Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2013, 12:05   #641
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je geeft alvast het goede voorbeeld op het vlak van elkaar respecteren. Het blijft gewoon een feit dat mensen die kinderen hebben of willen het meestal niet kunnen verdragen dat er ook maar enige kritiek komt op hun keuze.
Ergens snap ik dat ook wel hoor. Sommigen onder die 'kritische individuen' haten gewoon andere mensen omdat ze bestaan en zich voortplanten en aldus een bedreiging vormen voor de hoeveelheid biefstuk die ze kunnen eten of de hoeveelheid gsm's ze per jaar kunnen kopen. Het excuus is daarbij vaak overbevolking en het milieu, wat idioot is, gezien deze individuen vaak een levensstijl hebben die alles behalve milieuvriendelijk is.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 12 november 2013 om 12:11.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 12:17   #642
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geen kinderen, een weldaad.
Wij hebben er bewust ook geen en het moet gezegd, we zijn hoe langer hoe meer tevreden met die keuze.
Als je het krijgen van kinderen puur rationeel beslist kan je er enkel geen nemen. Maatschappelijk past dit echter niet in het huidig kader en je moet je dan inderdaad, ook als koppel, telkens weer, verantwoorden waarom je er geen hebt.
Wel, omdat we er beiden geen willen, reden te over.
De levenslange last en mogelijke miserie weegt niet op tov de sporadische ogenblikken van geluk.
Gelukkig, of eerder jammer genoeg, worden de meeste gemaakt met het verstand van de toekomstige ouders tussen de benen ipv in hun hoofd.
Wat een bijzonder negatieve benadering!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 12:22   #643
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik begrijp die noodzaak tot polarisatie niet. Iemand wil kinderen. Fijn! Iemand wil geen kinderen? Goed voor die persoon. Iedereen kan en mag daar zelf over beslissen. En niemand heeft zich te moeien met de beslissing van een ander. Niemand hoeft zich ook te verantwoorden voor die beslissing, laat staan die beslissing "rechtvaardigen".
Idd, ik snap het evenmin.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 13:03   #644
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Ik vraag me eigenlijk af wie van de 'bewust kinderloze' forummers één of meerdere huisdieren hebben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 13:07   #645
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je geeft alvast het goede voorbeeld op het vlak van elkaar respecteren. Het blijft gewoon een feit dat mensen die kinderen hebben of willen het meestal niet kunnen verdragen dat er ook maar enige kritiek komt op hun keuze.
Ik denk ook niet dat de keuze van het hebben van kinderen op zich kan bekritiseerd worden.

Hoeveel en in welke omstandigheden is een andere vraag, maar het gros van de kinderen wordt wel in goede omstandigheden grootgebracht.
Oud 12 november 2013, 13:07   #646
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat ik met die conclusie er heel dik opzit, als ik mag afgaan op de gepikeerde reacties hier.
Sta me toe hier serieuze twijfels over te hebben.
Oud 12 november 2013, 13:10   #647
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik begrijp die noodzaak tot polarisatie niet. Iemand wil kinderen. Fijn! Iemand wil geen kinderen? Goed voor die persoon. Iedereen kan en mag daar zelf over beslissen. En niemand heeft zich te moeien met de beslissing van een ander. Niemand hoeft zich ook te verantwoorden voor die beslissing, laat staan die beslissing "rechtvaardigen".
Voil�*. Kort en bondig. Meer moet dat niet zijn.
Oud 12 november 2013, 13:15   #648
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af wie van de 'bewust kinderloze' forummers één of meerdere huisdieren hebben.
Ik niet. Ik vraag mij dat niet af. Omdat het niet interessant is.

Maar je mag het gerust weten. Er lopen hier kippen rond. Nou en?

Wel vraag ik mij af waarom jij bewust kinderloos wenst te accentueren.
Oud 12 november 2013, 13:34   #649
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keuzes kunnen maken in alle vrijheid is meestal leuker dan gedwongen worden.
De voortplanting is één van die weinige dingen waar mensen in de meeste landen nog vrij in zijn.
Dat is in zekere zin vreemd gelet op de problemen die ontstaan door onze aantallen.
En dat zijn bijna alle grote problemen waarmee we vandaag geconfronteerd worden.
Klimaatverandering (en al zijn afgeleiden: woestijnvorming, stijging zeespiegel, ...)
Milieuproblemen (vergiftiging lucht, water en grond)
Overbevissing
Uitsterven planten en diersoorten
Stijging armoede
Stijging economische en politieke vluchtelingen (migratie)
Transportproblemen (files)
Woonproblemen (daklozen)
enz...
Al deze problemen worden geheel of gedeeltelijk mede veroorzaakt door onze aantallen (mondiaal) die ver boven het optimaal aantal uitgestegen zijn.
Je kan al deze problemen apart aanpakken en het bronprobleem ongemoeid laten.
Of je kan al deze problemen gelijktijdig aanpakken door het bronprobleem (onze aantallen) te gaan aanpakken.
Als men ooit beslist het laatste te gaan doen (hetgeen in feite heel logisch en rationeel zou zijn) dan lijkt bijsturing in het voortplantingsgedrag me humaner dan bestaande mensen om het leven te brengen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:01   #650
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik niet. Ik vraag mij dat niet af. Omdat het niet interessant is.

Maar je mag het gerust weten. Er lopen hier kippen rond. Nou en?

Wel vraag ik mij af waarom jij bewust kinderloos wenst te accentueren.
Ik vraag het me wel af, en wel daarom.

Zelf ken ik kinderloze paren die wel één of meerder huisdieren hebben. Ik weet uiteraard niet indien ze bewust kinderloos zijn of indien er omstandigheden meespelen die niet onder hun controle zijn.

Diskwijls is het dan zo dat deze huisdieren veel aandacht vergen. Niet in de mate van kinderen maar dit kan soms heel ver gaan.

Dan vraag ik me af hoeveel van de argumenten van de bewust kinderloze paren (met huisdieren uiteraard) nog overblijven.

Pas op, kippen tellen hierin niet mee. Deze houdt men over het algemeen voor de eitjes en eventueel het consumeren.
Oud 12 november 2013, 14:07   #651
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja, ik vraag mij af wat een vrijgezel kan doen en een getrouwde vader niet, buiten achter de vrouwen aanjagen.
Een vader kan per definitie minder dingen doen dan een man zonder kinderen. Maar als jij tevreden bent met een burgerlijk leventje dan is dat helemaal goed toch?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:16   #652
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag het me wel af, en wel daarom.

Zelf ken ik kinderloze paren die wel één of meerder huisdieren hebben. Ik weet uiteraard niet indien ze bewust kinderloos zijn of indien er omstandigheden meespelen die niet onder hun controle zijn.

Diskwijls is het dan zo dat deze huisdieren veel aandacht vergen. Niet in de mate van kinderen maar dit kan soms heel ver gaan.

Dan vraag ik me af hoeveel van de argumenten van de bewust kinderloze paren (met huisdieren uiteraard) nog overblijven.

Pas op, kippen tellen hierin niet mee. Deze houdt men over het algemeen voor de eitjes en eventueel het consumeren.
Omai. Straks heb je de kinderloze psychologie helemaal ontmaskerd! En dan kan je ze beginnen overtuigen!
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:16   #653
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een vader kan per definitie minder dingen doen dan een man zonder kinderen. Maar als jij tevreden bent met een burgerlijk leventje dan is dat helemaal goed toch?
Neenee, het is pas goed voor Tavek als iedereen doet zoals hem. Enfin, niet per se, maar wie het niet doet is wel een loser.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:19   #654
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat een bijzonder negatieve benadering!
Nee, het is slechts een benadering
Oud 12 november 2013, 14:20   #655
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat zou je als vader niet kunnen doen dan als vrijgezel?

En burgelijke leventje hangt enkel af van kinderen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:22   #656
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Neenee, het is pas goed voor Tavek als iedereen doet zoals hem. Enfin, niet per se, maar wie het niet doet is wel een loser.
"Zoals hem " is niet correct.
Oud 12 november 2013, 14:27   #657
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Keuzes kunnen maken in alle vrijheid is meestal leuker dan gedwongen worden.
De voortplanting is één van die weinige dingen waar mensen in de meeste landen nog vrij in zijn.
Dat is in zekere zin vreemd gelet op de problemen die ontstaan door onze aantallen.
En dat zijn bijna alle grote problemen waarmee we vandaag geconfronteerd worden.
Klimaatverandering (en al zijn afgeleiden: woestijnvorming, stijging zeespiegel, ...)
Milieuproblemen (vergiftiging lucht, water en grond)
Overbevissing
Uitsterven planten en diersoorten
Stijging armoede
Stijging economische en politieke vluchtelingen (migratie)
Transportproblemen (files)
Woonproblemen (daklozen)
enz...
Al deze problemen worden geheel of gedeeltelijk mede veroorzaakt door onze aantallen (mondiaal) die ver boven het optimaal aantal uitgestegen zijn.
Je kan al deze problemen apart aanpakken en het bronprobleem ongemoeid laten.
Of je kan al deze problemen gelijktijdig aanpakken door het bronprobleem (onze aantallen) te gaan aanpakken.
Als men ooit beslist het laatste te gaan doen (hetgeen in feite heel logisch en rationeel zou zijn) dan lijkt bijsturing in het voortplantingsgedrag me humaner dan bestaande mensen om het leven te brengen.
nee dat is het niet, je hebt immers kinderen nodig om onze maatschappij draaiende te houden.

Wat jij aanhaalt is niet enkel een teveel aan kinderen maar een teveel aan consumptie.

Een koppel zonder kind kan zonder problemen meer belastend zijn voor milieu en maatschappij dan 1 met kinderen.

Geld net zo goed voor al de rest wat je opsomt.

Een maatschappij is een heel complext iets, iets dat genoeg kinderen nodig heeft om blijvend te functioneren. Teveel is zeer zeker ook niet goed maar te weinig is net zo slecht .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:35   #658
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Omai. Straks heb je de kinderloze psychologie helemaal ontmaskerd! En dan kan je ze beginnen overtuigen!
Oh, daaraan heb ik geen behoefte. Alleen, men moet wel consistent zijn.

Allez, men moet eigenlijk ook niet consistent zijn, maar het is wel best te weten dat men het niet is dan.
Oud 12 november 2013, 14:38   #659
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is zeker. En hoe ouder ze worden, hoe meer energie het kost. Kleine kinder, kleine problemen, grote kinderen, grote problemen.
Oud 12 november 2013, 14:41   #660
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op dit ogenblik een 40-tal..., al zijn het niet allemaal "huis" dieren.

De meeste gered van een zielig en verwaarloosd leven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be