Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2012, 07:01   #641
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is juist de ontkenning van het recht op leven.
Zeer juist Jan.

Als wij vinden dat anderen niet over ons bestaanrecht mogen oordelen, dan mogen wij ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 09:11   #642
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Zelf vind ik ongewenste zwangerschap op zich altijd een nederlaag waarbij altijd iemand verliest zo de zwangerschap ongewenst blijft. Abortus kan je nooit ongenuanceerd goed praten. Ik denk ook niet dat dit gebeurt.

Maar kan je het écht zo ongenuanceerd blijven veroordelen?

Daarom voor de afschuwelijke, sorry voor het woord, zwart-wit denkers: hoe zit het met de rechten van de vrouw die abortus wenst te ondergaan?

Op welk recht - onrecht gezien vanuit de kant van de vrouw die beslist heeft - beroepen jullie zich om die vrouw te dwingen zich zoveel maanden als een broedmachine - nogmaals sorry voor het woord - te gedragen voor een kind in wording dat ze niet wenste, niet wenst en nooit zal wensen? Op welk recht beroepen jullie zich om deze vrouw te verplichten moeder te worden wat altijd een geweldige impact - die ze niet wenst - op haar leven zal hebben?

Die vrouw krijgt van 'jullie' méér dan een tijdelijke enkelband.

Nochtans heeft ook zij mensenrechten. Onder andere van vrijheid van geweten. Gebruik voor jullie jullie vrijheid van geweten en hoop dat je nooit bij geliefden met het probleem wordt geconfronteerd: je zou misschien nog wel eens van een kale kermis kunnen thuiskomen bij bijvoorbeeld dochter-lief. Laat de vrouwen die anders denken ook hun vrijheid van geweten dat door de wetgever in zijn wijsheid wordt erkend.

Erken de menselijke nood waarin ze verkeren. Ik dacht dat medeleven een hoogstaande menselijke deugd was.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 30 maart 2012 om 09:12.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 09:14   #643
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zeer juist Jan.

Als wij vinden dat anderen niet over ons bestaanrecht mogen oordelen, dan mogen wij ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.
Het draait hem om hoe je 'iemand' invult. Jij ziet dat als een bevruchte eicel, ik zie dat anders. Dat is eigenlijk de kern van de zaak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:56   #644
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Zelf vind ik ongewenste zwangerschap op zich altijd een nederlaag waarbij altijd iemand verliest zo de zwangerschap ongewenst blijft. Abortus kan je nooit ongenuanceerd goed praten. Ik denk ook niet dat dit gebeurt.

Maar kan je het écht zo ongenuanceerd blijven veroordelen?

Daarom voor de afschuwelijke, sorry voor het woord, zwart-wit denkers: hoe zit het met de rechten van de vrouw die abortus wenst te ondergaan?

Op welk recht - onrecht gezien vanuit de kant van de vrouw die beslist heeft - beroepen jullie zich om die vrouw te dwingen zich zoveel maanden als een broedmachine - nogmaals sorry voor het woord - te gedragen voor een kind in wording dat ze niet wenste, niet wenst en nooit zal wensen? Op welk recht beroepen jullie zich om deze vrouw te verplichten moeder te worden wat altijd een geweldige impact - die ze niet wenst - op haar leven zal hebben?

Die vrouw krijgt van 'jullie' méér dan een tijdelijke enkelband.

Nochtans heeft ook zij mensenrechten. Onder andere van vrijheid van geweten. Gebruik voor jullie jullie vrijheid van geweten en hoop dat je nooit bij geliefden met het probleem wordt geconfronteerd: je zou misschien nog wel eens van een kale kermis kunnen thuiskomen bij bijvoorbeeld dochter-lief. Laat de vrouwen die anders denken ook hun vrijheid van geweten dat door de wetgever in zijn wijsheid wordt erkend.

Erken de menselijke nood waarin ze verkeren. Ik dacht dat medeleven een hoogstaande menselijke deugd was.
Ik begrijp dat jij de abortuskwestie, vanuit het standpunt van de moeder benadert. En daar is niks mis mee. Maar het is onvolledig en daarom volgens mij ook niet objectief.

De hoodrolspeler in het abortusverhaal, is volgens mij niet de moeder, maar het kind. En ja, ik weet het, het is ook verkeerd om de abortuskwestie slechts vanuit het oogpunt van het kind te bekijken.

Maar ik denk, hoe afschuwelijk een zwangerschap en een moederschap, van een misschien wel een gehaat kind en een gehate vader; ook kan zijn,..

... het weegt niet op tegen het leven, het mogen leven van iemand.

Daar is iedereen het over eens. Daarom is abortus -als we dan nog van abortus kunnen spreken- na de geboorte ook niet toegestaan. Hoe gehaat het kind of de vader dan wel ook mogen zijn.

The point is, is het kind wel "iemand", voor het geboren wordt? En daar lopen de meningen wat uiteen.

De voorstanders van abortus, beweren van niet, maar onderling zijn ze het er niet over eens, wanneer dat "iets" dan wel "iemand" wordt. Voor sommigen is dat zelfs pas na de geboorte, voor de wetgever op 12 weken in ons land, in andere staten ligt ze soms elders.

De waarheid is echter, dat er geen eigenlijk geen wetenschappelijke consensus is, over wanneer iemand nu echt iemand is. Waar er wel wetenschappelijke consensus over is, is dat de start van de menselijke ontwikkeling begint bij de zygoot; de bevruchte eicel.

De mens is een wezen in voortdurende wording. Een kleuter heeft niet het lichaam dan als waarmee hij werd geboren, en een volwassene, kan ook niet meer in zijn kleuterkledij. Niemand heeft er een probleem mee, dat te erkennen. Maar blijkbaar moet er "ergens" voor de geboorte een grens worden getrokken, om de soms schrijnende situatie van de moeder, zogezegd, te kunnen behelpen.

Men wil de kwestie van het mens-zijn voor de geboorte niet echt kennen. Onbekend is onbemind zei het abortuskind, dat nochthans niet verantwoordlijk is voor zijn bestaan. Er zijn gerede redens om van een mens te spreken vanaf de conceptie. Al was het maar omdat deze bevruchte eicel alles in zich heeft, om mits de nodige zorg, zoals ook baby's nog zorg nodig hebben, zich te ontwikkelen tot een evennaaste medemens.

Trouwens, wanneer het kind wél gewenst is, zal geen moeder het ooit in haar hoofd halen om van "een ding" of van "een iets" te spreken dat in haar groeit. Zelfs als dan de zwangerschp ongewenst onderbroken wordt, zal de moeder het steeds hebben over haar 'kindje' dat zij verloor.

Ook daar heeft niemand een probleem mee.

Het probleem bij ongewenst zwanger zijn, is vooral de zwangerschap zelf. Voorstanders van abortus, verwijten de tegenstanders, de vrouw als een "broedmachine" te zien. In een discussie over dit onderwerp, kan je er prat op gaan, dat dit woord op een bepaald moment zal vallen, waarmee vooral het wanrespect tegenover de vrouw, wordt belicht, alsof een vrouw in de ogen van de tegenstanders niet meer is dan dat.

De waarheid is, dat het lichaam van de vrouw waarin het kindje groeit, de enige overlevingskans is voor het kind en dat dit gegeven, een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Dat zal ook niemand ontkennen, mocht de zwangerschap gewenst zijn.

Alleen in geval van ongewenste zwangerschap, durft men zo ver gaan, dat men die verantwoordelijkheid zelfs gaat verleggen bij het kind, door het kind als een schuldige parasiet die roofbouw zou plegen op het vrouwelijk lichaam, te willen zien.

Niet helemaal eerlijk me dunkt, want het kind is weldegelijk nergens verantwoordelijk voor. De verantwoordelijkheid, om het kind wel of niet te geven wat het nodig heeft, door de natuur te laten begaan of door tegennatuurlijk te gaan handelen, ligt bij de vrouw. Niet bij het kind.

En ja natuurlijk, is het erg, heel erg zelfs, om een ongewenst kind te moeten dragen. Maar laat ons wel wezen. Dat is hoe dan ook maar een tijdelijk ongemak. Hoe traumatisch een vrouw een zwangerschap ook moge ervaren en hoe groot het leed is dat dit met zich zou meebrengen,...

... weegt dit echt op tegen het ontmenselijken van iemand om het gewetensloos te kunnen doden?

Volgens mij niet.

