Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2021, 13:50   #641
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Verwachten de raketlanceerders in Gaza eerder een half pakske slaag ?
in een normaal conflict gaat men niet een persgebouw platbombarderen en 60 tal kinderen als casual damage beschouwen
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 16:04   #642
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dit is het gevolg van 14 000 ton aan TNT op 1 plek.

Dit is het gevolg van 24u en een kleine 4000 ton aan bommen.

Ik denk niet dat Gaza daar van heeft mogen genieten. Wat de VN ook beweert.
Alles minder dan die voorbeelden zijn geen aanvallen? maar zelfverdediging?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 16:09   #643
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens mij gaat niemand in het kernkabinet van Israël, noch in dat van de VS er ook maar één seconde slaap voor laten dat jij dat niet wil geloven.

Dat is niemands zorg. Of Israël de lokalisatie van die Hamas cel met hun GPS jammers nu via technische middelen, of via betaalde palestijnse informanten wist te bekomen is HUN zaak. Dat gaan ze heus niet publiek maken.

Dat is volgens mijn aanvoelen de reden dat men er de nadruk op legde dat de israëlische info over die building & de Hamas doelen daarbinnen, door hun veiligheidsdiensten zijn overgemaakt aan de veiligheidsdiensten van de VS, zodat alles (bewust) undercover kan blijven.

Er komen met quasi zekerheid nog conflicten, niemand wil zijn bronnen verbranden.

Wat de rest v/d wereld daarover denkt, weegt niet door tegenover het doel van enkel te kijken naar de eigen veiligheid en wat daarvoor moet gedaan worden.
Israel mag dus liegen van u en claimen dat ze bewijs zullen tonen. Ze hoeven geen enkele verantwoording af te leggen over de legitimiteit van hun doelen. Dat ze dat niet doen is niet best voor hun geloofwaardigheid .
Oud 2 juni 2021, 16:17   #644
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nogmaals... ze mogen voor mijn part doen wat ze willen, maar moeten er natuurlijk ook wel de gevolgen van dragen. Het een gaat samen met het ander hee.

De 'internationale status' van Gaza interesseert me evenveel als wat de VN zegt over de Rohingya, of over de koerden, de oeigoeren. Nobody cares. Dat zijn oefeningen in nutteloosheid, iedereen weet dat er niets gaat veranderen.
Alleen dat wat Israel zegt geloofd u dus , dan is het wel van belang . Met die B..S over het beindigen van de bezetting van Gaza in 2005 hoeft u bij mij niet aan te komen.

Er gaat vooral niets veranderen aan situaties als we wegkijken !
In het geval van Gaza wil u niet eens dat het gaat veranderen.
U vind kennelijk dat de wereld zich niets moet aantrekken van mensonterende situaties waar dan ook ter wereld .
U had in 42 gezegd " die joden interesseert niemand. Dat zijn oefeningen in nutteloosheid, iedereen weet dat er niets gaat veranderen.
Oud 2 juni 2021, 16:43   #645
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn oefeningen in nutteloosheid, iedereen weet dat er niets gaat veranderen.
En hoe zit het dan met de talloze voorbeelden van onderdrukkingen uit het verleden die er nu niet meer zijn ?
Die zijn er niet meer omdat er iets veranderde, denk aan bv het verschrikkelijke bewind in Roemenië .

Nog even over terrorisme : in geen enkele definitie staat dat het acties tegen een staat betreft ! zoals u dat zei.

Er bestaat geen enkele twijfel over dat ook Israel terrorisme toepast, en war crimes begaat. Laten we daar niet hypocriet over doen.

Waarom is het bombarderen van landbouwgrond waar niemand aanwezig is bijvoorbeeld , een vorm van selfdefence door Israel?
Oud 2 juni 2021, 17:25   #646
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israel mag dus liegen van u en claimen dat ze bewijs zullen tonen. Ze hoeven geen enkele verantwoording af te leggen over de legitimiteit van hun doelen. Dat ze dat niet doen is niet best voor hun geloofwaardigheid .
Ik heb je al een keer of honderd laten weten dat begrippen zoals 'dit mag van U, of dat mag van U niet' inhoudsloos en nutteloos zijn.

Geen enkele staat trekt zich een morzel aan van wat ik daarover denk, noch wat jij daarover denkt.

