![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een verzameling van dogmatische religie-aanhangers en antitheisten, hoogstaand niveau gegarandeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zomaar iets of iemand geloven, vooral als er heel veel mogelijkheden zijn tot twijfelen, heb ik nog nooit gedaan. Ik heb graag een minimum aan controle, om te kunnen functioneren.
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar t'is wel de wetenschap die de wereld draaiend houdt.
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zijn niet allemaal 'tzelfde !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het 'geloven' an sich is een voor mij niet te vatten aandoening. Geloof begint, waar kennis, of de wil om die kennis te verwerven ontbreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan bijvoorbeeld wel geloven, dat het morgen gaat regen, als de voorbije dagen zeer warm zijn geweest. Je weet dat niet zeker; en je gelooft het ook niet 'zomaa'. je geloof (dat het gaat regenen) komt voor uit een gemaakte analyse; en is gesteund op ervaringen. Geloven <> 'zomaar' geloven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad , dat merk wel eens meer bij o.a. zulke !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is het nu Jan? Gelooft u nu op basis van kennis of niet? Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 29 mei 2015 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is het nu Jan? Gelooft u nu op basis van kennis of niet? Citaat:
Gelooeft u nu op basis van kennis of niet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat de mens niet kon verklaren, was de creatie van een god een mooi alternatief. (God van het licht, god van het vuur, god van de zee ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger werd dat geloof trouwens met geweld afgedwongen. Denken we maar aan de kerkelijke rechtbanken, "heksen"-vebrandingen, inquisitie enz. Een schrift, geschreven na een goddelijke inspiratie ?? Komaan, zoiets krijg je niet meer verkocht.
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herlees even uw beginstelling waarin u lijkt te suggeren dat gebrek aan kennis wordt opgevuld door geloof. Geloof heeft volgens u als bron het gebrek aan wetenschappelijke kennis.
Alleen is daar het geloof niet op gebaseerd. Wetenschappelijke kennis leidt dan ook niet tot ongeloof, wel integendeel. Op dat vlak denk ik altijd aan Bodifée die in een van zijn boeken juist aangeeft dat hij er steeds sterker van het bestaan van een "grote Intelligentie" overtuigd werd, naarmate hij vorderde in de kennis van het heelal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je God niet om bescherming bidden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |