![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Banneling
|
![]() Goed punt is dat slechts één op zes homosexualiteit verwerpelijk vinden, en we weten in welk kamp die zitten, dus op 10 miljoen is 9 miljoen akkoord met homosexualiteit, zo ziet u maar, sommige ideeën van bepaalde partijen zijn niet meer van deze tijd en aan het homohuwelijk en adoptie zullen we met de tijd wel beter wennen, eens dit goed ingeburgerd is in de postmoderne semanleving, net zoals multikul al een aanvaard fenomeen is geworden dat goed werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik respecteer het juist zeer als ouders kiezen hun kind op te geven als ze weten dat ze zelf niet goed (genoeg) in staat zijn om een kind op te voeden. Maar vervolgens vertrouwen leggen in een instantie die het kind de beste mogelijkheden moet verschaffen d.m.v. toewijzen aan de geschiktste ouders, maar je er wel mee willen bemoeien, vind ik hypocriet; hoe bot dat ook moge klinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Dit is geen adoptie volgens de wet. Het gaat wel om opvoeding. Maar als je denkt dat ook maar één ouder van de ontelbare kinderen waar mijn ouders ondertussen hebben voor gezorgd ook maar zouden opteren voor homo's als opvoeders dan weet je volgens mij niet hoe het in de echte wereld draait. Afstandouders mogen kiezen, zo is dat. Binnen adoptie, zoals naar de wet, is dit misschien wel anders. De ouders weten uiteindelijk toch niet waar hun kind terecht komt. De schoonzoon van een vriendin van mij werd gevonden op een vuilnisbelt (een stort). Kiezen, wtf zeg. Wie moedwillig en legaal een kind afstaat mag misschien wel een wens uiten binnen een adoptie, maar geen kat die toch kan beweren of die wens wordt ingewilligd; Dus, elk z'n conclusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volstaat dit antwoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het gedeelte dat ik in je citaat dikgedrukt heb: Ik vind dus dat dit niet moet kunnen. En nee, afstandouders doen (in het geval ze het kind niet op kúnnen voeden) juist iets heel nobels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan me best voorstellen dat die bewuste ouders dat wel wenselijk kunnen vinden en dat zelfs als een prioriteit je hoeft het zelfs niet zover te gaan zoeken... beschouw gewoon bepaalde opvattingen die je hier aantreft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ongeacht het discours van het probleem min of meer terug te schroeven tot een vermeende mindere geschiktheid van mannen algemeen... heeft ie zich in dat laatste postje toch aardig klem gereden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus als je niet effectief gaat polsen ( of het al ergens opgevangen zou hebben ) naar de geaardheid van de persoon waar je zoon_ of dochterlief zal gaan achterlaten .... hoe weet je dat dan ? Citaat:
zoals ik je reeds zei... ik wil best geloven in een zekere terughoudenheid tov mannen ( en waarom niet homo's ) maar er zijn mijn dunkt genoeg mensen die daar geen enkel probleem mee hebben Citaat:
maar wat ik ook al begrepen heb, is dat het niet louter om een interesse gaat als je elders wetten zou gaan gieten ( of evenyueel terugschroeven ) omwille van die vermeende collectieve mentaliteit en dat dan uitgerekend als liberaar ? Citaat:
in ieder geval... als dat zo zou zijn... is het dan niet even bevreemdend dat die mindere acceptatie ( tot regelrechte afkeur ) ervan ook héél karakteristiek verdeeld is ? Laatst gewijzigd door praha : 7 februari 2008 om 01:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooroordelen zijn te wijten aan een gebrek aan kennis, voorkeuren zijn gebaseerd op bewuste keuzes. Niemand, behalver de oerconservatief met ethische bezwaren, vraagt om een adoptiewet terug te schroeven. Dit zou pas discriminatie zijn. Maar bewuste keuzes maken, zoals de manier van opvoeden, wat toelaatbaar is en wat niet bijvoorbeeld, daar is iedereen nog steeds vrij in. Een mens is vrij te oordelen hoe hij iets aanpakt binnen de limieten van de wet. Homo's mogen naar de wet kinderen adopteren, net als hetero's. En maar goed ook, ethiek mag niet in de wet worden verweven. Maar het zou echter pas anti-liberaal zijn moest de wet de mensen verbieden om keuzes te maken, toegegeven, niet steeds de beste keuzes, maar wel binnen de wet. Wat die vermeende collectieve mentaliteit betreft. Wat bedoel je daar eigenlijk mee ? Dat de meesten niet in staat zouden zijn een individuele mening te vormen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik bedoel er mee dat zowat doorheen heel je betoog het steeds weer neerkomt op één enkel ding : - de gemeenschap staat nog steeds wat argwanend ten opzichte van homo's ( eventueel weer uitgebreid naar mannen ) als het neerkomt op adoptie, kinderverzorging, huwelijk, ed .. : ok, ik beaam dat ook ergens maar geef je eveneens te kennen dat het helemaal niet zo sterk aanwezig is als jij doet overkomen - dat we daar alle begrip moeten voor opbrengen : okay mij ook goed - dat blijkbaar de euveltjes en achterstanden die er nog zijn inzake emancipatie maar zo moeten blijven zolang dat gevoel bij de geemenschap leeft blijkbaar zijn actieve maatregelen om wat aan die achterstand te doen overbodig tot zelfs ongewenst : ook daar kan ik nog ergens inkomen maar blijkbaar zijn actieve maatregelen, waar ze zich dan nog bedienen van hun zekere machtspositie, genomen door individuen om die achterstand te behouden of zelfs nog te vergroten perfect legitiem onder het mom 'begrijpbaar' , er zal wel best een 'aannemelijke reden voor zijn' etc : en daar zit 'm me dan toch erg dwars |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nogal de indruk dat je veronderstelt dat verantwoordelijken en sleutelpersonen zouden discrimineren. De adoptieambtenaar ? De adoptieambtenaar doet volgens mij enkel wat de klant, zowel adoptieouders en afstandouders vragen. Is dit verkeerd? Als je vindt dat er iets mis is omdat statistisch mannelijke kandidaad-adoptieouders neit aan hun trekken komen, dan ben je verkeerd bezig. Het is niet omdat iedereen gelijke kansen krijgt, dat de wet kan worden afgedwongen om de statistieken in evenwicht te houden. De toekomst zal het moeten uitwijzen, misschien wel binnen 20 of 30 jaar. maar ik zal het je niet meer komen vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen enkel probleem, Rudy
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
( uiteraard alles onder voorbehoud moest dat inderdaad zo het geval zijn ) Laatst gewijzigd door praha : 11 februari 2008 om 21:39. |
|||||
![]() |
![]() |