Neemt niet weg dat ik bepaalde gevallen evenzeer heel erg vind. Maar voor mij zijn er geen gevallen, waarbij het zo erg is, dat het het doden van iemand zou rechtvaardigen. Dat is immers voor altijd. Dat is niet te behandelen, te troosten, te begeleiden. Daar baat zelfs geen medeleven meer. Er is geen medeleven met iemand, die niet langer leeft. Een grotere schending van de mensenrechten, bestaat niet.

En dan laat ik nog even buiten beschouwing, wat wij een vrouw aandoen, door haar een levensvisie te verkopen, waarbij mensen, niet altijd mensen zijn? een visie die er maar moet ingepompt worden, om haar te 'helpen' bij het verwerken van haar postabortussyndroom. Mooi "medeleven" is dat...

Paulus.
Oud 30 maart 2012, 13:47   #645
JeeBee
Minister-President

Standaard

Boter aan de galg.

Geen enkel begrip ondanks de zwakke argumentatie die zelfs zaken omkeert.

Het weze zo.

Wel ga je uit de bocht wanneer je abortus 'tegennatuurlijk' noemt.

In de dierenwereld bestaat 'kindermoord' als natuurlijk gegeven, bijvoorbeeld vogels die één jong opofferen om het andere meer kansen te geven. Ook dat is 'leven'.

Ook in meerdere culturen is (was) kindermoord een bekend gegeven.

Maar ja, 'onze' cultuur en 'mijn' idee zijn natuurlijk altijd superieur. En zo kom je in de waan van de dag om alleen maar één standpunt te blijven uitdragen. Blind.

Leven heeft voorrang, zo stel je. Wat er met dat soms onmenselijke leven - bijvoorbeeld bij zware afwijkingen - gebeurt kan je blijkbaar geen barst schelen.

Leven, tot meerdere eer en glorie van de kenners van 'goed' en kwaad'. Terwijl er ook zoiets bestaat als' juist' handelen. Maar daarvoor moet je wel zien. Met empathie, niet met emo.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 30 maart 2012 om 13:49.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 14:10   #646
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boter aan de galg.

Het weze zo.

In de dierenwereld bestaat 'kindermoord' als natuurlijk gegeven, bijvoorbeeld vogels die één jong opofferen om het andere meer kansen te geven. Ook dat is 'leven'.

Maar ja, 'onze' cultuur en 'mijn' idee zijn natuurlijk altijd superieur. En zo kom je in de waan van de dag om alleen maar één standpunt te blijven uitdragen. Blind.

Leven heeft voorrang, zo stel je. Wat er met dat soms onmenselijke leven - bijvoorbeeld bij zware afwijkingen - gebeurt kan je blijkbaar geen barst schelen.

Leven, tot meerdere eer en glorie van de kenners van 'goed' en kwaad'. Terwijl er ook zoiets bestaat als' juist' handelen. Maar daarvoor moet je wel zien. Met empathie, niet met emo.
Ik denk dat je hier toch een aantal zaken door elkaar haalt.

Cultuur, natuur en ethiek zijn drie verschillende dingen.

Je kunt wel spreken over kindermoord in de natuur, wel, dat is géén abortus hé? En dat gegeven komt voor in de natuur zeg je, ok. Tenzij je cijfers hebt over het totale aantal geboorten in het dierenrijk, en cijfers over het aantal kindermoorden in het dierenrijk, heb je geen norm om over normaal of abnormaal te spreken. Dieren hebben geen moreel besef, in tegenstelling tot wijzelf. Vandaar dat ik dit een slecht argument vind.

Ik ben geen cultuurrelativist. Wat in andere culturen gebeurt maakt mijn rekening niet. Kindermoord, en abortus komt en kwam in alle culturen voor (ook de onze). Als dat je argument is... Moord komt ook in alle culturen voor.

Waarom denk je trouwens dat iemand die zijn cultuur superieur vindt, blind is?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 14:28   #647
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boter aan de galg.

Het weze zo.
Dat is niet juist. Ik heb het gehad over behandelen, troosten, begeleiden...

Citaat:

Het blijft evenwel in functie van zoveel als mogelijk "leven".

Citaat:
Je weet hoe zwak dat argument is.

Citaat:
Ik heb jou anders ook nog geen woord horen zeggen over het kind van de rekening... Wie draag hier slechts maar één standpunt uit?

Citaat:

Emo?

Nick Vujicic bewijst dat een leven met zware afwijkingen, nog steeds voor anderen ten zegen kan zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=W5mbl...&feature=share

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 maart 2012 om 14:29.
Oud 30 maart 2012, 14:39   #648
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Cultuur, natuur en ethiek zijn drie verschillende dingen.

Je kunt wel spreken over kindermoord in de natuur, wel, dat is géén abortus hé? En dat gegeven komt voor in de natuur zeg je, ok.
http://www.nature.com/nature/journal.../303059a0.html

Abortus komt wel degelijk voor bij andere dieren dan de mens. Gewoon ter informatie
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 30 maart 2012, 14:44   #649
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
http://www.nature.com/nature/journal.../303059a0.html

Abortus komt wel degelijk voor bij andere dieren dan de mens. Gewoon ter informatie
Dat wist ik niet, bedankt voor de link.
Oud 30 maart 2012, 15:08   #650
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je weet hoe zwak dat argument is.
Ik heb dat 'argument' niet gebruikt om me voor of tegen abortus uit te spreken. Die discussie is hier zinloos.

Ik heb het enkel gebruikt om aan te tonen dat kindermoord - zo noem je abortus toch - NIET tegennatuurlijk is. Het komt bij meerdere diersoorten voor. En bij de mens. Onder andere om het leven - van anderen - een kans te geven.

En wat voorkomt in de natuur is natuurlijk.

Soms moet je kiezen tussen twee kwalen.
Oud 30 maart 2012, 15:33   #651
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De hoodrolspeler in het abortusverhaal, is volgens mij niet de moeder, maar het kind .
er is geen hoofdrolspeler. vrouw en foetus hebben allebei rechten maar die verhoudingen evolueren gedurende de 9 maanden.
in het begin ligt het zwaartepunt bij de vrouw aangezien we nog niet van leven kunnen spreken en gedurende de zwangerschap helt het zwaartepunt over naar het kind. al zijn er situaties waarin zelfs op het einde de rechten vd vrouw de doorslag geven (bvb gezondheidsrisico's vrouw)

het gaat er niet om OF abortus moet kunnen maar wanneer en in welke omstandigheden
wie Autistisch rigide meent dat abortus per definitie en altijd verboden moet zijn ongeacht de omstandigheden die is een paar eeuwen te laat geboren.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 18:31   #652
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat 'argument' niet gebruikt om me voor of tegen abortus uit te spreken. Die discussie is hier zinloos.

Ik heb het enkel gebruikt om aan te tonen dat kindermoord - zo noem je abortus toch - NIET tegennatuurlijk is. Het komt bij meerdere diersoorten voor. En bij de mens. Onder andere om het leven - van anderen - een kans te geven.

En wat voorkomt in de natuur is natuurlijk.

Soms moet je kiezen tussen twee kwalen.
Waarom is wat voorkomt in de natuur natuurlijk? Is dat de regel? Op die manier sluit je uitzonderingen op die regel uit, en wordt het erg moeilijk discussiëren.

Als je zegt dat: "wat voorkomt in de natuur natuurlijk is", is dat compleet irrelevant. Er volgt niks uit, tenzij je aan "natuurlijk' morele -of andere- kwaliteiten zou verbinden, bijvoorbeeld 'goed.

Daaruit volgt dan, bij wijze van voorbeeld: wat voorkomt in de natuur is goed.
Los van het feit dat je deze stelling op geen enkele feiten kunt baseren, wilt dit zeggen dat er geen 'slecht' kan zijn, dat zou tegennatuurlijk zijn, en volgens jou (als ik je niet verkeerd begrepen heb tenminste), zou dat in conflict liggen met 'wat voorkomt in de natuur is natuurlijk'.

Laatst gewijzigd door Raes : 30 maart 2012 om 19:00.
Oud 30 maart 2012, 19:29   #653
JeeBee
Minister-President

Standaard

Veschiet je pijlen niet op verkeerde doelen.

Dat schreef ik aan iemand die het had over 'tegennatuurlijk':

Citaat:

Wat 'vanzelf' in de natuur voorkomt noem ik natuurlijk en niet 'tegennatuurlijk'. Ik kan niet helpen wanneer jij dat anders ziet.

De verbinding tussen natuurlijk en goed heb ik nooit gemaakt. Dat is voor jouw rekening.

Ik verbind aan de natuur geen morele connotaties.

Ik heb wel bezwaren tegen mensen die hun moraal tot dogma verheffen.
Oud 30 maart 2012, 21:02   #654
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veschiet je pijlen niet op verkeerde doelen.

