Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 11:27   #641
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=illwill;2999049][quote=Jantje;2998481]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gewoon laten vallen is wat weinig. Maar met 10 kg gerichte ladingen kan je serieus wat brokken veroorzaken. Doch zal de haven doorwerken.
10 kg op de juiste plekken binnen een rafinaderij, en je kan de het Nieuw Antwerpse meer bezoeken.

Allemaal onzin zolang je het niets aantoont wat je zegt.

Als je het kon aantonen en indien het geen onzin zas had je het al lang gedaan, probleem is dat je geen flauw idee hebt.
Dat jij een gebrek aan kennis over wapens, springenstoffen, informatie vervalsing en achterhouding hebt is wel het laatste van mijn zorgen.

Psygologische en propaganda oorlogsvoeringen niet kan doorzien en doorprikken Laat mij al even koud.

Je vraagt achter bronnen en gegevens die zelfs niet eens mogen vrij gegeven worden.

En als je zelf niet beseft hoe zwak het westen staat in een guerilla-aanval, wel dat laat mij al even koud.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:22   #642
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet in Baskenland, niet in Noord-Ierland. De enige guerillabewegingen die zijn te verslagen, zijn deze die geen ondersteuning krijgen van de bevolking en door de eigen bevolking worden verraden en bestreden.
ja, je hebt gelijk, zoals vaak wordt gezegd: "in zulke oorlogen komt het erop aan de harten van de mensen te winnen".
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 14:06   #643
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jantje;2999081][quote=illwill;2999049]
Citaat:
Dat jij een gebrek aan kennis over wapens, springenstoffen, informatie vervalsing en achterhouding hebt is wel het laatste van mijn zorgen.

Psygologische en propaganda oorlogsvoeringen niet kan doorzien en doorprikken Laat mij al even koud.

Je vraagt achter bronnen en gegevens die zelfs niet eens mogen vrij gegeven worden.

En als je zelf niet beseft hoe zwak het westen staat in een guerilla-aanval, wel dat laat mij al even koud.
Jij bent dan wel een heel koud persoon als al deze dingen jou koud laten. Gevoelloos als van Themse.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 14:13   #644
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=illwill;2999520][quote=Jantje;2999081]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Jij bent dan wel een heel koud persoon als al deze dingen jou koud laten. Gevoelloos als van Themse.
Na jou onzin en het blijven zagen over bronnen voor zaken die juist onder militair geheim vallen, laat jou onwetendheid mij idd gewoon koud.

En ik gevoelloos, wel dat zei mijn ex ook toen ik van haar 1300€ netto loon 400€ liet afpakken als onderhoudsgeld voor de kids.

Het is dus maar juist hoe je de zaken bekijk of iemand gevoelloos is of niet.
Oud 15 oktober 2007, 14:15   #645
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, je hebt gelijk, zoals vaak wordt gezegd: "in zulke oorlogen komt het erop aan de harten van de mensen te winnen".
En dat is nu juist iets dat je niet doet met zwaar oorlogsmaterieel en duizende bommen en raketten, maar met vriendelijkheid en hulpvaardigheid.
Oud 15 oktober 2007, 14:21   #646
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

[quote=illwill;2999520][quote=Jantje;2999081]
Citaat:

Is dat een poging tot een argument?

HVT was allesbehalve gevoelloos.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 16:37   #647
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
En dat is nu juist iets dat je niet doet met zwaar oorlogsmaterieel en duizende bommen en raketten, maar met vriendelijkheid en hulpvaardigheid.
Klopt, maar het is natuurlijk zo dat de opstandelingen juist proberen om gewelddaden tegen de burgerbevolking uit te lokken, zodat deze zich aan hun kant scharen.

Dat is iets waar bijvoorbeeld de Russen telkens opnieuw inlopen, zij hebben in Tsjetsjenië de opstandelingen zélf gemaakt.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 oktober 2007 om 16:38.
Oud 15 oktober 2007, 16:44   #648
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na jou onzin en het blijven zagen over bronnen voor zaken die juist onder militair geheim vallen, laat jou onwetendheid mij idd gewoon koud.
Onzin spuien zonder verklaring hoe je iets effectief doet of onzin spuien over militairen die je niet kent heeft niets met militaire geheimen te maken. Terroristische aanslagen vallen niet onder militaire geheimen.

Citaat:
En ik gevoelloos, wel dat zei mijn ex ook toen ik van haar 1300€ netto loon 400€ liet afpakken als onderhoudsgeld voor de kids.
Wat jou ex van jou denkt heeft zoals gewoonlijk niets met de zaak te maken.

Citaat:
Het is dus maar juist hoe je de zaken bekijk of iemand gevoelloos is of niet.
Heeft niets te maken met hoe je dingen bekijkt, als burgers die gedood worden door terroristische aanslagen jou niets doen ben je gewoon gevoelloos.
Oud 15 oktober 2007, 16:46   #649
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=migrantenjong;2999564][quote=illwill;2999520]
Citaat:

Is dat een poging tot een argument?

HVT was allesbehalve gevoelloos.
Tja als je het in het wilde weg onschuldige mensen en kinderen neermaaien iemand vind met veel gevoel... ok, je doet maar. Hij had veel gevoel voor zichzelf ja maar voor anderen blijkbaar geen.
Oud 15 oktober 2007, 16:55   #650
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
12/09 Rusland test krachtigste niet-nucleaire bom

Rusland heeft met succes de meest krachtige niet-nucleaire bom ter wereld getest. De Russen steken daarmee de Verenigde Staten de loef af. Die hadden in 2003 een gelijkaardige vacuümbom tot ontploffing gebracht. Nu zou de Russische bom krachtiger zijn.

De bom werd getest in een verlaten gebied. Met een parachute werd de bom naar beneden gedropt. Nog voor het de grond raakt, ontploft de bom. De temperatuur is zeer hoog en er zijn ook naschokken.

Volgens de Russen is het voordeel van de bom dat er geen nucleaire straling vrijkomt

Kheb lang gewacht maar het komt niet volgens mij...oftewel heb ik het gemist. Waar blijven de bashers die klagen over een nieuwe wapenwedloop? Behoort dit niet tot een nieuwe wapenwedloop? Dit is niet onderhouden van huidig arsenaal, nee, dit is het testen van NIEUWE bommen. Maja, t'is amerika niet zekers?
Daar gaat dan het geld naar toe in plaats van de armere bevolkingsgroepen te ondersteunen. Net als in de US is er in Rusland onmetelijk veel armoede met de nodige sociale gevolgen,misdaad,alcholisme etc. maar de grote brok van inkomsten gaat naar ontwikkeling van nieuwe wapens, modernisering en uitbreiding van de militaire slagkracht, zo ook in China, wat een leuke wereld. Voor tweeduizend jaar sloeg men elkaar het hoofd in met een knots,nu kan men op knopdruk hele naties vernietigen,wat een geweldige vooruitgang.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 17:05   #651
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
Daar gaat dan het geld naar toe in plaats van de armere bevolkingsgroepen te ondersteunen. Net als in de US is er in Rusland onmetelijk veel armoede met de nodige sociale gevolgen,misdaad,alcholisme etc. maar de grote brok van inkomsten gaat naar ontwikkeling van nieuwe wapens, modernisering en uitbreiding van de militaire slagkracht, zo ook in China, wat een leuke wereld. Voor tweeduizend jaar sloeg men elkaar het hoofd in met een knots,nu kan men op knopdruk hele naties vernietigen,wat een geweldige vooruitgang.
Si vis pacem,

Para bellum
Oud 15 oktober 2007, 17:06   #652
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, maar het is natuurlijk zo dat de opstandelingen juist proberen om gewelddaden tegen de burgerbevolking uit te lokken, zodat deze zich aan hun kant scharen.

Dat is iets waar bijvoorbeeld de Russen telkens opnieuw inlopen, zij hebben in Tsjetsjenië de opstandelingen zélf gemaakt.
Nu valt het in Tsjetsjenie mee, maar de "Pax Chechena" houdt niet langer dan Kadyrov steun krijgt van de overheid.
Oud 15 oktober 2007, 17:10   #653
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Russen worden in die richting gemanoevreerd.Poetin heeft ook de meeste persdiensten en tv kanalen onder zijn invloed. Uiteraard worden vijanden in het leven geroepen ter verheerlijking van zichzelf en de onmetelijke fortuinen die dergelijke conflicten met zich meebrengen,winnen is zelfs niet eens belangrijk in een eventuele oorlog.
Het zijn enkele clans,want Poetin kan het ook niet allemaal alleen die daar heel rijk van worden,zie ook de Bush administratie als voorbeeld,met het gulden trio, Bush, Cheney en Rumsfeld.Het internationaal recht zou dictators als misdadigers moeten bestempelen die dan ook als dusdanig kunnen vervolgd worden, want dit soort mensen brengen onnoemelijke ellende over de hele wereld.Heel Afrika gaat gebukt onder dictatoriale regimes,dikwijls in het zadel gehouden door Westerse regeringen die er grof geld aan verdienen.Natuurlijk floreert ook de internationale wapenhandel met dit soort toestanden want vredelievende boeddistische monniken kopen geen wapens
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 17:21   #654
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Nu valt het in Tsjetsjenie mee, maar de "Pax Chechena" houdt niet langer dan Kadyrov steun krijgt van de overheid.
Het is me zeer de vraag hoe de situatie in Tsjetsjenië nu is, het feit dat het volledig uit het nieuws weg is, zal allicht ook veel te maken hebben met het feit dat er nauwelijks nog vrije media zijn in Rusland, itt 11 jaar geleden, toen er uitvoerig over de oorlog werd bericht.
Oud 15 oktober 2007, 18:56   #655
willem1940NLD

Standaard

[quote=illwill;2999840][quote=migrantenjong;2999564]
Citaat:

Tja als je het in het wilde weg onschuldige mensen en kinderen neermaaien iemand vind met veel gevoel... ok, je doet maar. Hij had veel gevoel voor zichzelf ja maar voor anderen blijkbaar geen.
Dat is dan ook juist het kenmerk van al de zelfverklaarde "gevoelsmensen" die ik totnogtoe ontmoet; zij
(er)kennen maar 1 "gevoel", n.l HUN gevoel.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 oktober 2007 om 18:57.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 19:14   #656
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is me zeer de vraag hoe de situatie in Tsjetsjenië nu is, het feit dat het volledig uit het nieuws weg is, zal allicht ook veel te maken hebben met het feit dat er nauwelijks nog vrije media zijn in Rusland, itt 11 jaar geleden, toen er uitvoerig over de oorlog werd bericht.
De vage bronnen die mij het vertellen zeggen dat de bandieten er nog steeds heel aanwezig zijn, maar dat dit wordt verzwegen. De bossen zitten vol met wahhabi's.
Kadyrov heeft niet voor niks Putin geprezen, hij weet dat zodra er een machtswissel gebeurt, zijn hoofd gaat rollen. Hij heeft daar heel veel vijanden gemaakt, ook tussen zijn eigen mensen.
Er wordt veel geld in Tsjetsjenie gepompt, in feite wordt daar alles georganizeerd om de Tsjetsjenen daar te houden. Zo mogen Tsjetsjeense jongeren daar hun legerdienst doen, enzovoort.

Ramzan Kadyrov is een bandiet zoals alle anderen. Wat Moscou deed was een bandiet uitkizen en andere bandieten laten uitschakelen.
Oud 15 oktober 2007, 19:15   #657
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:

Een gevoelloos iemand zou zich niet aantrekken van de pesterijen. Deze man zat VOL met gevoelens.
Oud 15 oktober 2007, 20:33   #658
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je al de postings van iemand anders gaat gebruiken om je gelijk te halen, moet je toch echt hopeloos zijn.
Oud 15 oktober 2007, 20:44   #659
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij zal een opleiding zijn gaan volgen bij de GI, die roeiden in Vietnam ook hele dorpen uit.
Oud 15 oktober 2007, 21:02   #660
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=illwill;2999837] Onzin spuien zonder verklaring hoe je iets effectief doet of onzin spuien over militairen die je niet kent heeft niets met militaire geheimen te maken. Terroristische aanslagen vallen niet onder militaire geheimen. [quote]

Ik heb je reeds voldoende verklaart hoe het westen totaal ontwricht kan worden, zonder dat het zich ook maar enigsinds kan verdedingen.
En de meeste militairen hun opleidingen ken ik nu eens juist wel.
En terroristische aanslagen door de ene als laf aanschouwd en door de andere als heldendaad. En ze vallen juist wel onder militairgeheim.
Men probeerd steeds van er zo weinig mogelijk over vrij te geven, omdat deze telkens opnieuw de zwakheden in een verdediging aantonen.

En ik ga je hier echt niet beginnen uitleggen hoe je springstoffen moet aanbrengen om bepaalde doelen te vernielen.

En er zijn reeds voldoende bewijzen geleverd door andere forumgangers die mijn verklaringen staven, omdat ik dat zelf niet meer moet doen.

Citaat:
Wat jou ex van jou denkt heeft zoals gewoonlijk niets met de zaak te maken.
Wie weet dat, ze zit hier mss ook op het forum.

Citaat:
Heeft niets te maken met hoe je dingen bekijkt, als burgers die gedood worden door terroristische aanslagen jou niets doen ben je gewoon gevoelloos.
Ik heb nergens gezegd of geschreven dat de dood van onschuldigen mij koud laat, het is jou onwetenheid die mij koud laat.

Trouwens ik denk dat er meer onschuldige doden vallen onder de zware wapens die van op een afstand bediend worden dan door directe aanslagen.

De terroristen/verzetstrijders hebben nog wel wat reserve tegenover de onschuldige doden die reeds door de wapens van de supermachten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be