Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 00:14   #641
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
maar men heeft wel gestreden in naam van die ingebeelde god en voor dat boek dus dat maakt het boek en de god ook barbaars.
En zou je strijden voor de vernietiging van alle bijbels?

Sommige stukken zijn prachtig.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 27 december 2006 om 00:16.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 00:17   #642
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja dan zal ik een slecht mens zijn zeker want die mensen wat miljarden verdienen door miljoenen mensen uit te buiten en te misbruiken, en diegene die onschuldigen dieren vermoorden voor hun huid of ander vitaal deel van dat dier zijn allemaal goede mensen want zij hebben geld waarmee ze gelukkig zijn.
ik ben eerlijk en werk mijn shiftjes en betaal netjes mijn belastingen en wat krijg ik? rekeningen en nog eens rekeningen.
dank u god voor die geweldige hand van jou als je maar eens bestond in het echt dan kon ik tenminste een geweer pakken en je neerschieten van je bent verdomme de meest barbaarse moordlustige en vernietigende schepper wat ik me maar kan inbeelden
Dat doet mij denken aan die gasten die protesteren tegen kinderarbeid , door de bomen het bos niet meer zien .
Wat moet het kapitalisme doen , die uitbuiting afschaffen en die landen fascistisch of kommunistisch laten worden want dat is het alternatief .
De ekonomie in handen geven van de staat ?
Minimumlonenen instellen ?
En dat is vooruitgang ?
Nee , dit is kommunisme .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 00:22   #643
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En zou je strijden voor de vernietiging van alle bijbels?

Sommige stukken zijn prachtig.
ik strijd niet om de vernietiging van eender welke religie. integendeel want dan ben ik net zoals diegene die wel strijden in naam van hun religie.

iedereen mag geloven wat hij wil maar uw geloof moet stoppen waar men rechten en vrijheden als mens beginnen en als u zich hieraan niet kan houden met uw geloof, ja dan zal ik proberen u te vernietigen indien dat kan.

karma mag geloven wat hij wil dat is zijn recht, ik zeg alleen dat in naam van zijn god en religie al miljoenen de dood hebben gevonden en of hij het nu leuk vind of niet zijn religie is de schuld en oorzaak voor miljoenen moorden en dit maakt van zijn religie iets slechts. jezus of god hadden er dan maar voor moeten zorgen dat er in hun naam niet mocht gemoord worden onder geen enkele voorwaarden. is niet gebeurd dus zijn god is in mijn ogen slecht als hij dit allemaal zo maar laat begaan voor ons iets te willen leren? en wat wil hij ons leren? nederigheid? vergeving?(als een persoon mijn dochter zou verkrachten en of vermoorden dan vermoord ik die persoon zeker en dat is mijn vergiffenis voor hem)
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 00:25   #644
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Dat doet mij denken aan die gasten die protesteren tegen kinderarbeid , door de bomen het bos niet meer zien .
Wat moet het kapitalisme doen , die uitbuiting afschaffen en die landen fascistisch of kommunistisch laten worden want dat is het alternatief .
De ekonomie in handen geven van de staat ?
Minimumlonenen instellen ?
En dat is vooruitgang ?
Nee , dit is kommunisme .

dus u protesteerd niet tegen kinderarbeid? tja zegt veel over u en je past perfect in het profiel van een middeleeuwse gelovige die de heidenen in het heilige land ging uitmoorden voor de hebzucht van 1 man namelijk de toenmalige paus en die op zijn beurt de verpersoonlijking was van god en jezus christus
tof u bent niet meer menselijker dan diegene die de WTC torens opbliezen
Oud 27 december 2006, 01:09   #645
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar men heeft wel gestreden in naam van die ingebeelde god en voor dat boek dus dat maakt het boek en de god ook barbaars.
Daar twijfel ik aan.
Men heeft gestreden om zijn eigen geloofsgenoten en ideeën te beschermen tegen barbaren die het zwaard gebruikten om hun geloof en ideeën op te leggen.
Dat noemt men tegenwoordig zelfverdediging.
Goedkeuren kan men het amper, maar ik meen dat zoiets tegenwoordig héél eenzijdig toegepast wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 01:18   #646
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar twijfel ik aan.
Men heeft gestreden om zijn eigen geloofsgenoten en ideeën te beschermen tegen barbaren die het zwaard gebruikten om hun geloof en ideeën op te leggen.
Goedkeuren kan men het amper, maar ik meen dat zoiets tegenwoordig héél eenzijdig toegepast wordt.
Spreek je nu over de Orthodoxe kerk die zich verdedigde tegen een bende randdebielen uit Rome en omstreken?
Oud 27 december 2006, 01:22   #647
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
karma mag geloven wat hij wil dat is zijn recht, ik zeg alleen dat in naam van zijn god en religie al miljoenen de dood hebben gevonden en of hij het nu leuk vind of niet zijn religie is de schuld en oorzaak voor miljoenen moorden en dit maakt van zijn religie iets slechts. jezus of god hadden er dan maar voor moeten zorgen dat er in hun naam niet mocht gemoord worden onder geen enkele voorwaarden. is niet gebeurd dus zijn god is in mijn ogen slecht als hij dit allemaal zo maar laat begaan voor ons iets te willen leren? en wat wil hij ons leren? nederigheid? vergeving?(als een persoon mijn dochter zou verkrachten en of vermoorden dan vermoord ik die persoon zeker en dat is mijn vergiffenis voor hem)
Jezus riep op geen enkel ogenblik op om zijn wil met het zwaard te verspreiden, integendeel de dommerik bood zijn andere wang aan.
Dat zijn volgelingen iets slimmer werden kunt ge Jezus niet verwijten.
Dat zijn of uw God er niets aan doet moet bij u een belletje doen rinkelen.
Het wordt tijd dat God zelf eens uit zijn schulp komt in plaats van zich achter valse profeten te verschuilen.
Oud 27 december 2006, 01:29   #648
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus u protesteerd niet tegen kinderarbeid? tja zegt veel over u en je past perfect in het profiel van een middeleeuwse gelovige die de heidenen in het heilige land ging uitmoorden voor de hebzucht van 1 man namelijk de toenmalige paus en die op zijn beurt de verpersoonlijking was van god en jezus christus
tof u bent niet meer menselijker dan diegene die de WTC torens opbliezen
Inlevingsvermogens zijn niet u sterkste kant meen ik .
Ik bedoel dat de mensen zichzelf wel kunnen regelen zonder de religie die zich de staat noemt .
Mensen zullen zelf wel beslissen met wie ze willen samenwerken , niet het kommunisme en het fascisme die zichzelf met hun dwaze regels in de afgrond hebben gestort .
Dergelijke waanzin ontstaat uit angst , de mens wil hetzelf doen omdat ze bang zijn voor God .
Zoals ik al zei : vrijzinnigheid bestaat niet .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:09   #649
dereien
Banneling

Standaard

Mag kaffertje kerkelijk begraven worden?????????????
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:28   #650
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daar twijfel ik aan.
welke barbaren? en welk geloof wilden zij opleggen?
Oud 27 december 2006, 10:31   #651
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jezus riep op geen enkel ogenblik op om zijn wil met het zwaard te verspreiden, integendeel de dommerik bood zijn andere wang aan.
Dat zijn volgelingen iets slimmer werden kunt ge Jezus niet verwijten.
Dat zijn of uw God er niets aan doet moet bij u een belletje doen rinkelen.
Het wordt tijd dat God zelf eens uit zijn schulp komt in plaats van zich achter valse profeten te verschuilen.
feitelijk wil god en jezus dat als een van uw kinderen word vermoord dat je het andere kind ook aanbied en dan de moordenaar vergeeft

ziekelijk, achterlijk, barbaars kortom worden genoeg om god mee te beschrijven en de reden waarom god niet uit zijn schulp komt is enkel en alleen omdat hij niet bestaat zo simpel is het
Oud 27 december 2006, 10:34   #652
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Inlevingsvermogens zijn niet u sterkste kant meen ik .
Ik bedoel dat de mensen zichzelf wel kunnen regelen zonder de religie die zich de staat noemt .
Mensen zullen zelf wel beslissen met wie ze willen samenwerken , niet het kommunisme en het fascisme die zichzelf met hun dwaze regels in de afgrond hebben gestort .
Dergelijke waanzin ontstaat uit angst , de mens wil hetzelf doen omdat ze bang zijn voor God .
Zoals ik al zei : vrijzinnigheid bestaat niet .
ik ben helemaal niet bang voor god, hoe kan dat ook want hij bestaat niet. ik ben wel bang dat die achterlijke idiootjes die continu zitten te bidden naar een wezen dat niet bestaat en in zijn naam moorden en vernietigen en of het nu moslims of katholieken of joden of protestanten zijn stuk voor stuk hebben ze bloed aan hun handen en nog steeds hanteren ze allemaal het zwaard voor hun religie
Oud 27 december 2006, 10:45   #653
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
feitelijk wil god en jezus dat als een van uw kinderen word vermoord dat je het andere kind ook aanbied en dan de moordenaar vergeeft
Neen, God en Jezus willen dat als één van uw kinderen wordt vermoord dat je dan het kind van die moordenaar niet gaat doden. En dat als die moordenaar oprecht berouw heeft dat je hem dan vergeeft.

Citaat:
ziekelijk, achterlijk, barbaars kortom worden genoeg om god mee te beschrijven en de reden waarom god niet uit zijn schulp komt is enkel en alleen omdat hij niet bestaat zo simpel is het
Er is niets ziekelijk, achterlijk en barbaars aan geweldloosheid en vergeving.
Oud 27 december 2006, 11:19   #654
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Neen, God en Jezus willen dat als één van uw kinderen wordt vermoord dat je dan het kind van die moordenaar niet gaat doden. En dat als die moordenaar oprecht berouw heeft dat je hem dan vergeeft.

Er is niets ziekelijk, achterlijk en barbaars aan geweldloosheid en vergeving.
u gelooft misschien in vergiffenis en 2de kans voor een moordenaar maar ik helemaal niet.
moordenaars en verkrachters horen niet thuis op deze wereld en ter bescherming van anderen dienen ze zo snel mogelijk voorgoed verwijderd te worden en tot nu toe is de doodstraf redelijk voorgoed.

als u denkt in een sprookjes paradijs te mogen komen als u uw 2de wang aanreikt of heel vergevings gezind bent is dat uw goed recht. ik ben eerder het type dat oog om oog en tand om tand.
wraak is een natuurlijk instinct van de mensheid om zo potentiele daders af te schrikken.
indien iedereen alles zou vergeven en ook onze wetten zouden zo zijn, de pedofielen en verkrachters zouden nogal kunnen botvieren op uw dochter als je die hebt of je vrouw het enige wat de daders dan moeten doen is even berouw tonen en hop naar het volgend slachtoffer. gij weet gewoon niet waar ge over praat gij zout in de verste verte niet weten wat een verkrachting teweeg brengt in een vrouw. blijf jij maar mooi de heilige uithangen totdat het jouw kinderen zijn die je in de grond mag stoppen omdat er zo'n gek zich uitgeleefd heeft of dat er van die gekke moslimterroristen op zoek zijn naar allah en zijn 70 maagden in het paradijs.

achterlijk en barbaars zo simpel is het
Oud 27 december 2006, 11:25   #655
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Spreek je nu over de Orthodoxe kerk die zich verdedigde tegen een bende randdebielen uit Rome en omstreken?
Over de kruistochten.
Oud 27 december 2006, 11:28   #656
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies.
Oud 27 december 2006, 13:38   #657
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
u gelooft misschien in vergiffenis en 2de kans voor een moordenaar maar ik helemaal niet.
moordenaars en verkrachters horen niet thuis op deze wereld en ter bescherming van anderen dienen ze zo snel mogelijk voorgoed verwijderd te worden en tot nu toe is de doodstraf redelijk voorgoed.
De De vorige paus heeft zelfs Mehmed Ali Agca, de Turk die hem neergeschoten had, vergeven.
De RKKerk is ook tegen de doodstraf.
Jezus bad aan zijn kruis voor degene die hem kruisigden: "Vergeeft hen Vader, ze weten niet wat ze doen."
Het Christendom is, itt bv de Islam, heel sterk gericht op het 'zwakke'. De sterkte zit in de zwakheid. God vind je niet terug in aardbevingen, stormen of orkanen, maar in het kleinste briesje (cfr. Jesaja)
Het christendom is zeker geen natuurgodsdienst. De natuur heeft andere wetten, die tegenovergesteld zijn. Voor de natuur geldt: Survival of the fittest. Jezus zette dit beeld op zijn kop: Machtigen haalt Hij van hun troon neer, kleinen verheft hij.

Citaat:
als u denkt in een sprookjes paradijs te mogen komen als u uw 2de wang aanreikt of heel vergevings gezind bent is dat uw goed recht. ik ben eerder het type dat oog om oog en tand om tand.
Als je zo gelukkig bent en je heil vindt in wraak en instinctief handelen, dan ben je zoals de beesten.
Als mens hebben we rede en met die rede verantwoordelijkheid en menselijke waardigheid. Die menselijke waardigheid is voor mij veel belangrijk dan puur instinctief handelen. Het is een kwestie van beschaving. En beschaving is iets dat nooit af is maar waar continu aan moet worden gewerkt.
Citaat:
wraak is een natuurlijk instinct van de mensheid om zo potentiele daders af te schrikken.
indien iedereen alles zou vergeven en ook onze wetten zouden zo zijn, de pedofielen en verkrachters zouden nogal kunnen botvieren op uw dochter als je die hebt of je vrouw het enige wat de daders dan moeten doen is even berouw tonen en hop naar het volgend slachtoffer.
Dan is er geen sprake van berouw, want berouw is pas berouw als men zich be-keert (in de betekenis van 'om-keren') Een moordenaar die zich echt berouwt, kan ontferming en vergeving krijgen. Een moordenaar die zich niet oprecht 'bekeert', moet men ook geen vergeving schenken.[/quote]
Citaat:
achterlijk en barbaars zo simpel is het
Ik vind oog-om-oog veel achterlijker en barbaarser. Dat is voor de beesten.
Oud 27 december 2006, 15:38   #658
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
De De vorige paus heeft zelfs Mehmed Ali Agca, de Turk die hem neergeschoten had, vergeven.
De RKKerk is ook tegen de doodstraf.
Jezus bad aan zijn kruis voor degene die hem kruisigden: "Vergeeft hen Vader, ze weten niet wat ze doen."
Het Christendom is, itt bv de Islam, heel sterk gericht op het 'zwakke'. De sterkte zit in de zwakheid. God vind je niet terug in aardbevingen, stormen of orkanen, maar in het kleinste briesje (cfr. Jesaja)
Het christendom is zeker geen natuurgodsdienst. De natuur heeft andere wetten, die tegenovergesteld zijn. Voor de natuur geldt: Survival of the fittest. Jezus zette dit beeld op zijn kop: Machtigen haalt Hij van hun troon neer, kleinen verheft hij.

als de paus hem wilt vergeven is zijn zaak de wet kan dit niet.
Wat heeft jezus gedaan buiten wat zeveren en zagen over een sprookje? Veel machtigen heeft hij niet neer gehaald en zelfs zijn vader is blijkbaar niet in staat om het slechte in deze wereld aan te pakken integendeel. het word alsmaar erger.
Als je zo gelukkig bent en je heil vindt in wraak en instinctief handelen, dan ben je zoals de beesten.

neen, beesten nemen geen wraak, beesten proberen hooguit zichzelf te verdedigen maar als ze zien dat het verloren is zullen ze het slachtoffer overlaten aan de grillen van het roofdier.
wraak nemen is iets menselijk (misschien enkele diersoorten kennen een vergelijkbaar instinct maar geen dat ik zo direct kan opnoemen)
Dus wraak nemen is niks beestelijk maar zoals ik al eerder zei een bescherming van onze naasten tegen agressie van andere mensen.

Maar als een tijger of een leeuw mijn kind zou aanvallen en doden dan zou ik vergiffenis kunnen tonen omdat de wilde dieren hebben geen moordinstinct zoals de mensen
Als mens hebben we rede en met die rede verantwoordelijkheid en menselijke waardigheid. Die menselijke waardigheid is voor mij veel belangrijk dan puur instinctief handelen. Het is een kwestie van beschaving. En beschaving is iets dat nooit af is maar waar continu aan moet worden gewerkt.Dan is er geen sprake van berouw, want berouw is pas berouw als men zich be-keert (in de betekenis van 'om-keren') Een moordenaar die zich echt berouwt, kan ontferming en vergeving krijgen. Een moordenaar die zich niet oprecht 'bekeert', moet men ook geen vergeving schenken.
Ik vind oog-om-oog veel achterlijker en barbaarser. Dat is voor de beesten.[/quote]

wanneer weet je zeker of een moordenaar berouw toont? liegen is ook iets menselijk en we doen het maar al te vaak. hoeveel pedofielen en moordenaars hervallen niet?? het is de plicht van de samenleving om dergelijke personen voorgoed te verwijderen uit onze samenleving. eens als de persoon 2 meter onder de grond ligt te rotten kan ik nog wel eens denken over vergiffenis.
en oog om oog is niks achterlijk en barbaars maar juist menselijk en rechtvaardig.
Oud 27 december 2006, 16:25   #659
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de paus hem wilt vergeven is zijn zaak de wet kan dit niet.
Niemand vraagt dan ook dat de wet Mehmet Ali Ağca vergeeft. Hij heeft zijn straf gekregen en moet die ook ondergaan. Maar wanneer zijn straf voorbij is, verdient hij een tweede kans.

Citaat:
Wat heeft jezus gedaan buiten wat zeveren en zagen over een sprookje? Veel machtigen heeft hij niet neer gehaald en zelfs zijn vader is blijkbaar niet in staat om het slechte in deze wereld aan te pakken integendeel. het word alsmaar erger

Jezus nam het op voor de mensen die niet meetelden, voor de armen, dezwakken, de uitgestotenen. Hij zorgde ervoor dat het leven van talloze mensen weer zin kreeg.
Jezus inspireert tot op de dag van vandaag talloze mensen om zich in te zetten voor hun medemensen.
Jezus is gestorven ter vergeving van onze zonden.

Citaat:
neen, beesten nemen geen wraak, beesten proberen hooguit zichzelf te verdedigen maar als ze zien dat het verloren is zullen ze het slachtoffer overlaten aan de grillen van het roofdier.
wraak nemen is iets menselijk (misschien enkele diersoorten kennen een vergelijkbaar instinct maar geen dat ik zo direct kan opnoemen)
Dus wraak nemen is niks beestelijk maar zoals ik al eerder zei een bescherming van onze naasten tegen agressie van andere mensen.

Maar als een tijger of een leeuw mijn kind zou aanvallen en doden dan zou ik vergiffenis kunnen tonen omdat de wilde dieren hebben geen moordinstinct zoals de mensen
Door wraak te nemen, zorgt men juist voor meer i.p.v. minder geweld. Ik zie dus niet meteen in hoe we onze naaste kunnen beschermen door ervoor te zorgen dat er meer geweld is.

Citaat:
wanneer weet je zeker of een moordenaar berouw toont? liegen is ook iets menselijk en we doen het maar al te vaak. hoeveel pedofielen en moordenaars hervallen niet?? het is de plicht van de samenleving om dergelijke personen voorgoed te verwijderen uit onze samenleving. eens als de persoon 2 meter onder de grond ligt te rotten kan ik nog wel eens denken over vergiffenis.
en oog om oog is niks achterlijk en barbaars maar juist menselijk en rechtvaardig.
Zo blijf je bezig. Persoon A doodt een familielid van persoon B, persoon B doodt persoon A, persoon C (een familielid van persoon A) doodt persoon B, enz.

Mij lijkt het zinvoller om niet aan wraakgevoelens toe te geven en de spiraal van geweld te doorbreken.
Oud 27 december 2006, 22:57   #660
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Niemand vraagt dan ook dat de wet Mehmet Ali Ağca vergeeft. Hij heeft zijn straf gekregen en moet die ook ondergaan. Maar wanneer zijn straf voorbij is, verdient hij een tweede kans.

hij heeft de paus niet vermoord dus technisch gezien is hij nog geen moordenaar. dus na zijn straf kan hij zich alsnog bewijzen maar de echte moordenaars en verkrachter mogen geen 2de kans krijgen hun straf moet zo lang zijn dat dit niet meer mogelijk word
[color=#ff0000][/i]
Jezus nam het op voor de mensen die niet meetelden, voor de armen, dezwakken, de uitgestotenen. Hij zorgde ervoor dat het leven van talloze mensen weer zin kreeg.
Jezus inspireert tot op de dag van vandaag talloze mensen om zich in te zetten voor hun medemensen.
Jezus is gestorven ter vergeving van onze zonden.

medelijden en gastvrijheid en behulpzaamheid is iets wat in alle culturen en religies terug te vinden is en bestond al lang voor jezus en nog lang na jezus en heeft niks te maken met jezus zijn idealogie. maar gewoon met menselijkheid.

Door wraak te nemen, zorgt men juist voor meer i.p.v. minder geweld. Ik zie dus niet meteen in hoe we onze naaste kunnen beschermen door ervoor te zorgen dat er meer geweld is.

u zegt zelf dat oorlog nodig is en bij mij weten is oorlog het ultieme geweld dus als ik streef naar een systeem van meer oog om oog is dat nog niet zo erg. integendeel op termijn levert dit juist minder geweld op omdat de eventuele daders weten dat hun hetzelfde lot staat te wachten

Zo blijf je bezig. Persoon A doodt een familielid van persoon B, persoon B doodt persoon A, persoon C (een familielid van persoon A) doodt persoon B, enz.

als mijn zoon of dochter een andere persoon zonder geldige reden vermoord dan is dit mijn zoon of dochter niet meer en heb ik gefaald als ouder en zal ik mijn verantwoordelijkheid wel dragen en indien het kon zou ik zelf de dodelijk injectie toedienen als het moest. zo simpel is het.

Mij lijkt het zinvoller om niet aan wraakgevoelens toe te geven en de spiraal van geweld te doorbreken.
de spiraal van geweld doorbreken doe je door geweld zwaar te straffen en te zorgen dat mensen angst hebben om geweld te gebruiken. door alleen maar te vergeven daar lachen criminelen mee en ze doen gewoon verder
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be