Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2008, 16:37   #661
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Ik wilde alleen een antwoord op deze vraag:
"Wees eens eerlijk, wat staat er in deze rapporten, die onder de noemer "pamperen" zou kunnen vallen?
U en dit rapport, speelt de islam(isering) in de kaart.

Citaat:
2 De RVA handelt de dossiers nog altijd niet af op straat.
Vandaar dat de RVA de realiteit niet kent.

Citaat:
3 Bedoel je dat jij niet weet, dat je tegenspreekt "dat de gedachtengangen van de Moslims zeer verscheiden zijn, en dat de Moslims meestal de Koran niet naar de letter volgen."?
Neen dat als puntje bij paaltje komt de zogenaamde gematigden de zogenaamde extremisten (die o.a. deze partij MOSLIM zitten op te richten uit onvrede omdat de spa voor 1 keer tegen de islam is durven ingaan) niet gaan tegenhouden. Extremisten die naast de partij groen ook j in de spa spirit en andere zogenaamde 'progressieve' partijen te vinden zijn. Die volop de BOEH beweging zitten te steunen.

Citaat:
4 Ik ben tegen een hoofddoekverbod, dat schreef ik expliciet. Daar moet jij geen andere meningen aan toe voegen.
U bent tegen het KOPVODDENverbod. U negeert liever dat piet zijn pet moet blijven afzetten in de klas en dat fatima dat niet hoeft te doen, u wil speciale privileges invoeren voor de moslim. U bent tegen de maatregel die ataturk destijds wijselijk had genomen om de seculiere staat te kunnen verwezenlijken. Door de islam aan banden te leggen. U daarentegen rolt de rode loper voor islam uit. U zit die vleugels te geven, net zoals een herman de ley, ex directeur van het centrum voor islam in europa, helpt u ons land regelrecht naar de islamverdommenis. Dan zullen er pas mensen zijn die terecht discriminatie zullen mogen roepen en het zullen niet uw moslimvrienden zijn maar wel de oorspronkelijke bevolking.

Citaat:
5 Mijn werkgever moet mij in geen geval vertellen wat ik wel of niet mag dragen.
Van mij mag een politieagent(e) gerust een hoofddoek dragen, of een tulband of een hanekam, of een zappa-baardje, of zijn/haar haar groen verven,.... Waarom zou de politie niet een weerspiegeling mogen zijn van de bevolking?
Ziehier, de maskers vallen helemaal af. De knotsgekke doelstelling (seculier ???) van de zogenaamde 'progressieven' onder ons. Piet moet wel zijn pet in de klas blijven afzetten. Inshallah

Citaat:
6 Je mag gerust de Islam afkeuren, maar de Islam draagt geen hoofddoek. Een hoofddoek wordt gedragen door mensen, en mensen hebben een hoofd.
Weet u, ik en velen hier op dit forum (zoals circe shaddy alice enz) die consequent na het katholisme te hebben bestreden nu op hun beurt de islam zitten te bestrijden komen oorspronkelijk uit een rood nest. Bij ons thuis noemden wij katholieken 'kattekoppen'. Het is opvallend dat u het woord 'kopvod' nu niet kunt horen. Straks zal je het niet meer kunnen verdragen dat men nog een slecht woord over de islam zit te vertellen of over de 'profeet' de herinvoering van de wet tegen de godslastering zult u vroeg of laat samen met uw moslimvrienden helpen goedkeuren in uw gezamelijke strijd tegen 'sociale' ongelijkheid. Collabos !

Moslims kunnen leven met ondergeschikte niet-moslims, niet met gelijkberechtigde niet-moslims
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...vermeulen.html

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2008 om 16:56.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:03   #662
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; dus voor een gedeelte van de sociale klasse gaat wel op dat opleiding en scholinsniveau van ouders belangrijke factoren zijn maar voor migranten niet? Das wel vreemd...dat zijn dus geen mensen wiens succes afhangt van de mate waarin ze persoonlijke overtuiging/sociale achtergrond in overeenstemming weten te brengen met verwachtingen van de samenleving?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:08   #663
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok; dus voor een gedeelte van de sociale klasse gaat wel op dat opleiding en scholinsniveau van ouders belangrijke factoren zijn maar voor migranten niet? Das wel vreemd...dat zijn dus geen mensen wiens succes afhangt van de mate waarin ze persoonlijke overtuiging/sociale achtergrond in overeenstemming weten te brengen met verwachtingen van de samenleving?
Dat is niet wat je in je vorig bericht schreef.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:19   #664
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag een politieagent(e) gerust een hoofddoek dragen, of een tulband of een hanekam, of een zappa-baardje, of zijn/haar haar groen verven,.... Waarom zou de politie niet een weerspiegeling mogen zijn van de bevolking?
Iemand die nu nog aan een zogenaamde 'progressieve' partij (die helemaal niet 'progressief' is maar wel islamofiel) zijn of haar stem geeft is knettergek.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2008 om 17:21.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:15   #665
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; ik stel u een vraag; kunt u hierop antwoorden? Ik bepaal zelf wel eigen standpunten; ik ben eerder benieuwd naar de uwe.
Oud 11 november 2008, 21:00   #666
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok; ik stel u een vraag; kunt u hierop antwoorden? Ik bepaal zelf wel eigen standpunten; ik ben eerder benieuwd naar de uwe.
Ik had je bericht niet ervaren als een vraag, maar nu je er me op wijst, er staan inderdaad vraagtekens op het einde van 2 van de zinnen.
Waarop slaat die "dus" waarmee je je bericht begint? "Dus" wijst op een gevolgtrekking, maar ik mis de tekst waaruit je een gevolg trekt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 22:31   #667
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed; als u graag doet of u iets niet begrijpt nu op het niveau van een zesjarige; denkt u dat laagopgeleide ouders, bovendien laaggeschoold en geletterd, levend van een uitkering en onbekend met de verwachtingen van de hun omringende samenleving de kans op integratie en participatie in de weg staan? Weet u hoe die jongeren en kinderen waar het vaak niet goed mee gaat leven?

In die gezinnen ontbreekt vaak een gestructureerde dagindeling. Vaders brengen de dag en vaak ook avond door in de vzw of moskee.
Moeder is vooral thuis. Zorgend voor eten, kleding en huishouden. Opvoeden is primair hierop gericht. Dat hun kind het moet hebben van ontwikkeling van talenten om later de kost te verdienen krijgt gene tot weinig aandacht. Ouders weten vaak amper op welke school hun kinderen zitten. Vaak beheerst een of beide ouders de taal niet of slecht. Hun sociale leefomgeving bestaat uit andere gezinnen binnen dezelfde situatie. Vader en zoon relatie draait op gezag; niet vertrouwen. Die met moeder op samenzwering tegen het gezag van de vader. Hun contacten met anderen buiten hun sociale klasse is beperkt.
Die jongeren lopen op straat en doen het slecht binnen onderwijs. Dat los je niet op met een jeugdhuis. Wel door de discussie met ouders aan te gaan. Er is verband tussen de mate waarin migranten eigen culturele achtergrond en levensovertuiging in overeenstemming weten te brengen met de verwachtingen van een omringende samenleving.Is die afstand te groot krijg je risicokinderen. Volgens mij draagt een partij met enkel 'moslim' in het vaandel aan die beweging richting samenleving niet bij.
Oud 12 november 2008, 13:53   #668
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nou ja....bedankt voor de toelichting Circe; ik zat me maar af te vragen waarom dit niet gewoon kon zijn wat de initiatiefnemers zelf zeggen! Vooral omdat ik hen dit ook zelf hoor doen...ik dacht al; mijn eigen oren doen het ook niet meer goed, zal komen omdat ik 'bitter' ben?
Misschien zijn die journalisten dat ook wel!
Tja alice
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 14:01   #669
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Opnieuw dan; waar komen de 'ongelijkheden' in het onderwijs vandaan?
Waarom vallen vooral kinderen uit bepaalde groepen binnen sociale klassen uit de boot?
Artisjok? Goodwill? Filo?
Leg me eens uit waarom volgens jullie het onderwijs ongelijk is, voor wie en wat oorzaken zijn.
of topic
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 12 november 2008, 14:03   #670
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

We zijn nu geraakt aan 34 pagina's .... blabla.

Het gaat over van alles, behalve de partij MOSLIM en hun programma.
Oud 12 november 2008, 14:29   #671
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
We zijn nu geraakt aan 34 pagina's .... blabla.

Het gaat over van alles, behalve de partij MOSLIM en hun programma.
Tja, welk soort politiek zou een partij die zich MOSLIM noemt en zich op moslims richt, nu willen voorstaan? Een politiek van vrijheid, gelijkheid en broederschap misschien? Ik denk persoonlijk van niet, integendeel zelfs.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 14:39   #672
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja, welk soort politiek zou een partij die zich MOSLIM noemt en zich op moslims richt, nu willen voorstaan? Een politiek van vrijheid, gelijkheid en broederschap misschien? Ik denk persoonlijk van niet, integendeel zelfs.
hier gaat het een keer niet over wat jij of ik denken of menen, maar wel wat we officieel weten; we zijn namelijk op zoek naar objectieve en neutrale bronnen die ons iets meer kunnen vertellen over het officiële programma.

Laatst gewijzigd door goodwill : 12 november 2008 om 14:39.
Oud 12 november 2008, 15:14   #673
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

We weten al één punt:

het dragen van de hoofddoek moet toegestaan worden voor ambtenaren in een loketfunctie!

waauw! w�*t een programma!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 15:21   #674
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
hier gaat het een keer niet over wat jij of ik denken of menen, maar wel wat we officieel weten; we zijn namelijk op zoek naar objectieve en neutrale bronnen die ons iets meer kunnen vertellen over het officiële programma.
Ik ben veel benieuwder naar hun niet-officiële programma.

Het feit dat deze partij zich MOSLIM, met hoofdletters nota bene, noemt, en verder niet iets als bijvoorbeeld "democratie" of "democraten" daaraan toevoegt, geeft mij in ieder geval al te denken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 16:00   #675
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ben veel benieuwder naar hun niet-officiële programma.

Het feit dat deze partij zich MOSLIM, met hoofdletters nota bene, noemt, en verder niet iets als bijvoorbeeld "democratie" of "democraten" daaraan toevoegt, geeft mij in ieder geval al te denken.
Het feit dat men de naam 'MOSLIM' gebruikt voor de partij, wijst gewoonweg op het opportunisme van twee loosers; één van hen heeft gefigureerd in FC de Kampioenen. Blijkbaar gaat het hem niet zo goed af op politiek vlak, want hij blijkt een derderangs politieker te zijn uit Borgerhout.
Nu probeert hij met zijn maatje de gemoederen op te hitsen en de opportunistsische toer op te gaan.

Laatst gewijzigd door goodwill : 12 november 2008 om 16:01.
Oud 12 november 2008, 16:32   #676
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat men de naam 'MOSLIM' gebruikt voor de partij, wijst gewoonweg op het opportunisme van twee loosers; één van hen heeft gefigureerd in FC de Kampioenen. Blijkbaar gaat het hem niet zo goed af op politiek vlak, want hij blijkt een derderangs politieker te zijn uit Borgerhout.
Nu probeert hij met zijn maatje de gemoederen op te hitsen en de opportunistsische toer op te gaan.
wauw ...goed doorzicht...
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 02:50   #677
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

De manne van het belang zullen in hun handen klappen in Antwerpen.
MOSLIM (als het er dan nog komt) gaan (een beetje) stemmen weghalen van de SPA.
Vlaams belang gaat er alleen maar sterker door worden want de mensen van Antwerpen zitten echt niet de wachten op een MOSLIM partij in de gemeenteraad.
Allez misschien dat de mannen een kartel kunnen aangaan met de AEL of zo, kartels zijn tegenwoordig toch in de mode.

En wat hebben die mensen te zeggen buiten het punt over de hoofddoek ?
Halal vlees in de frituur ?

Laatst gewijzigd door Lampedeir : 13 november 2008 om 02:51.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 03:12   #678
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We weten al één punt:

het dragen van de hoofddoek moet toegestaan worden voor ambtenaren in een loketfunctie!

waauw! w�*t een programma!
Beeld je in dat die een afgevaardigde behalen in de gemeenteraad: welke dramas zou d�*t niet geven in de Vlaemsche gezinnen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 03:14   #679
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of topic
tussen dubbele puntjes geeft dat
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 09:46   #680
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo; als de moslimpartij een zetel haalt zijn het niet de Antwerpse gezinnen die wakker liggen maar wel de gemeenteraad. Benieuwd hoe er wordt gereageerd indien ze zelf moeten samenwerken met militante moslims die allah en koran als uitgangspunt zien voor iedere menselijk handelen.
Goodwill; ik werk nu al tien jaar binnen de multiculturele sector en nog steeds met veel plezier, waarom het voor u nodig is me als bitter( verzuurd?) te klasseren is voor uw eigen rekening.Blijkbaar zijn voor u mensen met veel ervaring uit praktijk bijzonder bedreigend?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be