![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommige stukken zijn prachtig. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 27 december 2006 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat moet het kapitalisme doen , die uitbuiting afschaffen en die landen fascistisch of kommunistisch laten worden want dat is het alternatief . De ekonomie in handen geven van de staat ? Minimumlonenen instellen ? En dat is vooruitgang ? Nee , dit is kommunisme . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
iedereen mag geloven wat hij wil maar uw geloof moet stoppen waar men rechten en vrijheden als mens beginnen en als u zich hieraan niet kan houden met uw geloof, ja dan zal ik proberen u te vernietigen indien dat kan. karma mag geloven wat hij wil dat is zijn recht, ik zeg alleen dat in naam van zijn god en religie al miljoenen de dood hebben gevonden en of hij het nu leuk vind of niet zijn religie is de schuld en oorzaak voor miljoenen moorden en dit maakt van zijn religie iets slechts. jezus of god hadden er dan maar voor moeten zorgen dat er in hun naam niet mocht gemoord worden onder geen enkele voorwaarden. is niet gebeurd dus zijn god is in mijn ogen slecht als hij dit allemaal zo maar laat begaan voor ons iets te willen leren? en wat wil hij ons leren? nederigheid? vergeving?(als een persoon mijn dochter zou verkrachten en of vermoorden dan vermoord ik die persoon zeker en dat is mijn vergiffenis voor hem) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dus u protesteerd niet tegen kinderarbeid? tja zegt veel over u en je past perfect in het profiel van een middeleeuwse gelovige die de heidenen in het heilige land ging uitmoorden voor de hebzucht van 1 man namelijk de toenmalige paus en die op zijn beurt de verpersoonlijking was van god en jezus christus tof u bent niet meer menselijker dan diegene die de WTC torens opbliezen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft gestreden om zijn eigen geloofsgenoten en ideeën te beschermen tegen barbaren die het zwaard gebruikten om hun geloof en ideeën op te leggen. Dat noemt men tegenwoordig zelfverdediging. Goedkeuren kan men het amper, maar ik meen dat zoiets tegenwoordig héél eenzijdig toegepast wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn volgelingen iets slimmer werden kunt ge Jezus niet verwijten. Dat zijn of uw God er niets aan doet moet bij u een belletje doen rinkelen. Het wordt tijd dat God zelf eens uit zijn schulp komt in plaats van zich achter valse profeten te verschuilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat de mensen zichzelf wel kunnen regelen zonder de religie die zich de staat noemt . Mensen zullen zelf wel beslissen met wie ze willen samenwerken , niet het kommunisme en het fascisme die zichzelf met hun dwaze regels in de afgrond hebben gestort . Dergelijke waanzin ontstaat uit angst , de mens wil hetzelf doen omdat ze bang zijn voor God . Zoals ik al zei : vrijzinnigheid bestaat niet . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Banneling
|
![]() Mag kaffertje kerkelijk begraven worden?????????????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ziekelijk, achterlijk, barbaars kortom worden genoeg om god mee te beschrijven en de reden waarom god niet uit zijn schulp komt is enkel en alleen omdat hij niet bestaat zo simpel is het |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niets ziekelijk, achterlijk en barbaars aan geweldloosheid en vergeving.
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
moordenaars en verkrachters horen niet thuis op deze wereld en ter bescherming van anderen dienen ze zo snel mogelijk voorgoed verwijderd te worden en tot nu toe is de doodstraf redelijk voorgoed. ![]() als u denkt in een sprookjes paradijs te mogen komen als u uw 2de wang aanreikt of heel vergevings gezind bent is dat uw goed recht. ik ben eerder het type dat oog om oog en tand om tand. wraak is een natuurlijk instinct van de mensheid om zo potentiele daders af te schrikken. indien iedereen alles zou vergeven en ook onze wetten zouden zo zijn, de pedofielen en verkrachters zouden nogal kunnen botvieren op uw dochter als je die hebt of je vrouw ![]() achterlijk en barbaars zo simpel is het |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De RKKerk is ook tegen de doodstraf. Jezus bad aan zijn kruis voor degene die hem kruisigden: "Vergeeft hen Vader, ze weten niet wat ze doen." Het Christendom is, itt bv de Islam, heel sterk gericht op het 'zwakke'. De sterkte zit in de zwakheid. God vind je niet terug in aardbevingen, stormen of orkanen, maar in het kleinste briesje (cfr. Jesaja) Het christendom is zeker geen natuurgodsdienst. De natuur heeft andere wetten, die tegenovergesteld zijn. Voor de natuur geldt: Survival of the fittest. Jezus zette dit beeld op zijn kop: Machtigen haalt Hij van hun troon neer, kleinen verheft hij. Citaat:
Als mens hebben we rede en met die rede verantwoordelijkheid en menselijke waardigheid. Die menselijke waardigheid is voor mij veel belangrijk dan puur instinctief handelen. Het is een kwestie van beschaving. En beschaving is iets dat nooit af is maar waar continu aan moet worden gewerkt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#658 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wanneer weet je zeker of een moordenaar berouw toont? liegen is ook iets menselijk en we doen het maar al te vaak. hoeveel pedofielen en moordenaars hervallen niet?? het is de plicht van de samenleving om dergelijke personen voorgoed te verwijderen uit onze samenleving. eens als de persoon 2 meter onder de grond ligt te rotten kan ik nog wel eens denken over vergiffenis. en oog om oog is niks achterlijk en barbaars maar juist menselijk en rechtvaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jezus nam het op voor de mensen die niet meetelden, voor de armen, dezwakken, de uitgestotenen. Hij zorgde ervoor dat het leven van talloze mensen weer zin kreeg. Jezus inspireert tot op de dag van vandaag talloze mensen om zich in te zetten voor hun medemensen. Jezus is gestorven ter vergeving van onze zonden. Citaat:
Citaat:
Mij lijkt het zinvoller om niet aan wraakgevoelens toe te geven en de spiraal van geweld te doorbreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |