![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Iets wat men dus onmogelijk ergens kan duiden door enkel de teksten over dat concilie te citeren dus. Onrechtstreeks kan dat anders wel hé Thomas van Aquino's verdienste ligt net in het feit dat hij de onderverdieping ( waar de kerk geen wat meer op had of dreigde verloren te geraken ) met behulp van Aristoteles in de leer van de kerk kon integreren. Aristoteles’ uitspraken dienden als doel een rationeel (onderverdieping-)bewijs voor uitspraken van de Bijbel op beide gebieden (zie oa proces rond Galileï). Omgekeerd had je verschillende bijbelse uitspraken die 'juistheid' (euheum) van Aristoteles’ filosofie en kosmologie moesten kaderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige opmerking/vraag was of het an sich ( dus zonder afwegen van twee levens of zonder tralala van verbloemd nakende geluk ) onmenselijk is een ander persoon door dat straatje te laten gaan : verplicht In een ander geval zou zulks meteen onder mishandeling,foltering en mutilatie, zowel lichamelijk als psychisch, geklasseerd worden. Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2012 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen komaan Jan, wees eerlijk IK vroeg gewoon of dat het als onmenselijk te beschouwen viel om iemand te verplichten dat te ondergaan ... onafhankelijk van de verdere materie Is dat zó moeilijk om daar gewoon even op te antwoorden ? Je mag ook gerust neen zeggen hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Uit mijn jarenlange contacten met de Vlaamse afdeling van Pro Vita weet ik immers maar al te goed in welke moeilijke omstandigheden sommige jonge moeders verzeild zijn geraakt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste oplossing? Neen, wel voor sommige mensen de gemakkelijkste oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is juist daar dat jullie, conservatieve gelovigen, in medelijden tekort schieten. Net als bij euthanasie. Terwijl uitgerekend het geloof dient, om het lijden te lenigen (in mijn ogen) Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het goedkeuren van abortus is gewoonweg hetzelfde als het goedkeuren van moord. Abortus is iets voor mensen zonder principes. Abortus moet verboden zijn, zonder uitzonderingen.
Het is werkelijk belachelijk immoreel, dat onze maatschappij er zo luchtig over doet. Maja, de meeste mensen in de politiek hebben dan ook een persoonlijkheidsstoornis. Het zouden weer eens standvastige normen en waarde in onze maatschappij moeten komen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart overduidelijk sentimentaliteit met medelijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan, komt het bij jouw nooit eens op, dat het soms beter is om niet te leven dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het in het leven zetten van zoveel mogelijk ongeneeslijk zieke foetussen heeft inderdaad duidelijk niets met sentimentaliteit te maken. Noch met het verminderen van het menselijke lijden natuurlijk. Goe bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie volop aan valse sentimentaliteit doet, dat ben jij met je eeuwig gejammer over het verlies van al dat onschuldige jonge leven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Banneling
|
![]() Seculiere totale abortushaters zijn nog erger (gestoord) dan religieuze.
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |