen we daarmee? Gewoon vergeten?
Neen. Ze kregen daarvoor een groter pensioen en daar hebben ze nog steeds recht op.

Soit, de eerste den beste die hier toekomt, zonder nog maar administratief in orde te zijn, de taal spreken laat staan te werken en mee te betalen, die krijgen alles zomaar in de schoot geworpen,
tegelijkertijd zijn wij hier elkaar aan het aanvallen, terwijl we allemaal gekortwiekt gaan worden door de nakende crisis en de maatregelen die men gaat vinden om ze op te lossen.

Denk dus echt niet dat de dikken hunne nest gaan betalen he.
Neenee, die gaan gewoon verder doen zoals ze altijd bezig waren en de centen halen bij de werkende en duidelijk, verdeelde domme massa.
Hear! Hear!

Citaat:
Oud 22 december 2011, 18:01   #656
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En degene die dat niet kunnen omdat ze te weinig verdienen of tegenslag hebben gehad laten creperen zoals in de VS en derde wereld?
In de VS heeft iedereen recht een staatspensioen. Een van de redenen waarom dat land op dit moment in de penarie zit.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 18:31   #657
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat klopt niet meer. Het is, gemiddeld genomen, nog enigszins waar voor het begin van de carrière, maar daarna niet meer.
Bronnen? Cijfers? Bewijzen?

Citaat:
Oud 22 december 2011, 18:39   #658
acR0B0T
Partijlid

Standaard

EN TUSSEN DE stakingen door zijn we gewoon weer bealstingland
Oud 22 december 2011, 18:40   #659
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bronnen? Cijfers? Bewijzen?
Hoe oud bent u eigenlijk? Zeer relevant voor de discussie.
Oud 22 december 2011, 18:49   #660
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Feel free om ze te weerleggen

Wil je daarmee toegeven dat het effectief fabeltjes zijn?
Neen, ik heb het nooit een fabeltje genoemd. Maar fabeltjes doen mensen inderdaad luisteren. (begrijp je nu wat ik bedoel)
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be