![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch wel een ietsje te optimistisch. Op het randje van naief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En voor de rest ga ik niet in op uw slachtofferrol. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Moest het aan mij liggen, dan had ik veel liever gezien dat je je energie in een artikel steekt zoals je hier in het begin hebt gepost, dan dat je de discussie aangaat met Arti. Ze streeft nu eenmaal een ideologie na die niet toelaat dat er op één of ander manier kritiek wordt geven op de multiculturele gedachten. Volgens deze persoon is er geen probleem met culturen of migranten, en als die er dan al is, dan is dat de schuld van de blanken. Deze persoon predikt de absolute gelijkwaardigheid der culturen (hoewel ze van het “eigen cultuur laatst” principe is). Ik vind jou posts echt waardevol, maar de discussies die daar op volgen zijn meestal redundant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de jaren '50 niet als referentie dienen om te stellen dat het allemaal dik in orde is. Ons onderwijs is het meest ongelijke. De socio-economische stand van een kind is nog steeds de meest determinerende factor voor het behalen van een diploma. Citaat:
Jongens dubbelen meer dan meisjes, die groeien op binnen dezelfde gezinnen. Ligt dat dan aan de ouders, die hun dochters meer motiveren? Of aan de taalachterstand? Citaat:
Ga jij nu ook al beginnen met stropoppen! Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Banneling
|
![]() En wat vinden de Indianen van het "multi-culturalisme"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat dit één van de normen en waarden was van de leidende cultuur. Citaat:
Er werd ook gezegd dat er zeer veel gemengde huwelijken zijn. Citaat:
Maar antwoord nu eens. Als men zich aan de wetgeving houdt, is dat niet voldoende? Citaat:
Ik heb geen boodschap aan de materialistische cultuur die nu opgang vindt. Ik vind andere zaken belangrijker. Is het toegestaan? Laatst gewijzigd door artisjok : 25 januari 2012 om 12:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je al eens een collega bezig gehoord over zijn nieuwe auto die hij gekocht heeft. Dat is toch niet altijd "financieel overleven". Idem voor het commerciële circus dat bijvoorbeeld kerstmis of valentijn geworden is. Ik mag inderdaad kiezen hoever ik daarin ga. Ik hoef daarin de leidende cultuur niet te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik maar denken dat het "kerkelijk recht" zo'n beetje interne keukenregeltjes waren, ondergeschikt aan de seculiere wetten! hoe dom kan een mens toch wezen nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, aangezien kindermisbruik mag verzwegen worden, omdat de kerk haar eigen recht spreekt, aangezien vrouwen mogen gediscrimineerd worden voor het priesterambt, moet je niet denken dat het kerkelijk recht ondergeschikt is aan de seculiere wetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en de joden eten kinderkes op zeker hé? maar als enkel moslims halal mogen kelen dat kan natuurlijk geen kwaad. ies koeltoer Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 januari 2012 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |||||
|
![]() Citaat:
De socio-economische status van een kind is nauw gerelateerd aan het opleidingsniveau van de ouders en de schoolprestaties hangen nauw samen met (vooral) het opleidingsniveau van de moeder. Vrouwen met een hoger opleidingsniveau zijn zich veel meer bewust van het belang en de kansen die het onderwijs biedt. Ze zijn dan ook meer geneigd hun kinderen te motiveren voor school. De cruciale factor is dus niet "het onderwijs", maar de attitude van de ouders. "Het onderwijs" staat als middel tot ieders beschikking. Men moet er wel gebruik van maken natuurlijk... Citaat:
Citaat:
Maar bij allochtonen (m.n. Marokkaanse en Turkse scholieren) is die kloof nog opvallender, en daar kun je alweer niet "het onderwijs" voor verantwoordelijk stellen. Daar speelt de attitude van de ouders een rol, hun opvattingen over de opvoeding van jongens respectievelijk meisjes, hun ideeën over de rol van man en vrouw in de samenleving, etc. die ver verwijderd zijn van wat in "onze" samenleving met veel moeite is opgebouwd. Ook taalachterstand hebben ze zelf in de hand: je gaat die natuurlijk niet inhalen door alleen in de eigen kring te blijven hangen (eigen cafés, vzw's, verenigingen), noch door de Vlaamse media te negeren ten gunste van zenders uit het "thuisland". Helaas is dat wat het multiculturalistische discours stimuleert en vergoelijkt. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Het moet de bedoeling zijn dat iedereen een inspanning levert om te voorzien in zijn eigen basisbehoeften (en die van zijn kinderen of andere personen ten laste). Die inspanningen zijn cultureel gedetermineerd: in onze samenleving betekent dat Nederlands leren, een diploma halen en inspanningen doen om door middel van arbeid een eigen inkomen te verwerven. Natuurlijk zijn er mensen die op andere manieren hetzelfde bereiken, maar als je niet tot die uitzonderingen behoort, dien je dus een min of meer vaste weg af te leggen. Eenmaal je die hebt afgelegd, ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil. Dan kun je luxe najagen of verwerpen. Maar die vrijheid heb je dus pas als je de weg hebt afgelegd die nodig is om in je basisbehoeften te voorzien. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 25 januari 2012 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja, dat denk ik dus niet. het artikel van de topic was echt nieuw, verhelderend en van niveau. De daar op volgende discussie is wat we in de andere topics evengoed terugvinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.skolo.org/spip.php?article499&lang=fr Citaat:
Maar die kinderen hebben ook een beperktere woordenschat (waar Nederlands de moedertaal is, hé), komen minder in contact met boeken, krijgen minder speelgoed die hun logisch denkvermogen aan het werk zetten (puzzels, bouwblokken),... Die kinderen hebben al een achterstand al ze op school beginnen. Berusten we daarin of proberen we daar iets aan te doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om mee te kunnen draaien in de maatschappij is de taal kennen een vereiste. Citaat:
Dat stond in verschillende kranten. http://chengetheworld.be/nl/artikels...e-ongelijkheid Citaat:
Maar je schreef "Jammer dat een van de grote verwezenlijkingen van links - de mogelijkheid tot emancipatie, tot scholing, tot economische vooruitgang - door sommige linksen niet meer naar waarde wordt geschat... " |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal er maar geen tekeningetje bijmaken zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het kerkelijk recht enkel voor personeelsleden of in religieuze handelingen gevolgen heeft en het islamitisch recht voor alle geledingen in de maatschappij gled, vergeten we maar even als dhimmies.. Ik behoudt vanaf nu het recht om u te negeren naar goeddunken..ik discuteer liever niet met hypocrieten... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Minister-President
|
![]() Zijn het niet die linkie winkies die zowel de multiculturele samenleving als de integratie onmogelijk maken, door steeds zij die moeten integreren of leren samen te leven een hand boven hun hoofd te houden, uitzonderingsregels te eisen en iedereen met een andere mening als fascist te bestempelen? Daardoor hoeven de vreemden niet te integreren, ze hoeven zelf niet samen te leven. Straten met hun taal, en als ze daarbuiten gaan zorgt de overheden wel voor een tolk, enz enz enz.
Door steeds uitzonderingsregels voor hen uit te vinden worden ze afgeleerd om één te worden met ons, om met ons SAMEN te leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan toch niet ontkennen wat de huidige situatie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Parlementslid
|
![]() Ik zal mijn vraag nog eens herhalen. Misschien dat iemand zich geroepen voelt.
Laatst gewijzigd door F.B. : 25 januari 2012 om 21:34. |
![]() |
![]() |