Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2013, 23:05   #641
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat weten we helemaal niet... Er is (voor zover de feiten gekend zijn) GEEN sprake van fraude. Geen belastingontduiking. Belastingontwijking - nl. via de wetten het recht op de minst belaste weg toepassen - ja, maar dat doen we allemaal (iedere aftrek - woonbonus, iemand? - is belastingontwijking).
Eigenlijk weten we niets, daar we alles vernemen langs de schaltrompet van het ACW. Journalisten zijn niet of nauwelijks in staat na te gaan of alles wel klopt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:07   #642
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Dit wordt het Waterloo van de N-VA.
Een onbewezen lasterlijke aantijging is niet iets om mee te lachen.
Als ze de meubelen willen redden, kunnen ze maar beter beginnen om de lasteraar de deur te wijzen, de drugsmokkelaars achterna.
Oud 18 december 2013, 23:07   #643
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te weinig belastingen indien het ACW onder de RPB viel. Het ACW wist dat dat het geval kon zijn, maar dat was niet zeker (integendeel, het omgekeerde was waarschijnlijker). Dedecker zei dat er sprake was van fraude. Dat is niet aangetoond.
Nu volg ik toch eventjes niet, hoor. Het ACW huurt de meest gerenommeerde fiscalisten in en toch weten ze niet hoe de belastingsdienst erover zal denken. Mij kan je heus niet wijsmaken dat deze "grote fiscalisten" niet af en toe eens een telefoontje plegen met die overheidsdienst.
Oud 18 december 2013, 23:09   #644
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met andere woorden, er valt het ACW niets te verwijten. Ze wisten daar namelijk van niets.
Mocht het ACW een piepklein bedrijfje zijn waar de vrouw van de ondernemer de boekhouding doet, ja, ik zou het nog geloven.

Nu echter niet.
Oud 18 december 2013, 23:16   #645
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij zit toch in die zuil, kan jij nergens aan geraken?
Hoezo? Ik heb niets van doen met het ACW. Ik ben heel bewust geen lid van om het even welke organisatie die onder de koepel van het ACW valt.
Oud 18 december 2013, 23:17   #646
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En ik denk dat u zich schromelijk vergist. Want als ik goed geluisterd heb in Terzake van vandaag, heeft NVA-er Peter Dedecker al een fikse klacht wegens laster aan zijn broek. NVA-er Jambon heeft geluk, want hij ontsnapt aan de klacht. Zo te zien is het ACW helemaal niet van plan die klacht te laten vallen als ik een verdoken verbitterde Develtere van het ACW zo hoor. Integendeel zelfs.
De brave man zal een beetje rancuneus lopen. Die 9.5 miljoen euro dat doet pijn natuurlijk, zelfs voor een rijke, machtige organisatie als het ACW.
Oud 18 december 2013, 23:18   #647
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Inderdaad, Jan, waarom zouden we Develtere op zijn al niet zo betrouwbaar woord geloven?
Goed dat men in Terzake er op drukte dat het nieuws door de ACW hoorn de wereld wordt ingestuurd. Er werd meermaals gesteld "volgens u...".
Oud 18 december 2013, 23:18   #648
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Ik heb niets van doen met het ACW. Ik ben heel bewust geen lid van om het even welke organisatie die onder de koepel van het ACW valt.
Hoeveel zuilen hebben de katholieken hier dan eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 december 2013 om 23:19.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:20   #649
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De brave man zal een beetje rancuneus lopen. Die 9.5 miljoen euro dat doet pijn natuurlijk, zelfs voor een rijke, machtige organisatie als het ACW.
En niet vergeten: de organisatie is al in herstructurering. Dus, een dergelijk bedrag er bovenop doet geen goed. In het besef dat het allemaal nog erger zou kunnen worden, begrijp ik dan ook waarom het ACW dit voorstel met beide handen aangrijpt.
Oud 18 december 2013, 23:21   #650
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoeveel zuilen hebben de katholieken hier dan eigenlijk?
Er is maar één katholieke zuil, hoor. Alleen stelt dat "katholieke" niet al te veel meer voor. Wel is de macht gebleven.
Oud 18 december 2013, 23:23   #651
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En op welke manier is uw independentisme dan onverenigbaar met het collectivistische nationalisme?
Ik denk niet dat ik gezegd heb dat die onverenigbaar zijn. Ik wou gewoon het onderscheid maken omdat het collectivistische nationalisme uiteraard niet verenigbaar is met mijn libertaire, individualistische en kapitalistische idealen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:24   #652
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als alles in oprechtheid gebeurde, dan valt toch niet uit te leggen waarom er plotseling achterstallige belasting wordt gevorderd.
Toch wel. Dat heb ik reeds gedaan, ik ga het niet blijven herhalen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 18 december 2013, 23:24   #653
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is maar één katholieke zuil, hoor. Alleen stelt dat "katholieke" niet al te veel meer voor. Wel is de macht gebleven.
Dat zal wel.
Met alle flutverhalen die jij over Jezus vertelt , werk jij daar al jaren actief aan mee.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:27   #654
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu volg ik toch eventjes niet, hoor. Het ACW huurt de meest gerenommeerde fiscalisten in en toch weten ze niet hoe de belastingsdienst erover zal denken. Mij kan je heus niet wijsmaken dat deze "grote fiscalisten" niet af en toe eens een telefoontje plegen met die overheidsdienst.
Dat telefoontje plegen, dat noemen ze de rulingscommissie. Ik zeg u inderdaad dat de beste fiscalisten van dit land niet altijd 100% zeker weten hoe de belastingdienst erover al denken. Dat is evident. Nogmaals, het is niet zo zwart-wit zoals u het poogt voor te stellen.

Oud 18 december 2013, 23:29   #655
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Kop in 't zand en vooruit met de geit, Jan.

Oud 18 december 2013, 23:32   #656
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik gezegd heb dat die onverenigbaar zijn. Ik wou gewoon het onderscheid maken omdat het collectivistische nationalisme uiteraard niet verenigbaar is met mijn libertaire, individualistische en kapitalistische idealen.
Ah Ok, welnu, het maakt weinig uit, eerst moet Belgie kapot, daarna zien we wel.
Oud 18 december 2013, 23:41   #657
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat doen die zeker. Sommigen snoeven er zelfs graag over tegen hun cursisten, maakt indruk hee. Overleg tussen fiscalisten en de fiscus maakt deel uit van het kat en hond spel. Men stelt niet zomaar een vraag om vijf minuten later een bindend antwoord te krijgen. Zo simpel is het niet.
Als je zekerheid wil, moet je een ruling onderhandelen. Moeilijk, en lukt niet altijd.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:44   #658
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u niet begrijpt wat circulaires zijn. Dat zijn geen wetten he.

En zoals ik reeds zei, ik denk niet dat het ACW goesting heeft om in de perceptie 'diegenen te zijn die een boete voor fraude krijgen en daartegen dan procederen'.
Ik veronderstel dat het inwendige nota's zijn. Maw een soort uitleg voor de controleurs hoe ze de wetten moeten interpreteren/toepassen.
Maar als het ACW geen rechtzaak aanspant, dan hebben ze wel de perceptie dat ze ergens schuldig zijn, en dat ze blij zijn om er, met maar 9 miljoen vanaf te komen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:44   #659
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Deze zaak zal onze Peter ofwel "maken" ofwel "kraken".
Volgens mij gaat het ACW deze zaak een stille dood laten sterven, er komt nog een pak shit op hun af met oa Arco. Vergeet niet dat er ook nog een juridische uitspraak moet komen over deze affaire.
Neen neen ACW gaat dit niet meer te boven komen, een naamsverandering kan een beetje helpen maar hun "prominente" rol in onze samenleving is uitgespeeld en zal ook gekortwiekt worden de komende jaren.
Het ACW heeft hier al een tip van de sluier opgelicht. Ze gaan meer functioneren als een netwerk dan als een koepel. Je zou kunnen stellen dat de CM, ACV, etc confederale ledenentiteiten worden van de confederatie ACW.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:46   #660
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Dat heb ik reeds gedaan, ik ga het niet blijven herhalen.
Ja, maar het komt niet geloofwaardig over. Er bestaat zoiets als rechtszekerheid: de fiscus kan niet zomaar eerder goedkeurde elementen later weer herroepen om dan te vorderen. Als de belastingsdienst dat doet, kan iedere burger - dus ook het ACW - in beroep gaan en het desnoods ook voor de rechtbank verder uitvechten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be