Wat 'vanzelf' in de natuur voorkomt noem ik natuurlijk en niet 'tegennatuurlijk'. Ik kan niet helpen wanneer jij dat anders ziet.
Ik blijf het anders zien "Wat 'vanzelf' in de natuur voorkomt noem ik natuurlijk en niet 'tegennatuurlijk'". Ik denk dat je hier op zich wel gelijk hebt, maar het probleem is dat niet alles wat in de natuur voorkomt, 'vanzelf' voorkomt. Mensen en dieren handelen tegen dat vanzelf in, omwille van machteloosheid. Soms handel je op een manier omwille van de situatie waarin je je bevindt, waar je geen macht over hebt. Terwijl je, in een andere situatie ook anders zou handelen. Daarom dat ik denk dat we wel degelijk over 'tegennatuurlijk' moeten kunnen spreken.

Citaat:
De verbinding tussen natuurlijk en goed heb ik nooit gemaakt. Dat is voor jouw rekening.

Ik verbind aan de natuur geen morele connotaties.
Nee, die verbinding heb je nooit gemaakt, ik ook niet trouwens. Ik vond je argumenten niet juist, in de zin dat er wel van 'tegennatuurlijk' gesproken kan worden. Maar mijn inziens hoort ook dat niet in een morele discussie thuis.

Citaat:
Ik heb wel bezwaren tegen mensen die hun moraal tot dogma verheffen.
Heb je diezelfde bezwaren tegen mensen die jouw moraal tot dogma verheffen? 't Is een vraag, geen verwijt.
Oud 30 maart 2012, 21:04   #655
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het gaat er niet om OF abortus moet kunnen maar wanneer en in welke omstandigheden
wie Autistisch rigide meent dat abortus per definitie en altijd verboden moet zijn ongeacht de omstandigheden die is een paar eeuwen te laat geboren.
²
Oud 30 maart 2012, 21:43   #656
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Heb je diezelfde bezwaren tegen mensen die jouw moraal tot dogma verheffen? 't Is een vraag, geen verwijt.
Dat zal moeilijk kunnen want ik probeer dogma's te vermijden.

Maar mocht dat het geval zijn: ja.

En nog eens: ik ben geen voorstander van abortus maar ook geen fanatiek tegenstander.

Ik ben enkel principieel tegenstander van mensen die met een stokstijf vingertje heen en weer zwaaien ongeacht de omstandigheden. Niemand heeft de waarheid in pacht. Moraalridders allerminst, want hun moraal is gebaseerd op DE waarheid, allé, HUN waarheid.
Oud 30 maart 2012, 23:21   #657
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boter aan de galg.

Het weze zo.

Daar gaan we weer met het nepargument "in de dierenwereld bestaat het ook..." Tja, en dan?

In de dierenwereld bestaat er ook een strijd op leven en dood, waarbij de een de andere opeet. Is dat dan een legitimatie om een ander mens uit de weg te ruimen of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 23:23   #658
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
er is geen hoofdrolspeler. vrouw en foetus hebben allebei rechten maar die verhoudingen evolueren gedurende de 9 maanden.
in het begin ligt het zwaartepunt bij de vrouw aangezien we nog niet van leven kunnen spreken en gedurende de zwangerschap helt het zwaartepunt over naar het kind. al zijn er situaties waarin zelfs op het einde de rechten vd vrouw de doorslag geven (bvb gezondheidsrisico's vrouw)
Waarom zouden we nog niet over "leven" kunnen spreken? Dat is volgens mij geen objectief gegeven wat u daar stelt.

Het aantal situaties waarin een therapeutische abortus moet worden toegepast, zijn dermate miniem dat ze geenszins kunnen worden aangehaald om de huidige abortusregeling goed te praten.
Oud 30 maart 2012, 23:25   #659
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben enkel principieel tegenstander van mensen die met een stokstijf vingertje heen en weer zwaaien ongeacht de omstandigheden. Niemand heeft de waarheid in pacht. Moraalridders allerminst, want hun moraal is gebaseerd op DE waarheid, allé, HUN waarheid.
In welke situaties acht u abortus dan toelaatbaar of (moreel) verantwoord?
Oud 30 maart 2012, 23:41   #660
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In welke situaties acht u abortus dan toelaatbaar of (moreel) verantwoord?
In elke situatie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be