![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Banneling
|
![]() Waarom is er zoveel te doen rond Fehriye Erdal en blijft het zo stil rond de ouders van de Voorzitter van het Koerdisch Instituut te Brussel, die vorige week gemarteld en vermoord werden in Turkije ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het geval F.Erdal het geknoei van de Belgische staatsveiligheid (en ook het gekronkel van de Belgische politiek) in het daglicht stelt. Alhoewel de Belgische politiek en staatsveiligheid uiteraard ook liever zou hebben, dat buitenlandse gebeurtenissen hun geknoei naar de achtergrond verdrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Banneling
|
![]() Liggen de Grijze Wolven mede aan de basis van de moord op de ouders van de Voorzitter van het Koerdisch Instituut te Brussel ?
De Grijze Wolven: Een bedreiging voor de publieke orde ![]() De Grijze Wolven worden beschouwd als een gevaarlijke, extremistische organisatie, en niet alleen door hun politieke tegenstanders. Politie- en inlichtingendiensten in heel West-Europa houden de beweging argwanend in de gaten. In België spreken vooral de rellen in Brussel, in 1994 en 1998, boekdelen. Beide malen werden Koerdische huizen, handelszaken en verenigingsgebouwen het doelwit van Turkse jongeren. In 1998 gingen daarbij twee panden volledig in vlammen op. Volgens de Belgische autoriteiten was het geweld duidelijk aangestookt door de Grijze Wolven. Officieel ontkenden die dat, maar in anonieme interviews werd regelrechte oorlogstaal geuit tegen de Koerden. Eind vorig jaar kwam een jonge Antwerpse Turk om het leven in Rotterdam, waar hij deelnam aan een protestactie tegen het gevangenisbeleid in Turkije. Op een zeker ogenblik werden de manifestanten aangevallen door een groep tegenbetogers. De 22-jarige Cafer Dereli uit Merksem, kreeg een mes in de borst geplant en overleed in het ziekenhuis. De Nederlandse politie beaamde dat de moord het werk was van de Grijze Wolven. Een woordvoerster van de Belgische Staatsveiligheid bevestigde dat die instantie de Grijze Wolven als een extremistische organisatie beschouwt, en er alle mogelijke informatie over inwint. "Ten eerste omdat ze een bedreiging vormen voor de publieke orde, zoals die keren in Brussel is gebleken", verduidelijkt ze. "Maar ook omdat ze een nadelige invloed hebben op de Turkse gemeenschap in ons land." De Staatsveiligheid verwijst uitdrukkelijk naar de geldinzamelingsacties die Grijze Wolven onder Turken houden. Financiële steun voor extreemrechts wordt niet enkel op vrijwillige basis gecollecteerd. Meer dan eens is er sprake van regelrechte afpersing. http://www.xs4all.nl/~afa/comite/ http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/belgie.html In 1997 verschijnt bij de Nederlandse Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar "Grijze wolven. Een zoektocht naar Turks extreem-rechts". Het boek veroorzaakte onmiddellijk rumoer en de twee auteurs Stella Braam en Mehmet Ulger, werden met de dood bedreigd en moesten onderduiken. Er werden heel wat kamervragen rond gesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope. Niet dat ik weet. Ik snap dus ook niet hoe iedereen zo kan zitten tieren over die verduivelde smerige terroristen, terwijl niemand weet waar dat proces over ging.
Meervoud heeft dat proces wel gevolgd. Die gevonden wapens waren maar bijzaak, waar het om ging was de vraag of DHKC al dan niet 'terroristisch' genoemd moet worden. Of anders gezegd: dient die strijdbeweging de juiste politieke belangen of niet. Weldra verschijnt er in Meervoud een interview met Paul Bekaert, de advocaat van Erdal, dan zal ik nog iets laten weten ![]()
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvoor bent u precies aangeklaagd? Ik ben in beschuldiging gesteld voor het vertalen van een perscommuniqué van de DHKC. Het communiqué ging over een dramatisch ongeluk met een militante die springstoffen vervoerde. Die zijn per ongeluk afgegaan in een bus, waarbij de militante en drie burgers zijn omgekomen. De DHKC heeft daarom destijds een communiqué gepubliceerd om zich te excuseren tegenover de bevolking. In dit communiqué nam de organisatie de volledige verantwoordelijkheid voor het ongeluk op zich. Je moet weten dat de DHKC in haar 35-jarige bestaan nooit de burgerbevolking heeft aangevallen. Men beschuldigt mij er nu van dat ik dit communiqué heb vertaald. Dat is het enige. Al de rest is een soort “soep” van allemaal zaken die indruk moeten maken op de rechters. Men zegt bijvoorbeeld: “Ja, maar hij is al vijftien of twintig keer opgepakt.” Dat is waar, in tien jaar van activisme heb ik aan honderden manifestaties deelgenomen en dan wordt je soms opgepakt. Maar om nu te gaan zeggen: “Hij is een terrorist want hij is al twintig keer opgepakt!”…
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
niet ? Je kunt evenzeer gaan eisen dat we de belgische staat (en de andere europese staten evenzeer) gaan opgeven en enkel nog luisteren naar het europees parlement.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vooral dan voor diegenen die de donkere toren reeks hebben uitgelezen van Stephen King ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Banneling
|
![]() Gevoelens mag je uiteraard hebben, maar zijn ze feiten waard? Waarom wordt steeds met nadruk over de "linkse" terroriste gesproken? (alsof de SP en PS met dat terrorisme iets te maken zouden hebben!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1/ links 2/ terroriste is hope this helps |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Vreemdeling
|
![]() onze politiekers hebben logisch geredeneerd.
deze vrouw IS LAM. maar hebben niet verder nagedacht MO SLIM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Links, rechts is nu eenmaal een duiding die men wil meegeven, en als men ze meegeeft voor rechts, moet men ze evenzeer meegeven voor links. En daar het over terroristen gaat, zou het zelfs altijd extreemlinks/extreemrechts moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
als rascistisch gewelddadig krapuul worden geschoren. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar verschieten we al lang niet meer van. We verschieten wel als men een extreemlinkse terroristische organisatie omschrijft als een "linkse organisatie". We hadden eerder "organisatie" verwacht.
Laatst gewijzigd door Bob : 11 maart 2006 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Banneling
|
![]() het verbaast me trouwens dat ze nog niet gesubsideerd werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat kunnen mij uw grijze wolven trouwens schelen? Uw antwoord is een filosoof onwaardig. Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Banneling
|
![]() Ze kon bestuurlijk aangehouden worden. En dat voor 12 uur. Genoeg om haar terug te brengen naar haar terroristisch hoofdkwartier, me dunkt.
Conclusie: enkele idioten zijn ontzettend incompetent en kunnen beter politicus worden ipv hoofd van onze steun en toeverlaat, de politie uw vriend!, te blijven... Deze informatie opzoeken kostte mij welgeteld 15 seconden. Maar om voor de hand liggende redenen maak ik daar 15 minuten van. Aan een verloning van 500 € per uur (bruto, u heeft geluk) mag het milde bedrag van 125 EUR. op mijn rekening gestort worden. Tenminste, als u mijn post gelezen heeft. De rest van het forum is vrijgesteld 8) |
![]() |
![]() |