![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik het me goed herinner zijn bijvoorbeeld Iranezen in Amerika heel succesvol, maar daarover kan ik je nu dus geen data geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
|
![]() Niet alleen mensen die daar wonen maar zelfs Jan Leyers heeft het kunnen merken. Hij is nu reeds minder optimistisch dan toen hij naar ginder vertrok. Je kan natuurlijk blijven je hoofd in het zand steken.
![]() |
#643 | |
|
![]() Citaat:
Wat wèl belangrijk is: Mexicanen zijn (meestal) katholiek, M & T zijn moslim. Zijn er ooit problemen geweest met Poolse of Italjaanse immigranten? ik heb er in ieder geval nooit iets over gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 5 december 2007 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel: dat zijn degenen die ginder zijn GAAN LOPEN voor het islamitische regime! Even bij de les blijven aub. Velen noemen zich trouwens met recht en reden én de nodige fierheid: "assyriers".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
|
![]() Als je dat programma hebt gezien, moet het je niet ontgaan zijn dat hij ook groepen atheïsten die de democratie huldigden zijn tegengekomen en die droomden van de grote oversteek, van de democratie naar Afrika, of van hun naar Europa ...
![]() |
![]() |
#648 |
|
![]() Ik heb Iranezen gekend, aanhangers van de Shah en die waren meestal hoogopgeleid (en wellicht daarom succesvol). Na de val zijn er veel naar de VSA gevlucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
|
![]() Citaat:
zeer veralgemenend kun je stellen: Wie kan en wil werken verkiest Amerika , het land van de onbeperkte mogelijkheden, maar zonder sociaal opvangnet. De anderen verkiezen Europa met het ocmw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien men niet wil assimileren, niet wenst aan te passen aan de hier geldende normen en waarden, dan moet je niet verschieten dat je met ongelijke kansen aan de meet komt. En neen, dat is niet ONZE schuld. Als je niet WIL LEREN lezen en schrijven (of de taal leren, of je aanpassen aan de werkattitude, of arbeidsreglementen, of schoolreglementen, etc.......) dan mag links je nog 700 pampers aandoen, maar dan BLIJF je een probleem hebben. En de sossen en alle andere consoorten mogen mij dan nog verplichten op straffe van boetes, gevangenis en ontzetting uit mijn burgerrechten, om te zeggen dat het gelijkwaardig is om in je broek te kakken met 700 pampers aan, als om het toilet te gebruiken, de stank BLIJFT hoor!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2007 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Door de wet op gezinshereniging een beetje creatief te gebruiken zijn bepaalde migrantengroepen erin geslaagd tot 20 - 30 familieleden naar hier te halen. Deze familieleden moesten geen taalcursus volgen. Met alle gevolgen vandien. Mensen de mogelijkheid om een taal te leren in het land waar ze vanaf dan moeten functioneren ontzeggen vind ik een vorm van racisme. Er is geen betere manier om iemand bij voorbaat al zijn kansen te ontzeggen dan door iemand de taal niet te laten leren. Een tweede vorm van racisme is het bouwen van sociale wijken waarin je al deze mensen samen kan huisvesten. Hierdoor is het voor hun plots ook niet meer noodzakelijk om de taal te leren, ze leven er toch samen met de mensen uit hun minderheidsgroep... Ik moet er geen tekening bij maken dat de taal kennen nogal noodzakelijk is om werk te vinden zeker, of om één of ander reglement te volgen... En zoals ik al schreef: De eis tot assimilatie leidt tot geweld! Maar dat vind je geen probleem zeker hé? Dan kan je hier weer komen brullen dat het de allochtonen geweest zijn en het de schuld is van links. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
|
![]() Citaat:
Je verwijt eerst (ten onrechte) rechts het onderscheid in stand te houden, en je nu keur assimilatie af want dat leidt tot geweld. Wat wil je nu feitelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
|
![]() Citaat:
Als we niet de verschillen tussen groepen benadrukken hebben we ook weinig reden om de groep te willen assimileren. Assimilatie wordt gerechtvaardigd door het benadrukken van de verschillen, maw. En zoals ik al stelde: door aanpassing te eisen, zorg je ervoor dat mensen zich nog sterker aan hun culturele identiteit vastklampen. Zo hou je de verschillen tussen culturen dus net in stand.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 december 2007 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken hoog opgeleide Chinezen en ook Roemenen die in VSA en Canada gemakkelijk aanvaard werden. De plas is daar geen probleem. Voor de meeste (meestal onopgeleide) 'asielzoekers' die hier binnenstromen is Amerika onbereikbaar. Daarom kun je immigratie naar Amerika en naar europa totaal niet vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
|
![]() Citaat:
Er zouden een 700-tal buurten zijn waar de politie (beter) niet komt. Die assimilatie moet natuurlijk niet manu militari opgedrongen worden. Wel kan men er bv voor zorgen dat een einde gesteld wordt aan de zeer veel voorkomende huwelijksmigratie waardoor jonge gezinnen telkens van nul moeten herbeginnen en aanpassing onmogelijk wordt. Alus ontstaat taalachterstand, slechte schoolprestaties, werkloosheid en criminaliteit. Ik denk niet dat zoiets tot geweld leidt, wel integendeel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeggen dat de multiculturele samenleving wérkt getuigt ook niet van al te veel objectiviteit. Het is gewoon een ideologie zoals het communisme er een is. Men doet wel hard zijn best om deze ideologie voor te stellen als de enige juiste maar dat doen religies ook van zichzelf. Geen enkele ideologie kan claimen dat ze de enige juiste is. Al wat men kan doen is leden voor zich winnen en dan de democratie laten beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Banneling
|
![]() [quote=Groentje-18;3125399]
Citaat:
Met het gezever over "uitsluiting". Het favoriete excuustruusje van links. Allochtonen genieten precies dezelfde rechten als autochtonen. Of ze dezelfde kansen grijpen is een andere vraag. In de islamitische cultuur hangt men liever het slachtoffer uit (samengevat in de uitdrukking 'insh'allah - alles is de wil van god, eigen verantwoordelijk opnemen is er te veel aan). Door initieel verkeerdelijk te poneren dat er uitsluiting bestaat, valt al de rest als een kaartenhuisje ineen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Het vastklampen aan eigen cultuur eerst. Een bijzonder inconsequente houding van moslims die hun islamitische paradijzen ontvluchten voor een beter leven in het Westen dat ze onmiddellijk beginnen te verguizen eenmaal ze er zijn. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |