![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6601 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
6 miljoen zal besmet raken als je neits doet (mathematische modellen uit duitsland). 0,5% daarvan is 30 000. hoeveel mensen met pakweg kanker zullen nu onnodig sterven omdat ze niet behandeld kunnen worden? Citaat:
2 of 3 miljoen? fantaseren gaat je wel goed af ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6602 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vind je de nodige groepsimmuniteit: 1 - 1/R0 = 1 - 0.4 = 0.6, dus 60%. Dat is vrij naief. Nu is R0 eerder 1.5. Dan is de groepsimmuniteit 1 - 1/R0 = 1 - 0.66 = 0.33, dus 33%. Maar nog eens, al die modellen zijn naief. De groepsimmuniteit kan ook bij 20% liggen, of 40%. Geen kat die het weet. Het is MINDER dan 60%, zoveel is zeker. Dus ja, ik denk dat wij naar zoiets van 15000 - 30 000 doden gaan, dat is wat ik al een tijdje heb voorspeld, mijn sweat spot is nu nog 6000 doden. Waarom zou men geen kankers behandelen ? Stop gewoon met het opnemen van covid patienten in reanimatie he (zuurstof geven kan nog altijd). Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volg jij wel de gegevens ? De Universiteit van Antwerpen heeft uit steekproeven geschat dat ongeveer 800 000 Belgen anti lichamen hadden in mei. Maar aangezien men weet dat niet iedereen positief is op anti lichaam testen (wat niet eens wil zeggen dat ze geen immuniteit hebben), ongeveer 70% of zo test positief, kan men dus afleiden dat er minstens een miljoen mensen het opgedaan hebben. We weten ondertussen ook dat de testbare antilichamen afnemen. Dus de schattingen die daar toen op gebaseerd waren zijn een onderschatting, maar geven een goed idee.
Dat klopt trouwens ook met de dodelijkheid: 1% omdat we een heel groot overgewicht aan rusthuisbewoners hadden. Op 1 miljoen mensen is dus 10 000 dood gegaan, maar met een sterke oververtegenwoordiging van rusthuisbewoners. De "normale mix" zou minder dan 0.5% geven. Je moet eens naar echte data kijken, en minder de propaganda volgen he. En daarom is het ook zo dat mochten we 60+ kunnen isoleren, we zo goed als geen doden zouden hebben, en rap groepsimmuniteit. Nadien kunnen die 60+ dan onder het volk komen. Sommigen zullen ziek worden, maar dat gaat nooit geen golf meer opleveren die ziekenhuizen niet aankunnen. Echt, op 2 maanden was het geregeld. 60+ afzonderen, de rest laten uitzieken, en hup, gedaan. Kan je nu beginnen inzien waarom ik zeg dat we in een collectieve waanzin zitten ? Dat komt door Ferguson en de WHO. Die zijn op een ondoenbaar pad gegaan: hammer and dance: eerst alles doen zakken, en dan de propagatie tegenhouden tot aan vaccin. Mooi op papier, en zoals we zien, werkt het niet, en ik had wel door dat dat niet kon werken. Dan blijft er nu over: gans de tijd lockdownen. Gigantisch veel schade, heel lang rekken, veel doden. Kan het zotter ? Deze ziekte bracht een oplossing op een zilveren plaatje: ongevaarlijk voor jongeren, riskanter voor ouderen. LOGISCHE oplossing: ouderen afzonderen terwijl jongeren zich besmetten. Wereld "oplossing": jongeren trachten te beletten van zich te besmetten, en ouderen laten doen. Zo zot als een draaideur. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2020 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6604 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gewoon alle oudjes isoleren en neits aan de hand zij zijn de schuldigen met hun onverantwoord gedrag Patje's keiharde data Laatst gewijzigd door 1207 : 30 oktober 2020 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patje's data zijn inderdaad keihard. Wetenschappelijke publicaties en officiele data. Het ligt voor je neus. Maar je zal moeite ermee hebben, want je moet eerst nog kunnen aanvaarden HOE IMMENS de stommiteiten zijn. Dat vergt een doen daveren van uw paradigme op zijn grondvesten he. Het kan dus zijn dat je zover niet kan geraken. Maar zoek het allemaal maar op. Allemaal heel juiste data, officieel. En laat het bezinken. Het gaat een tijdje duren voor je de enormiteit zal kunnen inzien. Men ging een epidemie tegenhouden, terwijl slechts een klein deel van de bevolking echt risico liep. De normale manier is niet om de zee leeg te laten lopen, maar om een dijk te zetten waar je iets wil beschermen. Wat men wilde doen was de zee leegmaken. Een epidemie tegenhouden. Ging niet lukken, was duidelijk als wat. Mensen met risico afzonderen was te simpel. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2020 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk oudje wordt er gelukkiger van dat haar kleinkinderen ook moeten binnenblijven, hun werk verliezen, niet meer naar school gaan, ....?
![]() |
![]() |
#6607 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
... maar in de huidige strategie van de regering worden die behandelingen nu al voor de tweede keer voor maanden stopgezet, en waarschijnlijk volgend jaar nog een of twee keer. Hoe is dat beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De keuze tussen euthanasie en paliatieve?
![]() |
#6609 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maart/april lagen de berekeningen al op tafel vanaf augustus begonnen virologen en ziekenhuizen te waarschuwen in september ontplofte alles en zelfs nu blijft men aarzelen leeft de regering, alle 7, ergens op een andere planeet Vandenbroucke is al 3 weken minister. al 3 weken kent hij al de ralmpscenario's en wat doet 'm? een postje uitvinden voor zijn vriendje Pedro. deze week wat gaan bleiten in Luik is hypocriet. 1 dag na de aanstelling had men al op de rem moeten gaan staan (zoals Duitsland nu doet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6610 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat niemand heeft aangeraden of gedaan is: plannen maken om de capaciteit van de ziekenhuizen te versterken wanneer nodig. Plaats is er, bedden zijn er, er zijn een hoop studenten verpleegkunde die zouden kunnen helpen, er zijn lijsten van ex-verpleegkundigen en van niet-medisch geschoolde mensen die willen komen helpen - maar we beginnen pas nu te improviseren. Laatst gewijzigd door gertc : 30 oktober 2020 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat was niet vermijdbaar. Dat was moduleerbaar, verschuifbaar, afvlakbaar, maar niet vermijdbaar.
Citaat:
Begrijp je niet dat lockdownen gewoon uitstellen is met veel schade ? Begrijp je dat het ALTIJD terug gaat stijgen tenzij lockdown, zolang we niet in de buurt van groepsimmuniteit komen ? "Epidemie stijgt" en "we zijn nog niet aan groepsimmuniteit" zijn wiskundig equivalente statements die gewoon twee verschillende aspecten van hetzelfde fenomeen aangeven, zoals "we liggen nog niet op de grond" en "we blijven vallen" equivalent zijn maar twee verschillende aspecten van hetzelfde fenomeen zwaartekracht beschrijven. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2020 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6612 | |
Minister-President
|
![]() Ondertussen in Brussel ...
Congolese diaspora organiseert sit-in voor vrede in Congo. Citaat:
Is het een fantasie? Is het slap stick? Vandaag staat op de agenda, dat na het sluiten van cafés en restaurants, mogelijk ook kapperszaken de deuren moeten sluiten. Want, ... covid ... verspreiding van het virus ... Je kan dit toch echt niet meer ernstig nemen? Ik in elk geval niet.
![]() |
![]() |
#6613 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6614 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het er vooral moeilijk mee, als ik dat leg naast een artikel waarin ik moet lezen dat een oude dame een boete krijgt, omdat ze zogenaamd samenschoolde.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/k...l-1657705.html Als je dan leest dat zo een sit-in gewoon mag doorgaan, dan word ik daar eigenlijk best kwaad over.
![]() |
#6615 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6616 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik nog niet zo zeker van...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 30 oktober 2020 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal in het begin ben ik met U akkoord, en mocht een magische trace and isolate gewerkt hebben, ook. Maar dat is het ongeveer. Dat laatste is voor meer geavanceerde landen dan wij enkel maar weggelegd (ttz, met bekwame overheden en een volk dat vertrouwen heeft).
Gans het probleem in onze aanpak is dat wij ons voor veel hoger hebben ingeschat dan realistisch was, en dachten dat wij als kloefkappersland hetzelfde konden doen als een land zoals Zuid Korea. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2020 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6618 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier komt de Corona app eind september en 1 week later zeggen ze dat de wijze van testen gaan veranderen waardoor heel die app ook nog eens waardeloos wordt. In China kunnen ze blijkbaar wel een hele stad te gelijk testen. Op die manier heb je wel alle besmetten te gelijk in quarantaine. Maar alles wat hier van de staat moet komen loopt fout. Als je dan vergelijkt wat ze bij ons op het werk hebben gedaan en alle andere privé zaken om zo veilig mogelijk te werken. Maar het ligt aan de inviduele Egoïstische Belg dat het fout loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6619 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ondersteun ze zo goed als mogelijk met zuurstof, wet ik veel wat nog, op een gewone kamer waar ze nog afscheid kunnen nemen van hun familie. En voor je zegt dat dat onmenselijk is, dat doen ze met ouderen die aan he eind van hun leven zijn door andere ziektes ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |