![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad vreemd dat de pers daar nauwelijks over bericht. Maar zoals ik zei: ook weer niet ZO vreemd. Zo een wijk in Dendermonde is minder sensationeel dan iemand die in op een bus in antwerpen centrum of in een station in hartje brussel afgemaakt wordt. Maar wat was er in Mol gebeurd?
![]() |
![]() |
#642 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu bestaan er al wel wat initiatieven (vzw tegen zinloos geweld, dat soort gedoe). Ik neem aan dat je hier iets anders, stevigers bedoelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over Mol vind ik zelfs niets op net. Enkele weken terug heeft iemand op dit forum er wel een stukje over gepost.
Edit: Toch nog "iets" gevonden: Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij moet echt het toppunt van vooringenomenheid zijn. JA, van die Turk heb ik gehoord, hij komt dan ook zowat dagelijks in het nieuws. Van Dendermonde weten we MINDER omdat het NIET in het NIEUWS komt. Het is immers MINDER SENSATIONEEL. Terwijl die gastjes die in dendermonde op elkaar aan 't kloppen zijn, wellicht dezelfde zijn die voor feiten (zullen) zorgen die dan weer WEL sensationeler zijn en WEL zullen bericht worden in het nieuws. Snap je 't zo'n beetje nu?
![]() |
![]() |
#646 |
Parlementslid
|
![]() Vraag mij trouwens af waarom er nu wordt gesproken over zinloos geweld en niet over racisme. Hadden die 'jongeren' het zelfde gedaan als de man van allochtone origine zou geweest zijn? ik betwijfel het ten zeerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, voor hun eigen ouderen hebben ze wel respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel iets stevigers, ja. Die marsen, die geven wel een signaal, maar je herstelt er het sociaal netwerk niet mee. Het is uit dat sociaal netwerk dat verzet moet komen. Ik heb geen zin om te wachten tot de politiek uit haar jacuzzi komt.
![]() |
![]() |
#649 |
Parlementslid
|
![]() Volgens politiek correct links zal het wel weer de schuld zijn van het slachtoffer zelf, zoals de organisator van de anti-Vlaams Belang betoging George Kamanayo al in interview in Knack een aantal weken geleden zei: Het racisme in Antwerpen is tastbaar, ik zie het in de blikken van de mensen als ze naar mij kijken.
Het slachtoffer zal waarschijnlijk racistisch gekeken hebben en ja de strijd tegen het blank racisme is zoals we weten een topprioriteit waarbij alle middelen zijn toegelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben de vrouwen tegenwoordig meer in hun mars dan de mannen. (al is dat feminisme éh baarle ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eerst het kader wat aflijnen. Het mag geen initiatief van de overheid zijn, maar moet uit de bevolking komen, akkoord? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Vertel mij over uw plannen, Duupje! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt die dingen ook niet in 1-2-3 oplossen. We kunnen wel een begin maken. Pak een nationale manifestatie waarbij iedere buurt zijn eigen wijk afsluit en met de bbq naar buiten komt onder het mom 'stop het geweld'. Heel België ligt dan lam, geen auto die nog kan bewegen, je hebt dan toch al je signaal naar de overheid. Daarnaast leer je ook nog eens terug je buren kennen, knoop er een vergadering aan vast waarbij besproken wordt wat de precieze knelpunten zijn per buurt en wat je er als bewoner aan kunt doen. Zoiets gaat niet vanzelf, maar je moet ergens een begin maken. Ik ben soms echt jaloers op de allochtonen als ik zie dat zij 's avonds gewoon met elkaar buiten zitten. Die hébben dus dat sociaal netwerk, die hébben hun buffer, wij zitten allemaal in ons eigen kot ons af te zonderen van de rest. Gezien daar na de dood van die turk in Aalst? Wat een mensenmenigte was me dat? Als jouw buur sterft na een schot, staat je buurt dan op straat?
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#658 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht eerder in de richting van mensen die zich bereid verklaren daadwerkelijk in te grijpen als er rotzooi gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Duupje : 26 juni 2006 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de problemen die we zelf gaan moeten aanpakken is onze eigen polarisering, trouwens. We zitten meer te vechten tegen elkaar (links - rechts) dan tegen autochtoon en allochtoon crapuul.
Daarom moeten manifestaties en dergelijke sowieso a-politiek zijn, maar gericht op de maatschappij. Ik werd een beetje misselijk toen ik op de mars in antwerpen die anti-VB praat hoorde. Dat was totaal ongepast en zorgt net voor meer polarisering ipv minder. |
![]() |
![]() |