Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 10:02   #641
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als je googelt op Dendermonde + veldslag krijg je een aantal links.

Lukraak: http://www.politicsinfo.net/forum/about35016.html
http://www.standaard.be/Meningen/Bri...27626&offset=0

Vreemd dat de pers daar nauwelijks over bericht...
Dendermonde ben ik van op de hoogte, hoor.
Het is inderdaad vreemd dat de pers daar nauwelijks over bericht.
Maar zoals ik zei: ook weer niet ZO vreemd.

Zo een wijk in Dendermonde is minder sensationeel dan iemand die in op een bus in antwerpen centrum of in een station in hartje brussel afgemaakt wordt.

Maar wat was er in Mol gebeurd?
Oud 26 juni 2006, 10:02   #642
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Tussen 't crapuul en de mensen die er genoeg van hebben.
Een psychologische buffer (geen fysieke dus, allez, ook natuurlijk, we hebben zoiets als een gevangenis).
Een 'het is gedaan'-buffer.
En liefst nie van 'het is gedaan, ik blijf wel vtm kijken en laat de straat voor wat ze is'.
Ik vind dit een interessante denkpiste.

Nu bestaan er al wel wat initiatieven (vzw tegen zinloos geweld, dat soort gedoe). Ik neem aan dat je hier iets anders, stevigers bedoelt?
Oud 26 juni 2006, 10:03   #643
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar wat was er in Mol gebeurd?
Over Mol vind ik zelfs niets op net. Enkele weken terug heeft iemand op dit forum er wel een stukje over gepost.

Edit: Toch nog "iets" gevonden:

Citaat:
Jongeren bijna slaags in Mol

Mol - De politie was gisteren massaal aanwezig in Mol, omdat er al enkele dagen geruchten circuleerden over een confrontatie tussen allochtone en autochtone jongeren. Die zou vrijdagavond na schooltijd plaatsvinden. De gemoederen raakten even verhit, maar het bleef bij duwen en trekken. Rond 19 uur werd het opnieuw rustig. Een rel tussen een groepje allochtonen en skinheads op een recente fuif zou volgens enkele bronnen de aanleiding zijn. (SVG/MPE)
http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Arti...cleID=g2cs8ajh

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:13.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:04   #644
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, maar toen waren er geen islamieten waaraan wij gedwongen werden ons aan te passen, noch muilkorfwetten, noch antidiscriminatie-vuiligheid, noch vreemdelingenquota.
Die waren er toen ook al hoor ...ik weet niet waar jij woont mar de turken marrokanen waren er toen ook al massaal. De laatste jaren zijn daar nog eens massaal oost-blokkers, albanezen, centraal-afrikanen etc bijgekomen bovenop de bevolkingsexplosie en gezinshereniging etc.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:06   #645
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En hop, ze is weer vertrokken in haar rooie voertuigje...

Ook nog niks gehoord zeker van de Turk die in Aalst neergeschoten werd toen hij vluchtte, en de 'volkstoeloop' die daarop volgde?

Jij moet echt het toppunt van vooringenomenheid zijn.

JA, van die Turk heb ik gehoord, hij komt dan ook zowat dagelijks in het nieuws.
Van Dendermonde weten we MINDER omdat het NIET in het NIEUWS komt.
Het is immers MINDER SENSATIONEEL. Terwijl die gastjes die in dendermonde op elkaar aan 't kloppen zijn, wellicht dezelfde zijn die voor feiten (zullen) zorgen die dan weer WEL sensationeler zijn en WEL zullen bericht worden in het nieuws.

Snap je 't zo'n beetje nu?
Oud 26 juni 2006, 10:08   #646
athena
Parlementslid

Standaard

Vraag mij trouwens af waarom er nu wordt gesproken over zinloos geweld en niet over racisme. Hadden die 'jongeren' het zelfde gedaan als de man van allochtone origine zou geweest zijn? ik betwijfel het ten zeerste.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:10   #647
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Vraag mij trouwens af waarom er nu wordt gesproken over zinloos geweld en niet over racisme. Hadden die 'jongeren' het zelfde gedaan als de man van allochtone origine zou geweest zijn? ik betwijfel het ten zeerste.
Neen, voor hun eigen ouderen hebben ze wel respect.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:15   #648
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit een interessante denkpiste.

Nu bestaan er al wel wat initiatieven (vzw tegen zinloos geweld, dat soort gedoe). Ik neem aan dat je hier iets anders, stevigers bedoelt?
Met alle respect voor de mensen van die vzw's (die staan eigenlijk ook zo goed als met hun rug tegen de muur), maar die zitten ook vtm te kijken.

Ik bedoel iets stevigers, ja.
Die marsen, die geven wel een signaal, maar je herstelt er het sociaal netwerk niet mee. Het is uit dat sociaal netwerk dat verzet moet komen.
Ik heb geen zin om te wachten tot de politiek uit haar jacuzzi komt.
Oud 26 juni 2006, 10:17   #649
athena
Parlementslid

Standaard

Volgens politiek correct links zal het wel weer de schuld zijn van het slachtoffer zelf, zoals de organisator van de anti-Vlaams Belang betoging George Kamanayo al in interview in Knack een aantal weken geleden zei: Het racisme in Antwerpen is tastbaar, ik zie het in de blikken van de mensen als ze naar mij kijken.
Het slachtoffer zal waarschijnlijk racistisch gekeken hebben en ja de strijd tegen het blank racisme is zoals we weten een topprioriteit waarbij alle middelen zijn toegelaten.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:18   #650
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle respect voor de mensen van die vzw's (die staan eigenlijk ook zo goed als met hun rug tegen de muur), maar die zitten ook vtm te kijken.

Die marsen, die geven wel een signaal, maar je herstelt er het sociaal netwerk niet mee. Het is uit dat sociaal netwerk dat verzet moet komen.
Wat stel je dan concreet voor Nynorsk? Volgens mij heb jij al een uitgewerkt idee in je achterhoofd.
Blijkbaar hebben de vrouwen tegenwoordig meer in hun mars dan de mannen. (al is dat feminisme éh baarle )
Oud 26 juni 2006, 10:24   #651
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bovendien zitten ze al van bij hun analyse fout. Dit is helemaal geen zinloos geweld, het is juist zeer zinvol geweld.

Citaat:
Ik wil graag meedenken.

Eerst het kader wat aflijnen. Het mag geen initiatief van de overheid zijn, maar moet uit de bevolking komen, akkoord?
Oud 26 juni 2006, 10:32   #652
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Blijkbaar hebben de vrouwen tegenwoordig meer in hun mars dan de mannen. (al is dat feminisme éh baarle )

Vertel mij over uw plannen, Duupje!
Oud 26 juni 2006, 10:34   #653
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wat stel je dan concreet voor Nynorsk? Volgens mij heb jij al een uitgewerkt idee in je achterhoofd.
Ik heb geen uitgewerkt idee in mijn achterhoofd.
Je kunt die dingen ook niet in 1-2-3 oplossen.
We kunnen wel een begin maken.
Pak een nationale manifestatie waarbij iedere buurt zijn eigen wijk afsluit en met de bbq naar buiten komt onder het mom 'stop het geweld'. Heel België ligt dan lam, geen auto die nog kan bewegen, je hebt dan toch al je signaal naar de overheid. Daarnaast leer je ook nog eens terug je buren kennen, knoop er een vergadering aan vast waarbij besproken wordt wat de precieze knelpunten zijn per buurt en wat je er als bewoner aan kunt doen. Zoiets gaat niet vanzelf, maar je moet ergens een begin maken.
Ik ben soms echt jaloers op de allochtonen als ik zie dat zij 's avonds gewoon met elkaar buiten zitten. Die hébben dus dat sociaal netwerk, die hébben hun buffer, wij zitten allemaal in ons eigen kot ons af te zonderen van de rest.
Gezien daar na de dood van die turk in Aalst? Wat een mensenmenigte was me dat? Als jouw buur sterft na een schot, staat je buurt dan op straat?
Oud 26 juni 2006, 10:35   #654
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien zitten ze al van bij hun analyse fout. Dit is helemaal geen zinloos geweld, het is juist zeer zinvol geweld.

Ik wil graag meedenken.

Eerst het kader wat aflijnen. Het mag geen initiatief van de overheid zijn, maar moet uit de bevolking komen, akkoord?
Als het uit de bevolking moet komen, zal er nogal naar geluisterd worden. Maar kijk, wie ni waagt, niet wint. Elk goed initiatief zou zelfs op mijn steun kunnen rekenen, en ik zou er nog wel meer mensen warm voor krijgen ook.
Oud 26 juni 2006, 10:35   #655
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik wil graag meedenken.

Als je op de overheid gaat wachten, zitten we hier binnen 100 jaar nog (of net nie meer)
Oud 26 juni 2006, 10:36   #656
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pak een nationale manifestatie waarbij iedere buurt zijn eigen wijk afsluit en met de bbq naar buiten komt onder het mom 'stop het geweld'. Heel België ligt dan lam, geen auto die nog kan bewegen, je hebt dan toch al je signaal naar de overheid. Daarnaast leer je ook nog eens terug je buren kennen, knoop er een vergadering aan vast waarbij besproken wordt wat de precieze knelpunten zijn per buurt en wat je er als bewoner aan kunt doen. Zoiets gaat niet vanzelf, maar je moet ergens een begin maken.
Ik ben soms echt jaloers op de allochtonen als ik zie dat zij 's avonds gewoon met elkaar buiten zitten. Die hébben dus dat sociaal netwerk, die hébben hun buffer, wij zitten allemaal in ons eigen kot ons af te zonderen van de rest.
Gezien daar na de dood van die turk in Aalst? Wat een mensenmenigte was me dat? Als jouw buur sterft na een schot, staat je buurt dan op straat?
Oud 26 juni 2006, 10:37   #657
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle

Ik wil graag meedenken.

Ik vrees voor jou dat het eerder een 'oog om oog, tand om tand' recept gaat worden dan de invoering van referenda...
Oud 26 juni 2006, 10:39   #658
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is me een iets te symbolisch en te kunstmatig, van het slag van "Fata Morgana" of "Allemaal Sam".

Ik dacht eerder in de richting van mensen die zich bereid verklaren daadwerkelijk in te grijpen als er rotzooi gebeurt.
Oud 26 juni 2006, 10:39   #659
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen uitgewerkt idee in mijn achterhoofd.
Je kunt die dingen ook niet in 1-2-3 oplossen.
We kunnen wel een begin maken.
Ik geef u hier 150% gelijk in, ik heb mij die bedenking ook al meerdere keren gemaakt. Het probleem is, die bange blanke man/vrouw in beweging te krijgen, allemaal te bang voor eigen vel, ook te verstaan maar maakt het er wel niet makkelijker op. Ik herinner mij zelfs nog de protesten na de moord hier in de Kerkstraat. Antwerpen was te klein toen. Waarom kunnen de autochtonen het niet opbrengen, laat staan op nationaal vlak. Is het dan enkel door de schrik voor represailles? Ik steun zo'n initiatief zoals u het hier naar voor brengt wel. Al mag voor mij wel net iets krachtdadigers zijn zelfs, met bbq's tegen geweld en het afsluiten van een straat kom je er niet meer.

Laatst gewijzigd door Duupje : 26 juni 2006 om 10:41.
Oud 26 juni 2006, 10:39   #660
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eén van de problemen die we zelf gaan moeten aanpakken is onze eigen polarisering, trouwens. We zitten meer te vechten tegen elkaar (links - rechts) dan tegen autochtoon en allochtoon crapuul.
Daarom moeten manifestaties en dergelijke sowieso a-politiek zijn, maar gericht op de maatschappij.
Ik werd een beetje misselijk toen ik op de mars in antwerpen die anti-VB praat hoorde. Dat was totaal ongepast en zorgt net voor meer polarisering ipv minder.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be