![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt waarschijnlijk minder tijd en toch plaats jij hier ressentimenteel gezeik. Op kosten van anderen dan nog.
Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 10:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Burgemeester
|
![]() Illwill,
De meerbelasting die de gewone man moet betalen voor mensen die niet willen werken schaden hen meer dan de grootverdieners of de door jou benoemde parasieten. Die meerbelasting is het gevolg van de parasieten bovenaan en het is daar dat jij voor betaalt, je moet de zaken weer niet omdraaien hé. Of gaat het niet langer over rendabiliteit misschien ? Uiteraard, wanneer we enerzijds vereenvoudigen en dan tot de vastelling komen dat er meer werklozen zijn die we vervolgens als een machine terug in het arbeidsproces brengen, dan kan je ook verwachten dat er mensen zijn die dat niet meer aanvaarden. Het onmenselijk en slavenhandel. Vervolgens mensen die een geweten hebben, beschuldigen dat ze parasiet zijn, legt het immorele karakter van deze maatschappij duidelijk bloot. De wortel aanpakken zijn we te laf voor. Totaal naast de kwestie dus maar dat zien we dan blijkbaar niet. Het is een ziekte die onze maatschappij kapot maakt.
![]() |
#643 |
Burgemeester
|
![]() Illwill,
Nee, ik vraag geen frank van deze klasse. Degene die niet willen werken helpen mee aan de uitbuiting van de zwakkeren. Intellectuele verstarring is het. De zwakkeren gaan de zwakkeren uitbuiten ? Ondertussen heeft wel 20 % van de rijken 80 % van alle rijkdom in handen. Geef dan gewoon iedereen meer en dan moeten we er niet langer over mekkeren. Of is dat weer te moeilijk misschien ? De maatschappij is zwaar ziek, zo simpel is dat.
![]() |
#644 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werken is niet onmenselijk en al zeker niet slavenarbeid. Maar goed, dat zijn de bewoordingen die mensen eraan geven die niet werkwillig zijn en tegen de maatschappij zijn, tot op het eind van de maand de loketten weer opengaan om hun geld te gaan afhalen. De wortel aanpakken...? En wat doe je dan al om deze wortel aanpakken? Ben benieuwd. Ik vraag mij af wat Eno doet elke dag om de parasieten aan te pakken? Of hij heeft misschien geen tijd. ![]() Totaal naast jou kwestie misschien ja, niet de mijne. Nogmaals, ik ben geen slavendrijver en ik bied geen onmenselijke werkomstandigheden aan. Maar als Eno het niet wil...tja zijn keuze, maar niet komen klagen dan é.
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd, geef gewoon iedereen meer, geef alles maar aan degene die niet willen werken. Wat heeft Eno er nu aan dat de middenklasse die werkt meer krijgt, als je niet wil werken krijg je nog niets é. Als je niet wil werken ben je ook ziektekiemen van de maatschappij ps: ooit gehoort van de quote knop of is dat ook het tegenwerken van dit ziekelijke forum? ps2: Jij hebt ook geen werk en wil er geen?
Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 10:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef mij eens een job van mijn keuze boven de armoedegrens... als ik in staat ben om er een te doen onder de armoedegrens zes jaar die niet van mijn keuze is, maar een crisisoplossing, dan moet ik daar ook toe in staat geacht worden. En... Ik klaag zoveel sociale wantoestanden aan als ik wil. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik help mensen elke dag maar enkele diegene die het willen. Nogmaals, laatste kans...aan jou de keuze, van mij moet het niet, ik heb het niet meer nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen armoedegrens. Europa wél. En, Wat ik ik voor jou betekenen? Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat soort ressentiment staat niet in de Van Dale... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van jou posting is gewoon een persoonlijke aanval van jou omdat we al eerder een andere mening hadden, voor de rest dus lucht. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag ik mij ondertussen al in uw plek mee af. ![]() Illwill kan wel redelijk hoog van de toren blazen. Weer iemand die afkomt met jobs die net dat ietsje meer betalen dan een minimuminkomen en niemand uit de armoede/dakloosheid kunnen halen. @ Illwill, zelfs al had Eno werk... als het zo'n 'goedbetaalde' job is zoals de meeste, hou je nog niet genoeg over om een waarborg van 3 maand bijeen te sparen op korte termijn. Al die tijd gewoon maar verder op straat leven zeker ? Trouwens : Geen adres = Geen werk = Geen verblijfsplaats waar dan ook... of ben je ook zo iemand die nog nooit stilgestaan heeft bij het vicieuse cirkeltje van de armoede ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wil gewoon niet werken, dat is duidelijk, mensen zoals jij kan ik niet helpen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Burgemeester
|
![]() Illwill,
Als je niet wil werken ben je ook ziektekiemen van de maatschappij Neen, je begrijpt het weer niet. We zijn GEEN machines, we zijn MENSEN die hun steentje willen bjdragen tot de maatschappij en geen rostblokken in functie van het getal. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen.
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, zijn topic begint met HULP, als je dat dan wil doen weigert ie...tja, wat wil je dan eigenlijk? Dat ik de maatschappij ga veranderen? Daar is het bij te laat voor, ik heb niet voor de politiek gekozen.
Maar als je dus geen hulp wil moet je het ook niet vragen. Simpel. Klagen dat het allemaal de schuld is van enkelen aan de top...tja je doet maar dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Burgemeester
|
![]() Chipie,
100% inhoudloos... Een voordeel heb je wel, je hebt blijkbaar veel zelfkennis gezien je fotootje. Inhoudloos en bladvulling. Heb je dat zelf niet door dan ? Tuurlijk niet, hoe zou dat kunnen, stomme vraag natuurlijk.
![]() |
#660 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 11:24. |
||
![]() |
![]() |