Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2020, 18:17   #641
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mensen die veel riskeren zijn meestal in de situatie waarin ze het bovenstaande kunnen toepassen. Als die mensen ziek worden, is dat omdat ze zelf bewust gekozen hebben niet alle maatregelen te nemen die hen hadden kunnen beschermen. Wat een vrije keuze kan zijn, maar dan moeten ze dat niet op iemand anders steken.
Ik ben het daar niet mee eens Patrick. 10000 van onze doden zijn gevallen in een rusthuis. Je kan die rusthuisbewoners, die echt volledig afhankelijk zijn van hun verzorgers dus helemaal niet verwijten dat ze besmet zijn. Die kunnen daar effectief niets aan doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 18:21   #642
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens Patrick. 10000 van onze doden zijn gevallen in een rusthuis. Je kan die rusthuisbewoners, die echt volledig afhankelijk zijn van hun verzorgers dus helemaal niet verwijten dat ze besmet zijn. Die kunnen daar effectief niets aan doen.
Vandaag de cijfers gehoord. 56% van de doden in rusthuizen. Dat is hallucinant. En het blijkt bij de tweede en derde golf ook niet te lukken om dat daar te stoppen.
Waarom? Moeten we rusthuizen niet meer als ‘ziekenhuizen’ gaan zien met bijhorende hygienemaatregelen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 18:22   #643
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Niet dat ik weet.
Ook dat is een gevaar, we "denken" dat we het weten maar we leren nog alle dagen bij en moeten bijstellen.
En wie verder nadenkt en wat bezig is met de natuur weet dat de natuur "altijd" de baas blijft, "wij" kunnen enkel anticiperen.
Oud 18 december 2020, 18:23   #644
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ook dat is een gevaar, we "denken" dat we het weten maar we leren nog alle dagen bij en moeten bijstellen.
En wie verder nadenkt en wat bezig is met de natuur weet dat de natuur "altijd" de baas blijft, "wij" kunnen enkel anticiperen.
Zolang we het denken en het niet weten, is er geen reden om mensen hun vrijheden in te perken.

De bewijslast rust op degene die beperkende maatregelen wil invoeren.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 december 2020 om 18:23.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 18:38   #645
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat de kans op besmetting via contactoppervlakken klein is, is niet het enige dat in mijn reactie stond hé.

U moet vervolgens ook nog met uw besmet hand uw gezicht aanraken. Waarom ontsmet u uw hand niet voor u dit doet?

'en zonder eten sterf je ook'? Wat bedoelt u daar in hemelsnaam mee?
Dat ik verplicht ben ergens eten te kopen, zonder eten lukt niet dus kom ik mogelijk tussen besmette mensen.
Ik ontsmet zelfs de winkelkar voor ik ze aanraak en heb zelf wegwerphandschoenen aan.
Die houd ik aan tot na het betalen, na ze weg te werpen ontsmet ik terug mijn handen.
Ik heb ook nog geen Corona hé maar ik zie wel veel ongepaste handelingen alleen al in de supermarkt.
Oud 18 december 2020, 18:44   #646
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Juist maar dat zijn dan ook afhankelijken. Afhankelijken moeten de gevolgen ondergaan van hun afhankelijkheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 18:47   #647
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Waar schrijf ik dat ?? Ik gaf enkel een zeldzaam voorbeeld !!
Juist maar je stond te roepen dat HET voorbeeld van waar iemand besmet werd zonder dat hij er zelf voor verantwoordelijk was, een agressie was, en dat mensen die feestjes houden zwaar gestraft moeten worden.

Citaat:
Ik had het over lockdownfeestvierders , en zeker bij herhaling !!
Juist, daar had je het over. Maar die besmetten U toch niet zonder uw eigen onvoorzichtigheid, tenzij ze U agresseren op de manier die je aangaf ?

Als die feestvierders zich allemaal besmetten, wat is daar nu verkeerd mee ? Dat verandert niks voor U. Als zij naar een feest gaan, hebben zij zelf gekozen om een risico te nemen VOOR ZICHZELF. Zij doen niemand anders een risico aan dat die andere niet zelf ook gekozen heeft. Dus waarom zouden die brave feestvierders gestraft moeten worden, daar ze niemand iets misdoen ?

Ik ben het helemaal met U eens dat feestvierders DIE NADIEN MENSEN HUN MASKERS AFRUKKEN EN IN HUN GEZICHT GAAN HOESTEN zwaar gestraft moeten worden, ja. Maar alle anderen die dat NIET doen, gaan niemand iets misdoen.

Waarom wil jij dat die gestraft worden ?
Oud 18 december 2020, 18:50   #648
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zitten veel 18 plussers in hotel ma en pa, en wat ze buitenshuis doen, daar heb je geen zicht op.
Ja, 18+ wel natuurlijk. 25+ al wat minder he. Hoe oud zijn de ouders van een 18+ ? Die zitten niet echt in de voornaamste risico groep he.

En ja, je kan wel degelijk eisen stellen aan een jongere die bij U inwoont en je bent 60+, om afstand te houden met U he, en je kan een masker dragen als die 25+ eens met U wil spreken of zo.

Het zou mij verwonderen dat die mee aan tafel zit om te eten, he. Kan je nog altijd in aparte shiften eten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2020 om 18:50.
Oud 18 december 2020, 18:54   #649
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me eens uit als mijn voorganger het fruit of pakje besmet heeft hoe ik dan moet handelen om zeker niet besmet te raken?
Wel, als jij je FFP2 masker aanhebt, en uw plexi gelaatskap, dan kan jij zonder problemen dat fruit met uw handen vastnemen, en in uw karretje leggen of in een zakje of weet ik veel. Je wordt niet ziek langs je handen he.

Eens je de winkel uit bent, neem je een flesje gel als het al niet in de winkel aangeboden werd, en ontsmet je je handen: klaar.

Thuis kan je dat fruit wassen (dat doe je toch systematisch hoop ik zelfs zonder corona ?). Wat is daar nu moeilijk aan ?

Citaat:
Ik kan dat fruit ter plaatse niet afwassen en het laten liggen is geen optie.
Ik weet het ongeveer maar dan gaan ze weer zagen dat ik veel te lang bezig ben en overdrijf, we moeten practisch blijven.
Maar gij doet gene corona op door uw vel he. Gij moogt dat besmet fruit vastpakken he. Ge moet gewoon nadien niet in uw ogen wrijven, maar dat zult ge niet doen met uw plexi gelaatskap. Als gij nadien gel gebruikt om uw handen te ontsmetten is dat in orde.

De kans dat gij via passieve oppervlakken, zelfs zonder al die maatregelen, besmet geraakt is al heel klein, met gel en een gelaatskap is dat verwaarloosbaar.
Oud 18 december 2020, 18:54   #650
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vandaag de cijfers gehoord. 56% van de doden in rusthuizen. Dat is hallucinant. En het blijkt bij de tweede en derde golf ook niet te lukken om dat daar te stoppen.
Waarom? Moeten we rusthuizen niet meer als ‘ziekenhuizen’ gaan zien met bijhorende hygienemaatregelen?

Toen mijn vader nog niet op pensioen was, vergezelde ik hem af en toe bij zijn werkbezoeken aan 'rusthuizen'.

Wat ik toen zag, was destijds al voldoende om mij te doen besluiten NOG LIEVER DOOD TE VALLEN dan in zo'n 'rusthuis' te moeten wegkwijnen.

Het verwondert mij dan ook niet dat er net daar zo véél doden vallen.

Dat hoeft zelfs niet eens met 'corona' te maken te hebben, trouwens.

Ik kan me bijvoorbeeld héél goed inbeelden hoe de extra 'stress' die er heerst ten gevolge van ondermeer het media-circus rond 'Het Virus' en 'De Maatregelen' bij nogal wat fragiele oudjes voor de fatale laatste klap zorgde.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 18:57   #651
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als er producten tussen zaten die aangeraakt zijn door besmette personen dan zit dat beestje ook op die handschoenen en geeft ze ze door.
Maar dat is allemaal geen probleem he. Als gij nadien uw handen met gel inwrijft zijn die niet meer besmet. En ja, als je echt veilig wil spelen moet je thuis natuurlijk alle verpakkingen ontsmetten met een ontsmettingsmiddel. In 't begin van de eerste lockdown deden wij dat ook. Fruit afspoelen, verpakkingen voor de frigo/diepvriezer met ontsmettingsmiddel afwrijven (terwijl je dat doet wegwerp handschoenen aandoen he), en niet-bederfbare dingen 2 dagen laten staan.

Dat is allemaal overkill, maar het garandeert U wel dat ge nooit via gelijk welk besmet spul zelf besmet zult geraken. Ook al doet ge dat niet is de kans piepklein, maar je ziet dat de mogelijheid bestaat om zeker te spelen.
Oud 18 december 2020, 19:14   #652
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is veel meerdan alleen fuiven, jongeren mogen in real life zelfs geen lief meer zoeken. Wat voor Orwelliaans gedoe is me dat zeg.
Ja, dat is wellicht nog de ergste consequentie.
Het leven is zo al hard bijwijlen; en nu zeker.
Maar het moet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 19:17   #653
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar het moet.
Helemaal niet. Het dient zelfs tot niks.

Kijk: het gros van de doden zijn oude mensen. Die zijn ziek geworden omdat ze niet voorzichtig waren. Meer is daar niet aan.

Er zijn zo goed als geen jonge mensen dood. Bijna geen in het ziekenhuis. Die zijn ziek geworden zonder last te veroorzaken. Het is niet hun schuld dat die oude mensen zich laten besmetten hebben omdat ze niet voorzichtig genoeg waren he.

Het is niet die jonge gast die zijn lief bezocht die doodgegaan is. Het is die ouderling die zich laten besmetten heeft toen hij met andere mensen is gaan eten, en dus onvoorzichtig was.

Maar men kan hem begrijpen: men heeft hem WIJSGEMAAKT dat hij niet moest opletten, want dat het was omdat die jonge gast zijn lief bezocht, dat hij ziek ging worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2020 om 19:19.
Oud 18 december 2020, 19:50   #654
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist maar je stond te roepen dat HET voorbeeld van waar iemand besmet werd zonder dat hij er zelf voor verantwoordelijk was, een agressie was,
Hoow hoow hoow !!
De agressie is enkel de degene die het slachtoffer overvalt en bespuugt !!
Maar feitelijk ook op lockdownfeestjes , want ook al niet agressief ....
in zo'n geval treft iedereen schuld die aldaar corona oploopt ,
daar ga ik mee akkoord !!

Citaat:
en dat mensen die feestjes houden zwaar gestraft moeten worden.
Wel , mensen die lockdownfeestjes houden , die wel !!

Citaat:
Juist, daar had je het over. Maar die besmetten U toch niet zonder uw eigen onvoorzichtigheid, tenzij ze U agresseren op de manier die je aangaf ?
Klopt , zij besmetten mij niet , maar stel dat er een kind van u bij zit ??
Of iemand , bv een familielid , heeft een ongeluk , niks van aantrekken ,
want gij bent er niet bij betrokken !! Of uw ouders sterven , niks van aantrekken !!

Citaat:
Als die feestvierders zich allemaal besmetten, wat is daar nu verkeerd mee ? Dat verandert niks voor U. Als zij naar een feest gaan, hebben zij zelf gekozen om een risico te nemen VOOR ZICHZELF. Zij doen niemand anders een risico aan dat die andere niet zelf ook gekozen heeft.
Op zich zou het geen zak uitmaken dat ze mekaar besmetten en kapotvallen !!
Maar zolang ze vrij kunnen rondlopen , zijn ze een (eventueel) gevaar voor de rest !!

Citaat:
Dus waarom zouden die brave feestvierders gestraft moeten worden, daar ze niemand iets misdoen ?
Wat bedoelt u met brave feestvierders ??

Citaat:
Ik ben het helemaal met U eens dat feestvierders DIE NADIEN MENSEN HUN MASKERS AFRUKKEN EN IN HUN GEZICHT GAAN HOESTEN zwaar gestraft moeten worden, ja.
Mooi , dan ze we het daar toch over eens !!

Citaat:
Maar alle anderen die dat NIET doen, gaan niemand iets misdoen.

Waarom wil jij dat die gestraft worden ?
Er worden regels (wetten) opgesteld , wie deze volgt , is niet strafbaar !!

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...-ik-had-honger
https://www.kvakadvocaten.nl/strafre...-wegens-honger

https://www.google.be/search?q=diefs...el+zuuke&meta=

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 19:51   #655
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist maar dat zijn dan ook afhankelijken. Afhankelijken moeten de gevolgen ondergaan van hun afhankelijkheid.