Als het over nationale veiligheid, veiligheid van eigen burgers, en territoriale integriteit van eigen land gaat, primeert dat wat mij betreft op alles.

Als Hamas Israël aanvalt, doet Israël wat zij militair nodig achten voor Hamas zo hard mogelijk te raken. Alle andere bedenkingen zijn daarbij van secundair belang.

Als ze echter de (verregaande) stap nemen om een gebouw waar de pers zit te bombarderen, vind ik het logisch dat zij aan grote broer, grote vriend VS via beveiligde kanalen de nodige info en bewijzen geven van het bepalen van hun militair doelwit.

Maar waarom zouden ze verder gaan ? Wat ze ook presenteren van overtuigingsstuk, om puur tactische redenen gaan de andere sterke machten in de veiligheidsraad dat toch afkeuren. Waarom ? Omdat israel de nummer 1 bondgenoot is van de VS in die regio.

En naar alle waarschijnlijkheid gaan ze binnen enkele jaren nog soortgelijke operaties moeten uitvoeren, dus VOORAL niet publiek maken hoe zijn aan die specifieke info geraken.
Niemand is bezig met de Gazanen, dit is zuiver een machtsspel.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 juni 2021 om 17:28.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 17:52   #647
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen dat wat Israel zegt geloofd u dus , dan is het wel van belang . Met die B..S over het beindigen van de bezetting van Gaza in 2005 hoeft u bij mij niet aan te komen.

Er gaat vooral niets veranderen aan situaties als we wegkijken !
In het geval van Gaza wil u niet eens dat het gaat veranderen.
U vind kennelijk dat de wereld zich niets moet aantrekken van mensonterende situaties waar dan ook ter wereld .
U had in 42 gezegd " die joden interesseert niemand. Dat zijn oefeningen in nutteloosheid, iedereen weet dat er niets gaat veranderen.

Ik denk dat ik mijn standpunt al voldoende keren duidelijk gemaakt heb :
-israël heeft de onvoorstelbare stommiteit gedaan om in de val van de egyptenaren te lopen, die van hun eigen lokale 'zigeunervolkje' in Gaza afwilden en hun kans zagen (en genomen hebben) nadat israël (o.a.) Gaza in de nasleep van de oorlog van 1967 veroverde.
Die slimme jongens van Egypte hebben bij het onderhandelen van de vrede in 1979 met Israël beslist dat ze Gaza 'niet terug wilden' en de onnozelaars van Israël zijn in de val gelopen, omdat ze druk ervaarden van hun eigen religieuze pijpekrullen-zeloten die in Gaza kolonies hadden gesticht.

Egypte was ervan af, Israël had de ellende binnen genomen. De stommiteit van de eeuw. Ik blijf het tot op vandaag de grootste flater van de staat Israël noemen.
-na meer dan duizend israëlische dodelijke slachtoffers van Gaza terreur met exploderende bussen en pizzerias of night clubs is de zaak finaal (en volgens mij voor altijd) verziekt.
-toen dan ook nog bleek dat een terror beweging via verkiezingen een meerderheid haalde, weet je dat de volgende fase enkel nog bestaat uit afrikaanse toestanden en slachtpartijen.
-Fatah (= het reguliere regime) is binnen de kortste keren gedecimeerd, ze smeten ze zelfs van daken af of knalden ze af
-Israël besefte dat het verhaal over was in die wildernis, en besloot hun eigen religioten met hun bijbelse verhalen te negeren en dwong ze manu militari om gaza te verlaten.
-daar stopt het voor israël.

-jammer genoeg stopte het niet, en bleef de terreur opspelen
-dan is het gevolg : genadeloze strijd, met maar één doel : winnen.

Al de rest is vervolg op de laatste zin.

Het laatste conflict toont aan dat Israël de strijd eigenlijk met 2 vingers in de neus kan winnen, dus ze gaan ZEKER niets veranderen.

Ceasefire, en gecontroleerde demilitarisering, of hellhole for ever.
Oud 2 juni 2021, 18:13   #648
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Alles minder dan die voorbeelden zijn geen aanvallen? maar zelfverdediging?
Neen, het is maar om aan te tonen dat de propaganda die u verspreid nogal hard tegen de realiteit aanloopt.

10 000 ton bommen op Gaza, op een paar weken tijd, en er ligt geen stoeptegel meer, alleen puin. Langs de andere kant, dat is wat u al jaren beweert.

Die Gazanen zijn nogal mirakelwerkers, op korte tijd terug betonnen gebouwen uit de grond stampen, zonder deftige, betrouwbare aanvoerlijnen van goederen daarvoor, en ondertussen nog tijd vinden om 1000den manjaren aan vuurpijlmaken te besteden.

Om dan terug naar het neolithicum gebombardeerd te worden....
Oud 2 juni 2021, 18:21   #649
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe zit het dan met de talloze voorbeelden van onderdrukkingen uit het verleden die er nu niet meer zijn ?
Die zijn er niet meer omdat er iets veranderde, denk aan bv het verschrikkelijke bewind in Roemenië .

Nog even over terrorisme : in geen enkele definitie staat dat het acties tegen een staat betreft ! zoals u dat zei.

Er bestaat geen enkele twijfel over dat ook Israel terrorisme toepast, en war crimes begaat. Laten we daar niet hypocriet over doen.

Waarom is het bombarderen van landbouwgrond waar niemand aanwezig is bijvoorbeeld , een vorm van selfdefence door Israel?
Whataboutisms gaan geen fundamentele gegevens veranderen.
Een land(je) met een (uiterst kleine) bevolking en een (uiterst klein & smal) grondgebied dat in zijn korte historiek drie officiële oorlogen onderging, en won, en nog een officieus conflict in de war of attrition erbij weet hoe realpolitik werkt.

Eigen veiligheid is de enige prioriteit. Al de rest is bordvulling, chatter, ruis, zinloos.

De problemen met Egypte zijn al lang van de baan, en men lijkt nog altijd niet goed te snappen dat het 'arabische blok' niet meer bestaat en dat verschillende van de meest invloedrijke en rijkste arabische staten ondertussen liever kiest voor vrede met Israël dan voor een heilloze dweperij met de Hamas Gazoenen. Zelfs het machtige Saoudi arabië heeft de facto de Gazoenen laten vallen. De UAE doet het openlijk. Soedan, Marokko...

Mercantilisme en affairisme wint het finaal van dogmatisch gedweep met een 2-staten 'oplossing' die eigenlijk al lang begraven is.

De sjeiks zien liever jets landen met rijke israëli's om zaken mee te doen, dan pauper-revolutionairen die enkel hun levensonderhoud willen door sponsors zien gefinancierd worden omdat ze geen zin hebben om meloenen te kweken en zelf de kost te verdienen. De sjeiks hebben jaren genoeg de riante levensstijl van de Hamas-Gazoenen zitten tolereren en financieren, enkel om te merken dat die laatsten maar één doel hebben : die situatie bevriezen in de tijd omwille van eigenbelang.

Het doorbreken van dat spelletje, is vanaf 2020 een echte gamechanger geweest.

Het is ook deel gevolg, maar ook oorzaak voor de shift van de Gazoenen (eigenlijk bijna homogeen Sunni's) richting sponsor Doha en Iran (Sjia regimes). Die komen nog af met valiezen vol geld.

Terwijl dat theoretisch erfvijanden zijn.

Volgens mij is gaza voor Iran gewoon kanonnenvlees, gekocht, in een proxy-oorlog. Iets waarin zijn echt meesterlijk sterk zijn.

Aangezien je in een soort circelredenering gewoon terug aan je begin een herstart neemt met dat onbewezen lul-verhaal over gebombardeerde boerengrond, ga ik daar niet op reageren.
Er is toen niets substantieel gekomen dan herhalingen van een bericht uit de pallywood-intoxindustrie en nu blijkbaar nog altijd niet.
Oud 4 juni 2021, 18:43   #650
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen veiligheid is de enige prioriteit. Al de rest is bordvulling, chatter, ruis, zinloos.
Een meerderheid aan Israeli's in de westbank / de annexatie er van is de prioriteit, dat valt niet te ontkennen !

Citaat:
De problemen met Egypte zijn al lang van de baan, en men lijkt nog altijd niet goed te snappen dat het 'arabische blok' niet meer bestaat en dat verschillende van de meest invloedrijke en rijkste arabische staten ondertussen liever kiest voor vrede met Israël dan voor een heilloze dweperij met de Hamas Gazoenen. Zelfs het machtige Saoudi arabië heeft de facto de Gazoenen laten vallen. De UAE doet het openlijk. Soedan, Marokko...
Ik heb nog nooit geclaimd dat die andere Arabische landen(de leiders ervan) vrienden waren van de Palestijnen.

Citaat:
Mercantilisme en affairisme wint het finaal van dogmatisch gedweep met een 2-staten 'oplossing' die eigenlijk al lang begraven is.
E nu even heel concreet : waar moet het volgens u naartoe dan?

Citaat:
Aangezien je in een soort circelredenering gewoon terug aan je begin een herstart neemt met dat onbewezen lul-verhaal over gebombardeerde boerengrond, ga ik daar niet op reageren.
Een lul verhaal ?
uit The times of Israel : Roads, as well as agricultural and non-urbanized areas, were pockmarked with 66 craters from ordnance dropped by the Israeli Air Force.
https://www.timesofisrael.com/satell...-ravaged-gaza/

Ik onderzoek zelf m'n claims en gebruik daarbij ook de Israelische media.
Oud 4 juni 2021, 18:54   #651
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het is maar om aan te tonen dat de propaganda die u verspreid nogal hard tegen de realiteit aanloopt.

10 000 ton bommen op Gaza, op een paar weken tijd, en er ligt geen stoeptegel meer, alleen puin. Langs de andere kant, dat is wat u al jaren beweert.
dat is al jaren wat u maakt van wat ik zeg . En dat is geen mening van mij geweest maar data van sateliet foto's. Die heb ik zelfs gegeven , u had kunnen zien hoe groot de schade precies was en waar.
Kennelijk bent u verrast door de enorme hoeveelheden aan puin en bommen, terwijl dat terug te vinden is in elke media die over dit onderwerp publiceert.

Citaat:
Die Gazanen zijn nogal mirakelwerkers, op korte tijd terug betonnen gebouwen uit de grond stampen, zonder deftige, betrouwbare aanvoerlijnen van goederen daarvoor,
Bron?? welke betonnen gebouwen zijn er in korte tijd uit de grond gestampt.

Citaat:
Om dan terug naar het neolithicum gebombardeerd te worden....
Hetgeen u als dom afdoet door gebrek aan voorstellingsvermogen.
Oud 4 juni 2021, 19:08   #652
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://reliefweb.int/report/occupie...ellite-derived

En u verbaast zich dat hamas geld en middelen besteed aan militaire zaken en tunnels . Geld spenderen aan wederopbouw is vaak ook nutteloos omdat het ook weer gesloopt kan worden door bombardementen.

Dr realiteit achter de human shields en selfdefence propaganda valt te herleiden uit dit soort data.
Oud 4 juni 2021, 20:53   #653
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is al jaren wat u maakt van wat ik zeg .
Wat maak ik van wat u schrijft? Dat Gaza, wat volgens u langs de ene kant een welvarende miljoenenstad moet zijn, langs de andere kant een knekelkerkhof wegens de onverbiddelijke Israëli aanvallen.

Ik beseft maar al te goed dat het een puinhoop is, waar een hoopje vrijheidsstrijders de middelen kunnen vinden om Israël te blijven aanvallen (dat de hoofdmoot van die middelen aangevoerd worden van buitenaf, al dan niet met Israëli goedkeuring, is een ander verhaal)
Citaat:
En dat is geen mening van mij geweest maar data van sateliet foto's. Die heb ik zelfs gegeven , u had kunnen zien hoe groot de schade precies was en waar.
En hoe veranderd dat de situatie?
Citaat:
Kennelijk bent u verrast door de enorme hoeveelheden aan puin en bommen, terwijl dat terug te vinden is in elke media die over dit onderwerp publiceert.
Ik blijf aangenaam verrast door de onwil van de Gazoenen om de realiteit te zien.
Maar voor de rest, het veranderd niets aan de realiteit.
Citaat:
Bron?? welke betonnen gebouwen zijn er in korte tijd uit de grond gestampt.
Weinig, daar zowat alle bouwmaterialen voor andere doeleinden zijn gebruikt. Al was het maar om een Hamasiaanse leider zijn zwembad waterdicht te maken.
Citaat:
Hetgeen u als dom afdoet door gebrek aan voorstellingsvermogen.
Voorstellingsvermogen. Man, ik zou dolgraag met u een pint heffen, op een rustige plek, en eens te babbelen over voorstellingsvermogen.
Oud 6 juni 2021, 15:41   #654
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat maak ik van wat u schrijft? Dat Gaza, wat volgens u langs de ene kant een welvarende miljoenenstad moet zijn, langs de andere kant een knekelkerkhof wegens de onverbiddelijke Israëli aanvallen.
Hoezo een welvarende miljoenen stad ?

Citaat:
Ik beseft maar al te goed dat het een puinhoop is, waar een hoopje vrijheidsstrijders de middelen kunnen vinden om Israël te blijven aanvallen (dat de hoofdmoot van die middelen aangevoerd worden van buitenaf, al dan niet met Israëli goedkeuring, is een ander verhaal)
Dat mensen, ook burgers, onder die omstandigheden bereid zijn om veel(voor hun doen, het stelt weinig voor ) te spenderen aan militaire middelen is logisch.

Citaat:
En hoe veranderd dat de situatie?
Was dat de reden dat we er over spraken dan?

Citaat:
Ik blijf aangenaam verrast door de onwil van de Gazoenen om de realiteit te zien.
Zij ervaren en voelen de realiteit zelf, en juist dat zorgt voor de reacties die we zien, deze realiteit ervaart men niet in Israel. Als uw kinderen vermoord worden wil u de daders neerknallen , heel simpel , gaat u dan nadenken over het grote plaatje en de effectiviteit van beleid ? nee u sluit zich aan bij het radicale verzet. (zoals het ook vaak gaat )

Citaat:
Weinig, daar zowat alle bouwmaterialen voor andere doeleinden zijn gebruikt. Al was het maar om een Hamasiaanse leider zijn zwembad waterdicht te maken.
De bouw van heel veel andere zaken is niet eens mogelijk en bv de tunnels hebben hoge prioriteit , dat is logisch. Niet alleen Israel steekt veel moeite en geld in military shit. Hun duizenden malen grotere uitgaven aan hier aan is natuurlijk weer geen enkel probleem, maar wanneer een bevolking die werkelijk getroffen wordt dat doet opeens wel.

Citaat:
Voorstellingsvermogen. Man, ik zou dolgraag met u een pint heffen, op een rustige plek, en eens te babbelen over voorstellingsvermogen.
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan wanhoop en uitzichtloosheid ?
Oud 6 juni 2021, 15:56   #655
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo een welvarende miljoenen stad ?
Zou Gaza geen welvarende miljoenstad zijn als Israël niet zou bestaan?

Citaat:
Dat mensen, ook burgers, onder die omstandigheden bereid zijn om veel(voor hun doen, het stelt weinig voor ) te spenderen aan militaire middelen is logisch.
Ergo, die wanhopigen proberen steeds hetzelfde, en krijgen steeds hetzelfde, beloofde resultaat.
Citaat:
Was dat de reden dat we er over spraken dan?
Ik doe dit tussen 2 dingen door. Ik hoop voor u dat u hetzelfde doet.
Citaat:
Zij ervaren en voelen de realiteit zelf, en juist dat zorgt voor de reacties die we zien, deze realiteit ervaart men niet in Israël.
Citaat:
Als uw kinderen vermoord worden wil u de daders neerknallen , heel simpel , gaat u dan nadenken over het grote plaatje en de effectiviteit van beleid ? nee u sluit zich aan bij het radicale verzet. (zoals het ook vaak gaat )
Geen vergelijking mogelijk. Ik heb geen kinderen, en als ik een aanslag plan, gaat dat eerder een Breivikje of McVeigh zijn (maar dan gerichter en groter), en daar wil ik geen hoopje debielen bij betrekken, stel je voor dat er een VS spion of Mossad agent tussen zit.
Citaat:
De bouw van heel veel andere zaken is niet eens mogelijk
Gewoon geen vuurpijlen meer maken of afsteken, en het is al plots wel meer toegankelijk.
Citaat:
en bv de tunnels hebben hoge prioriteit , dat is logisch.
Natuurlijk, die tunnels zijn een extra methode om VS en NGO fondsen af te zuigen naar de zakken van "de leiders".
Citaat:
Niet alleen Israel steekt veel moeite en geld in military shit.
Israël heeft weinig keuze nietwaar. Stel u voor dat Israël morgen onder een nieuw bestuur zou beslissen "volledig Costa Rica" te gaan. Wat dan?
Citaat:
Hun duizenden malen grotere uitgaven aan hier aan is natuurlijk weer geen enkel probleem
Neem het van mij aan dat er politici in Israël zijn die die uitgaven sterk willen verminderen om met de vrijgekomen middelen uw doelstellingen te verwezelijken. Iedereen die Kumbaya zingt.
Citaat:
Maar wanneer een bevolking die werkelijk getroffen wordt dat doet opeens wel.
Als u morgen geen elektriciteit meer krijgt, gaat u heel hard liggen zagen en klagen. Ik daarentegenover zie dat als een uitdaging (en zelfs geen grote)
Citaat:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan wanhoop en uitzichtloosheid ?
Oh, in mijn geval is het gebrek aan ervaring.
Misschien dat ons gesprek bij pot en pint me daar wat in zou kunnen helpen.
Oud 6 juni 2021, 22:32   #656
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou Gaza geen welvarende miljoenstad zijn als Israël niet zou bestaan?
Het bestaan van Israel op zich speelt geen rol , maar hun blokkade en bezetting wel.

Citaat:
Ergo, die wanhopigen proberen steeds hetzelfde,
omdat er geen andere opties zijn ! Zelfs demonstreren is geen optie!
Citaat:
Ik doe dit tussen 2 dingen door. Ik hoop voor u dat u hetzelfde doet.
klopt

Citaat:
Gewoon geen vuurpijlen meer maken of afsteken, en het is al plots wel meer toegankelijk.
De meest soepele versie van de blokkade is al zeer zwaar en onacceptabel. stoppen met vuurpijlen gaat niets opleveren , ze deden dat zo vaak . Nu worden er ook geen vuurpijlen geschoten bv.
Citaat:
Natuurlijk, die tunnels zijn een extra methode om VS en NGO fondsen af te zuigen naar de zakken van "de leiders".
Nee , die tunnels hebben alles met zelfverdediging te maken . Hamas krijgt bovendien geen geld van de VS of NGO's

Citaat:
Israël heeft weinig keuze nietwaar.
precies op dit punt ben ik het totaal niet met u eens .
Citaat:
Stel u voor dat Israël morgen onder een nieuw bestuur zou beslissen "volledig Costa Rica" te gaan. Wat dan?
Ik stel dat niet voor, want het heeft tijd nodig.
Citaat:
Neem het van mij aan dat er politici in Israël zijn die die uitgaven sterk willen verminderen om met de vrijgekomen middelen uw doelstellingen te verwezelijken. Iedereen die Kumbaya zingt.
Stoppen met het plegen van misdaden is Kumbaya zingen?

In Israel bestaan er geen werkelijk linkse partijen in de regering , alleen rechts , rechtser en extreem rechts.

Citaat:
Als u morgen geen elektriciteit meer krijgt, gaat u heel hard liggen zagen en klagen. Ik daarentegenover zie dat als een uitdaging (en zelfs geen grote)
U vergeet even dat u met een accu en energie fanaat van doen hebt .
Het tekort aan electriciteit is bij lange na niet het grootste probleem voor gazanen, slecht één van de vele kleinere problemen.
Citaat:
Oh, in mijn geval is het gebrek aan ervaring.
Misschien dat ons gesprek bij pot en pint me daar wat in zou kunnen helpen.
Dat zou zo maar kunnen ja
Oud 6 juni 2021, 22:42   #657
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Damage assesment Gaza strip mei 2021:

1144 impact kraters in open vlaktes / onbewoonde gebieden?
waarom? allemaal afzwaaiers?
Oud 7 juni 2021, 05:32   #658
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bestaan van Israël op zich speelt geen rol , maar hun blokkade en bezetting wel.
Het was nochtaans de oprichting van Israël die het ginder verklote.
Citaat:
omdat er geen andere opties zijn ! Zelfs demonstreren is geen optie!
Er zijn altijd opties.
Citaat:
De meest soepele versie van de blokkade is al zeer zwaar en onacceptabel. stoppen met vuurpijlen gaat niets opleveren , ze deden dat zo vaak . Nu worden er ook geen vuurpijlen geschoten bv.
Nu worden er geen vuurpijlen afgeschoten omdat de nieuwe levering nog niet binnen is, en de lokale infrastructuur om ze te maken is ook al kapot.
Citaat:
Nee , die tunnels hebben alles met zelfverdediging te maken .
Zelfs Israëli douaniers/grensbewakers zouden het niet toelaten dat de wapenleveringen gezien kunnen worden door een hoernalist. Dat zou pas een afgang zijn.
Citaat:
Hamas krijgt bovendien geen geld van de VS of NGO's
Daarom dat de Gaza leiders een importtax heffen op de goederen die via de tunnels binnenkomen.
Citaat:
precies op dit punt ben ik het totaal niet met u eens .
Er zijn nog wel meer dingen waar we anders over denken hoor.
Citaat:
Ik stel dat niet voor, want het heeft tijd nodig.
Ik eis niet dat u dat voorstel doet. Ik vraag alleen dat u even nadenkt wat het resultaat zou zijn als Israël zou ontwapenen en op zijn Costa Ricaans door zou gaan.
Citaat:
Stoppen met het plegen van misdaden is Kumbaya zingen?
IK heb mijn twijfels dat men er Mambo nr 5 als vredeslied zou gaan gebruiken.
Citaat:
In Israël bestaan er geen werkelijk linkse partijen in de regering , alleen rechts , rechtser en extreem rechts.
En Israël is geen hel op aarde. Wow, alle voorspellingen van de linkse denkers gewoon uit het water geblazen.
Citaat:
Het tekort aan electriciteit is bij lange na niet het grootste probleem voor Gazanen, slecht één van de vele kleinere problemen.
Het grootste probleem van de doorsnee Gazaan is dat ie als pasmunt en geldkoe gebruikt wordt.
Oud 7 juni 2021, 22:15   #659
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was nochtaans de oprichting van Israël die het ginder verklote.
We zijn al 70 jaar verder en nu gaat het toch echt vooral om die blokkade en bezetting.
Citaat:
Er zijn altijd opties.
Voor de Palestijnen niet.

Citaat:
Nu worden er geen vuurpijlen afgeschoten omdat de nieuwe levering nog niet binnen is, en de lokale infrastructuur om ze te maken is ook al kapot.
er zijn er zo vaak geen afgeschoten terwijl men ze wel had.
Citaat:
Daarom dat de Gaza leiders een importtax heffen op de goederen die via de tunnels binnenkomen.
Daarmee krijgen ze nog steeds geen geld van de VS

Citaat:
Ik eis niet dat u dat voorstel doet. Ik vraag alleen dat u even nadenkt wat het resultaat zou zijn als Israël zou ontwapenen en op zijn Costa Ricaans door zou gaan.
En wat toont dat aan dan? Dat Israel wel moet doen wat ze nu doen?

Citaat:
En Israël is geen hel op aarde.
De gaza strook wel.
Citaat:
Het grootste probleem van de doorsnee Gazaan is dat ie als pasmunt en geldkoe gebruikt wordt.
Door Israel, dat wat anderen doen valt daarbij in het niets
Oud 8 juni 2021, 04:39   #660
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn al 70 jaar verder en nu gaat het toch echt vooral om die blokkade en bezetting.
Die blokkade waar Egypte gretig aan meedoet, in ruil voor minder gezeik van de Gazoenen en wat cadeau's van de VS.
Citaat:
Voor de Palestijnen niet.
Vraag dat eens aan de Palestijnen die in Libanon, Jordanië, Egypte, en zowat over de hele wereld leven.
Citaat:
er zijn er zo vaak geen afgeschoten terwijl men ze wel had.
Misschien hebben ze eens gehoord dat ze die beter in massa afvuren, en waren ze eens aan't sparen, zoals een maandje geleden. 4000 stuks. Dat bouwen de Gazaanse raketgeleerden/McGyvers niet op een paar weken tijd.
Citaat:
Daarmee krijgen ze nog steeds geen geld van de VS
Of van landen A tot en met Z+. De vraag is, waar heeft de VN dan al dat geld vandaan om met gulle hand uit te delen?
Citaat:
En wat toont dat aan dan?
Dat u geen antwoord wil geven op de simpele vraag.
Citaat:
De Gaza strook wel.
Voor de Gazoense leiders is het een ander verhaal.
Citaat:
Door Israel, dat wat anderen doen valt daarbij in het niets
Dat is uw mening.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be