Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2007, 10:34   #641
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Proficiat! Niet alleen kan je slecht lezen, je doet bovendien ook nog eens je nick alle eer aan. Als werknemer die zijn eigen baas is, heb je in ieder geval veel tijd om je ressentimenteel gezeik hier te plaatsen.
Ja, ik heb veel tijd...en wat is jou probleem hiermee? Ik heb hier enkel mezelf aan te danken en heb er ook veel moeite ingestopt.

Jij hebt waarschijnlijk minder tijd en toch plaats jij hier ressentimenteel gezeik. Op kosten van anderen dan nog.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 10:35.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 10:37   #642
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

De meerbelasting die de gewone man moet betalen voor mensen die niet willen werken schaden hen meer dan de grootverdieners of de door jou benoemde parasieten.

Die meerbelasting is het gevolg van de parasieten bovenaan en het is daar dat jij voor betaalt, je moet de zaken weer niet omdraaien hé. Of gaat het niet langer over rendabiliteit misschien ?

Uiteraard, wanneer we enerzijds vereenvoudigen en dan tot de vastelling komen dat er meer werklozen zijn die we vervolgens als een machine terug in het arbeidsproces brengen, dan kan je ook verwachten dat er mensen zijn die dat niet meer aanvaarden. Het onmenselijk en slavenhandel.

Vervolgens mensen die een geweten hebben, beschuldigen dat ze parasiet zijn, legt het immorele karakter van deze maatschappij duidelijk bloot. De wortel aanpakken zijn we te laf voor.

Totaal naast de kwestie dus maar dat zien we dan blijkbaar niet. Het is een ziekte die onze maatschappij kapot maakt.
Oud 14 mei 2007, 10:40   #643
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Nee, ik vraag geen frank van deze klasse. Degene die niet willen werken helpen mee aan de uitbuiting van de zwakkeren.

Intellectuele verstarring is het. De zwakkeren gaan de zwakkeren uitbuiten ? Ondertussen heeft wel 20 % van de rijken 80 % van alle rijkdom in handen.

Geef dan gewoon iedereen meer en dan moeten we er niet langer over mekkeren. Of is dat weer te moeilijk misschien ?

De maatschappij is zwaar ziek, zo simpel is dat.
Oud 14 mei 2007, 10:51   #644
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Illwill,

De meerbelasting die de gewone man moet betalen voor mensen die niet willen werken schaden hen meer dan de grootverdieners of de door jou benoemde parasieten.

Die meerbelasting is het gevolg van de parasieten bovenaan en het is daar dat jij voor betaalt, je moet de zaken weer niet omdraaien hé. Of gaat het niet langer over rendabiliteit misschien ?

Uiteraard, wanneer we enerzijds vereenvoudigen en dan tot de vastelling komen dat er meer werklozen zijn die we vervolgens als een machine terug in het arbeidsproces brengen, dan kan je ook verwachten dat er mensen zijn die dat niet meer aanvaarden. Het onmenselijk en slavenhandel.

Vervolgens mensen die een geweten hebben, beschuldigen dat ze parasiet zijn, legt het immorele karakter van deze maatschappij duidelijk bloot. De wortel aanpakken zijn we te laf voor.

Totaal naast de kwestie dus maar dat zien we dan blijkbaar niet. Het is een ziekte die onze maatschappij kapot maakt.
Idd, de middenklasse betaald alles, dat is wat ik net zeg. Maar de werkweigeraars die toch mooi hun geld gaan afhalen elke maand...daar betaald de middenklasse ook voor. Als je er iets aan wil doen moet je de politiek ingaan, of is dat ook te zwaar werken misschien?

Werken is niet onmenselijk en al zeker niet slavenarbeid. Maar goed, dat zijn de bewoordingen die mensen eraan geven die niet werkwillig zijn en tegen de maatschappij zijn, tot op het eind van de maand de loketten weer opengaan om hun geld te gaan afhalen.

De wortel aanpakken...? En wat doe je dan al om deze wortel aanpakken? Ben benieuwd. Ik vraag mij af wat Eno doet elke dag om de parasieten aan te pakken? Of hij heeft misschien geen tijd.

Totaal naast jou kwestie misschien ja, niet de mijne.

Nogmaals, ik ben geen slavendrijver en ik bied geen onmenselijke werkomstandigheden aan. Maar als Eno het niet wil...tja zijn keuze, maar niet komen klagen dan é.
Oud 14 mei 2007, 10:54   #645
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Nee, ik vraag geen frank van deze klasse. Degene die niet willen werken helpen mee aan de uitbuiting van de zwakkeren.

Intellectuele verstarring is het. De zwakkeren gaan de zwakkeren uitbuiten ? Ondertussen heeft wel 20 % van de rijken 80 % van alle rijkdom in handen.

Geef dan gewoon iedereen meer en dan moeten we er niet langer over mekkeren. Of is dat weer te moeilijk misschien ?

De maatschappij is zwaar ziek, zo simpel is dat.
Idd, zoals ik al zei, de middenklasse voelt het zwaarder dan deze 80% van jou die alle geld hebben. Idd ziekelijk is dat.

Idd, geef gewoon iedereen meer, geef alles maar aan degene die niet willen werken. Wat heeft Eno er nu aan dat de middenklasse die werkt meer krijgt, als je niet wil werken krijg je nog niets é.

Als je niet wil werken ben je ook ziektekiemen van de maatschappij

ps: ooit gehoort van de quote knop of is dat ook het tegenwerken van dit ziekelijke forum?

ps2: Jij hebt ook geen werk en wil er geen?

Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 10:56.
Oud 14 mei 2007, 10:56   #646
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
illwill

Nogmaals, ik ben geen slavendrijver en ik bied geen onmenselijke werkomstandigheden aan. Maar als Eno het niet wil...tja zijn keuze, maar niet komen klagen dan é
Wat nog moet bewezen worden. - dat je geen slavendrijver bent.

Geef mij eens een job van mijn keuze boven de armoedegrens...
als ik in staat ben om er een te doen onder de armoedegrens zes jaar die niet van mijn keuze is, maar een crisisoplossing, dan moet ik daar ook toe in staat geacht worden.

En... Ik klaag zoveel sociale wantoestanden aan als ik wil.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 10:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 10:57   #647
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt toch wakker, je bent slaaf van het systeem maar gaat vervolgens de parasieten verdedigen. De parasieten zitten boven in de maatschappij, niet onderaan.
100% inhoudloos...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 10:57   #648
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
100% inhoudloos...
Maar nee, de kas van de parasieten bovenaan is VOL...
Oud 14 mei 2007, 10:59   #649
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat nog moet bewezen worden. - dat je geen slavendrijver bent.

Geef mij eens een job van mijn keuze boven de armoedegrens...
als ik in staat ben om er een te doen onder de armoedegrens zes jaar die niet van mijn keuze is, maar een crisisoplossing, dan moet ik daar ook toe in staat geacht worden.

En... Ik klaag zoveel sociale wantoestanden aan als ik wil.
Laatste keer kerel, wat is jou keuze? En wat is jou armoedegrens?

Ik help mensen elke dag maar enkele diegene die het willen. Nogmaals, laatste kans...aan jou de keuze, van mij moet het niet, ik heb het niet meer nodig.
Oud 14 mei 2007, 11:02   #650
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ja, ik heb veel tijd...en wat is jou probleem hiermee?
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat je die tijd gebruikt om hier mensen te zitten beoordelen op basis van ideeën die enkel voortspruiten uit je gebrekkige kennis van het Nederlands gecombineerd met slechte wil.

Citaat:
Ik heb hier enkel mezelf aan te danken en heb er ook veel moeite ingestopt.
Ik wil best geloven dat je daar hard voor hebt gewerkt, maar je schijnt niet te beseffen dat zelfs de hardwerkendste mens ook een dosis geluk moet hebben om zover te komen. En dat het maw zonder die dosis geluk wel eens helemaal anders kan aflopen.

Citaat:
Jij hebt waarschijnlijk minder tijd en toch plaats jij hier ressentimenteel gezeik. Op kosten van anderen dan nog.
Hoe je tot die conclusies komt, ontgaat mij volkomen. Maar doe vooral geen moeite om dat pad verder te bewandelen. En zoek misschien eens op wat ressentiment precies betekent...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 11:06   #651
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Laatste keer kerel, wat is jou keuze? En wat is jou armoedegrens?

Ik help mensen elke dag maar enkele diegene die het willen. Nogmaals, laatste kans...aan jou de keuze, van mij moet het niet, ik heb het niet meer nodig.

Ik heb geen armoedegrens. Europa wél.

En, Wat ik ik voor jou betekenen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 11:06.
Oud 14 mei 2007, 11:09   #652
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina

Hoe je tot die conclusies komt, ontgaat mij volkomen. Maar doe vooral geen moeite om dat pad verder te bewandelen. En zoek misschien eens op wat ressentiment precies betekent...
Maar Edina, hoe die gastjes het ressentiment beoefenen, dat is het omgekeerde ressentiment van Nietsche: dat zij Ubermenschen die jaloers op de Untermensch en zijn solidariteits-instituties...

En dat soort ressentiment staat niet in de Van Dale...
Oud 14 mei 2007, 11:14   #653
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat je die tijd gebruikt om hier mensen te zitten beoordelen op basis van ideeën die enkel voortspruiten uit je gebrekkige kennis van het Nederlands gecombineerd met slechte wil.
Ik beoordeel mensen niet op die basis. Ik beoordeel hier mensen die niet willen werken. Als men zonder reden niet eens wil zeggen wat men wil doen en wat zijn competenties zijn dan betekent dit simpelweg dat men niet wil geholpen worden.
De rest van jou posting is gewoon een persoonlijke aanval van jou omdat we al eerder een andere mening hadden, voor de rest dus lucht.

Citaat:
Ik wil best geloven dat je daar hard voor hebt gewerkt, maar je schijnt niet te beseffen dat zelfs de hardwerkendste mens ook een dosis geluk moet hebben om zover te komen. En dat het maw zonder die dosis geluk wel eens helemaal anders kan aflopen.
Waarom zou ik dat niet begrijpen? Heb ik dit ooit tegengesproken? Wil dit automatisch zeggen dat Eno hier de hardswerkende mens is die pech gehad heeft? Hij wil niet eens zeggen hoelang hij gewerkt heeft tot nu toe en wat hij wil doen...komaan é. Komt nog bij dat hij vind dat anderen hem maar moeten subsidieren, dat hij woningen kan weigeren die hem AANGEBODEN WORDEN. Ik moet ze zelf betalen hoor. Jij niet misschien?

Citaat:
Omdat ik eigenlijk de hele dag vrij heb indien ik dat wens. Nee, dat doe ik niet in mijn vrije tijd, kheb wel andere dingen te doen.
Oud 14 mei 2007, 11:14   #654
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraag ik mij ondertussen al in uw plek mee af.
Illwill kan wel redelijk hoog van de toren blazen. Weer iemand die afkomt met jobs die net dat ietsje meer betalen dan een minimuminkomen en niemand uit de armoede/dakloosheid kunnen halen.

@ Illwill, zelfs al had Eno werk... als het zo'n 'goedbetaalde' job is zoals de meeste, hou je nog niet genoeg over om een waarborg van 3 maand bijeen te sparen op korte termijn. Al die tijd gewoon maar verder op straat leven zeker ?
Trouwens :
Geen adres = Geen werk = Geen verblijfsplaats waar dan ook...
of ben je ook zo iemand die nog nooit stilgestaan heeft bij het vicieuse cirkeltje van de armoede ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 11:15   #655
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wederom wil je gewoonweg niet. Mij goed.

Jij wil gewoon niet werken, dat is duidelijk, mensen zoals jij kan ik niet helpen.
Oud 14 mei 2007, 11:18   #656
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Vraag ik mij ondertussen al in uw plek mee af.
Illwill kan wel redelijk hoog van de toren blazen. Weer iemand die afkomt met jobs die net dat ietsje meer betalen dan een minimuminkomen en niemand uit de armoede/dakloosheid kunnen halen.

@ Illwill, zelfs al had Eno werk... als het zo'n 'goedbetaalde' job is zoals de meeste, hou je nog niet genoeg over om een waarborg van 3 maand bijeen te sparen op korte termijn. Al die tijd gewoon maar verder op straat leven zeker ?
Trouwens :
Geen adres = Geen werk = Geen verblijfsplaats waar dan ook...
of ben je ook zo iemand die nog nooit stilgestaan heeft bij het vicieuse cirkeltje van de armoede ?
ALs je een rekening bij de bank opent kan je heel gemakelijk een waarborgje van 3 maand betalen als je een job hebt. Gewoon weer een uitvlucht dus.
Oud 14 mei 2007, 11:20   #657
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Neen, je begrijpt het weer niet. We zijn GEEN machines, we zijn MENSEN die hun steentje willen bjdragen tot de maatschappij en geen rostblokken in functie van het getal.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen.
Oud 14 mei 2007, 11:21   #658
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, zijn topic begint met HULP, als je dat dan wil doen weigert ie...tja, wat wil je dan eigenlijk? Dat ik de maatschappij ga veranderen? Daar is het bij te laat voor, ik heb niet voor de politiek gekozen.
Maar als je dus geen hulp wil moet je het ook niet vragen. Simpel. Klagen dat het allemaal de schuld is van enkelen aan de top...tja je doet maar dan.
Oud 14 mei 2007, 11:22   #659
Werner
Burgemeester

Standaard

Chipie,

100% inhoudloos...

Een voordeel heb je wel, je hebt blijkbaar veel zelfkennis gezien je fotootje.

Inhoudloos en bladvulling. Heb je dat zelf niet door dan ? Tuurlijk niet, hoe zou dat kunnen, stomme vraag natuurlijk.
Oud 14 mei 2007, 11:23   #660
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Neen, je begrijpt het weer niet. We zijn GEEN machines, we zijn MENSEN die hun steentje willen bjdragen tot de maatschappij en geen rostblokken in functie van het getal.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen.
Zeg dan wat je steentje is...? Ik heb al meerdere keren gevraagt wat je wil doen en wat je kunt maar ...niets, stop dus met klagen en zeggen dat we er niets van snappen é, antwoord dan op de vraag indien je wil dat mensen het weten. Je bent geen machine maar je antwoord alsof je voorgeprogrammeerd bent.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 11:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be