Indien "afhankelijken maar moeten afhangen van hun afhankelijkheid" moeten we direct de grenzen sluiten.
Zieken hoeven we dan ook niet meer te verzorgen, werklozen en zwakkeren niet meer te helpen, OCMW afschaffen enz.
Ik betaal mijn ganse leven al heel veel voor het tegenovergestelde dan.
Niet dat ik dat zo fijn vond maar opgelegd door de democratie, het mens zijn en de overheid.
Dat is nu hetzelfde met die Corona waar ook velen niet met alles akkoord zijn maar er is voorlopig geen betere oplossing.
Oud 18 december 2020, 19:53   #656
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Indien "afhankelijken maar moeten afhangen van hun afhankelijkheid" moeten we direct de grenzen sluiten.
Zieken hoeven we dan ook niet meer te verzorgen, werklozen en zwakkeren niet meer te helpen, OCMW afschaffen enz.
Ik betaal mijn ganse leven al heel veel voor het tegenovergestelde dan.
Niet dat ik dat zo fijn vond maar opgelegd door de democratie, het mens zijn en de overheid.
Dat is nu hetzelfde met die Corona waar ook velen niet met alles akkoord zijn maar er is voorlopig geen betere oplossing.
Die is er wel.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 19:54   #657
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de grond ben ik het daarmee eens. Maar mijn punt was niet eens dat. Het punt is dat als we dan al dingen doen voor afhankelijken, zij maar tevreden moeten zijn met wat zij krijgen. Als het zo is dat bij "afhankelijk zijn van een rusthuis" hoort "risico op besmetting", dan is dat maar zo.

Dat is trouwens altijd al het geval geweest, want het zijn voornamelijk ook mensen in rusthuizen die aan griep sterven omdat ze besmet worden door hun verzorgers. Dat hoort daar nu eenmaal bij.

Het zou nogal eigenaardig zijn dat die afhankelijken ook nog extra eisen te stellen hebben die zo ver gaan dat we daar de burgervrijheden zouden voor gaan inperken van mensen die hen die steun aanbieden.
Oud 18 december 2020, 19:55   #658
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk moeilijk een SLECHTERE "oplossing" te bedenken, maar met een beetje fantasie kunnen we er toch bedenken. Bijvoorbeeld, we zouden alle mensen die nog geen corona opgedaan hebben, kunnen doodschieten. Dat zou inderdaad nog een slechtere oplossing zijn. Maar ze zou het voordeel hebben dat niemand zich nog zorgen moet maken ook.

Er zijn in elk geval 2 voor de hand liggende betere oplossingen.

De eerste is/was van alles te laten waaien. 200 000 doden zijn minder erg dan wat men nu doet. En er gaan niet eens 200 000 doden vallen, maar zelfs al vallen die er, dat zou beter zijn.

De tweede is van alle mensen die serieus risico lopen, zeg 60+, af te zonderen. Dan zouden er zo goed als geen doden vallen (een paar duizend) en zouden de ziekenhuizen nooit overbelast geraken.

Dat zijn twee oplossingen die al veel en veel beter zijn dan de huidige. Omdat ze in beide gevallen veel en veel minder schade veroorzaken aan de maatschappij dan het huidige bilan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2020 om 19:58.
Oud 18 december 2020, 19:59   #659
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou nogal eigenaardig zijn dat die afhankelijken ook nog extra eisen te stellen hebben die zo ver gaan dat we daar de burgervrijheden zouden voor gaan inperken van mensen die hen die steun aanbieden.
Die afhankelijken hebben het recht om eisen te stellen.
Ze hebben uiteindelijk hun ganse leven belastingen betaald om hun onkwetsbare kinderen een toekomst te bieden.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 december 2020 om 20:07.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 20:04   #660
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kijk: het gros van de doden zijn oude mensen. Die zijn ziek geworden omdat ze niet voorzichtig waren. Meer is daar niet aan.

Howhow Patrick .....
Trek wat u daar vertelt door naar de voetgangers, fietsers en automobilisten.
Daarna naar de IC met de Covid patiënten, ik vraag me dan wel af of we nog in een beschaafde wereld leven?

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 18 december 2020 om 20:05.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be