![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het ook wel grappig dat VRIJ VLAANDEREN het doen en laten van homo-groepen volgt. Het is dus gewoon een gefrustreerde latente homo
![]()
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het verlaagt eerder de kans want de adoptiecentra weten veel beter wat het beste gezin is voor het kind. Zij zijn de experts! Als biologische ouders toenadering zoeken tot zo'n adoptiecentrum leggen zij daar hun vertrouwen in, en moeten zij zich niet verder bemoeien met de beslissingen die daar genomen worden. Dat heeft niets met inlevingsvermogen te maken, maar met wat het beste is voor het kind. Als een Islamitisch gezin wegens armoede een kind ter adoptie zet, en een Islamitisch gezin als voorkeur opgeeft voor de adoptie, dan is dat geenszins goed voor het kind. Snap je wat ik bedoel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je verontwaardiging daarover en dan vooral de formulering ("plots de behoefte hebben om voor een kind te zorgen") vind ik zo mogelijk nog grappiger. Waarom zou een kinderwens een louter vrouwelijke aangelegenheid zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij geen probleem zou hebben met mannelijke homo-onthaalouders is uw zaak. Ik zeg dat het merendeel zich toch op z'n minst zeer goed zal informeren vooraleer z'n kind bij twee mannelijke homo's onder te brengen, en dat zou ik ook doen, tenminste moest ik geen andere keus hebben, en daarom hoef ik geen conservatief te zijn. Denk je dat liberalen hun kinderen willen laten opvoeden door mannelijke homo's ? Ze denken ook in de eerste plaats aan het kind, niet aan de onthaalouders dus. Wie beweert dat mensen daar niet bij stilstaan liegt gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
|
![]() Citaat:
En laat het nu net de adoptiecentra zijn, die de afstandsouders inspraak geven. En aangezien jij hen als experts beschouwd die weten wat het beste is voor het kind, zal je hopelijk wel begrijpen dat ze dit doen met reden. Niemand staat zomaar een kind af voor adoptie en adoptiekinderen gaan vroeg of laat op zoek naar hun roots. Het is dan ook in hun beider belang dat die adoptie op een zo min mogelijke pijnlijke manier verloopt. Zoals ik al eerder zei: adoptiecentra bemoeien zich op geen enkele wijze met wie geschikt is als adoptieouder. Het is pas nadat je geschikt verklaard bent voor adoptie dat je naar een adoptiecentrum gaat en dan kom je gewoon onderaan de wachtlijst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is dit wel vrij recent hé Edina. Tot voor kort mochten adoptieouders nog kiezen tussen een meisje of een jongen. Onlangs heeft Kind en Gezin daar een punt achter gezet wegen te veel vraag naar meisjes. Of niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
|
![]() Citaat:
En nee, dat is dus niet recent. Het is altijd al zo geweest dat de geschikt verklaring onafhankelijk en voorafgaandelijk gebeurde aan het stappen naar een adoptiecentrum. Het enige dat verandert is, is dat niet langer Kind en Gezin zo'n geschiktheidsbewijs (beginseltoestemming) aflevert, maar dat dit nu de jeugdrechter is (geschiktheidsvonnis). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken jij voorbeelden van mannelijke homokoppels aan wie een wildvreemd kind wordt toegewezen, hetzij via adoptie, hetzij uit hoofde van onthaalouders ? Neen Doki, dit is geen toogpraat. Na een paar honderd postings is nog niemand die mij heeft overtuigd dat dit binnen onze maatschappij adoptie van wildvreemde kinderen door mannen als doodnormaal wordt beschouwd. Tussen haakjes. Als ik al eens een zwart/wit standpunt inneem is dat al eens om gewoonweg tegen de schenen te trappen. Soms is dit de enige manier om een discussie los te weken. Ik ben geen homofoob. Mij interesseert binnen deze context de huidige situatie qua homo-adoptie, hoe ouders met kinderen hierop reageren in het bijzonder. Een vraag, stommelings: vind je niet dat vrouwelijke homo's meer worden geaccepteerd dan mannelijke, toch wat adoptie en het toewijzen van kinderen betreft, onthaal of adoptie ? Laatst gewijzigd door Rudy : 6 februari 2008 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
|
![]() Neen, er is keuzevrijheid. Maar kom dan alstublieft niet af met het argument dat mannelijke holebi's geen kinderen kunnen opvoeden omdat er zo weinig homoseksuele onthaalouders zijn. Dan zitten we in een catch 22.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen realiteit en een ideale wereld is een hemelsbreed verschil. Ik sta niet meer op de barricades tijdens een studentenfuif. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap wel dat die ouders graag mee zouden beslissen, maar wegens een gebrek aan expertise op het gebied van adoptie lijkt bemoeienis mij schadelijk. En ik heb helemaal niet weinig respect voor de afstandouders, want die ken ik niet persoonlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij als liberaal kan dus weinig respect opbrengen voor wie genoozaakt is afstand te doen van een kind. Of begrijp ik je verkeerd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of jij daarvan overtuigd bent of niet is een andere vraag. Blijkbaar niet, en en dat is je goede recht, maar probeer het hier alsjeblieft niet te verkopen als een soort evidentie, want dat is het niet. Het stoort me niet dat mensen hier hun standpunten dik in de verf zetten door al een wat zwart-witter te zijn dan nodig is. Ik doe dat ook soms. Maar wat mij wél stoort is die onuitgesproken idee die bij sommigen hier heerst dat er een soort van lobby zou zijn bij homo's die koste wat kost kinderen wil "loskrijgen" om te "bewijzen" dat ze goede ouders zijn of om persé hun rechten af te dwingen of als speeltje of wat dan ook. Dat is een beledigende idee voor alle kandidaat-homo-ouders (mannen én vrouwen) die net datgene willen doen waar bepaalde hetero's hier denken een patent op te hebben: het belang van het kind als hoogste doel stellen. Ja inderdaad wordt een koppel van 2 vrouwen makkelijker als ouders aanvaard door de omgeving als een koppel van 2 mannen. Nochtans moet ik hier herhalen dat er geen énkele wetenschappelijk aantoonbare grond is die deze voorkeur steunt. Het is vrij eenvoudig te verklaren waarom mensen die voorkeur hebben vanuit onze culturele traditie, en omwille van de spontane associatie vrouw-moeder.
![]() |
![]() |