![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ergens snap ik dat ook wel hoor. Sommigen onder die 'kritische individuen' haten gewoon andere mensen omdat ze bestaan en zich voortplanten en aldus een bedreiging vormen voor de hoeveelheid biefstuk die ze kunnen eten of de hoeveelheid gsm's ze per jaar kunnen kopen. Het excuus is daarbij vaak overbevolking en het milieu, wat idioot is, gezien deze individuen vaak een levensstijl hebben die alles behalve milieuvriendelijk is.
Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 12 november 2013 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag me eigenlijk af wie van de 'bewust kinderloze' forummers één of meerdere huisdieren hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel en in welke omstandigheden is een andere vraag, maar het gros van de kinderen wordt wel in goede omstandigheden grootgebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sta me toe hier serieuze twijfels over te hebben.
![]() |
#647 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#648 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je mag het gerust weten. Er lopen hier kippen rond. Nou en? Wel vraag ik mij af waarom jij bewust kinderloos wenst te accentueren.
![]() |
![]() |
#649 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De voortplanting is één van die weinige dingen waar mensen in de meeste landen nog vrij in zijn. Dat is in zekere zin vreemd gelet op de problemen die ontstaan door onze aantallen. En dat zijn bijna alle grote problemen waarmee we vandaag geconfronteerd worden. Klimaatverandering (en al zijn afgeleiden: woestijnvorming, stijging zeespiegel, ...) Milieuproblemen (vergiftiging lucht, water en grond) Overbevissing Uitsterven planten en diersoorten Stijging armoede Stijging economische en politieke vluchtelingen (migratie) Transportproblemen (files) Woonproblemen (daklozen) enz... Al deze problemen worden geheel of gedeeltelijk mede veroorzaakt door onze aantallen (mondiaal) die ver boven het optimaal aantal uitgestegen zijn. Je kan al deze problemen apart aanpakken en het bronprobleem ongemoeid laten. Of je kan al deze problemen gelijktijdig aanpakken door het bronprobleem (onze aantallen) te gaan aanpakken. Als men ooit beslist het laatste te gaan doen (hetgeen in feite heel logisch en rationeel zou zijn) dan lijkt bijsturing in het voortplantingsgedrag me humaner dan bestaande mensen om het leven te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf ken ik kinderloze paren die wel één of meerder huisdieren hebben. Ik weet uiteraard niet indien ze bewust kinderloos zijn of indien er omstandigheden meespelen die niet onder hun controle zijn. Diskwijls is het dan zo dat deze huisdieren veel aandacht vergen. Niet in de mate van kinderen maar dit kan soms heel ver gaan. Dan vraag ik me af hoeveel van de argumenten van de bewust kinderloze paren (met huisdieren uiteraard) nog overblijven. Pas op, kippen tellen hierin niet mee. Deze houdt men over het algemeen voor de eitjes en eventueel het consumeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vader kan per definitie minder dingen doen dan een man zonder kinderen. Maar als jij tevreden bent met een burgerlijk leventje dan is dat helemaal goed toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Banneling
|
![]() Neenee, het is pas goed voor Tavek als iedereen doet zoals hem. Enfin, niet per se, maar wie het niet doet is wel een loser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En burgelijke leventje hangt enkel af van kinderen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat jij aanhaalt is niet enkel een teveel aan kinderen maar een teveel aan consumptie. Een koppel zonder kind kan zonder problemen meer belastend zijn voor milieu en maatschappij dan 1 met kinderen. Geld net zo goed voor al de rest wat je opsomt. Een maatschappij is een heel complext iets, iets dat genoeg kinderen nodig heeft om blijvend te functioneren. Teveel is zeer zeker ook niet goed maar te weinig is net zo slecht .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allez, men moet eigenlijk ook niet consistent zijn, maar het is wel best te weten dat men het niet is dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is zeker. En hoe ouder ze worden, hoe meer energie het kost. Kleine kinder, kleine problemen, grote kinderen, grote problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |