Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 19:22   #641
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
mijn "progressief brabbeltaaltje" staat tenminste nog in den Dikke Van Dale ; "poco" tot nader order nog niet.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=mestkever
Strontvlieg, staat deze benaming in den dikke zijn vandaele. Want deze insecten hebben zich nu toch al ruimschoots tegoed gedaan aan het verhaal (drol) van de " zwarte schepenen". Of zijn ze nog niet voldaan. Kunnen dan mischien bij freak willox eens te raden gaan heeft mischien nog een "verhaaltje" in z'n lade liggen waar hij de media mee kan bereiken en de "zogenaamde" verdraagzame mee kan toucheren tot hun groot jolijt.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:25   #642
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Behalve diegenen die jullie op racistische wijze de deur uitgestampd hebben omwille van hun overtuiging, neem ik aan.
Eigen schuld, dikke bult. "eigen volk eerst"-retoriek is bij ons idd niet welkom, zomin dat mijn internationalistische retoriek welkom zou zijn bij het VB.
En btw, racisme heeft niks met een overtuiging te maken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:28   #643
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve diegenen die jullie op racistische wijze de deur uitgestampd hebben omwille van hun overtuiging, neem ik aan.
verdraagzaamheid kent grenzen. Dus, geen verdraagzaamheid voor hen buiten deze grenzen. Is een (s)linkse samenlevingsbeeld waar zij aan vasthouden in navolging van hun grote broeder de oude sovjet unie nu het paradijs van zatlappen en bedreven in de export van hoeren.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:31   #644
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigen schuld, dikke bult. "eigen volk eerst"-retoriek is bij ons idd niet welkom,
Oh nee? Daar vergis je je. ik heb de indruk dat de vakbonden alleen nog maar eigen volk toelaten. Eigen-volk-eerst-klonen, die allemaal hetzelfde moeten denken, anders worden ze er op racistische wijze uitgebonjourd.

Citaat:
zomin dat mijn internationalistische retoriek welkom zou zijn bij het VB.
Hebben die daar een probleem mee?

Citaat:
Oh jawel. Jullie hebben het termpje zo erg uitgerokken dat het nu ook de onverdraagzaamheid en discriminatiepraktijken van de vakbonden treft.
Wie een put graaft voor een ander Pietje ....
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:35   #645
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
verdraagzaamheid kent grenzen. Dus, geen verdraagzaamheid voor hen buiten deze grenzen. Is een (s)linkse samenlevingsbeeld waar zij aan vasthouden in navolging van hun grote broeder de oude sovjet unie nu het paradijs van zatlappen en bedreven in de export van hoeren.
Ja Erlich, de genegenheid die de racistische vakbonden aan de dag leggen voor de gedachtedictatuur was me ook al opgevallen. Gelukkig copiëren ze nog niet helemaal de soviet-methodes, maar dat kan nog komen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:43   #646
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

VB en Van Bellingen

02.02.2007 16.08u - Het was voorspelbaar dat nogal wat commentatoren zouden pogen een politiek slaatje te slaan uit de rel rond Wouter Van Bellingen, de zwarte schepen van Sint-Niklaas. Zoals bekend zouden 3 koppels geweigerd hebben om hun huwelijk te laten voltrekken door Van Bellingen.
Wouter Van Bellingen heeft Rwandese ouders maar werd kort na zijn geboorte geadopteerd. Hij groeide op in een Vlaamse en zelfs Vlaamsgezinde familie, zo zou de in het Waasland bekende Vlaamse activist Amedee Verbruggen zijn grootnonkel zijn. Meer dan dertig jaar later werd hij voor Spirit schepen van Burgerlijke Stand in Sint-Niklaas.

Blijkt nu dat sommige mensen in Sint-Niklaas het niet zien zitten dat er op hun trouwfoto’s een gekleurde ambtenaar zou staan. Niet fijn en niet netjes natuurlijk. Vervelend ook omdat het verhaal de mythe van het verzuurde, onverdraagzame Vlaanderen lijkt te bevestigen. Iets wat de linkerzijde – ondanks alle verontwaardiging – zichtbaar veel genoegen schenkt. Heel de zaak komt hen goed uit. En dus zijn de zelfverklaarde ‘anti-racisten’ er (weer) als de kippen bij om met een beschuldigende vinger naar het Vlaams Belang te wijzen. Het is weer onze schuld…

“Vroeger waren het alleen de absolute ‘diehards’ (fanaten) van het racisme die zoiets openlijk durfden. Wellicht heeft de opkomst van extreem-rechts meer mensen voldoende vertrouwen gegeven om er openlijk voor uit te komen”, sneert een redacteur in de krant. Goedkope maar vlot klinkende onzin is dat, in de aanloop naar de verkiezingen. “Het Vlaams Belang heeft een sfeer gecreëerd waarin mensen geen gêne meer hebben om dit soort dingen te zeggen”, verklaarde Freddy Willockx donderdag, zich aansluitend bij de kudde wolven. Frans Wymeersch, fractieleider van het Vlaams Belang in Sint-Niklaas (de partij haalt daar 25 % van de stemmen) reageerde meteen erg boos. “Dat is een brug te ver. We zijn het beu dat Willockx ons naar aanleiding van dit soort feiten steeds weer in een negatief daglicht wil stellen.”

Wymeersch heeft overschot van gelijk. Het Vlaams Belang heeft met deze hele zaak niks maar dan ook niks te maken. We hebben altijd duidelijk gesteld dat het onze partij helemaal niet gaat om huidskleur, maar om de bereidheid zich te integreren. De bereidheid om Vlaming onder de Vlamingen te worden. Dat wij de hand reiken aan die mensen, mag trouwens blijken uit het feit dat Pieter Van Boxel en Aïsha Van Zele – twee jonge en geëmancipeerde kleurlingen die lid zijn van het Vlaams Belang – binnen de partij met open armen zijn verwelkomd én bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen door onze kiezers naar de gemeenteraad van respectievelijk Zoersel en Lokeren werden gestemd. Hoezo ‘onverdraagzaam’, ‘extreem-rechts’ of ‘racistisch’?

Pikant detail is overigens – en dat mag hier in deze context nog wel eens opgemerkt worden – dat Aïsha Van Zele, een meisje met wortels in Sri Lanka, door haar werkgever werd ontslagen. De winkeleigenaar zette haar op straat, niet vanwege haar huidskleur maar omdat ze op de lijst van het Vlaams Belang stond… Waar zit de onverdraagzaamheid dan? En waar blijven de verontwaardigde reacties? (bron: vb)
Oud 2 februari 2007, 19:54   #647
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh nee? Daar vergis je je. ik heb de indruk dat de vakbonden alleen nog maar eigen volk toelaten.
Nee, persoonlijk ken ik al drie "niet-blanke" vakbondsleden.En gezien dat het ABVV rond het miljoen leden telt, zullen er nog veel meer zijn.
Citaat:
Hebben die daar een probleem mee?
En nog geen klein beetje
Citaat:
Oh jawel.
Nee, wat jij er persoonlijk van maakt interesseert mij niet. Hieronder zie je de juiste betekenis :
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...kwoord=racisme
Oud 2 februari 2007, 19:55   #648
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iedere poging om VB hierin te "betrekken" is inderdaad schijnheilig zijn (en mag voor mijn part onmiddelijk aanleiding geven tot een onmiddelijk proces wegens laster en smaad,het zou eens wat anders zijn)

Wat die "jonge trouwers" betreft,welaan dan,hopelijk vinden ze geen enkele andere manier om te "trouwen voor de wet" en moeten ze alsnog verschijnen voor de schepen.Het ongetwijfeld foutloos verloop van "de procedure" zal nog een levensles zijn ook..Dat zal hen leren te denken dat officiele ambten onderhevig moeten zijn aan "opkomende" grilletjes en willetjes....

Een schepen of een ambtenaar is niet "purper" of "roze",dient niet om,als een prins-carnaval,de plechtigheid "op te luisteren",een schepen of ambtenaar VERTEGENWOORDIGD DE WET bij een wettelijk gereguleerde gebeurtenis......

Er zijn daar mensen die denken dat ze al volwassen genoeg zijn om te trouwen maar dit nog niet beseffen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 februari 2007 om 19:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 20:02   #649
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, alle rassen zijn welkom.
Dus er zijn toch rassen? Eéntje om te onthouden Pietje.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 20:04   #650
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Stel dat je in Antwerpen woont,en het VB haalt de volgende gemeenteraadsverkiezingen een monster score,en mag het beleidt alleen uitstippelen,zij leveren dus de eerste schepenen Filip Dewinter ,zou U dan ook op Uw trouwfoto Filip willen hebben staan?
Waaraan heeft Wouter Van Bellingen de vergelijking met Philip Dewinter verdiend?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 20:06   #651
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen schuld, dikke bult. "eigen volk eerst"-retoriek is bij ons idd niet welkom, zomin dat mijn internationalistische retoriek welkom zou zijn bij het VB.
Ik vraag me toch af, mocht gij langs de vaart staan en uw kleine zien verdrinken samen met de mijne, of je dan ook niet zou denken "Eigen volk eerst" voordat je erachter springt.

Maar dit gegeven zul je natuurlijk weer ontwijken.

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 20:07   #652
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dus er zijn toch rassen? Eéntje om te onthouden Pietje.

Paulus.
Heb je het nu nog niet door?
Voor de laatste keer: rassen als sociale constructie bestaan uiteraard (anders zou er geen racisme bestaan). Genetisch gezien bestaan er echter geen rassen.
Voor nadere uitleg, zie elders op dit forum.
Oud 2 februari 2007, 20:08   #653
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Voor de laatste keer: rassen als sociale constructie bestaan uiteraard (anders zou er geen racisme bestaan). Genetisch gezien bestaan er echter geen rassen.
Ik heb anders op de vorming van het ABVV geleerd dat er geen rassen bestaan.

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 20:09   #654
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag me toch af, mocht gij langs de vaart staan en uw kleine zien verdrinken samen met de mijne, of je dan ook niet zou denken "Eigen volk eerst" voordat je erachter springt.

Maar dit gegeven zul je natuurlijk weer ontwijken.

Paulus.
Het "eigen volk eerst" waarover u het hier heeft, heeft niks te maken met het "eigen volk eerst" dat het VB predikt. En dat weet u goed genoeg.
Oud 2 februari 2007, 20:10   #655
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt het misschien niet echt door, Pietje, maar een vakbond is iets anders dan een politieke partij. Een vakbond dient ertoe de belangen van de werknemers te verdedigen in plaats van aan politiek te doen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 20:10   #656
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Paulus.
En dat klopt dus - zie mijn uitleg hoger.
Het is niet verboden na te denken.
Oud 2 februari 2007, 20:10   #657
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waaraan heeft Wouter Van Bellingen de vergelijking met Philip Dewinter verdiend?
Je vergist je, Wouter verdient dat niet.

Maar kun je nu ook eens op de vraag antwoorden? Zou je aanvaarden dat FDW op je trouwfoto staat, mocht hij democratisch verkozen worden als schepen van burgelijke stand?

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 20:10   #658
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moedwilligheid van sommigen uiteraard ook eh Droso
Oud 2 februari 2007, 20:11   #659
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U hebt het misschien niet echt door, Pietje, maar een vakbond is iets anders dan een politieke partij. Een vakbond dient ertoe de belangen van de werknemers te verdedigen in plaats van aan politiek te doen.
Inderdaad en de werknemers te vertegenwoordigen in plaats van ze een levensvisie voor te schrijven.

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 20:11   #660
D.A.C.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Daarom was het dan ook de vorming van de ABVV. U dacht toch niet iets te horen dat juist was.
D.A.C. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be