![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo niet blijft het niet meer dan een speculatie van wat er allemaal buiten ons zonnestelsel mogelijk is. vele wetten zullen zeker een feit en waarheid zijn maar om te zeggen dat we nu alles weten over het heelal door naar ons eigen zonnestelsel te kijken is niet alleen dom maar ook heel arrogant als je me nu zegt dat de wetenschap op dit moment enkel hierop kan steunen door gebrek aan andere feiten daar kan ik inkomen maar om te zeggen dat alles nu maar zo is zoals nu beweert word is toch verregaand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Banneling
|
![]() Er komt nog steeds data binnen van Voyager 1 die 30 jaar geleden gelanceerd werd en die zich ondertussen buiten het zonnestelsel bevind, in de interstellaire ruimte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat er op dit ogenblik gekend is kan worden gestaafd. De rest is pure speculatie van jouwentwege. Komaan zeg, het zou er op neer komen dat een mogelijkse materieloze intelligente energievorm in het passeren even wat aardse holbewoners leert hoogstaande beschavingen te stichten ... Laat me niet lachen.
![]() |
![]() |
#645 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Banneling
|
![]() Technisch gezien is Voyager 1 nog steeds in ons zonnestelsel. Rond 2015 zou ie ergens de heliopauze overschrijden als ik me niet vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik heb nooit gezegd dat materieloze levensvormen de mensen hebben geleerd beschavingen te stichten. 1) de mogelijkheid dat buitenaards leven ooit op aarde is geweest is niet uit te sluiten 2) Er is leven mogelijk op onmenselijke plaatsen op aarde, de kans is dus bestaande dat ergens in het heelal ook intelligent leven kan zijn op onmenselijk leefbare plaatsen 3) Niet ieder intelligent leven in het heelal is gebonden aan onze menselijke limieten en levensnoodzakelijke behoeften om door het heelal te reizen Als ik over punt 2 of 3 bezig ben wil dit nog niet zeggen dat diezelfde levensvorm punt 1 is geweest! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
in het heelal zitten miljoenen zonnestelsel en evenveel melkwegstelsel waarschijnlijk. in al die bijna oneindigheid kunnen nog veel zaken zitten die wij nog niet hebben opgemerkt of hebben kunnen berekenen omdat we het gewoon weg niet weten. Als het heelal zo logisch in mekaar zit en we toch alles weten waarom weten we dan niet wat er voor de big bang was? en gaat het heelal na de uiteenzetten ook terug ineen krimpen? Hoe groot is de ruimte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik laat je zelf nog even aan het woord : Citaat:
You tell me...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 januari 2008 om 21:59. |
||
![]() |
![]() |