![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer spellings- en grammaticafouten echt te gortig zijn, toont de kandidaat dat hij een verdere kennismaking niet verdient. Want het vermijden van fouten is, zoals nu toch al meermaals gezegd, zeer makkelijk. Gewoon altijd uw CV en brief laten nalezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door RSK : 20 augustus 2012 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Minister-President
|
![]() De beste stuurlui staan aan wal. Laat deze discussie aan de mensen die überhaupt werk hebben en aan de recruiters. Zij hebben een beter beeld van de geplogenheden. Werklozen moeten niet klagen over anderen maar zich afvragen wat ze zelf persoonlijk mis doen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 20 augustus 2012 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Minister-President
|
![]() Het groene boekje beweert niet eens van zichzelf dat het correct nederlands is, dat doen de vele derde partijen die in het groene boekje vertrouwen. Het enige dat het groene boekje claimt, is een eigen interpretatie van de grammaticaregels voor zoveel mogelijk woorden, niet eens nederlandse woorden. In het groene boekje staat bewust het dialecte blaffetuur en het franse camion om aan te duiden dat het vooral geen officiële standaard is.
Feit is wel dat het groene boekje het vertrouwen geniet van de meerderheid van de bevolking, en daardoor de facto een standaard wordt, maar de jure is het groene boekje even waardeloos als Klarekijk's nederlands. Klarekijk heeft qua grammatica echter niet het vertrouwen van bevolking noch politics. De naam is zelfs niet eens groene boekje.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 20 augustus 2012 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of hij iets over drugseffecten zet in zijn CV Laatst gewijzigd door eno2 : 20 augustus 2012 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door RSK : 20 augustus 2012 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat het gewoon fout is van die twee aan mekaar te koppelen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 augustus 2012 om 20:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het gaat verder dan taalfouten, het is echt schrijnend hoeveel mensen die solliciteren voor een administratieve functie geen deftige zin Nederlands kunnen neerpennen. Wij laten mensen altijd een tekstje (een brief o.i.d.) over een onderwerp gerelateerd aan de sollicitatie schrijven. De kandidaten denken dat het om de inhoud gaat, wij gebruiken het vooral als middel om de schriftelijke vaardigheid te testen.
![]() |
#651 |
Minister-President
|
![]() In het groot nederlands dictee schrijft er zelfs niemand zonder fouten,en voor iemand die de gazon komt afrijden,of uw living komt kuisen of de elektriciteit komt aanleggen zal het er wel niet op aan komen zeker of ze alles zonder fouten kunnen schrijven.
![]() |
#652 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het verstandig is om de inhoud van een CV prioriteit te geven. Uiteraard ben ik het ermee eens wanneer het te gortig wordt de prullenmand het eindstation bij uitstek is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Hoofdlettergebruik bij namen (persoonsnamen, plaatsnamen... ) wordt naar mijn ervaringen ook steeds minder gerespecteerd. Ik vind dat 'not done'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk niet, maar vroeger of later komt dat toch ter sprake. Ik ben immers ieder weekend in Nederland. Ik zeg dan eerlijk dat ik in Nederland doe wat in Nederland legaal is, net zoals ik in Duitsland 180 rij op de autobahn. Dat wordt gerespecteerd en heeft geen verdere invloed op mijn job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Minister-President
|
![]() Het gaat wel degelijk om desinteresse in de job, als je niet eens de moeite neemt om je CV en brief te laten nalezen door iemand anders. Een motivatiebrief type je niet op 5 minuten, daar kan een halve dag inkruipen. Bovendien getuigt het van motivatie dat je moeite doet deze correct af te leveren, zelfs als daar hulp voor nodig is. Een correcte brief getuigt deshalve van interesse, motivatie en een krachtig netwerk voorál voor mensen die niet correct kunnen spellen. Je neemt net die extra stap voor je potentiële werkgever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bij ons op het bedrijf (en ook bij bepaalde andere bedrijven hoor) worden open sollicitaties gewoon NIET gelezen, zo simpel is het. Enkele familieleden werken binnen de HR en daar is het net hetzelfde. Er wordt enkel gereageerd op sollicitatiebrieven die inspelen op een vacature. Uw tips zijn goed en terecht, maar als je gelooft dat elk bedrijf de moeite neemt al die open sollicitaties door te nemen, zit je er toch wel naast. Ik ben tevreden met mijn job, en heb altijd gesolliciteerd op functies en bij bedrijven waar mijn profiel en diploma op aansluiten. Bij open sollicitaties spendeerde ik meestal een week per sollicitatie, op de manier die jij beschrijft, liet dan alles nog eens nalezen door een neutrale persoon, maar op 90% nooit een reactie gehad. Ik heb uiteindelijk mijn huidige job gewoon via een ouderwetse vacature gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
- hey Jan (ik noem mijn baas bij voornaam) volgens mij zou het handig zijn als ik een half jaar X studeer, dan kan ik Y en Z voor het bedrijf - OK, laat maar weten hoeveel budget ge nodig hebt Of zelfs: - Effect we willen dat ge dit gaat studeren, ge gaat er twee weken tussenuit zijn dus zorgt dat uw cases afgerond zijn. Zorg dat ge slaagt want dat is een investering van 4000 euro. - OK Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Misschien is men wel hot op de toekomstige jobinhoud maar baalt men van die paringsdans die men daartoe moet opvoeren.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Banneling
|
![]() Ik blijf erbij dat de allergrootste parameter de job zelf is die bepaalt of sommige CV's worden weerhouden of niet op basis van schrijffouten.
Ik zou persoonlijk nooit geen wetenschappelijk genie uitsluiten als kandidaat voor een functie, omdat hij niet correct kan schrijven. Laatst gewijzigd door giserke : 21 augustus 2012 om 10:32. |
![]() |
![]() |